No 44 700 eiro - Latvijas pirmizrādi piedzīvo jaunākais Audi elektroauto – Q4 e-tron (+ FOTO) 11

 

Foto: Publicitātes attēls

Audi | 14.augusts 2021 10:41

12. augustā, savu pirmizrādi Latvijā piedzīvoja pilnībā elektriskais kompaktklases SUV Audi Q4 e-tron. Q4 e-tron, kam ir nozīmīga loma Audi zīmola elektrifikācijas stratēģijā, iepriekšpārdošana Latvijā sākās šī gada maijā un drīzumā pirmie jaunā auto īpašnieki tiks pie saviem premium klases elektroauto.

“Maijā uzsākām mūsu pirmā pilnībā elektriskā apvidus automobiļa Audi Q4 e-tron tirdzniecība Latvijā un auto ir raisījis ievērojamu pašmāju elektroauto cienītāju interesi. Esam gandarīti, ka jaunie īpašnieki pie saviem jaunākās paaudzes elektroauto tiks jau pavisam drīz un ka pa Latvijas ceļiem ikdienā dosies videi draudzīgs auto, tādējādi mazinot autotransporta radīto ekoloģiskās pēdas nospiedumu,” stāsta Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā.

Nobraukums līdz 520 kilometriem

Pateicoties Audi Q4 e-tron daudzpusībai, tas ir ideāls sabiedrotais ikdienas situācijās. Ar 4,59 metru garumu tas pasažieriem salonā piedāvā plašumu, kas pārsniedz kompaktklases robežas. Interjerā pieejamā telpa ir salīdzināma ar to, ko piedāvā pilnizmēra SUV.
Bagāžas nodalījums arī piedāvā lielāku ietilpību salīdzinājumā ar to, kas ierasti pieejama kompaktklasē. Atkarībā no aizmugurējo sēdekļu atzveltņu pozīcijas, bagāžas nodalījuma ietilpība ir no 520 līdz 1490 litriem, kā arī tas var vilkt piekabes ar svaru līdz 1000 kg.
Nozīmīga papildu priekšrocība ikdienā ir veicamais attālums – Q4 40 e-tron ar vienu akumulatora uzlādi spēj nobraukt līdz 520 kilometriem (WLTP ciklā). Pateicoties maksimālai uzlādes jaudai ar 125 kW, ideālos apstākļos automobilis 10 minūtēs spēj uzlādēt pietiekamu jaudu, lai nobrauktu aptuveni 130 kilometrus (WLTP ciklā).

Ilgtspēja fokusā

Novērst, samazināt vai kompensēt kaitīgos izmešus – Audi ražo Q4 e-tron ar neitrālu oglekļa ietekmi. Vācijas Cvikavas rūpnīcā tiek izmantota videi draudzīga elektroenerģija, bet akumulatoru elementu piegādātājiem tiek izteikta prasība savos ražošanas procesos izmantot tikai videi draudzīgu elektroenerģiju. Kaitīgie izmeši, kas patlaban ir nenovēršami, tiek kompensēti ar klimata aizsardzības projektiem, ko sertificējis TÜV. Tie atbilst stingrajām Gold Standard Foundation prasībām. Kopā ar piegādātājiem Audi stingri un sistemātiski apņēmies rīkoties atbildīgi visos automobiļu izstrādes procesos. Jau kopš 2017. gada uzņēmums izvērtē savus partnerus, izmantojot ilgtspējas reitingu, ko tas pats izstrādājis, lai nodrošinātu resursus taupošus ražošanas procesus un sociālo standartu ievērošanu.
Papildus tam, Q4 e-tron sportiskajam S line interjeram pieejama sēdekļu apdare, kas satur lielu otrreiz pārstrādāta poliestera daudzumu. Katram sēdeklim izmantotas aptuveni 26 pārstrādātas 1,5 litru PET pudeles.

Futūristisks dizains: eksterjers

Ar Q4 e-tron Audi sper nākamo soli savu elektrisko modeļu dizainā. Virsbūves līnijas ir iespaidīgas, pateicoties izteiktām proporcijām – īsa priekšējā pārkare, lieli riteņi un izteikti “muskuļi”, savukārt tā aerodinamiskās pretestības koeficients ir 0,28. Pirmo reizi pasaulē ir pieejama digitālā apgaismojuma izvēles iespēja – autovadītājs MMI skārienjutīgajā vadības sistēmā var izvēlēties 4 gaismas dizaina veidus.

Jaunas idejas jaunam laikmetam: interjers un vadība

Šim modelim ir izstrādāta pilnīgi jauna stūre ar tās skārienjutīgajām virsmām, ko autovadītājs izmanto, lai vadītu digitālo instrumentu paneli. Informācijas un izklaides, kā arī navigācijas sistēma tiek vadīta, galvenokārt izmantojot MMI skārienjutīgo ekrānu.

Papildu komplektācijā Audi Q4 e-tron var tikt aprīkots ar vēl kādu inovāciju – paplašinātās realitātes head-up displeju. Tas izmanto atsevišķu asistentu sistēmu sniegtu informāciju un demonstrē navigācijas simbolus reālajā vidē, lai autovadītājs tos spētu ērti saredzēt. Šī informācija tiek dinamiski attēlota uz vējstikla, kur tā tiek atveidota kā virtuāls, peldošs attēls aptuveni 10 vai vairāk metru attālumā no autovadītāja.

Piepilsētu iedzīvotājiem un garo distanču braucējiem: akumulators, piedziņa un uzlādes iespējas
Kompaktā elektroauto piedziņas versijas spēj apmierināt dažādu klientu vēlmes – sākot no piepilsētu iedzīvotājiem un beidzot ar garo distanču braucējiem. Tas ietver 2 akumulatoru variantus un 3 piedziņas versijas. Q4 35 e-tron kompaktajam akumulatoram ir 52 kWh neto enerģijas ietilpība (55 kWh bruto), bet Q4 40 e-tron akumulatora ietilpība ir 77 (82) kWh. Q4 35 e-tron un Q4 40 e-tron ir elektromotors, kas piedzen aizmugurējos riteņus ar attiecīgi 125 kW (170 ZS) un 150 kW (204 ZS) jaudu. Efektivitātes nolūkiem priekšējās ass motors pieslēdzas vien tad, kad nepieciešama liela jauda vai labāka saķere. Vēl viens svarīgs faktors enerģiju taupošā braukšanā ir inteliģentā rekuperācija, kas ietver arī navigāciju un topogrāfiskos datus.

Inteliģenta savienojamība: balstiekārta un autovadītāja asistentu sistēmas

Papildu aprīkojumā Audi ar sporta balstiekārtu aprīkos visas Q4 e-tron versijas, kas pazemina virsbūvi par 15 milimetriem (S line komplektācijā tas ir standarta aprīkojumā). Piedāvājumā iekļauti arī vieglmetāla diski izmēros no 19 līdz 21 collai un vairākos dizainos – to galvenokārt slēgtais disku dizains arī palīdz uzlabot efektivitāti.

Kompaktais elektriskais SUV no montāžas līnijas noripo ar vairākām asistentu sistēmām jau standarta aprīkojumā. Starp tām ir Predictive Efficiency Assist, kas atbalsta prognozējamu braukšanas stilu enerģijas patēriņa optimizēšanai. Papildus pieejamās sistēmas, tāpat kā vairāki citi aprīkojuma elementi, sadalīti komplektācijās. Starp šīm sistēmām ir arī Adaptive Cruise Assist, kas palīdz autovadītājam, braucot jebkurā ātrumā, kā arī uzmana manevrus kā uz sāniem, tā garenvirzienā. 360 grādu kameras ir jo sevišķi noderīgas, braucot pa pilsētu vai novietojot auto stāvvietā.

Audi Q4 e-tron var pasūtīt Audi centros Moller Auto Rīga un Moller Auto Lidosta. Sākuma cena ir no 44 700 eiro.

 

 

 
Visi komentāri
 
Egils 14.augusts 2021 11:58
3 4 Atbildēt

Ne kāda kaifa no elektro.Ko darīs pie mīnus 20 patēriņš būs lielāks. Kur motora izplūdes skaņa. Elektro nav nekāda zaļā tehnoloģija. Piesārņo vairāk nekā benzīns.

martinslusis 14.augusts 2021 20:52
4 2 Atbildēt

Kaifs no laba elektroauto pilnīgi noteikti ir.

Ļoti labs uzrāviens, foršs klusums utt.

Man patīk arī tāpati Cupra, kurai ir 300 zs benzīna motors, kas skan forši, bet arī elektroauto ir sava fīča.

msh 14.augusts 2021 23:04
1 4 Atbildēt

Mnjā - te foršs klusums, te biedējošs klusums, te saspringts klusums... Es vienīgi nesaprotu ar ko jūs, elektrokastu klusuma fani, braucat - ar žiguļiem, zaporožeciem vai kaut ko vēl briesmīgāku? Jo mašīnas kurās braucot ir tāds pats skaņu līmenis kā elektrokastēs ražotāji piedāvā jau vismaz pārdesmit gadus.

Elektrokastēm, bez šaubām, ir sava fīča - atvieglota agresīvu manevru izpildīšana zemos ātrumos, un jebkāda veida izpildīšanās, jo ar normālu mašīnu tam ir jānobriest un jāsagatavojas. Un priekš tam tās kastes arī ir paredzētas, ne par velti reti gadās dzirdēt par elektrokastēm kas būtu ar parastu normālo mašīnu uzrāvienu. Veikalinga speciālisti gan apgalvo ka tā esot elektrokastu īpatnība, bet iekšdedzes dzinējiem varētu uztaisīt tādu pat īpatnību, aizliedzot ražot motorus mazākus par 4 litriem...

Krotow 16.augusts 2021 1:11
1 0 Atbildēt

Kad braucu ārā no sava pagalma uz Jūrmalas gatves, kur dēļ luksoforu neesamības dienas vidū iespēja veikt kreiso pagriezienu tieši atkarīga no auto spējas paātrināties, elektriskais auto vinnē vienos vārtos. Esmu pārbaudījis. Fiqsy gadījumā gan uzreiz plusā soda punkti.

Asaris 16.augusts 2021 9:43
2 0 Atbildēt

Atkal tu ar savu arhaismu. Jā, liksim mašīnās 4l dzinējus un gāzīsim 20l uz 100km, lai dabūtu uzrāvienu kā parastākajam elektroauto. Tagad jau tu 70% no tās degvielas enerģijas izkūpini gaisā. Padomā, aizietu uz veikalu, nopirktu maizi un vairāk kā pusi nolauztu un izmestu miskastē, tas kaut kā neliekas normāli. Nez man liek aizdomāties.

Un tas 100% sniegums katru reizi kad nospied pedāli arī nekam neder, vaine? Man darbā algu arī nepatīk saņemt vienmēr 100%, jānobriest taču.

A 14.augusts 2021 15:32
1 2 Atbildēt

Trumuļu bremzes

martinslusis 14.augusts 2021 20:52
3 3 Atbildēt

Elektroauto nav nepieciešamas pārākās bremes nemaz. Elektromotori reģenerēšanas režīmā paši kā bremzes strādā.

Elektrods 15.augusts 2021 14:46
7 0 Atbildēt

Ari parastajam auto pietiktu ar trumuļu bremzem aizmugurē (vairak gan pie latvijas ātrumiem), tam nav pilnīgi nekāda sakara ar elekteo auto, trumuļu/loku bremzes vienkārši ir mazāk efektīvas par disku bremzēm, turklāt elektromoti pie avārijās bremzēšanas tev pilnīgi NEKO nedos, gluži pretēji, elektro auto ir smagāki, līdz ar to bremzēm jābūt labākām, bet kas attiecas uz šo auto, tad domāju tur viss ir pilnīgi noteikti labi, lai ar to ikdienā pārvietotos un bremzētu labi.

Cerams domo saprati disku bremze > loku/trumuļu bremzēm, un elektromotoriem ar to nav nekāda sakara!!

P.s.

Bet vispār labi, beidzot elektro auto lauciņā parādās konkurence, citādak kaut kādi overpraisoti fordveidīgi teslinieki un nisani bija sastopami.

martinslusis 17.augusts 2021 1:26
0 0 Atbildēt

Jā, ok taisnība Tev.

Lietotājs 14.augusts 2021 19:27
4 0 Atbildēt

Sen nebiju lasijis tādu "čuguna liešanu'.

Veči,jāņem

Es 14.augusts 2021 22:45
0 0 Atbildēt

Labi razojat .bet man altarnativa nekas nau jaiegulda ka patik mona tehnologija

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti