Minhenē kāds gluži jauna Audi e-tron GT (120 000 eiro) elektroauto īpašnieks piedzīvojis nepatīkamu pārsteigumu uzzinot no policijas, ka viņa automobilis ir pilnībā sadedzis.
Vācu izdevums Bild raksta par starpgadījumu, kas šonedēļ noticis Minhenē, vēlreiz aktualizējot jautājumu par to, vai elektroautomobiļi patiešām ir tik droši, kā mums stāsta.
Elektriskie spēkrati spiesti stundām ilgi atrasties pieslēgti pie uzlādes iekārtas un – neviena nepieskatīti, nereti arī nakts laikā. Pa šo laiku var atgadīties daudz kas, tostarp lietas „par ko pat domāt negribas”. Tieši tā noticis ar kādu Minhenes iedzīvotāju, gluži jauna Audi e-tron GT īpašnieku. Kad pie durvīm pusčetros no rīta pieklauvēja policija, lai pastāstītu par problēmām ar viņa Audi, vīrietis nodomājis, ka mašīnai kāds uzbraucis. Īstenība izrādījās daudz nepatīkamāka – likumsargi pastāstīja, ka viņus plkst.2.30 informējis kāds iedzīvotājs, norādot, ka redz pie uzlādes iekārtas pieslēgtu degošu Audi. Tika izsaukti ugunsdzēsēji, taču no 120 000 vērtā Audi palika pāri tikai sadedzis vraks.
Sākotnējā apskate liecina, ka sadedzis ne tikai auto, bet arī uzlādes iekārta, tādēļ tiek izvirzītas vismaz trīs versijas: automašīnas defekts, uzlādes iekārtas defekts, tīša aizdedzināšana.
Laime nelaimē –uzlādes iekārta atradās pietiekami tālu no ēkām, lai uguns tās nespētu apdraudēt.
Par šo man un amata brāļiem liels prieks, jo cilvēki apdrošināšanās arī vecākus trolejbusus - lai nepaliktu pavisam bešā. Retu reizi nodeg arī kvēpiņauto, bet ar elektriskajiem degšana izskatās pēc tendences.
Tendence gan ir vecākus kvēpiņauto KASKO neapdrošināt. Un pat bez OCTA un tiesībām braukt. Kadri, kuru kvēpiņi aizdegās un sprāgst, bieži vien ir no šīs kategorijas.
Vispār jau kvēpiņauto aizdegas DAUDZ biežāk, tikai tā ir pierasta lieta un nodzēst daudz vieglāk.
Iespējams ka aizdegas biežāk, bet tikai tāpēc ka to ir DAUDZ vairāk, un pamatā deg vecas mašīnas, nevis jaunas, piedevām ļoti bieži nodeg pēc avārijas, nevis benzīntankā...