Stellantis koncerna vadītājs Karlos Tavaress kritizējis ES nodomu par strauju pāreju uz elektromobiļiem, norādot, ka “ne jau industrija to gribēja”.
Tāpat kā BMW, arī Stellantis vadība Eiropas Savienības politiķu lēmumos saskata lielus riskus: "Bija lētāki un ātrāki veidi, kā samazināt emisijas". Šim nolūkam noderētu hibrīdautomobiļi, kas dotu tūlītēju ieguvumu, kamēr elektroautomobiļu CO2 pēda izzūd tikai 70 000 km nobraukuma. Turklāt hibrīdautomobilis ir uz pusi lētāks par elektrisko transportlīdzekli.
Vēl viens negatīvs aspekts ir nepieciešamība strauji pārveidot uzņēmumus un piegādes ķēdes elektrisko transportlīdzekļu ražošanai un darbinieku skaita samazināšana, kas ir neizbēgama, lai varētu noturēt konkurētspējīgas cenas.
Visticamāk, Eiropā tiks pārdots daudz mazāk automašīnu, un tās, visticamāk, arī šeit vairs netiks ražotas: politiski uzspiestie, videi nederīgie satricinājumi var novest pie neatgriezeniskiem zaudējumiem Eiropas autobūves nozarei, brīdina izpilddirektors. Viņš saskata tumšus laikus: "Pēc dažiem gadiem mēs redzēsim, kuri ražotāji izdzīvos un kuri ne."
Tam visam būs sociālas sekas un politiķu lēmumos ir iestrādāta slēpta atsauce uz gaidāmo rūpnīcu slēgšanu.
Sekas ir jūtamas jau šodien – modeļu klāsts sarūk, no piedāvājuma izzūd tīrie un ekonomiskie iekšdedzes dzinēji. Tajā pašā laikā Eiropas politiķi atsakās kā alternatīvu pieņemt sintētisko degvielu, kas esošo automašīnu CO2 emisijas varētu samazināt līdz nullei.
Savos negatīvajos uzskatos par autobūves elektrifikāciju Tavaress līdzinās Toyota vadītājam Akio Tojodam, kurš pēdējā gada laikā vairākkārt uzstājies ar asu kritiku. Abi augstākā līmeņa vadītāji piekrīt, ka stratēģijai CO₂ neitralitātes sasniegšanai jābūt maigākai un elastīgākai, taču tajā pašā laikā gan Toyota, gan Stellantis gatavo sev padotos zīmolus jaunai realitātei. Tā Japānas uzņēmums paziņoja par apjomīgas akumulatoru rūpnīcas celtniecību, bet Stellantis informē par pilnīgu Jeep pāreju uz elektrību Eiropas tirgos.
protams, ka 'ne jau industrija'. Just business, nothing personal. Ka tik maks pilns un nauda ripo, pouhj kas pēc mums.
Kaut kādā ziņā var piekrist. Sanāk tāpat kā ar Rīgas domi, ogles aizliegt, malku aizliegt, gāzi aizliegt un būsim zaļi, bet ar ko ziemā sildīties? Ar centrālapkuri, kura ne visiem ir pieejama? Turklāt valsts kompensācijas apkurei liecina, ka gāzes katls privātmājā ir 2x lētāks par centrālapkuri.
Kas tad paliek, paliek elektrība, kuru mēs nespējam saražot un esam spiesti pirkt par tirgus cenu. Grozies kā gribi, cilvēkam parastajam neviens variants nav paceļams.
Visa tā EV auto padarīšana atgādina agrāko smadzeņu skalošanu, ka sviests ir slikts, jāēd margarīns, palmu eļļa, bet pēc 20 gadiem sāk atgriezties pie sviesta.
Ļaudis ar centralizēto apkuri par 60m2 dzīvoklī maksā 4x vairāk, nekā cilvēki par gāzi ar kuri apkurina savas 200m2 mājas! Un tas ir ar visām jaunajām gāzes cenām. Tā kā tā lūk tā centralizētā nakotne.
Tas taču elementāri vienkārši!!
Kondensācijas katla lietderības koeficients (gāzes izteiksmē) ir virs 100% visu gadu pie grīdas apkures. BET pilsētas apkures katla lietderības keoficients nekad nav augstāks par 92% vēl jau jātskaita zudumi siltumtrasē, sadalē, algas izdevumi PEĻŅA, otkati utt (tas ir visu to kas nav un nebūs savas apkures variantā)!!
Un gāze ir no tās pašas caurules!!!!!!!!! Pat gaisu centralizētā apkure piesārņo krietni vairāk rēķinot uz 1 m2 apkuri!!
Es domāju, drīz varēsim atslābt un ziņas par gāzes cenām vairs nebūs aktuālas - šodien paskatījos Krievijas TV ziņas: 1) NATO okružajet Rossiju svoimi silami, bet par Krievijas iespējamo uzbrukumu Ukrainai - lož i kļeveta! 2) Krievijas karakuģi Omānas līcī piedalās mācībās kopā ar Ķīnu un Irānu; pēc tam šie kuģi tiks pārvietoti uz Baltijas jūru, lai piedalītos mācībās ar tur jau esošajiem spēkiem
ha-ha-ha. Beidz to kremļa indi skatīties un nečakarē sev smadzenes. Vai kādreiz nav bijis, ka viņi VISU melo?