Mazda ir vēl viens autoražotājs, kas paziņojis par virkni videi draudzīgu modeļu tuvāko gadu laikā.
Mazda nākamo četru gadu laikā izlaidīs ne mazāk kā 13 jaunus modeļus un to modifikācijas, kas aprīkotas ar elektrificētām spēkstacijām. Laika posmā no 2022. līdz 2025. gadam Mazda dažādos tirgos laidīs klajā piecus jaunus hibrīdus un tikpat daudz versiju ar benzīna-elektriskās piedziņas sistēmu un funkciju, kas ļaus tos uzlādēt no mājsaimniecības elektrības kontaktligzdas. Visbeidzot, līdz 2025. gadam debitēs trīs pilnībā elektriski Mazda modeļi. Transportlīdzekļi tiks izstrādāti Japānai, ASV, Eiropai, kā arī Ķīnai un citām Āzijas valstīm.
Mazda izstrādās jaunu moduļu arhitektūru, kas paredzēta jaunās paaudzes elektriskajiem transportlīdzekļiem. Pirmais sērijveida automobilis uz šīs platformas parādīsies 2025. gadā. Mazda sagaida, ka līdz 2030. gadam ceturtā daļa viņu automašīnu tiks aprīkotas ar elektriskās piedziņas iekārtām.
Vēl viens interesants jaunievedums paredzēts Mazda lielāko segmentu automobiļiem – jau no 2022.gada ražotājs sāks tos komplektēt ar pilnveidotu pusautomātisko braukšanas sistēmu, kas varēs uzraudzīt vadītāja stāvokli un patstāvīgi veikt manevrus vai bremzēt automašīnu, ja elektronika nebūs saņēmusi savlaicīgu atbildi.
Iepriekš kļuva zināms, ka no 2022. gada Mazda atgriezīsies pie rotora dzinēju ražošanas. Kompaktais motors tiks izmantots mazā krosovera Mazda MX-30 hibrīdiekārtā, taču ne vis kā piedziņas agregāts, bet gan kā ģenerators, lai uzlādētu baterijas, kuras darbina elektromotorus.
Nevajag elektriskos auto saukt par videi draudzīgiem. Tie ir draudzīgāki cilvēkam, jo nepūš gāzes, lai gan riepas dilst tāpat un tie sīksūdi esot varen nelāga manta, ko ieelpot. Dabai draudzīgi ir gājēji un zirģeļi. Pat velo ražošana un izmantošana atstāj ietekmi uz dabu, un to var nosaukt par mazāk graujošu uz dabu salīdzinot ar auto, bet arī nekādi ne draudzīgu dabai.
mīnusojiet uz veselību!
Pēdējajā teikumā tu kļūdies. Mašīnas atstāj lielāku ietekmi uz dabu tikai dēļ izplūdes gāzēm - un nekur nav teikts ka tā ietekme ir slikta, bet savādāk - velosipēds ir tāds pats smagās industrijas bērns kā mašīna, tikai ar daudz īsāku resursu...
ņemot vērā detaļu daudzumu un sarežģītību, 1 velo ražošana atstāj mazāku ietekmi kā 1 auto ražošana - to tak tu nenoliegsi?
bet no ietekmes viedokļa - protams, jebkuras rūpnīcas darbība ir ietekme uz dabu, pat ja tie ir mīksti kondomi nevis cieti dzelži
Manuprāt, es pēdējā teikumā saku tiešo to - ka arī velo ražošana nav draudzīga dabai.