Apple CarPlay un Android Auto izmantošana pie stūres bīstamāka par alkohola lietošanu 18

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 22.marts 2020 13:25

Briti izpētījuši, ka šo sistēmu izmantošana pie stūres ir daudz bīstamāka nekā alkohola lietošana, jo vadītāja reakcijas ilgums ievērojami palielinās.

Britu organizācija IAM Road Smart, kas ar dažādu drošības risinājumu izpēti nodarbojas jau kopš 1995.gada, noskaidrojusi, ka rīkošanās ar mūsdienīgajām Apple CarPlay un Android Auto multimediju ierīcēm brauciena laikā, piemēram, meklējot iemīļoto mūzikas gabalu vai iestatot navigāciju, ir vadītājam daudz bīstamāka nekā alkohola lietošana.

Pārbaudot reakcijas laiku, eksperimenta gaitā veica trīs braucienus iepriekš modelētā testa maršrutā. Pirmajā reizē vadītājs nelietoja nekādas ierīces, otrajā un trešajā reizē izmantoja balss vadību un skārienjutīgo ekrānu. Izrādījās, ka abās pēdējās reizēs reakcijas laiks būtiski palielinās, turklāt pēdējā variantā – ievērojami.

Zinot, ka parasti vadītāja reakcijas laiks ir viena sekunde, reakcijas laiks lietojot multimediju balss vadību un skārienjutīgo paneli pieauga attiecīgi par36 un 57% (Apple CarPlay). Salīdzinājumam tiek norādīts, ka transportlīdzekļa vadīšana alkohola reibumā (Lielbritānijā pieļaujamā norma ir līdz 0,8 promilēm) nav tik bīstama, jo reakcijas laiku palielina par 12%. Pētījuma autori uzsver, ka viss ir slikts, kas novērš vadītāja uzmanību, taču šīs sistēmas ir īpaši bīstamas, jo lietojot Apple CarPlay un Android Auto, autovadītāji braukšanas laikā novirzījās no kursa par aptuveni pusmetru pat nepamanot to.

Kā palielinās vadītāja reakcijas laiks, ja

  • lietots alkohols - par 12%
  • lietotas narkotikas - par 21%
  • notiek saruna pa tālruni brīvroku režīmā - par 27%
  • +30% — lieto sistēmu Android Auto
  • raksta SMS - par 35%
  • izmanto Apple CarPlay balss funkciju - par 36%
  • sarunājas pa telefonu, turot to rokā - par 46%
  • izmanto Android Auto skārienekrānu - par 53%
  • izmanto Apple CarPlay skārienekrānu - par 57%
 
Visi komentāri
 
D 22.marts 2020 16:32
2 0 Atbildēt

Dzīvē gan šobrīd auto izvēlas tieši pēc televizora lieluma paneļa vidū, nevis pēc motora jaudas un citām lietām, kas vairäk svarīgas lai pārvietotos

Conqueror 22.marts 2020 16:48
0 0 Atbildēt

Interesants pētījums

anonimikis 22.marts 2020 17:47
3 2 Atbildēt

Rezultāti labi. Tie nozīmē, ka cilvēikiem auto vadīšana ir sekundārā lieta pārvietojoties un ātrāk jāievieš bezpilota automobiļi.

msh 22.marts 2020 23:17
0 3 Atbildēt

Ja jau tā ir problēma, tad kāpēc vajag ieviest ierīces kas automātiski slepkavos cilvēkus, nevis aizliegt noteiktus tehniskus risinājumus?

Nelabojams 23.marts 2020 7:41
1 1 Atbildēt

Aizliegumi nekad nav bijuši produktīvi. Tehniskās lietās jo īpaši. Tāpēc labāk koncentrēties uz efektīviem risinājumiem.

Cita starpā, no kurienes tā 1 sekundes reakcija? Snaudošai blondīnei? Man ir 0,25 s vidēji - novembrī piedalījos speciālos testos, kur bija simulatorā jāreaģē uz iepriekš neparedzamu situāciju. Kaut arī vecums jau mazliet pāri tiem labākajiem gadiem. Labi, vēl klāt nāk reālais bremžu u.c. mehānismu nostrādāšanas laiks, bet tas ir 0,1 - 0,15 sekundes.

msh 23.marts 2020 12:49
1 0 Atbildēt

Kā to tavu ceturtdaļsekundi izmērīja - iesēdies simulatorā un tev bija jāsāk reaģēt? Vajadzēja tādu testu, kur tu iesēdies simulatorā, pēc tam tev ir stundu jāstūrē mašīna pa vienmuļu šoseju [pieņemot ka simulators ir braucams simulators] un TAD, pēc tās stundas, negaidīti ir šķērslis - būtu interesanti redzēt tavu reakcijas laiku šādā, reālā situācijā Tas ka tu iekāpis simulatorā, zinot ka tūlīt kaut kas būs un sakoncentrējies parādīji ceturtdaļsekundi - tas neko nenozīmē.

Attiecībā par aizliegumiem - esi dzirdējis par kādu autoražotāju kurš mašīnas krāsotu ar ne-ūdens bāzes krāsām vai skaļi reklamējot tirgotu mašīnas kas neatbilst esošajām atgāzu normām?

msh 23.marts 2020 12:52
0 0 Atbildēt

P.S. Es aizliegumus pieminu tikai par godu anonīmiķim, kurš arī vēlas aizliegumus - aizliegumu vadīt mašīnu. Es labi apzinos kuri tehniskie risinājumi mašīnās mēdz cilvēkus pamudināt uz dažādām izklaidības formām, jebkurā gadījumā - galvenā problēma ir cilvēka galvā - bet šī problēma izriet no patērētāju sabiedrības.

M2 24.marts 2020 15:08
1 0 Atbildēt

0.25s ir sūdīgi priekš simulātora, bet nu kā jau teici to gadu tev ir daudz, tādus drīkst arī apžēlot.

anonimikis 23.marts 2020 11:41
0 0 Atbildēt

msh - cik cilvēku, kuri nepārkāpa satiksmes noteikumus, bezpilota automobiļi ir nogalinājuši?

msh 23.marts 2020 12:45
0 0 Atbildēt

Kādi pāris noteikti būs, plus vēl kāds bariņš, kuri ir palikuši dzīvi tikai tāpēc ka mašīna, kas vēsā mierā ielikās stāvošā šķērslī bija tesla.

WALA 23.marts 2020 13:02
0 0 Atbildēt

+ Un kā paluek ar gejēju/riteņbraucēju pamanīšanas sistēmām kures pec žurnalistu pētijuma dara tieši neko + rada falšu pārliecību vaditājos par to ka drošību palielina.

Kanibaals 23.marts 2020 9:32
3 1 Atbildēt

Cilvēks ir pierādījis ka nespēj vadīt auto, daži pat nespēj CSN izlasīt kur nu vēl saprast. Priekšā braucošie ir nobraucami tāpat, nav ko saudzēt.

imzz 23.marts 2020 18:11
0 0 Atbildēt

Nu, auto vadīšana "vispār" un auto vadīšana "intensīvas ceļu satiksmes apstākļos" stipri atšķiras. Attiecībā uz "noteikumu lasīšanu", arī analfabētu neapšaubāmi var iemācīt vadīt auto, ja parāda, kā to dara. Un tas arī kādreiz noteikti noticis, atceros lasījis par Austrālijas aborigēnu, ko uz ātru roku apmācīja braukt pa tuksnesi, un viņš to darīja ļoti sekmīgi ;)

darklight 23.marts 2020 14:18
2 0 Atbildēt

Nu bet tas taču skaidrs, ka skārienekrāni novērš uzmanību, jo prasa daudz lielāku skatīšanos nekā fiziskas pogas. Es mašīnā mūziku kruķīju un siltumu regulēju pamatā uz tausti, praktiski nenovēršot uzmanību no ceļa.

650 23.marts 2020 15:17
0 0 Atbildēt

Protams ka novērš.Un ietiepīgi netiek uzsvērts, no braukšanas procesa attālina pati telefonsaruna kā tāda.Nav tik svarīgi, kur un vai turēt klausuli, svarīgāk ir sarunas tēma un prāta resursu (runātāja smadzeņu operatīvās atmiņas) patēriņš.

Nav jau 1mā reize, kad ar vienu roku uzlabo, ar otru atņem.Pirms 100 gadiem Abs ieviesa- bet izrādījās, ka ātrāk un īsāk ar to apstāties ne vienmēr sanāk.Piekari uzlaboja, esp,pdf un hvz izdomāja.Bet golfa klases mašīnām pielika slēpes- standartu 225 platumā.Ko pamazām jau aizkadrā sāk apzināties un mēģina izlabot.Jo citādi vecs hlams ar 185 riteņiem un bez jebkāda esp pa šļuru tam vienkārši pamauc garām...

Riepa 23.marts 2020 16:24
0 0 Atbildēt

Pronblēma ir tā ka 225 slēpei ir lielāka aerodinamiskā un rites pretestība un ar to grūti iekļauties izmešu normās. Tagad MAX ātrumi arī ierobežojas, lai lieki nedūmotu. Tici man ražotājiem par slidināšanos pa putru dziļi nospļauties.

650 23.marts 2020 16:51
0 0 Atbildēt

Nu ok, lai būtu, daļa taisnības ir abās versijās.Kādreiz sacīkšu ato arī brauca uz trīssimts ar moča riepām un bija diezgan ok.Es no savas pieredzes, kad savulaik ar to pašu 225 mēģināju pabraukt iepriekš pierastajā manierē.Biju diezgan pārsteigts.

msh 23.marts 2020 18:21
0 0 Atbildēt

Par ABS - nu paga paga - vispirms ieviesa ABS un tas mēdza būt aprīkots ar pogu, ar kuru to varēja izslēgt - pēc tam, vai nu ražotāji kļuva pārliecinātāki par savu izstrādājumu, vai kāda regula pieprasīja to pogu novākt, hvz, bet poga pazuda. Reku audī bija poga - ja astoņdesmito gadu audī bija ABS, bija arī salonā smuka poga. Bet šī poga no jaunām mašīnām pazuda 1992. gada vasarā - paša pirmā laidiena B4, un pusei C4 A100 bija poga, pēc tam vairs nebija...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti