Citkārt veiksmīgais vācu sportisko luksusa automobiļu ražotājs šogad buksē, taču tam esot skaidrojums.
2024. gada pirmajos deviņos mēnešos Porsche pārdevis 226 026 transportlīdzekļus – par 16 500 mazāk nekā līdzīgā laika periodā pērn. Tas ir samazinājums par septiņiem procentiem, ko ražotājs cita starpā skaidro ar modeļa maiņu četrās no sešām sērijām, kas izraisīja ierobežotu pieejamību klientiem, nenoliedzot arī pārmaiņas Ķīnas tirgū, kas būtiski ietekmējis šī gada rezultātus.
Vācijā Porsche automobiļu noiets pirmajos trīs ceturkšņos palielinājās par astoņiem procentiem līdz 26 838 jaunām reģistrācijām, Ziemeļamerikā tas kritās par pieciem procentiem, Ķīnā piedzīvojot iespaidīgu kritumu 29 procentiem apmērā, kur šogad izdevies pārdot 43 280 automašīnas. Neliels pieaugums bija vērojams Eiropas tirgos, kā arī aizjūras un starptautiskajos izaugsmes tirgos.
Visvairāk pārdotais bija Porsche modelis ir Cayenne ar 77 686 vienībām, pārdošanas apjomiem pieaugot par 21 procentu. Arī 911 un 718 sērija pirmajos mēnešos “gāja” labāk nekā iepriekšējā gadā, savukārt citu modeļu sēriju pārdošanas apjomi ievērojami kritās gaidāmo modeļu maiņu dēļ.
Vissāpīgāko realitāti bija spiests pieņemt par Porsche flagmani dēvētais Taycan – šogad visā pasaulē pārdoti vien 14 042 elektriskā superauto eksemplāri, kas nozīmē kritumu par 50 procentiem.
Auto kritums uz elektroauto auto pārdōšanas apjomu kritumu!