Boxster 25.gadu jubileja - ekskluzīvs modelis 1250 eksemplāros (+ FOTO) 5

 

Foto: Publicitātes attēls

Porsche | 20.janvāris 2021 12:07

Par godu Boxster 25.gadu jubilejai Porsche nāk klajā ar jaunu, ekskluzīvu rodstera modeli vien 1250 eksemplāros

Svinot leģendārā Boxster ceturtdaļgadsimtu uz ceļiem, Porsche nācis klajā ar ekskluzīvu rodstera jubilejas modeli – “Boxster 25 years”, kas būs pieejams vien 1250 eksemplāros un Rīgā būs apskatāms un testējams viens no tiem, informēja Porsche Latvija vadītājs Ivars Norvelis.

Divvietīgais, atvērta tipa sporta auto, šķiet, nu jau ir kļuvis par vienu no Vācijas automobiļu ražotāja etaloniem. Kopš 1996.gada, kad pirmais Boxster noripoja no konveijera, pārdoti 357 tūkstoši šo automobiļu, un “Boxster 25 Years” būs šā spēkrata sērijas ceturtās paaudzes modelis.

Pirmais Boxster – liktenīgais pavērsiens Porsche ražošanas vēsturē

Boxster ir īpaša nozīme Porsche, kā sporta auto ražotāja, vēsturē. 90.gadu vidus sarežģītajos ekonomiskajos apstākļos un laikā, kad prasības transportlīdzekļu emisijām kļuva stingrākas, tas iezīmēja jaunu stratēģisko virzienu modeļu attīstībā.

1993. gada Detroitas auto izstādē prezentētais Boxster koncepta auto izrādījās liktenīgais pavērsiens Porsche. Tas vizuāli atgādināja leģendārās sacīkšu mašīnas – 550 Spyder un 718 RS 60 Spyder. Eksterjerā ražotāja dizaineriem bija izdevies apvienot sacīkšu auto sportisko garu, saglabājot zīmolam raksturīgās un vēsturiskās dizaina iezīmes. Taču tas viss par krietni draudzīgāku cenu.

“Jāpatur prātā, ka koncepta auto vizuālais izskats bieži vien mēdz atšķirties no tā, kas tiek reāli ražots. Tā tas būtu bijis arī Boxster gadījumā, taču Detroitā prezentētais modelis izpelnījās gan skatītāju, gan uzņēmuma valdes atbalstu. Tieši tāpēc Porsche vadība ierosināja, ka auto pārdošanā ir jābūt teju tādam pašam kā izstādē demonstrētajam. Pēc 25 gadiem varam redzēt, ka lēmums izrādījās pareizs,” stāsta Norvelis.

Kad spēkrats nonāca pārdošanā 1996.gada augustā, nevienam nebija šaubu, ka tas ir īstens Porsche. Teju tāds pats kā auto izstādē atrādītā versija. Tā aizmugurējā daļa ar izteiktu līdzību 911 modelim uzreiz piesaistīja gados jaunāku klientu sirdis.

Diezgan būtisks fakts, ka līdz ar pirmo Boxster tika radīts arī jauna koncepta dzinējs. Pirmais sešu cilindru opozītmotors ar ūdens dzesēšanas sistēmu, kas tika novietots tuvāk rodstera vidusdaļai un ko ieviesa arī ražošanā. Tas tika izmantots arī Porsche 911 modeļa versijā (modeļa paaudze ar ražotāja apzīmējumu nr.996), kurš nonāca tirdzniecībā 1997.gadā un ļāva Porsche nodrošināt ražošanu ar peļņu.

Ekskluzīvam modelim – ekskluzīvas detaļas
Izteiksmīgas un plūdenas līnijas, leģendārie lukturi un klasiskie dizaina akcenti, apvienojot eleganci un sportisko jaudu. Viena no spilgtākajām jubilejas modeļa iezīmēm ir tā elegantais krāsojums. “Boxster 25 years” modeļa virsbūvei izmantots 1993.gada oriģinālā koncepta auto sudraba metāliskais (GT Silver Metallic) krāsojums, savukārt auto eksterjera nianses rotā unikālā, mirdzoši brūnā, vara metālam līdzīgā krāsa “Neodyme”. Jubilejas versijā šī jaunā krāsa ir izmantota automašīnas priekšpusē, sānu gaisa ieplūdes atverēs, kā arī uzrakstiem uz auto virsbūves un 20 collu vieglmetāla diskiem.

“Klasikas piekritēji auto varēs iegādāties arī oriģinālajā sudraba metāliskajā krāsā, tomēr modelis ir pieejams arī melnā metāliskā (Jet Black Metallic) un Baltā metāliskā (Carrara White Metallic) krāsā. Savukārt modeļa interjerā ir saglabāts vēsturiskā, oriģinālā modeļa stils un toņu gamma - bordo krāsas ādas salons un sarkanas krāsas auduma atveramu jumtu, kuru rotā iespiests uzraksts “Boxster 25”,” pastāstīja Norvelis.

Vēl viens pārsteidzošs elements ir atrodams uz degvielas uzpildes vāciņa, kas ir papildināts ar Porsche uzrakstu no ekskluzīvā dizaina klāsta. Vāciņa virsma ir mirdzoša, līdzīga alumīnijam, gluži tāpat kā sporta izplūdes sistēmas caurules, kamēr priekšējā stikla ietvars ir kontrastējošā melnā krāsā.

100 km/h vien 4 sekundēs
“Boxster 25 years” modelis ir paredzēts īstenai braukšanas baudai un neaizmirstamai pieredzei. Tā 4,0 litru sešu cilindru opozītmotors, kas spēj attīstīt 400 zirgspēkus, tiek izmantots arī 718 Boxter GTS 4,0 un 718 Spyder modelī ar paaugstināto jaudu.

Porsche piedāvā savu jubilejas auto iegādāties ar mehānisko sešu pakāpju pārnesumkārbu vai septiņu pakāpju dubultā sajūga pārnesumkārbu (PDK) jeb pusautomātisko ātrumu kārbu.

“Boxter 25 years” spēj attīstīt maksimālo ātrumu 293 km/h, savukārt apvienojumā ar PDK pārnesumkārbu un “Sport Chrono” pakotni, – paātrinājumu no nulles līdz 100 km/h - vien četrās sekundēs.

Citas standarta aprīkojuma daļas izcilam braukšanas komfortam, sportiskai un dinamiskai vadāmībai ietver - sporta balstiekārtu “Porsche Active Suspension Management”, kas ir par desmit milimetriem zemāka nekā standarta balstiekārta, un griezes momenta vektorizācijas sistēmu “Porsche Torque Vectoring”, kas ietver ierobežotās berzes diferenciāli.

Jauno modeli var pasūtīt jau tagad, tā cena ir sākot no 95 890,00 eiro, iekļaujot pievienotās vērtības nodokli. Dīleriem auto tiks piegādāts jau marta beigās.

Papildinformācija, informatīvi videoklipi un foto materiāli ir pieejami Porsche tīmekļa vietnes jaunumu sadaļā :newsroom.porsche.com

Elektroenerģijas patēriņš un CO2 izmešu daudzums tika mērīti izmantojot jauno WLTP metodi. Ņemot vērā šā brīža mērījumu attīstības tendences, šajos mērījumos iegūtie dati ir norādāmi arī atbilstoši NEDC metodei. Šīs vērtības nav salīdzināmas ar vērtībām, kas ir iegūtas izmantojot iepriekšējo NEDC mērījumu metodi.
Papildu informācija par oficiālo degvielas patēriņu un oficiālo CO2 izmešu daudzumu jaunām pasažieru automašīnām, var tikt apskatīta dokumentā “Degvielas patēriņa, CO2 izmešu un elektroenerģijas patēriņa ceļvedis jaunām pasažieru automašīnām”, kas ir pieejams bez maksas visās tirdzniecības vietās un DAT.

 
Visi komentāri
 
Antons 20.janvāris 2021 12:15
0 1 Atbildēt

Un tad 90.gg. beigās Porsche gatavojās minivena ražošanai. Tomēr, mode mainījās un parādījās Cayenne. Tas nozīmē, ka cilvēkiem, principā, vienalga ar ko braukt, galvenais lai ir pareizs brends un izmērs.

Ex 20.janvāris 2021 12:27
3 3 Atbildēt

Tātad Tu gribi teikt, ka porshe cayenne ir mats matā, kā kia san ta fe? Tikai porš ir dārgāks līdz ar to sliktāks?

Cilvēki kuri ikdienā izmanto urbašīnu taču nepērk jasper ražojumu, bet makitu, bosch, vai ko citu. Ja Tev vajag izurbt vienu coberi pāris reizes 10 gados, tad taču pietiks ar jasperu. Plus ir vel citi ražotāji utt. Un vispār kāda tam visam atšķirība?

Manuprāt lielākie gaisa maisītāji ir tie lohi, kuri vienmēr kādam pārmet par viņu izvēli, kādar tur atšķirība, ja gribi brauc ar mk2 golfu, ja gribi brauc ar bentliju, viss.

AC-DC 20.janvāris 2021 23:01
3 0 Atbildēt

Kungi un dāmas noskatieties šo, lai saprast ka kādu laiku ar miniveniem vēl nebrauksim.

Tesla teica, ka uzbūvēs nevis labako elektroauto, bet vispar labako auto. Porsche viņus ir pārspējusi šajā cīņā. Kad Audi saks ražot uz Porsche sedana bāzes, tad Tesla tika pārspēta arī cenas ziņā.

Ta kā krājam naudu un ceļam privātmājas, lai ir kur lādēt smukos Audi un Porsche elektroauto.

WALA 21.janvāris 2021 10:42
0 0 Atbildēt

Jo vairāk attīstīsies bateriju tech, jo labāka būs tā Tējkanna.

P.S. cita starpā Taycan Porsche noteikti noderēja vinu zināšanas kas iegūtas ar Cayenne strādajot pie piekares, bremzēm utml.

ok 23.janvāris 2021 13:09
0 0 Atbildēt

golfisti boksterē par boxster un cīnās komentāros hi hi hi

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti