Vācija – elektrības tirgotāji jau atkal paceļ cenas 32

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

iAuto | 30.maijs 2021 5:12

Elektroautomobiļu kļūst arvien vairāk un elektrības tirgotāji sajūt peļņas iespējas. Nesen enerģijas koncerns EnBW paziņoja, ka pacels cenas no 6.jūlija vidēji par 7,7 centiem par kilovatstundu.

Vācijā ir augstākās elektroenerģijas cenas Eiropā, kas padara elektromobiļu ekspluatāciju dārgāku nekā daudzās kaimiņvalstīs, raksta vācu izdevums Focus.de, taču tas nebūt nenozīmē, ka viss paliks kā ir.

ASV kilovatstunda elektroenerģijas Tesla īpašniekam maksā apmēram 7 centus, Vācijā mājsaimniecība parasti maksā aptuveni 30 centus. Izmaksas, kas saistītas ar saules un vēja enerģijas tehnoloģiju paplašināšanu novedušas pie tā, ka Vācijā ir augstākā elektrības cena Eiropā. Benzīna un dīzeļauto īpašnieki spiesti maksāt nodokli par CO2 izmešiem, taču arī elektrisko automašīnu ekspluatācija kļūst dārgāka, neskatoties uz daudzajām prēmijām un nodokļu atlaidēm.

Elektrības cenas pieaug atjaunojamās enerģijas dēļ

Tas ir saistīts ne tikai ar pieaugošajām atjaunojamās enerģijas izmaksām un nepieciešamajiem infrastruktūras risinājumu izmaksām, bet arī ar to, ka daudzi uzlādes staciju nodrošinātāji nevēlas palikt bez peļņas.

Tā rīkojies arī viens no lielākajiem uzlādes staciju operatoriem Eiropā, enerģijas grupa EnBW, kas no 6. jūlija paaugstina cenas vidēji par 7,7 centiem par kilovatstundu, kas atkarībā no tarifa būs aptuveni 10 centi.

Ja precīzāk tad, kilovatstunda maiņstrāvas lādētāja standarta tarifā no 6. jūlija maksās 45 centus (nevis 39 centus), līdzstrāvas iekārtā - 55 centus (nevis 49 centus). Nesen atjaunotajās Ionity (ko EnBW dēvē par “augsto cenu operatoru”) stacijās, korekcijas nav – tie paši 0,79 eiro / kWh, taču cenas šeit nesen jau tika paaugstinātas.

EnBW uzcenojumu pamato ar to, ka viņi "kā neviens cits uzņēmums" veic ātrās uzlādes staciju un uzlādes parku paplašināšanu Vācijā. Turpmākajos gados, kad elektromobiļu skaits Vācijā strauji pieaugs, EnBW plāno ik gadu ieguldīt līdz 100 miljoniem eiro uzlādes tīkla paplašināšanā.

 
Visi komentāri
 
felix65 30.maijs 2021 6:57
17 1 Atbildēt

Kāds domāja ka būs citādi? Ejam uz strupceļu, biedri. Gan jau arī pie mums būs gan augstas cenas uzlādei, gan ceļu nodoklis. Pasarg dievs, ka valsts sāks dotēt to strupceļa tehnoloģiju un būs vairāk eauto pircēju! Un viss tas viltuszinātnes vārdā, kā arī lai autoražotāji atpelnītu strupceļa tehnoloģijās ieguldīto naudu!

65 30.maijs 2021 7:14
8 0 Atbildēt

genau to pašu saka Kulbergs, tas ir tikai laika (ļoti īsa) jautājums

Pļurkt 30.maijs 2021 7:23
19 31 Atbildēt

Absolūti prognozētā situācija, kas jau tika paredzēts!!!

Sanāk tā ka mana sievasmāte vot, vot maksās paaugstinātu cenu par elektrību, kaut nekad dzīvē nav bijis un nebūs sava auto....

Citiem vārdiem sakot visi dotēs (segs paaugstinātās elektrības izmaksas) elektrotransportu!! Arī tie kas nepārvietojas ar auto - velosipēdisti, kājāmgājēji, invalīdi, mazi bērni, ....

Ļoti jauka nākotne!

Mat* 30.maijs 2021 7:31
7 3 Atbildēt

brīnums, kā tu tik gudrs to jau agrāk nesaprati - priekš cilvēka vienkāršā lielāki sūdi nevar būt kā zaļā politika un LV specifika ar izdienas pensijām, kuras vajag visiem, bijušajiem prezidentiem, kuriem debesmanna jānodrošina līdz dzīves galam un bezlimita pensijām, kurēm jau atkal sametīs visi, ieskaitot tavu un manu sievasmāti ar 300+ pensiju

Pļurkt 30.maijs 2021 8:11
1 28 Atbildēt

Tu te vakar pirmo reizi ienāci, vai atmiņa tāda stipri pašvakāka??

Rexx 30.maijs 2021 7:35
1 5 Atbildēt

Tirgus nosaka visu. Ir pieprasījums, ir piedāvājums. Un cena. Kas mainās?

Pļurkt 30.maijs 2021 8:21
5 30 Atbildēt

Tirgus nosaka dotāciju lielumu el-transportam???

s 30.maijs 2021 8:44
9 25 Atbildēt

Ja darbotos brīvais tirgus, nekad šāds murgs ar elektroauto ieviešanu nenotiktu. Šī kā reiz ir regulēta tirgus izpausme.

s 30.maijs 2021 16:49
7 4 Atbildēt

Salikti daudz mīnusi, bet pretargumentācija nekāda netiek sniegt. Jo pretargumentu nav, toties ir vēlme panākt savu "taisnību". Tas tikai lieku reizi apstiprina, ka elektroauto ieviešana notiek manipulatīvi, un arī Latvijas sabiedrībā tas izpaužas.

felix65 31.maijs 2021 7:25
3 0 Atbildēt

Neomarksistiem savas politikas bīdīšanai argumentu nav, tāpēc viņi uzvedas maksimāli skaļi, lai nebūtu dzirdams viņiem nelabvēlīgs viedoklis. Tā pati banošana soctīklos... Apmēram kā pediņi- viņu ir maz, bet viņi ir ļoti skaļi un agresīvi.

aizejošais 30.maijs 2021 7:41
4 2 Atbildēt

Plika demagoģija

tikai 24% jeb 6.41 cents/kwh ir saistīts ar vācu līdzinieku mūsu OIKam. Pārējie nodokļi, kas šamiem tur ir, jau ir bijuši pirms tam.

Bet - tirgus ir tirgus - ja kādam var nopārdot to elektrību autobāņa malā par 0.79/kwh - why not?

Un tas pats ar kopējo elektrības cenu mājsaimniecībām - ar viņu ienākumiem kopējās izmaksas % no ienākumiem ir pat mazākas kā mums.

Pie kam - augstākas elektrības cenas veicina elektŗibas taupīšanas pasākumus.

Nu re 30.maijs 2021 8:51
4 3 Atbildēt

Kāpēc lai tirgus ekonomikā pieprasīta prece maksātu lētāk par cenu, ko cilvēki gatavi maksāt? Tagad arī par benzīnu maksā tik, cik tankam uz šiltes - patīk vai nepatīk.

msh 31.maijs 2021 2:14
2 0 Atbildēt

Tikai tas sīkums ka elektrības cena rodas diezgan sociālistiskā veidā...

Kanibaals 30.maijs 2021 10:37
5 0 Atbildēt

Ja būtu brīvais tirgus tad nebūtu slēguši AES. Pakļāvās vietējās ogļrūpniecības lobijam nu ir rezultāts.

msh 31.maijs 2021 2:15
5 0 Atbildēt

Tu kaut ko piemirsi - kodolreaktorus slēdza nevis ogļu rūpniecības lobija dēļ, bet gan pseidoekoloģiska populisma dēļ - aizklapēja ciet fukušimas dēļ saceltā trača dēļ.

Kanibaals 2.jūnijs 2021 21:06
0 0 Atbildēt

Un tu noticēji? Vienkārši to izmantoja kā ieganstu.

imzz 30.maijs 2021 10:50
5 0 Atbildēt

Eiropas valstu elektrības "zaļuma" karte.

www.electricitymap.org/map

Loģiski, ka Francija ar saviem kodolreaktoriem "zaļāka , nekā Vācija.

Neste 30.maijs 2021 10:53
12 2 Atbildēt

Kungi un cienijamās dāmas, šī situācija ir radusies, jo ar degvielas (elektrības) tirdzniecību sāka nodarboties visādi startapi, kas saņēma subsīdijas un zaļos kredītus no valsts, un viņiem nav cita piedāvājuma no kā pelnīt naudu.

Ja standarba benzintanki faktiski subsidē visu degvielas tirdzniecības padarīšanu un lauvas tiesu pelna uz burgeru uzcenojuma 500%, tad startapiem jasak atdod kredīti un tiem jāsāk smelt nauda no elektroauto ipasniekiem, jo pardod tikai elektribu.

LIAACSDD 30.maijs 2021 11:01
5 2 Atbildēt

Tad sanāk ar elektrības tirdzniecību sāka nodarboties uzņēmumi kuriem tas nemaz nebūtu jādara.

Un tad labāk vajadzēja iedod naudu/izdevīgu kredītu benzīntankiem lai uztaisa savās stacijās uzlādespunktus?

Toyotamirai 30.maijs 2021 11:12
9 1 Atbildēt

79 centi par kilovatu???? tad 100km tuvojas 15€ robežai.

Tad jau ūdeņraža auto vairs nešķiet kosmiski dārgs pasākums.

Turklāt sola ka uz 2030 gadu cena stacijā H2 būs 5€.

imzz 30.maijs 2021 11:47
6 0 Atbildēt

Cerēt jau var, bet nevajag aizmirst, ka ūdeņraža ražošanai, pat ja to iegūst metāna konversijas rezultātā, tāpat daudz elektrības vajadzīgs.

Latvijai labākais risinājums būtu ražot ūdeņradi no Gazprom gāzes, bet Briselei ziņot, ka tas ir "zaļais ar izcelsmi no vietējo lopu mēslu krātuvēm.

UšakovsAmeriksŠlesers 30.maijs 2021 14:14
0 1 Atbildēt

Rīgas satiksme jau to dara, tikai tirgo H2 pa kosmosu, ja visā pārējā pasaulē pašizmaksa H2 kas ražots no Dabasgāzes ir 1-2€.

boliks 31.maijs 2021 9:47
1 1 Atbildēt

Elektrum ātrās uzlādes punktos elektrības cena ir 28 centi par kilovatu.

Miķelsons 31.maijs 2021 12:14
6 0 Atbildēt

Skaidrs ir viens, ka tā ir reklāma, jo ar tādu tarifu nav iespejams atpelnīt ātrās uzlādes iekārtu, kamer tā nesapūs pilnībā.

Elektrum ir valsts kompānija un var atļauties visādas muļķības.

Senils 30.maijs 2021 20:52
4 1 Atbildēt

Tur, kur pie varas ir t.s. zaļie, viss tiek sačakarēts. Vācijā likvidē AES, lai kūpinātu gāzi, ogles, un ventilatorus darbinātu.

Fuiropa 30.maijs 2021 23:24
3 0 Atbildēt

Te nu bija zaļāka nākotne. Alkatība un degradējošais kapitālisms visu saplosīs- arī vidi un dabu. Kad mums būs tik daudz auto kā Vācijā, gan jau slauks tāpat. Labāk tad, lai tie eauto ir tikai pieejami bagātajam ļaužu slānim un vidusslānis un nabagi pērkam tālāk dīzeļus. Tas jau laikam izklausās labāk (pēdiņās).

Dīzelis 31.maijs 2021 10:06
3 0 Atbildēt

Izskatās, ka drīz atkal dīzeļa ģeneratori būs modē, jo ražos lētāku enerģiju, kā var nopirkt no tīkla!

Krotow 31.maijs 2021 19:44
0 0 Atbildēt

Līdz brīdim kad dīzeli arī aizliegs

Pļurkt 1.jūnijs 2021 7:30
0 0 Atbildēt

Ir rapsis!

Krotow 1.jūnijs 2021 22:56
0 0 Atbildēt

Kura ražošanai nokurina vairāk dīzeļa un elektrības, nekā iegūst gala produktu. Idiotisms ar degvielas piedevām vispār bija jāaizliedz.

Kanibaals 2.jūnijs 2021 21:08
0 0 Atbildēt

Ja tā būtu tad rapšu eļļa nevarētu maksāt lētāk kā degviela.

Zārks,arī uz īri 31.maijs 2021 16:22
0 1 Atbildēt

Pērc vai īrē jau tagad,krāsu un formu izvēlies pats,neatstāj to citu ziņā visa info-racejs.lv

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Dīzelis beidzot lētāks par benzīnu: Dīzelis 1.637 un 95 benzīns 1.657 EUR -26.03.2024 (+ VIDEO) 16

iAutolv uzpilda degvielu, secina, ka dīzeļdegviela lētāka par benzīnu un aicina aizdomāties par to, vai varam atļauties zaļo politiku šādā formātā un maksāt par degvielu vairāk kā, piemēram, Spānijā. Lasīt vairāk

 

Saskaņotais paziņojums – kā to pareizi aizpildīt 11

Ceļu satiksmes negadījums var notikt ar ikvienu, neatkarīgi no autovadītāja vērības vai braukšanas pieredzes. Pārsvarā notiek nelieli satiksmes negadījumi, un ļoti bieži auto braucējiem nākas pildīt saskaņoto paziņojumu. Lasīt vairāk

 

ASV kravas kuģis daļēji sagrauj 2,5 km garo tiltu Baltimoras pilsētā (+ PAPILDINĀTS 11:45 VIDEO) 25

ASV, Baltimorā kuģim ietriecoties tilta konstrukcijās daļēji sagrauts tilts pār Potapskas upi. Tiek ziņots, ka tajā brīdī pār tiltu braukušas automašīnas un pārvietojušies gājēji, tādēļ iespējami upuri. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti