ASV Ceļu satiksmes drošības pārvalde (NHTSA) sākusi izmeklēšanu saistībā ar ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmuma "Tesla Motors" izmantoto autonomās braukšanas sistēmu "Autopilot" pēc 11 ceļu satiksmes negadījumiem, kas notikuši saistībā ar to.
Vienā no šiem negadījumiem bojā gājis cilvēks, bet septiņas citas avārijas bijušas ar cietušajiem, norāda NHTSA,. Senākais no šiem ceļu satiksmes negadījumiem noticis 2018.gadā.
"Tesla" dibinātājs Īlons Masks vairākkārt aizstāvējis "Autopilot" sistēmu, un uzņēmums skaidro, ka tās izmantošanai nepieciešama aktīva autovadītāja uzraudzība, taču kritiķi, tostarp Kongresā, saka, ka sistēmu iespējams viegli apmuļķot un aicina NHTSA rīkoties.
Žurnāla "Consumer Reports" eksperti video demonstrējuši, ka "Autopilot" iespējams apmuļķot, sistēmai ļaujot braukt ar automobili brīdī, kad neviens nesēž pie stūres. Līdzīgi video redzami arī platformā "Tik-Tok" un citos sociālajos medijos.
Tikmēr NHTSA izplatījusi atgādinājumu sabiedrībai, ka neviens šobrīd tirgošanā pieejamais automobilis nespēj braukt patstāvīgi.
Ideja par autopilotu, kam reizumis var būt vajadzīga lietotāja palīdzība - tā ideja ir absurda.
Visdrīzāk šis auto apmulsīs kaut kādā neordinārā situācijā un lietotājam būs pussekunde laika pieslēgties. Ņemot vērā, ka viņš būs 2h jau braucis un pilnīgi relaksējies, kājas nost no pedāļiem u.t.t. - nez vai tur kas jēdzīgs sanāks.
Braukt ar autopilotu, turēt rokas uz stūres un būt gatavam spiest pedāļus - es tad labāk stūrēju pats.