Mazā elektropasaule - Volkswagen projekts Grieķijas salā 2

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 7.jūnijs 2021 13:34

Volkswagen un Grieķijas valdība uzsākuši realizēt projektu, kas Astipalejas salu pārvērtīs par pilnībā “zaļu” teritoriju.

Pagājušajā gadā Volkswagen vienojās ar Grieķijas valdību par pilotprojektu mazās Astipalejas salas pārveidošanai par “viedo zaļo” salu. Tagad plāns ir sācis īstenoties. Vācu uzņēmums  nodevis salai pirmo elektrisko transportlīdzekļu partiju – ID.4 krosoverus un , uzsākot procesu, kas pilnībā mainīs Egejas jūras salas būtību.

Volkswagen piegādājis elektriskās piedziņas krosoverus ID.4, ko izmantos Astipalejas policija, ostas policija, lidostas administrācija un vietējā pārvalde.

Pašlaik salā ir aptuveni 1300 iedzīvotāju, kuru rīcībā ir aptuveni 1500 automobiļu. Perspektīvā tos visus plānots samainīt pret videi draudzīgiem spēkratiem, kuru iegādi stimulēs, piedāvājot subsīdijas vietējiem iedzīvotājiem.  Turklāt salā tiks uzsākti elektroautomobiļu koplietošanas pakalpojumi un tiks uzbūvētas 230 Elli uzlādes stacijas.

Nākotnē elektrību salā ražos galvenokārt no saules enerģijas. Pirmajā posmā līdz 2023. gadam tiks uzbūvēta saules elektrostacija ar 3 megavatu jaudu. Tas nozīmē, ka 100% elektrisko transportlīdzekļu un līdz pat 60% visas salas varēs apgādāt ar zaļo elektrību.

Jaunajā enerģijas sistēmā tiks iekļauts akumulators ar 7 megavatstundu (MWh) jaudu, kas spēs uzkrāt enerģiju, līdzsvarot tīklu un pēc iespējas labāk izmantot saules enerģijas potenciālu. Otrajā posmā atjaunojamās enerģijas īpatsvars tiks paplašināts, lai līdz 2026. gadam un tālākā nākotnē nosegtu vairāk nekā 80 procentus no elektroenerģijas pieprasījuma.

Volkswagen un Grieķijas valdība šajā projektā iegulda 10 miljonus eiro. Pārveidošanu pilnībā plānots pabeigt līdz 2026. gadam.

 
Visi komentāri
 
didzisk 8.jūnijs 2021 10:01
2 1 Atbildēt

Visai salai pāri ir 20 km. Tur viņi ne tikai ar elektroauto - ar riteni varētu tikt galā.

Ideja forša - aizbrauc atvaļinājumā, un nedēļu nedzirdi nevienu motoru - arī vecu dīzeli ne.

Jo 8.jūnijs 2021 20:27
0 0 Atbildēt

Ja vēl tikai sponsorētu veco ICE auto nogādi uz kontinentu! Tad jau drīz gaidām vecos auto pie mums - tikko no Grieķijas, bez nobraukuma un rūsas!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti