Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Stellantis boss par elektromobiļiem – tas bija politisks lēmums! 11

 

Foto: Stellantis

iAuto | 21.janvāris 2022 5:51

Stellantis koncerna vadītājs Karlos Tavaress kritizējis ES nodomu par strauju pāreju uz elektromobiļiem, norādot, ka “ne jau industrija to gribēja”.

 Tāpat kā BMW, arī Stellantis vadība Eiropas Savienības politiķu lēmumos saskata lielus riskus: "Bija lētāki un ātrāki veidi, kā samazināt emisijas". Šim nolūkam noderētu hibrīdautomobiļi, kas dotu tūlītēju ieguvumu, kamēr elektroautomobiļu  CO2 pēda izzūd tikai 70 000 km nobraukuma. Turklāt hibrīdautomobilis ir uz pusi lētāks par elektrisko transportlīdzekli.

Vēl viens negatīvs aspekts ir nepieciešamība strauji pārveidot uzņēmumus un piegādes ķēdes elektrisko transportlīdzekļu ražošanai un darbinieku skaita samazināšana, kas ir neizbēgama, lai varētu noturēt konkurētspējīgas cenas.  

Visticamāk, Eiropā tiks pārdots daudz mazāk automašīnu, un tās, visticamāk, arī šeit vairs netiks ražotas: politiski uzspiestie, videi nederīgie satricinājumi var novest pie neatgriezeniskiem zaudējumiem Eiropas autobūves nozarei, brīdina izpilddirektors. Viņš saskata tumšus laikus: "Pēc dažiem gadiem mēs redzēsim, kuri ražotāji izdzīvos un kuri ne."

Tam visam būs sociālas sekas un politiķu lēmumos ir iestrādāta slēpta atsauce uz gaidāmo rūpnīcu slēgšanu.

Sekas ir jūtamas jau šodien – modeļu klāsts sarūk, no piedāvājuma izzūd tīrie un ekonomiskie iekšdedzes dzinēji. Tajā pašā laikā Eiropas politiķi atsakās kā alternatīvu pieņemt sintētisko degvielu, kas esošo automašīnu CO2 emisijas varētu samazināt līdz nullei.

Savos negatīvajos uzskatos par autobūves elektrifikāciju Tavaress līdzinās Toyota vadītājam Akio Tojodam, kurš pēdējā gada laikā vairākkārt uzstājies ar asu kritiku. Abi augstākā līmeņa vadītāji piekrīt, ka stratēģijai CO₂ neitralitātes sasniegšanai jābūt maigākai un elastīgākai, taču tajā pašā laikā gan Toyota, gan Stellantis gatavo sev padotos zīmolus jaunai realitātei. Tā Japānas uzņēmums paziņoja par apjomīgas akumulatoru rūpnīcas celtniecību, bet Stellantis informē par pilnīgu Jeep pāreju uz elektrību Eiropas tirgos.

 

 
Visi komentāri
 
topinamburs 21.janvāris 2022 8:13
3 1 Atbildēt

protams, ka 'ne jau industrija'. Just business, nothing personal. Ka tik maks pilns un nauda ripo, pouhj kas pēc mums.

Vecais nīgrais 21.janvāris 2022 9:26
10 0 Atbildēt

Kaut kādā ziņā var piekrist. Sanāk tāpat kā ar Rīgas domi, ogles aizliegt, malku aizliegt, gāzi aizliegt un būsim zaļi, bet ar ko ziemā sildīties? Ar centrālapkuri, kura ne visiem ir pieejama? Turklāt valsts kompensācijas apkurei liecina, ka gāzes katls privātmājā ir 2x lētāks par centrālapkuri.

Kas tad paliek, paliek elektrība, kuru mēs nespējam saražot un esam spiesti pirkt par tirgus cenu. Grozies kā gribi, cilvēkam parastajam neviens variants nav paceļams.

Visa tā EV auto padarīšana atgādina agrāko smadzeņu skalošanu, ka sviests ir slikts, jāēd margarīns, palmu eļļa, bet pēc 20 gadiem sāk atgriezties pie sviesta.

Centrālā apkure 21.janvāris 2022 11:13
7 1 Atbildēt

Ļaudis ar centralizēto apkuri par 60m2 dzīvoklī maksā 4x vairāk, nekā cilvēki par gāzi ar kuri apkurina savas 200m2 mājas! Un tas ir ar visām jaunajām gāzes cenām. Tā kā tā lūk tā centralizētā nakotne.

Pļurkt 21.janvāris 2022 11:22
5 1 Atbildēt

Tas taču elementāri vienkārši!!

Kondensācijas katla lietderības koeficients (gāzes izteiksmē) ir virs 100% visu gadu pie grīdas apkures. BET pilsētas apkures katla lietderības keoficients nekad nav augstāks par 92% vēl jau jātskaita zudumi siltumtrasē, sadalē, algas izdevumi PEĻŅA, otkati utt (tas ir visu to kas nav un nebūs savas apkures variantā)!!

Un gāze ir no tās pašas caurules!!!!!!!!! Pat gaisu centralizētā apkure piesārņo krietni vairāk rēķinot uz 1 m2 apkuri!!

Pļakt 21.janvāris 2022 11:40
0 0 Atbildēt

Es domāju, drīz varēsim atslābt un ziņas par gāzes cenām vairs nebūs aktuālas - šodien paskatījos Krievijas TV ziņas: 1) NATO okružajet Rossiju svoimi silami, bet par Krievijas iespējamo uzbrukumu Ukrainai - lož i kļeveta! 2) Krievijas karakuģi Omānas līcī piedalās mācībās kopā ar Ķīnu un Irānu; pēc tam šie kuģi tiks pārvietoti uz Baltijas jūru, lai piedalītos mācībās ar tur jau esošajiem spēkiem

felix65 21.janvāris 2022 17:52
0 0 Atbildēt

ha-ha-ha. Beidz to kremļa indi skatīties un nečakarē sev smadzenes. Vai kādreiz nav bijis, ka viņi VISU melo?

fckns 21.janvāris 2022 9:28
1 2 Atbildēt

Mans audi a4 1.9 tdi gaida savu spalvaino karalieni. Raimi. Mani pakaļējā bampera dubļi ir tikai tev. Bučas.

imzz 21.janvāris 2022 11:47
2 0 Atbildēt

"Tajā pašā laikā Eiropas politiķi atsakās kā alternatīvu pieņemt sintētisko degvielu, kas esošo automašīnu CO2 emisijas varētu samazināt līdz nullei."

Briseles politiķi ir saspiedušies uz elektrību, vai ūdeņradi un tikai. Kas ir "familiāri" ar ķīmiju, zina, ka , ja reiz esam tikuši pie ūdeņraža, tad var iet tālāk un ražot no tā jau pieminētās sintētiskās degvielas, spirtus dzirksteļaizdedzes dzinējiet un ēterus dīzeļiem.

Dimetilēteris ir ļoti laba dīzeļa degviela, tā iekārta dīzelim būtu kaut kas līdzīgs LPG iekārtām. Un, tā kā nebūtu cieto daļiņu , uzreiz varētu izmest DPF.

Saprāta balss visā šajā lietā varētu būt jaunais Vācijas transporta ministrs Volker Wissing, kurš esot labvēlīgi noskaņots pret sintētiskajām degvielām. Germany’s transport minister goes cool on e-fuels.

www.politico.eu/article/volke...limate-change/

msh 21.janvāris 2022 12:18
3 0 Atbildēt

Cietās daļiņas būs gan - no motorā sadegušās eļļas - ļoti niecīgos daudzumos, bet gan jau mūsdienu ekofašisti varētu tam piepisties

Pļurkt 21.janvāris 2022 13:29
0 0 Atbildēt

Nuuuu vecajos Bembukos litrs uz 1000 km skaitās ļoti maz!!! Daži pat nevar azibraukt no Daugavpils uz Rīgu - pa ceļam jāstājas eļļa pieliet.

GB12 21.janvāris 2022 22:41
2 0 Atbildēt

Kurš savā laikā teica, ka naftas magnāti nemūžam nepieļaus autobūves elektrificēšanu?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tesla slikti, Honda – labi: vācu TÜV atklāj, kas ir labākais 1

Ja jūs esat Honda Jazz īpašnieks, tad varat priecāties – jūsu auto nelūzīs un kalpos uzticami vismaz pirmos 2-3 gadus. Lasīt vairāk

 

11 gadījumi, kad uz autobāņa "izbeidzas motors" (+ VIDEO) 6

AutoTopNL padalījies ar video no sava 10 gados krātā materiāla, kurā no vairāk kā 1000 izmēģinātiem automobiļiem, ir 11 epizodes, kad ātruma testu uz autobāņa neiztur automašīnas motors. Lasīt vairāk

 
 

Drūms skats, iebraucot Latvijā no Igaunijas puses (+ FOTO) 36

Uz Igaunijas-Latvijas robežas skatu pievelk degradēta teritorija, ko agrāk izmantoja robežsargi. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti