Gan brauks, gan staigās - Hyundai nodemonstrē auto transformeru 1

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 12.februāris 2021 11:09

Hyundai parādījis konceptauto Tiger X-1, transportlīdzekli, kas var braukt kā parasta mašīna vai pārvarēt šķēršļus, saslienoties „kājās”.

Hyundai parādījis kompaktu novatoriska transportlīdzekļa konceptu ar nosaukumu Tiger X-1, kas spēj pārvietoties sarežģītā apvidū, kur tradicionālās konstrukcijas automašīna nespēj izbraukt.

Tiger X-1 var izmantot dažādām vajadzībām, tostarp preču piegādei vai pētniecības darbu veikšanai, tajā skaitā misijās uz citām planētām.

Hyundai Tiger X-1 ieguvis četras salokāmas "kājas", kurās iemontēti elektromotoru piedzīti riteņi. Riteņi darbojas pilnīgi neatkarīgi viens no otra un var pagriezties dažādos leņķos, tāpēc Tiger X-1 apveltīts ar izcilu manevrētspēju, kas neliedz arī 360 grādu apgriezienu.

Tiklīdz automašīna nokļūst zonā, kurā nav iespējams pārvietoties tālāk ar parastajiem riteņiem, tā peceļas uz savām kājām un pārvēršas par staigājošu robotu, kas var pieveikt arī sarežģītu reljefu.

Tiger X-1 ir bezpilota transportlīdzeklis, kas paredzēts kravas piegādei un novērošanas veikšanai vietās, kas cilvēkiem nav piemērotas. Ražotājs uzsver, ka šāda ierīce varētu, piemēram, veikt pētniecības darbības ne tikai uz Zemes, bet arī uz citām planētām vai uz Mēness. Tiger X-1 darbojas kopā ar lidojošu bezpilota lidaparātu (dronu), kas var to nogādāt visgrūtāk pieejamās vietās, vienlaikus uzlādējot tā akumulatorus.

Orientēties apkaimē Tiger X-1 palīdz astoņi ultraskaņas sensori un tikpat daudz kameru, bet ierīces apakšā ir uzstādīti divi papildu radari zemes virsmas skenēšanai.

Hyundai Tiger X-1 nav paredzēts sērijveida ražošanai - korejieši to uzskata par eksperimentālu pētījumu platformu, uz kuras pamata būs iespējams izveidot dažāda lieluma transportlīdzekļus, kas tiks izstrādāti, lai atrisinātu visdažādākos uzdevumus visgrūtākajā reljefā.

 
Visi komentāri
 
WALA 13.februāris 2021 10:10
1 0 Atbildēt

Tādas idejas ceļo apkārt jau vismaz no 1996.gada kad tas paradījas pat uz Harvestera (meža traktora), pat ar kājām.ne riteņiem, bet iedzīvojušās ir laikam tikai uz ekskavatoriem - darbam stāvās nogāzēs. Bet īstu jēgu es šādai versijai neredzu, stāvas klinšainās vietās tāpat neuzkāps, un visur citur vai nu lidojošs vai zemei tuvāks aparāts strādā labāk.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti