Mitsubishi Pajero Foto: iAuto.lv
Lai arī apvidus auto segments ir straujāk augošais, tad jāatzīmē, ka lielākā daļa no tiem tiek pārdoti ar vienas ass piedziņu. Klasiskie lielie pilnpiedziņas apvidus automobiļi, kurus mēs pazīstam ar 4x4 Eiropā ir kļuvuši par izmirstošu sugu. Jau vairāk kā desmit gadus autobūvē ir tendence un arī pieprasījums pēc apvidus automobiļiem, kuri ir mazāki, “mīkstāki” un ar zināmām spējām bezceļu apvidū, kuras parasti aprobežojas ar augstāku “klīrensu”. Līdz ar to lielie purva bridēji Eiropā ir vai nu kļuvuši par ekskluzīviem un dārgiem statusa automobiļiem, vai arī kļūst par šauru, entuziastos balstītu, nišas produktu. Aktuālais Mitsubishi Pajero modelis ir pieejams ar “Limited Edition” aprīkojuma paku.
Uz 1984. gada sacensībām Dakārā Francijas Sonauto sagatavoja rallija auto ar īso riteņu bāzi - Mitsubishi Pajero. Ar Endrjū Kouenu kā stūrmani Dakārā tika ieņemta trešā vieta. Tas padarīja šo mašīnu pietiekami populāru ne vien tuksneša rallistu, bet arī parasto entuziasti vidū. Kopš tā laika Āfrikas rallijreidi un Mitsubishi dzīvo kopā.
Mitsubishi Pajero sāka ražot 1982. gadā, un aktuāla ir tā ceturtā paaudze, kuru ražo 12 gadus.
Mitsubishi Pajero Foto: iAuto.lv
TESTA AUTO
Pie mums Pajero pieejams ar 3.2 litru dzīzeļdzinēju:
- 3.2l DOHC DI-D 16 V dīzeļdzinējs ar 190 Zs pie 3500 apgr./min., 441 Nm pie 2000 apgr./min., Super Select 4WD pilnpiedziņu un piecu pakāpju automātisko pārnesumkārbu, CO2: 245 g/km
Izmēri:
- Garums: 4900 mm
- Platums: 1875 mm
- Augstums: 1860 mm
- Riteņu bāze: 2780 mm
- Augstums: 210 mm
- Klīrenss: 210 mm
- Pašmasa: 2265-2375 kg
- Tilpums bagāžai: 136-1069 litri
- Bez otrās sēdekļu rindas 1798 litri
Cenas:
Izvēloties aprīkojuma versijas, Pajero gadījumā viss ir vienkārši.
Pieejamas trīs komplektācijas:
- Instyle, kas satur apmēram 90% no visām pieejamām ekstrām – 46 990 EUR ar PVN
- Instyle Plus – papildus iepriekšējai ir liela jumta lūka un automātiskās tālās gaismas. 48 190 EUR ar PVN
- Limited Edition, kas papildina vai aizvieto Instyle Plus komplektāciju – multimediju sistēma ar 7” skārienjutīgu ekrānu, atpakaļskata sistēmu, Bluetooth savienojumu un Screen Display audio viedierīču savienošanas sistēmu, kā arī 4 parkošanās sensori aizmugurē. Tas par 47 970 EUR ar PVN
Mitsubishi Pajero Foto: iAuto.lv
Pajero dizains mainās palēnām, ne revolucionāri, gluži kā klasika, kas brauc cauri gadiem. Pajero dizaina galvenās līnijās ir radītas jau 1999. gadā, kad debitēja Pajero 3. paaudze, bet 2006. Pajero piedzīvoja izmaiņas dizainā – tika izmainīti lukturi un salona noformējums. Kā arī ieviesti vairāki tehnoloģiskie risinājumi. Konservatīvs dizains ilgāk saglabā savu aktualitāti, jo pat šodien Pajero itin labi iederas starp mūsdienu automobiļiem.
Mitsubishi Pajero Foto: iAuto.lv
Pēdējā feislifta rezultātā Pajero ir ticis pie apjomīgāka hromētā dekoratīvā režģa priekšpusē, LED dienas gaitas lukturiem un pilnībā noslēpta rezerves riteņa. Atšķirībā no iepriekš pieejamajiem Pajero modeļiem, Limited Edition versija apdarināta arī ar hromētiem spoguļiem un rezerves riteņa pārsegu, kā arī ar papildus aizsargiem apakšā. Tipiski šādam apvidniekam aizmugurē ir uz sāniem veramas durvis, kas kopā ar rezerves riteni ir masīvas un smagas.
Mitsubishi inženieri ir padomājuši, un aizmugures durvis ir nobloķējamas atvērtā stāvoklī, kas lieliski noder tam, lai netiktu iespiests starp smagajām durvīm.
Salonā arhaisks luksuss
Automobiļa salonā valda robusts luksuss. Lieli ādas sēdekļi un kvalitatīvi nostrādāta apdare mijas ar pagājušā desmitgadē aktuālām tehnoloģijām un apdares materiāliem. Sirreāla sajūta – kā laika mašīnā. Pajero salonu skaistumkonkursā noteikti nedabūtu pirmo vietu, bet tas nav tas, ar ko Pajero jāizceļas. Priekšējā panelī atrodas automātiskā klimata kontrole vienai zonai ar atsevišķiem gaisa plūsmas ātruma un siltuma kontroles slēdžiem aizmugurē sēdošajiem. Virs klimata kontrole vadības atrodas 7” skārienjutīgs multimediju sistēmas displejs – iespējams, modernākais elements Pajero interjerā. No vienas puses multimediju sistēma ir minimāla, tādējādi salīdzinoši viegli lietojama, bet no otras puses daudzas funkcijas nav intuitīvas, tomēr aizņemot pārlieku daudz uzmanības. Interesanti, ka automobilis ir aprīkots ar GPS uztvērēju, taču multimediju sistēmā nav navigācijas programmas. Ir iespējams vien aplūkot koordinātes. Un ja ne ikona par USB savienojuma iespējamību multimediju ekrānā, tad visdrīzāk sākotnēji liktos, ka šāds savienojums Pajero nemaz nav. Nē, tomēr ir – cimdu nodalījuma pašā augšpusē, turklāt divas ligzdas. Atsevišķas navigācijas programmas trūkums tiek kompensēts ar iespēju dublēt svarīgākās viedtālruņa funkcijas ar Apple Carplay vai Android Auto palīdzību. Screen Display Audio – ļauj baudīt sava tālruņa navigāciju automašīnas ekrānā. Papildus ieguvums šādai funkcijai ir vienmēr jaunākās kartes, kurām nav jāpērk dārgi rūpnīcas atjauninājumi, bet izmantojot internetu tālrunī vienmēr ar jums ir jaunākās kartes ar citiem labumiem.
Mitsubishi Pajero Foto: iAuto.lv
Daudzkrāsaino skārienjutīgo ekrānu augšā kontrastējoši papildina monohroms daudzfunkcionāls displejs, kurā tiek attēlota informācija par laiku, datumu, kompasu, gaisa temperatūru, vidējo ātrumu un degvielas patēriņu, kā arī altimetrs un barometrs. Mērinstrumentu panelī displeji nav – divas lielas ciparnīcas ar vairākām skalām ātrumam, dzinēja apgriezieniem, dzinēja temperatūrai un degvielas daudzumam, bet starp tām lampiņas, kas rāda piedziņas veidu. Pārnesumkārbas režīmi un piedziņas veids tiek pārslēgts ar klasiskiem, mehāniskiem ‘štokiem’ viduskonsolē, turklāt visi režīmi ir pārslēdzami, braucot ar ātrumu līdz 100 km/h.
Mitsubishi Pajero Foto: iAuto.lv
5+2 vietas
Lai gan Pajero nav pats lielākais no klasiskajiem ‘džipiem’, nespiežoties tajā var sasēsties pieci pieaugušie cilvēki. Jārēķinās ar augstu iekāpšanu un sēdpozīciju, taču arī ilgstošāka sēdēšana nenogurdina, un Pajero ir pārsteidzoši komfortabls, braucot pa šoseju. Priekšējie sēdekļi ir elektriski regulējami – attālums, augstums, atzveltnes slīpums un muguras izliekums. Pat zemākajā pozīcijā sēdēšana ir augsta kā uz krēsla, bet ir labs komforts un pārredzamība. Aizmugurē atrodas grīdā ielocītas papildvietas, kas, domājams, visbiežāk būs kā rezerves vietas īpašos gadījumos. To izcelšana prasa salīdzinoši lielu piepūli un priekšdarbus, tās būtiski samazina bagāžas ietilpību, kā arī ilgstoši ērti sēdēt tur droši vien varēs tikai bērni. Un jārēķinās, ka pie auss būs Rockford Fosgate 860W audiosistēmas subvūfers. Jā, 12 skaļruņu audiosistēma kopumā nodrošina patīkamu skanējumu, arī salons ir gana kluss, bet skaļā dīzeļdzinēja skaņu gan salonā var ļoti labi dzirdēt.
Komfortabli mīksta gaita
190 Zs dzinējs 2.3 tonnu automobilim ir atbilstošs. Pajero, protams, nav sportiska raķete, bet 100 km/h lielu ātrumu ir iespējams sasniegt 11 sekundēs un apdzīšanai uz šosejas jauda arī pietiek. Nospiežot pedāli grīdā, gan jārēķinās ar trīslitru dīzeļdzinēja rēkoņu, bet pārnesumkārba reaģē ātri un rēkoņai seko patīkams grūdiens.
Automobiļa vadāmība maskē tā svaru, jo braucot piemirstas, ka automobiļa pašmasa ir 2300 kg. Gaita ir komfortabli mīksta, arī lielo riteņu dēļ ceļa nelīdzenumi salonā praktiski nav jūtami. Vien augstā smaguma centra dēļ izteiktāka kļūst šūpošanās uz sāniem. Stūre ir drīzāk stingra, bet kombinācijā ar mīksto piekari, informācija no ceļa nedaudz pazūd – te jāatceras, ka Pajero nav sportisks vieglais automobilis. Manevrēšana pilsētā arī ir viegla, jo virsbūves formas un lielo spoguļu dēļ Pajero no vadītāja sēdvietas ir viegli pārskatāms. Vien jāuzmanās parkojoties atpakaļgaitā, bet te palīdz gan kamera, gan arī parkošanās sensori, kas uzmontēti arī uz rezerves riteņa.
Mitsubishi Pajero Foto: iAuto.lv
Pajero stihija ir bezceļi
Lai arī šāds milzis ir komfortabls braukšanai pa civilizētiem ceļiem, Pajero tomēr vislabāk sevi atklāj bezceļu piedzīvojumos – cik piepeši viegli viss kļūst pārvarams. Tam ir neatkarīga balstiekārta, un pilnpiedziņa aprīkota ar AWC (All Wheel Control) sistēmu, kas apvieno elektroniski kontrolējamu pilnpiedziņas sistēmu un aktīvo stabilitātes un pretslīdes kontroles sistēmu (pretslīdes sistēma ir pilnībā izslēdzama).
Pajero ir četri piedziņas režīmi:
- 2h – aizmugures piedziņa, tiešais pārnesums
- 4h – pilnpiedziņa, tiešais pārnesums
- 4HLc – pilnpiedziņa, nobloķēts starpasu diferenciālis, tiešais pārnesums
- 4LLc – pilnpiedziņa, pazeminātais pārnesums, nobloķēts starpasu diferenciālis
- Atsevišķs slēdzis aizmugurējā tilta diferenciāļa bloķēšanai
Mitsubishi Pajero Foto: iAuto.lv
Pajero spējas pārbaudījām vieglā bezceļā motokrosa trasē ar stāviem kāpumiem un nobraucieniem, kā arī šķērsojot upes braslu. Dubļainās stigās, kur iesēstos neviens vien automobilis, Pajero tika cauri pat ar vienas ass piedziņu, bet stāvākie kāpumi tika pievarēti bez ieskriešanās. “Limited Edition” eksemplāri no apakšas ir ļoti labi aizsargāti ar metāla vākiem, tādējādi ir jābūt ļoti pamatīgam triecienam, lai būtiski kaut ko sabojātu.
Pajero degvielas patēriņš uz šosejas ir nedaudz zem 10l/100 km, pilsētā ap 11l/100km. Bezceļu apstākļos ap 15 litriem.
Mitsubishi Pajero Foto: iAuto.lv
PLUSI UN MĪNUSI
Ja iekāpjot Pajero iesākumā pārņēma skeptiskas sajūtas par atgriešanos pagātnē, tad arvien vairāk braucot, arvien vairāk tas iepatikās. Robusts un vecmodīgs – ne velti Mercedes G-klase un Land Rover Defender ir kļuvuši par kulta auto (tiesa, jaunākajā paaudzē G-klase ir ļoti moderni aprīkots auto). Ja jaunās paaudzes Pajero būtiski atšķirsies, tad šāds "vecās skolas" apvidus automobilis būs bijis vērtīgs pirkums.
+ Pilnpiedziņa un spējas bezceļos
+ Ietilpīgs un komfortabls dažādos apstākļos
+ Ieguvis labākas multimediju iespējas ar Carplay un Android auto savienojumu
- Samērā augsts degvielas patēriņš
- Novecojusi iekšējā salona arhitektūra
Latvijā ir palikušais tikai daži automobiļi.
Piesakies testa braucienam!
Skandi Motors, Rīgā - Lielirbes ielā 32 pa tēlruni +371 67 300 100 vai skandimotors@skandimotors.lv
Liepājā - Brīvības iela 146c pa tālruni +371 63 483 600 vai liepaja@skandimotors.lv
Mitsubishi Pajero Foto: iAuto.lv
Lasi vēl: Mitsubishi Pajero atvadās ar Final Edition (+ FOTO)
Manuprāt, panelis ir ļoti pat skaists. Vispār- viens no pērkamākajiem džipiem, kam nepieciešams.