Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Enefit piedāvā bezmaksas publiskās uzlādes stacijas uzņēmumiem

 
Enefit | 18.maijs 2023 14:16

Ar mērķi strauji palielināt publisko elektroauto uzlādes staciju skaitu Latvijā, energokompānija Enefit aicina uz sadarbību uzņēmumus, piedāvājot uzlādes staciju uzstādīšanu to teritorijā bez maksas.

Straujākam elektroauto skaita pieaugumam kritiski svarīga ir atbilstošas infrastruktūras pieejamība, tāpēc Enefit  investīcijas uzlādes tīkla pārklājuma attīstībā fokusētas uz abpusēji izdevīga sadarbības modeļa izveidi, kur uzņēmumi gūst iespēju modernizēt savu teritoriju un piesaistīt jaunus klientus.  

Šobrīd elektrotransporta nozare no pasīvi nogaidošas pozīcijas pāriet pie straujas izaugsmes, jo gan Eiropas Savienības (ES), gan Latvijas nostāja ir viennozīmīga: elektrotransporta lietošanas un tā infrastruktūras attīstība ir prioritāte. Pat piesardzīgākās prognozes liecina par dinamisku elektroauto skaita pieaugumu arī Latvijā –  2030. gadā uz mūsu ceļiem varētu būt jau vismaz 36 000 elektroauto.

“Nepieciešamība pēc arvien plašāka uzlādes staciju tīkla jau tagad ir acīmredzama un pieaugs arī turpmāk. Ņemot vērā pieredzi un zināšanas, kas gūtas ar Enefit Volt uzlādes staciju tīklu Igaunijā, mēs vēlamies to paplašināt arī Latvijā, Lietuvā un Polijā. Mūsu mērķis ir nodrošināt ērtu elektroauto uzlādi visā ikdienas ciklā: mājās, darba vietā un ceļā, lai ar elektroauto varētu ērti nokļūt jebkurā galamērķī Baltijas valstīs un doties arī tālākos izbraucienos pa Eiropu. Tāpēc paredzam būtiskas investīcijas publiskā uzlādes pakalpojuma attīstībā un meklējam partnerus, kuri var piedāvāt atbilstošu vietu šādas infrastruktūras izvietošanai,” par elektroauto uzlādes tīkla attīstības plāniem stāsta Enefit biznesa attīstības departamenta analītiķis Daniels Treņins.

Enefit ir gatavs pilnībā segt uzņēmumu teritorijā izvietoto autostāvvietu modernizēšanu, izveidojot tajās elektroauto uzlādes stacijas: no aprīkojuma izvēles, iegādes, uzstādīšanas līdz pat iekārtu apkalpošanai un pilnam klientu servisa ciklam. Iespējami arī citi partnerības modeļi, kuros savstarpēji tiek dalītas uzstādīšanas izmaksas vai Enefit darbojas tikai kā uzlādes stacijas operators. Neatkarīgi no izvēlētā sadarbības modeļa Enefit saviem partneriem nodrošinās ikmēneša nomas maksu, kā arī modernas un ērti lietojamas uzlādes iekārtas, kas palīdzēs piesaistīt elektroauto lietotājus.

Pētījumi par elektroauto lietotāju paradumiem liecina, ka braucienu maršruti parasti tiek plānoti atkarībā no tā, kur atrodas uzlādes punkti, un elektroauto vadītāji pie tiem pavada aptuveni 20 minūtes. Tas ir ilgāks laika posms, nekā parasto transportlīdzekļu vadītāji pavada savās pieturvietās. Ņemot vērā, ka Latvijā tikai 28% mājokļu ir privātmājas, publiskā uzlādes tīkla pieejamības un kapacitātes attīstība būs aktuāla lielākajai daļai iedzīvotāju, jo tiem nav iespēju veikt elektroauto uzlādi savā mājoklī pa nakti.

Lielveikali, veikali, restorāni, viesnīcas, biznesa centri vai citas publiskas iestādes, kam līdzās ir izvietota uzlādes stacija, kļūs par regulāru elektroauto lietotāju pieturvietu. Attiecīgi šāda pakalpojuma piedāvājums var būt uzņēmuma konkurētspējas priekšrocība. Turklāt visa Enefit piegādātā elektroenerģija tiek ražota no atjaunīgajiem enerģijas avotiem, tāpēc Enefit Volt uzlādes staciju klienti var būt droši, ka to auto tiek uzlādēti ar zaļo enerģiju.

Igaunijā šobrīd darbojas jau 197 Enefit Volt uzlādes staciju tīkls. Paplašinot šī uzlādes tīkla pārklājumu ārpus Igaunijas, ceļotājiem būs iespēja ērti uzlādēt savu elektroauto vienotā uzlādes staciju tīklā, bet Enefit partneriem tas ļauj kļūt par ikdienas pieturvietu lietotnes lietotājiem. Enefit VOLT uzlādes tīklu izmanto vairāk nekā 6500 lietotāju, un to skaits pastāvīgi aug.  

“Atkarībā no potenciālā partnera atrašanās vietas un darbības jomas paredzam iespēju pielāgot optimālo uzlādes stacijas risinājumu. Jo lielāka jauda, jo dārgāka uzlādes stacija. Tomēr tas ne vienmēr ir nepieciešams – piemēram, pie biroju ēkas, kurā parasti apmeklētāji uzturas ilgu laiku, pietiek ar 22 kW staciju, lai divarpus stundu laikā pilnībā uzlādētu elektromobiļa akumulatoru. Savukārt kafejnīcā, sevišķi tādā, kas atrodas pie starppilsētu šosejas, būtu noderīga 50 kW vai līdz pat 300 kW jaudas uzlādes stacija,” turpina Daniels Treņins.

Uzņēmumi, kuri ir ieinteresēti sadarboties elektroauto uzlādes punktu izveidē saviem klientiem, aicināti  sazināties ar Enefit speciālistiem, lai uzzinātu vairāk par sadarbības iespējām un pieteiktu savām vajadzībām pielāgota uzlādes risinājuma izveidi.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Policija "ķer uz ātrumu", Waze brīdina (+ FOTO) 8

Šodien, 4.decembrī,13.00 pārvietojamā ātruma kontroles ierīce bija novietota netālu no Ziepniekkalna ielas un Ceraukstes ielas krustojuma, par ko čakli ziņoja arī Waze. Lasīt vairāk

 

Nepilni 37 000 eiro – Ford laiž klajā elektrisko Puma (+ FOTO) 4

Ford papildina Puma modeļu saimi ar pilnībā elektrisko Gen-E. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Ko un par cik piedāvā jaunais Peugeot 5008? (+ VIDEO) 2

Jaunais Peugeot 5008 ir liels krosovers ar septiņām sēdvietām. Tā elektriskā versija e5008 sniedz iespēju 3+ ģimenēm saņemt pat 9000 eiro atbalstu automašīnas iegādei. Lasīt vairāk

 

Mierinājuma kvants. Autosportists izmēģina rāmāko sedanu tirgū(+ VIDEO) 2

Devītās paaudzes Toyota Camry iznāca 2023. gadā. Eiropu sedana modelis sasniedza tikai šī gada vasarā, un tiek tirgots tikai Baltijas valstīs, Čehijā, Slovākijā, Polijā un Ungārijā. Tātad vāciešiem, beļģiem un ziemeļvalstu pircējiem iespēja tikt pie jaunākā japāņu hibrīdsedana nespīd. Vai tādu automašīnu vajag mums, vaicājām DBS autoskolas direktoram, autosportistam un Latvijas Gada auto konkursa žūrijas biedram Jānim Vankam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti