Sacīkšu auto ikdienas braucieniem - Porsche nāk klajā ar 911 GT3 piekto versiju (+ FOTO) 3

 

Foto: Publicitātes attēls

Baltijas Sporta Auto | 17.februāris 2021 9:55

16. februārī luksus sporta auto ražotājs Porsche prezentēja līdz šim jaudīgāko 911 modeļa GT3 jauno piekto versiju, informēja Porsche Latvija centra vadītājs Ivars Norvelis.

Šajā versijā, vēl izteiktāk nekā iepriekš, ir apvienotas tīrasiņu sacīkšu tehnoloģijas. Spēcīgais sporta auto ir ātrāks par iepriekšējo “911 GT3 RS” versiju un spēj sasniegt 320 km/h maksimālo ātrumu. Savukārt, lai sasniegtu 100 km/h spēkratam nepieciešamas vien 3,4 sekundes.

“Jaunā “911 GT3” fenomenālā jauda un neapšaubāmās sacīkšu auto ārējās aprises piesaistīs ne vienu vien skatienu. Šajā spēkratā pat ikdienišķs brauciens autovadītājam liks justies kā īstenam sacīkšu pilotam,” stāsta Norvelis.

No panākumiem bagātā GT sacīkšu automobiļa “911 RSR” aizgūta dubulto sviru priekšējā balstiekārta, izteiksmīgais difuzors un izsmalcinātā aerodinamika ar “gulbja kakla” aizmugurējo spoileri. Savukārt 375 kW (510 ZS) četru litru, sešu cilindru opozītmotors balstīts “911 GT3 R” piedziņas sistēmā, kas sevi vairākkārt pierādījusi izturības sacīkstēs. Turklāt šis jaudīgais augsto apgriezienu dzinējs ar tā iespaidīgo akustiku teju bez modifikācijām izmantots arī “911 GT3 Cup” sacīkšu automašīnā.

Galvu reibinošs ātrums

Izsmalcinātā auto aerodinamika veidota tā, lai spētu radīt krietni lielāku piespiedējspēku, tajā pat laikā saglabājot gaisa pretestības koeficientu nemainīgu. Turklāt manuāli regulējamais spoileris un difuzora elementi ievērojami palielina aerodinamikas spiedienu, lai auto spētu precīzi izbraukt līkumus pat lielā ātrumā. Der atcerēties, ka spoileris paredzēts tikai izbraucieniem trasē, jo tieši tur “911 GT3” spēj likt galdā visus savus trumpjus.

“Tradicionāls atskaites punkts Porsche sporta automobiļu veiktspējai ir Nurburgringas Nordšleifes trase, kas auto sportistu vidū tiek dēvēta arī par “Zaļo elli”. Auto sasniedzis iespaidīgu rekordu – pēdējā izstrādes posmā 911 GT3 kļuva par pirmo masveidā ražoto modeli ar atmosfērisko dzinēju, kas nobraucis apli mazāk kā septiņās minūtēs,” stāsta Norvelis.

Ar papildu komplektācijā pieejamām “Michelin Pilot Sport Cup 2 R” riepām un Porsche zīmola vēstnieku Jergu Bergmeisteru pie stūres jaunais modelis vairākus apļus spēja uzrādīt nemainīgi izcilu rezultātu. Bergmeisters norādīja, ka šis ir līdz šim labākais masveidā ražotais automobilis, ar kuru pieredzējušais braucējs pilotējis „Zaļajā ellē”.

Pārsteidzoši viegls

Lai gan vizuāli platā virsbūve, lielie diski un papildu tehniskie elementi šķietami padarītu jauno “911 GT3” smagāku par saviem priekšgājējiem, patiesībā tā svars ir tāds pats. Ar manuālo pārnesumkārbu tas sver vien 1418 kilogramus, bet ar PDK automātisko pārnesumkārbu - 1435 kilogramus. Auto izstrādē izvēlēti alternatīvi materiāli, lai saglabātu to iespējami vieglāku. Piemēram, priekšējais pārsegs izgatavots no oglekļa šķiedras stiprinātas plastmasas (CFRP), auto logi izgatavoti no atvieglināta stikla, savukārt kaltie auto diski izgatavoti no vieglmetāla. Tāpat arī modelim tika optimizēti bremžu diski un uzstādīta sporta izplūdes sistēma, kas kopējo spēkrata svaru samazina par desmit kilogramiem.

Sacīkšu auto gēni līdz pēdējai detaļai

Jaunais "911 GT3" nepārprotami sevī glabā sacīkšu auto DNS kodu. Tā kabīne vizuāli un tehniski atbilst citām modeļa versijas paaudzēm, tomēr tajā sastopami arī jauni elementi. Viens no tiem ir ekrāns, kas īpaši piemērots braukšanai sacīkšu trasē. Tikai ar vienu pogas spiedienu centrālā tahometra kreisajā un labajā pusē esošajos digitālajos displejos tiek atspoguļoti rādītāji, kas ir īpaši svarīgi sporta auto vadītājam. Proti, riepu spiediens, eļļas spiediens, eļļas temperatūra, degvielas daudzums un ūdens temperatūra.

Digitālajos displejos redzēsiet arī vizuālu pārnesumu pārslēgšanas asistentu ar krāsu indikatoriem, kā arī pārslēgšanās gaismas, līdzīgas tām, kas sastopamas sacīkšu auto. Norvelis uzsver, ka tieši šīs auto nianses rada spilgtu asociāciju ar īstenu sporta spēkratu.

Katram savs "911 GT3"

Tāpat kā citiem Porsche automobiļiem, arī jaunajam “911 GT3” pieejams “Porsche Exclusive Manufaktur”, turklāt to papildina īpaši tam paredzētas opcijas, tostarp vieglais jumts, kas izgatavots no redzamas oglekļa šķiedras. Tāpat ražotājs piedāvā no oglekļa izgatavotu eksterjera spoguļu korpusu, aptumšotus “LED Matrix” priekšējos lukturus un saskanīgus “Exclusive” aizmugurējos lukturus ar gaismas loku bez sarkanajiem elementiem. Savukārt melnos lietos diskus papildina “Guards Red” vai “Shark Blue” krāsas diski.

Arī interjeru iespējams papildināt ar personalizētiem elegantiem elementiem. No tahometra ciparnīcas un “Sport Chrono” hronometra līdz drošības jostām un apdares elementiem - auto ražotājs piedāvā šīs detaļas izgatavot virsbūves krāsā, vai jebkādā citā īpašniekam tīkamā tonī, radot unikālu un personalizētu auto interjeru.

Individuāls hronogrāfs

Tikpat ekskluzīvs, cik pats “911 GT3”, ir arī individuālais hronogrāfs, ko “Porsche Design” piedāvā tikai augstas veiktspējas sporta automobiļu klientiem. Tāpat kā tā motorizētajam līdzgaitniekam, tam ir dinamisks dizains, nemainīgi izcila veiktspēja un augsta kvalitāte. Hronogrāfa korpuss atspoguļo tā autosporta gēnus. Tāpat kā “GT3” dzinēja klaņi, hronogrāfs izgatavots no izturīga un viegla titāna. Šo pulksteni darbina atsevišķs uzvilkšanas rotors, kas atgādina “911 GT3” diskus. Ciparnīcas krāsojumu iespējams arī pielāgot atbilstoši “911 GT3” krāsām.

Porsche jauno “911 GT3” piedāvā ar sākuma cenu 167 518 eiro, iekļaujot pievienotās vērtības nodokli. Dīleriem auto tiks piegādāts 2021. gada maijā.

911 GT3: Degvielas patēriņš kombinētajā režīmā 13,3 – 12,4 l/100 km;
CO2 emisijas kombinētajā režīmā 304 – 283 g/km

Patēriņš un CO2 izmešu apjoms noteikts saskaņā ar vieglajiem transportlīdzekļiem paredzēto pasaules mēroga testa procedūru (WLTP). Tajā iegūtās NEDC vērtības pagaidām jāturpina norādīt. Šīs vērtības nav salīdzināmas ar vērtībām, kas noteiktas saskaņā ar līdz šim izmantoto NEDC noteikšanas procedūru.

 
Visi komentāri
 
Conqueror 17.februāris 2021 10:10
0 1 Atbildēt

šitas labs

WALA 17.februāris 2021 10:24
0 1 Atbildēt

Reāli labs, ir cik izksatās izlabojuši pāris lietas ko iepriekš ielas mašīnām taisīja greizi -

1) aizmugures spoileris/antispārns stirpinās pie kuzava nevis bagažnika vāka

2) priekšā ir uzliktas dubultās sviras parastā makfersona vietā.

Iespējams ir vēl 3. nelaime novērsta kas bija iepreikšējiem - amortizatoru "glāžu" izturība (pat amatieru) sacīkšu režīmos.

Ex 17.februāris 2021 13:02
3 0 Atbildēt

Bāc šī taču nav honda, kia, vai fordels, tad jau sūds kaut kāds..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti