Apgalvojums, ka vecie auto modeļi ir uzticamāki, ir tikai mīts 23

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 15.oktobris 2020 9:49

Izvēloties automobili, pircējs saskaras ar vairākiem jautājumiem, uz kuriem jāsaņem atbildes, lai izbaudītu savu gala izvēli. Ņemot vērā Eiropas Savienības (ES) striktās prasības, tādi faktori kā drošība un ekoloģija ir augstā līmenī katrā jaunā automobilī. Tomēr viens no galvenajiem kritērijiem automobiļa izvēlē ir tā tehniskā uzticamība.

Atsevišķās ES direktīvas var pieprasīt uzticamību, tomēr šis parametrs nav tik viegli izmērāms un nav viena objektīva skaitļa, ko autoražotājs varētu norādīt kā uzticamības mērvienību. Būtībā patērētājiem ir tikai divi indikatori – autoražotāja garantijas periods no diviem (minimālais noteiktais ES) līdz septiņiem gadiem, kā arī dažādi automobiļu ilgtermiņa testu apskati.

Tādi autoražotāji kā, piemēram, Audi, BMW vai Opel, nodrošina saviem automobiļiem divu gadu garantiju, bet par papildu samaksu piedāvā to pagarināt līdz pieciem gadiem. Hyundai automobiļiem jau standartā ir piecu gadu garantija, bet Kia klientus priecē līdz pat septiņu gadu garantija – visilgākā šajā reģionā.

Garantija nozīmē kvalitāti?

Lai noteiktu automobiļu uzticamību, neatkarīgi mediji, piemēram, vācu “Auto Bild” rīko ilgtermiņa testus, kuru ietvaros pēc 100 000 kilometru nobraukuma automobilis tiek izjaukts un noteikti tā defekti. Šādus testus vācu izdevums veic ar dažādiem automobiļiem – gan Kia ar 7 gadu garantiju, gan arī tādiem spēkratiem, kuriem garantija ir vien pāris gadi. Šādos “Auto Bild” testos rezultāti ir dažādi, tomēr ilgāka garantija liecina, ka autoražotājs ir pārliecināts par sava produkta kvalitāti un uzticamību.

Ja autoražotājs ir gatavs galvot par ilgāku laika periodu, tad patērētājam mazāk jāraizējas par automobiļa uzticamību. Īsāks garantijas periods var liecināt, ka autoražotājs nav gatavs uzņemties atbildību par to, kas ar automobili notiks jau pēc dažiem gadiem. Pašsaprotami, ka ilgs garantijas periods nekvalitatīvam automobilim būtu nerentabls ražotājam – kompānija zaudētu daudz naudas tā remontā.

Amerikāņu kompānija “J.D. Power”, kas specializējas automobiļu kvalitātes reitingu apkopošanā jau vairāk nekā trīs gadu desmitus, nesen atjaunināja ilgtermiņa pētījuma rezultātus, kuros tika uzskaitītas automobiļu ekspluatācijā konstatētās kļūmes un defekti. Kopvērtējuma rezultāti liecina, ka Dodge un Kia saņēma visvairāk punktu kvalitātē. Dodge kļuva par pirmo ASV autoražotāju, kas saņēmis visaugstāko punktu skaitu šī pētījuma vēsturē, savukārt Kia reitinga augšgalā ir jau sešus gadus pēc kārtas.

Tāpat šajā pētījumā atklājās, ka japāņu auto markas, kas līdz šim tika uzskatītas par etalonu kvalitātē, ir zaudējušas savu statusu un vairs nespēj turēt līdzi atsevišķiem ASV un Dienvidkorejas zīmoliem, kuri strauji kāpinājuši savas produkcijas kvalitātes līmeni.

“Amerikāņu slavenais inženieris Viljams Edvards Demings reiz teica, ka “kvalitāte ir klienta vajadzību izprašana un apmierināšana”, un ilgu laiku Japānas autoražotāji spēja to nodrošināt, tomēr pēdējo dažu gadu laikā citi ražotāji tos ir apsteiguši, acīmredzami labāk izprotot, ko nozīmē kvalitāte,” prezentējot “J.D. Power” jaunākos rezultātus, komentēja kompānijas viceprezidents Deivs Sardžents.

Vecie auto ir daudz uzticamāki? Tas ir mīts!

Sabiedrībā pastāv mīts, ka jaunie automobiļi nav tehniski uzticami, bet vecie automobiļi bija vienkārši un līdz ar to tiem bija maz, kam salūzt. Tomēr statistika ir nepielūdzama un liecina par pretējo.

Neatkarīgais pircēju ceļvedis “Consumer Reports” veica automobiļu uzticamības pētījumu, kurā tika ievākta informācija par 420 tūkstošiem automobiļu, kas ražoti no 2000. līdz 2020. gadam. Pētījumā tika vērtēts, cik daudz defektu automobilim bijis pēdējo 12 mēnešu laikā, savukārt vecāka gadu gājuma automobiļiem kļūmes tika nodalītas no tām, kas radušās dabiskā nolietojuma dēļ.

Daudziem par pārsteigumu pētījuma rezultāti liecina, ka automobiļu uzticamība ik pēc pāris gadiem pieaug. Piemēram, diviem procentiem automobiļu, kas bija ražoti 2012. gadā, tika atklāti būtiski motora defekti, bet no 2016. gada ražotajiem auto dzinēja defekti ir mazāk nekā vienā procentā gadījumu. Vairāk nekā 4 procenti 2012. gada automobiļu īpašnieku sūdzējās par kļūmēm klimata kontrolē, bremžu sistēmā vai balstiekārtā, bet 2017. gada ražoto spēkratu gadījumā šādas sūdzības ir tikai vienā procentā gadījumu. Vismazākais procentuālais kritums ir saistībā ar automobiļa elektroniku – vairumam automobiļu kļūmes šajā jomā tika konstatētas 3 līdz 4 procentos gadījumu un tikai pēdējo gadu ražojuma spēkratiem šis rādītājs bija 2 procentu apmērā.

Šie rezultāti liecina, ka automobiļu uzticamībai ir dažādas nianses. Piemēram, pastāv uzskats, ka mūsdienu automobiļiem ar mazu motora darba tilpumu nav liela resursa, bet realitāte liecina, ka šādām bažām nav pamata. Lai arī mūsdienās automobiļiem vidēji ir mazāks motora tilpums nekā agrāk, līdz ar laiku mainījušās ir arī tehnoloģijas, kas ļauj izgatavot mazāku un efektīvāku dzinēju, neupurējot uzticamību.

Nenoliedzami mainījies ir automobiļa statuss cilvēka dzīvē – tas vairs netiek uztverts kā mūža investīcija. Pat ja automobilis izrādījies uzticams, īpašnieks to maina pēc trim līdz pieciem gadiem, jo vēlas pamēģināt ko citu. Līdz ar to tirgū vairs nav pieprasījuma pēc automobiļiem, kas vienam īpašniekam kalpotu 20 gadus.

Augstāka tālākpārdošanas vērtība

Garantijas jēdziens var ietvert daudz, taču realitātē vienam automobilim sniegtā garantija ne vienmēr nosedz to pašu, ko cits ražotājs nodrošina savam auto. Tomēr neatkarīgi no autoražotāja automobilis garantijas periodā ir jāapkopj autorizētā servisā.

Sniedzot piecu vai pat septiņu gadu garantiju, autoražotājs uzņemas ilgtermiņa risku. Ja automobiļa īpašnieks ievēros apkopju intervālus un uzturēs savu spēkratu kārtībā pat tad, ja to drīz ir plānots pārdot, atlikušais garantijas periods tikai nāks par labu automobiļa tālākpārdošanas vērtībai.

Automobiļa pircējam vienmēr ir jāiepazīstas ar informāciju, kādām pozīcijām un cik ilgi autoražotājs sniedz garantiju. Tomēr kopumā – jo ilgāku garantijas periodu sniedz autoražotājs, jo lielāks ieguvējs no tā ir patērētājs. To var salīdzināt ar apdrošināšanu – ja saskrāpējat automobiļa bamperu, to var saremontēt arī paša spēkiem, bet, ja automobilis iekļūst nopietnākā negadījumā, tad apdrošināšana pasargā jūs no pamatīgiem tēriņiem. Līdz ar to gan garantija, gan apdrošināšana ļauj automobiļa īpašniekam justies mierīgi un nebaidīties no būtiskākām likstām, kas, kā likums, uzrodas negaidītākajā brīdi.

 
Visi komentāri
 
anonimikis 15.oktobris 2020 10:18
7 1 Atbildēt

Vecu auto lietotāji tāpat to negribēs atzīt. Šis mīts attiecīgās aprindās rodas, jo tās lieto tikai šos jau pajātos hlamus un ar ražošanas defektiem ir saskārušies iepriekšējie īpašnieki. Līdz tas auto nonāk otrajā vai trešajās rokās, šie defekti vai nu ir novērsti, vai auto utilizēts, vai nolietojuma defektu ir vairāk un ražošanas defekti paliek nepamanīti. Tāpēc to lietotājiem mānīgi šķiet, ka viņu vecās lamatas ir uzticamākas.

vēl jau 15.oktobris 2020 10:50
2 0 Atbildēt

arī nobraukums - bieži vien nobrauktais auto kalpo cilvēkam, kas brauc 10-15K gadā, kas jaunam auto var būt mēneša nobraukums. Ja brauc tik maz un lielās vainas ir apārstētas, bet mazās netraucē dzīvot, tad protams ir sajūta ka auto ir dikti uzticams.

Protams, ja pirkuma cena ir bijusi ļoti zema un īpašnieks pedantiski nesaskaita izdevumus par auto pret nobrauktajiem km, tad rodas iespaids ka jauns auto ir nesamērīgi dārgs, bet vecais - ļoti izdevīgs. No otras puses, ir dažādi gadījumi, kad maziem nobraukumiem tieši tas vecais un lētais, starp dzīvību un nāvi esošais auto ir izdevīgs variants.

WALA 15.oktobris 2020 11:39
0 0 Atbildēt

Arī tev nebūs taisnība - prasīt lietotājiem kas nekā nejēdz no auto uzbūves ir absolūti bezjēdzīgas statistikas vākšana, un savukārt ja specifiski vāktu info tikai no tiem kas sajēdz + vēļ uztur auto labā kārtībā tā atkal būtu pavisam cita aina. Tā ka tas kas šeit ir uzrkastīts vienkārši ir kārtējais mārketologu bulšits no kura izdarīt kādus jēdzīgus secinājumus nav iespējams.

NO manas pieredzes ( bet tā nesniedzas pāri visām auto markām) pasāciens ir viņveidīgs- tikko kā kāds ievieš kādu jaunu komponenti kurai īsti analoga iepriekš nav bijis, tad biežāk jā, nekā nē - tā daļa ir vājais punkts. Gan veciem, gan jauniem, un tas ir iemesls kādēļ cenšo ņemt konkrēto modeli tad kad tas ir uz konvejera sabijis vismaz 1 gadu un ne agrāk( un jā es pirmkārt skatos uz japāņiem - Honda un Toyota).

anoagask 15.oktobris 2020 12:02
0 0 Atbildēt

Prātīgi ir ņemt feisliftētu modeli, tur izlabotas konstruktīvās kļūdas. Golf 2, 4, 6, 8 piemēram

nu 15.oktobris 2020 12:07
3 1 Atbildēt

Golf 2 nebija nekāds feislifts, cita bundža, cits auto.

x_rays 16.oktobris 2020 1:47
0 0 Atbildēt

Bija gan mini feislifts 2. golfam, ja nemaldos vai nu 87. vai 88.gada, kad nomainījās bamperi un vel kaut kadi sīkumi. Un ta lidz 91 laikam to ražoja kamer 3. paradijas.

nu 16.oktobris 2020 15:49
0 0 Atbildēt

otrajam golfam bija feislifts, pirmajam arī bija pat vairāki, taču otrais golfs nav pirmā feislifts.

msh 15.oktobris 2020 13:00
0 0 Atbildēt

No tevis nosauktajiem iepriekšējā modeļa feislifts ir vienīgi mk6 un mk8

405 15.oktobris 2020 12:07
7 2 Atbildēt

Mīts ir tas, ka "Auto Bild" ir "neatkarīgs" medijs vai ka "Consumer reports" ir "neatkarīgs" pircēju ceļvedis kā šajā rakstā minēts.

tyrtyrt 15.oktobris 2020 12:45
1 2 Atbildēt

Vecie protams nav uzticamāki par jaunu tikko no salona izbraukušu. Bet ja nav naudas jaunam, tad vecs un vienkāršāks jēdzīgā stāvoklī sanāks uzturēšanā lētāk, nekā jaunāks un sarežģītāks. Jo jaunākam detaļu un sistēmu ir vairāk un tīri statistiski arī salūst ir vairāk kam.

Kā piemēru varam salīdzināt 98-99 Nissan Primera ar SR20 benzīna dzinēju vs. Volvo S/V70 2005 ar dīzeli. Izmaksas remontos atšķiras 2.5-3x. EGR vārsti, sūknis, sprauslas, elektronika, utt. utjpr.

Kam ir nauda, protams pērk jaunu un ar garantiju.

Kam naudas maz, tam labāk nopirkt kaut ko vecāku, vienkāršāku un tādu kuram ir laba statistika.

msh 15.oktobris 2020 13:02
3 5 Atbildēt

Tieši tāpēc arī vecās mašīnas [ne mūsdienu patērētāju izpratnē, kur vecs - 5 gadi] ir uzticamākas - jo mazāk kam nošķīst. Bez tam - agrāk arī mašīnas projektēja ar citu kvalitāti un izturības rezervi.

Kanibaals 16.oktobris 2020 8:37
1 0 Atbildēt

Saka cilvēks kas savam auto nomainījus n-to motoru.

msh 19.oktobris 2020 18:26
0 0 Atbildēt

Un? Pirmā motora maiņa notika jo 1.3 par 2.0 nevar pārtaisīt. Otrā maiņa notika jo vajadzēja 60-2 impulsratu, un šrotā cits motors maksā mazliet dārgāk nekā kloķenes blīvslēgs ar impulsratu + pie viena uzlikās savādāka galva - esošais varbūt arī kādreiz nomainīsies, jo te tiešām ir virzuļgrupas nodilums [laikam šarāns ar 2.0 benzīnu ticis pamatā lietots īsajos gabalos] , bet arī tāpēc ka ir doma atkal uzlikt citu galvu.

Ja nebūtu vēlmes izmainīt motora konfigurāciju, tad nāktos vien remontēt esošo motoru...

HE 15.oktobris 2020 15:56
0 3 Atbildēt

Smieklīgi tie ''eksperti'' , paskatamies mobile.de cik maksā VW T4 multivan 2002.gada un VW T5 multivan 2009.gads , vecais nez kāpēc dārgāks , bet jaunāks labāks....

msh 15.oktobris 2020 17:56
0 0 Atbildēt

Piedāvājums pret pieprasījumu - T4, sevišķi normāliem eksemplāriem, dabiski, piedāvājums ir švakāks kā kaut kādam T5. Mana darbavieta pirms kāda gada kā reiz nopirka tieši tādu T4.

felix65 15.oktobris 2020 17:55
1 2 Atbildēt

Ražotāji ir uzkrājuši pieredzi un ir attīstījušās datorprogrammas, kuras aprēķina detaļu kalpošanas laiku. Ja agrāk ražoja ar rezervi, jo nespēja precīzi aprēķināt, tad tagad detaļas tiek izstrādātas lai kalpotu 10 gadus, vai 250- 300 štukas. Ražotājam nav izdevīgi, lai mašīnas kā agrāk nobrauktu pusmiljonu vai pat vairāk. Bizness, maķ vašu!

Pļurkt 15.oktobris 2020 19:03
1 1 Atbildēt

Tās mašīnas kuras spēja nobraukt 1/2 miljonu vai vairāk arī maksāja attiecīgi. BET cilvēki pirka, jo bija pilnīga garantija ka nokalpos tik cik var atļauties.

Esošās ir salīdzināmās cenās lētākas, bet ne jau proporcionāli lētākas nobrauktajiem km vai gadiem!! Citiem vārdiem sakot šī gadsimta auto gadā izmaksā krietni vairāk kā pagājušā gadsmnta auto pārrēķinot uz iedzīvotāju ienākumiem!

Te arī ir tā atšķirība.

Meeris 15.oktobris 2020 22:01
1 1 Atbildēt

Jaunajiem mazlitrāžas nemotoriem resurss ir kautcik necik sasniedz garantijas beigas, tikai dēļ modernākām mūsdienu eļļām un smērvielām.

Nezinu 15.oktobris 2020 23:35
2 1 Atbildēt

kuri tie jaunie auto nav uzticami, bet piemēram tie paši kia, hyundai benzīnieki līdz 200-250t iet pilnīgi bez bēdu. Tik eļļu un sveces nomanīt. Domāju, ka varētu arī 300t mierīgi noiet līdz piemēram ķēdes vai sajūga maiņai. Ja nav jaudīgs, bet vismaz pa servisiem nav jādzīvojas.

ro 16.oktobris 2020 9:00
0 3 Atbildēt

200-250 tk nav nekas normālai mašīnai, kurai nav zālespļāvēja motors...man audikam ir pāri 200(c7), un ir sēdēts pavaigākos auto...viss diemžēl ir atkarīgs no kvalitātes un es droši varu teikt, ka pēc komforta sajūtām, vadīšanas sajūtām šāds lietots auto joprojām sniedz 100x vairāk freud im fahren, jeb braukšanas prieka , nekā daudzi jaunie...neesmu gan notestējis jauno audi,cerams tādā pašā līmenī(rs neapspriežas: )....so..protams nevar arī salīdzināt dažādas klases un tā...bet nu mans viedoklis ir tāds -es labāk pērku lietotu,(jā protams pirms tam maksimāli tiks funkierēts par to kurš uzticamākais dzinējs, kārba utt), ja nevaru atļauties jaunu tādu kādu gribu..

imzz 16.oktobris 2020 10:27
1 1 Atbildēt

Vispār , ir 2 kategoriju autoīpašnieki. Vieni brauc daudz, tiem ir svarīgi, cik lielu nobraukumu motors iztur bez problēmām, otrās brauc maz, un viņu auto varbūt 200 000 nesasniegs nekad. Tiem svarīgāk, lai virsbūve nepūst, nevis motora resurss.

āā 16.oktobris 2020 15:46
1 2 Atbildēt

Jaunie auto: kā šķil, tā brauc līdz odometrs rāda +-250 km, tad vairs nekas neiet, nebrauc utt.

Vecie auto: ir pa kādai problēmai lietošanas laikā, bet odometrs droši var iet otro riņķi bez liekām problēmām.

Bet 16.oktobris 2020 19:23
0 1 Atbildēt

diemžēl tie vecie ar pa kādai (sīkai) problēmai, paliek arvien mazāk un drīz jau būs retro vai ar milzu nodokli. Interesanti, kur paliks tie tagad jaunie, kas bez problēmām iet līdz 250t km ?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 7

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti