A BE CE DE, 7.jūlijs 2013 13:50
Ceļu satiksme - attiecības, kas rodas, PĀRVIETOJOTIES, pa ceļiem ar transportlīdzekļiem vai bez tiem (CSL 1. panta 5. punkts).
.
Ēriks Griģis:
Te nav diskusiju klubiņš. Citi iesaka vai norāda uz manām kļūdām, bet aplam neatbild uz man uzdotajiem jautājumiem!
Transportlīdzeklis var parvietoties arī pats!
CSNg var notikt, ja transportlīdzeklis atrodas vietā, kur ir iespējama braukšana, bet transportlīdzeklī neviens nepārvietojas! Bez tam, transportlīdzeklis var nekustīgi stāvēt un radīt CSNg. Tas pat var gāzties un radīt traumas personām, kas ir to tuvumā!
Uzskatu, ka negadījums, kas noticis vietā, kur ir iespējama transportlīdzekļu braukšana, ir ceļu satiksmes negadījums. Nevis to, ka kādam ar transportlīdzekli stāvvietā būtu jāpārvietojas, lai rastos attiecības un tālāk, atbilstoši šīm attiecībām - ceļu satiksmes negadījums!
1. Policija šādā situācijā ja formētu protokolu, tas būtu ceļu satiksmes negadījuma protokols.
2. OCTA apdrošinātājiem notikušais ir apdrošināšanas gadījums un tas tiek izskatīts.
3. Saskaņotajā paziņojumā šādam negadījumam ir paredzēti 12. punkta pirmais un otrais apakšpunkts.
Jūlija, 6.jūlijs 2013 19:02
Atverot stāvošas mašīnas aizmugurējās durvis tika saskrāpēts blakus stāvošais auto. Vai tas skaitās ceļu satiksmes negadījums? Paldies.
Ēriks Griģis:
Jā, ir! Notikušais reizē ir OCTA apdrošināšanas gadījums.
Ceļu satiksmes negadījums — ceļu satiksmē noticis nelaimes gadījums, kurā iesaistīts vismaz viens transportlīdzeklis un kura rezultātā cilvēks gājis bojā, viņam nodarīti miesas bojājumi vai arī nodarīti zaudējumi fiziskās vai juridiskās personas mantai vai videi,
kā arī citā vietā, kur iespējama transportlīdzekļa braukšana, noticis negadījums, kurā iesaistīts transportlīdzeklis.
Māris, 3.jūlijs 2013 23:20
Kad būs nākošie kursi instruktoriem, kas apmāca vadīt transportlīdzekli, paldies
Ēriks Griģis:
Otrdien, 09.07. plkst.10:00 tiem, kas apmaksājuši rēķinus.
vārdsIvars, 1.jūlijs 2013 14:06
Vai tuvākajā laikā būs kursi par kravas stiprināšanu?
Paldies.
Ēriks Griģis:
Plānoju lasīt 95. kodu Kuldīgā un Rīgā. Datumi nav noteikti. Ja interesē tikai par kravas nostiprināšanu, tad šobrīd tādi ir paredzēti Valsts policijai.
Atsevišķi varu lasīt jebkurā laikā, ja sanāktu klausītāju grupa no viena pārvadātāja vai dažādiem.
Patreiz neviens uzņēmums nav pieteicies.
05.07. sākšu lasīt brīvdienu 95. kodu Rīgā. Pieteikties zvanot pa tālruni 29900991
vārds andis, 22.jūnijs 2013 19:18
Braucot ar kravas auto pēc 4,5 st.brakšanas jāstāv līdzīgi 45 min,vai var stāvēt arī ilgāk?
Ēriks Griģis:
Var arī ilgāk, bet ne mazāk!
to seller un Griģa kungam, 20.jūnijs 2013 22:01
Es atvainojos, ka iejaucos.
Cik man ir zināms, tad arī Latvijā Valsts tiesu ekspertīžu biroja eksperti izmanto Melegha katalogu. Šajā pat portālā diskusijas par avārijām ierosinājis minētā biroja eksperts O.Irbītis. Iespējams, ka viņš neatteiktos atbildēt uz jautājumiem par ekspertīzēm un to iespējām.
Ēriks Griģis:
Ja nav jautājuma, nav arī atbildes!
seller, 20.jūnijs 2013 12:28
Paldies par atbildi. lūdzu par šo "Modelēšana Latvijā, visbiežāk, notiek, izmantojot sadursmes testu katalogus. Pēc kataloga atrod un pielīdzina bojājumus konkretam (Jūsu) gadījumam un nolasa līdzīgās deformācijās slāpēto ātrumu." drusku sīkāk.
Kas Latvijā veic šo modelēšnu, kur šie katalogi būtu pieejami, lūdzu sīkāk info par to kur griezties, ja vajag šādu modelēšanu (pēc kataloga) veikt??
paldies !
Ēriks Griģis:
Mācījos pēc Dr.Melegh, Schimmelpfennig un Dekra ekspertu katalogiem, ko savās rekonstrukcijas datorprogrammās izmantoja Dr.Steffan, Gratzer, Weyde un Burg. Nezinu, vai Latvijā kāds no katalogiem ir iegādāts. Starp citu, Dr. Weyde veica ekspertīzi un aizstāvēja to Latvijas tiesā. Viņa viedoklis par tiesu un ekspertiem bija tik negatīvs, ka, viņaprāt, tos visus notiesāt un nomainīt vajadzēja jau pirms Latvijas neatkarības atgūšanas. Latvijā neviens eksperts man šādu programmu nav demonstrējis. Viļņā strādā mans kursa biedrs Mituneviciaus, kuram ir Melegha katalogs, un Slovākijā ar to nodarbojas Dr.Kasanicky.
vārds, 19.jūnijs 2013 14:12
Gribēju Jums € muļķības pidāvāt!
Piedodiet!
Ēriks Griģis:
Vairs tā nedariet!
seller, 19.jūnijs 2013 13:54
Labdien, Vai pēc CSNG ar divu a/m iesaisti (viena a/m iebrauca otrai sānos, to bojājot), ir iespējams modelēt situāciju, lai noskaidrotu ar kādu ātrumu pārvietojās a/m, kas uzbrauca otrai. es te domāju - vai to ir iespējams modelēt pēc nodarītajiem bojājumiem, ņemot vērā abu a/m masu u.tt. Vai var pieprasīt šājā situ;ācijā ekspertīzi?
Atvainojos, ja šis jautājums jau ir ticis uzdots, tad lūdzu norādīt, kur var izlasīt sīkāk. paldies!
Ēriks Griģis:
Protams, ka var pieprasīt un var modelēt! Bet vai to kāds spēj - tas ir cits jautājums, uz kuru Jums nepratīšu atbildēt. Modelēšana Latvijā, visbiežāk, notiek, izmantojot sadursmes testu katalogus. Pēc kataloga atrod un pielīdzina bojājumus konkretam (Jūsu) gadījumam un nolasa līdzīgās deformācijās slāpēto ātrumu.
Kad Vācijā gatavoju promocijas darbu doktorantūrai par manipulētu satiksmes negadījumu izmeklēšanu un manipulēšanas pierādījumiem ekspertīzēs, tad redzēju, ka kolēģis bija izgatavojis 3D datorprogrammiņu trieciena spēka un impulsa mērīšanai, kura bija savietojama ar CSNg rekonstrukcijas programmu, lai noteiktu sadursmes ātrumus pēc spēku (deformācijas) virzieniem un intensitātes. Tika izgatavotas trīsdimensiju bojāto transportlīdzekļu fotogrāfijas, ievietotas programmā, kas vienlaicīgi aprēķināja sadursmes ātrumus, ievērtējot pēcsadursmes pārvietošanos, bremzēšanās intensitāti un datus par spēku un triecienu impulsiem.
Andris, 18.jūnijs 2013 20:56
Labdien ja man ira 17 gadi uz manim var parakstit masinu???
Ēriks Griģis:
Transportlīdzekļus reģistrē īpašumā, valdījumā vai turējumā, bet numurētos agregātus reģistrē īpašumā:
1) pilngadību sasniegušiem Latvijas Republikas pilsoņiem un nepilsoņiem, Eiropas Savienības dalībvalstu, Eiropas Ekonomikas zonas valstu un Šveices Konfederācijas pilsoņiem, kā arī ārzemniekiem, kam saskaņā ar Imigrācijas likumu atļauts ieceļot un uzturēties Latvijā;
2) personām, kas sasniegušas 16 gadu vecumu, – transportlīdzekli, kuru attiecīgi atļauts vadīt no 14 vai 16 gadu vecuma, vai šāda transportlīdzekļa numurēto agregātu;
3) Latvijā reģistrētām juridiskām personām, to filiālēm, līgumsabiedrībām, tiešās vai pastarpinātās pārvaldes iestādēm;
4) nepilngadīgai personai vai personai, pār kuru nodibināta aizgādnība un kura ir vienīgais transportlīdzekļa vai numurētā agregāta mantinieks. Šajā gadījumā transportlīdzekli vai numurēto agregātu reģistrē uz šīs personas vārda un reģistrācijas apliecībā norāda datus par minētās personas aizbildni vai aizgādni.
vārds, 17.jūnijs 2013 17:56
Atbilde vēl nav
vārds, 17.jūnijs 2013 17:56
Atbilde vēl nav
iAuto, 17.jūnijs 2013 8:54
Par naudas soda noilgumu ir tiešām interesants jautājums! Gribētos uzzināt vairāk.
Ēriks Griģis:
CSDD nesoda.
CSDD reģistrē uzlikto APK sodu un izpilda ar to noteiktās saistības. Uzliktais sods ir jāsamaksā 30 dienu laikā vai jāpārsūdz. Ja tas nav izdarīts, tad CSDD datu bāzē parādās liegums veikt darbības, kas saistītas ar reģistrēšanu CSDD, piem., darbības ar transportlīdzekļiem, to dokumentiem, mācībām autoskolā. Pēc gada iestājas vadītāja tiesību izmantošanas liegums. Ja APK sodiem var atrast noilgumu, tad CSDD liegumam tāda nav.
vladimirs, 14.jūnijs 2013 9:59
pec cik ilga laika iestajas naudas soda noilgums csdd
Ēriks Griģis:
t.: 67025777
dainis, 13.jūnijs 2013 14:22
Labdien!
Es vēlējos uzzināt, vai esošie analogie tahogrāfi, būs jāmaina uz digitālajiem? Jautājums tāds tāpēc, ka esmu dzirdējis, ka līdz 2016.g visiem transportlīdzekļiem jābūt digitālajiem tahogrāfiem, vairs uz šaibām nedrīkstēs braukt! Ja tā ir taisnība, kur šādu informāciju var atrast!
Ēriks Griģis:
Papildinājumi un grozījumi ir sagatavoti, ir pieņemti, bet nav stājušies spēkā. Jauni joprojām tiek gatavoti, bet tādas informācijas par tahogrāfu nomaiņu man nav. Ja tahogrāfs tiek mainīts, tad obligāts ir nosacījums, ka maiņa jāveic uz otrās paaudzes tahogrāfu ar vienas minūtes regulējumu. Šis nosacījums ir spēkā jau no 01.10.2011. gada.
ATD informē:
28.03.2013.
Saskaņā ar Eiropas Komisijas skaidrojumu attiecībā uz digitālā tahogrāfa vadītāja kartes nomaiņas nepieciešamību, ja transportlīdzekļa vadītājs ir nomainījis vadītāja apliecību, kā rezultātā vadītāja apliecības numurs nesakrīt ar numuru, kas norādīts uz digitālā tahogrāfa vadītāja kartes, digitālā tahogrāfa vadītāja kartes nomaiņa nav obligāta.
Tomēr, ņemot vērā Eiropas Savienības kontrolējošo institūciju atšķirīgo, normatīvo aktu interpretāciju par digitālā tahogrāfa karšu pirmstermiņa nomaiņas nepieciešamību, Valsts SIA „Autotransporta direkcija” rekomendē veikt digitālā tahogrāfa vadītāja kartes nomaiņu, it īpaši, ja autovadītājs veic starptautiskos autopārvadājumus, lai izvairītos no ievērojamiem sodiem.
Jaunumus var meklēt šeit:
http://www.atd.lv/lat/jaunumi/
http://www.atd.lv/lat/tahografi/digitalie%20tahografi/
Jānis, 9.jūnijs 2013 0:34
Esmu ieguvis CE 2006. gadā. Cik zinu varu vilkt puspiekabi līdz 2014.gada 10.septembrim. Bet lūk ko atradu internetā!
Gadās tā, ka vadītājam, kam jau sen ir šīs profesionāļa tiesības, darba devējs auto liek piestiprināt piekabi. Ar esošo kategoriju šoferis drīkst braukt līdz termiņa beigām - 2014. gada septembrim, bet ar piekabi viņš braukt nedrīkst, jo ir jāiegūst profesionālais kods. Tad ir jāizvēlas – vai kārtot valsts eksāmenus ar visu teoriju un braukšanu, lai iegūtu tiesības braukt ar šo piekabi, vai nekavējoties apmeklēt šo 35 stundu kursu un par „veciem nopelniem” tūlīt apmainīt tiesības, iegūstot minēto kodu.
Kas pašlaik notiek Latvijā? Vadītāji iegūst tiesības vadīt vilcēju ar piekabi (CE), bet neviens nav informējis, ka braukt ar tām nedrīkst!
CSDD.LV teikts
Transportlīdzekļu vadītājiem, kuri bija ieguvuši attiecīgo kategoriju kvalifikāciju līdz Direktīvā noteiktiem datumiem (D kategorijām – 10.09.2008; C kategorijām – 10.09.2009) var turpināt veikt profesionālo darbību, bet sākot ar 2013.gada 10.septembri D kategoriju vadītājiem un sākot ar 2014.gada 10.septembri C kategoriju vadītājiem jābūt veikušiem periodisko apmācību. Tātad drīkst.
Kas Jūsuprāt nosaka to, ka ar CE nedrīkst vilkt piekabi?
Ēriks Griģis:
Strādājot algotu darbu vadot CE kategorijas transportlīdzekļa sastāvu, Jums 95. kods jāiegūst līdz 09.09.2014.
Ja CE kategorija ir iegūta pirms 2009.gada 10.septembra, tad piekabi (puspiekabi) bez 95. koda var vilkt līdz 09.09.2014.
Ja C kategorija ir iegūta kā iepriekš, bet CE iegūta pēc 2009. gada 10. septembra, tad jau šodien bez 95. koda piekabi vilkt nedrīkst.
Ieteikums!
95. kodu profesionālajiem kravas automobiļu vadītājiem iesaku iegūt līdz 28.08.2014. Ticami, ka pēdējā koda nedēļā CSDD nodaļas Latvijā ar koda piešķiršanu un grupu reģistrāciju koda iegūšanai nenodarbosies.
Mr Zindo Lisa, 7.jūnijs 2013 11:57
Piedodiet! Samelojos! Vairāk naudu nepiedāvāšu!
Ēriks Griģis:
Tieši tā! Šeit naudu nepiedāvā!
Janis, 4.jūnijs 2013 0:55
Labvakar, vai var apturēt auto ceļa nomalē, kura ir atdalīta ar nepartraukto ceļa apzīmējumu, ja tuvojas operatīvais transportlīdzeklis ar iedegtu mirgojošu zilu un sarkanu bākuguni un ieslēgtu speciālu skaņas signālu, vai arī vajag apstāties tuvāk nomalei bet linīju neparbraukt? Paldies!
Ēriks Griģis:
CSN 41. Līniju nepārbraucot!
Antons, 3.jūnijs 2013 14:40
Strādāju uz cementvedēja ("bumbiera"). Iebraucot slēgtā celtniecības objektā, vai man jāslēdz "citi darbi" vai vispār neesmu pakļauts 561. regulai? Klāt pie automobiļa nemaz neesmu - auto pats kādas 10-14 stundas "pumpē" šķidro betonu. Paldies jau ieprekš!
Ēriks Griģis:
Kur Jūs pats atrodieties? Darbā vai mājās, atpūtā vai gaidiet, kad betona "pumpēšana" beigsies? Kas ir paredzēts darba līgumā par betona "pumpēšanu"? Vai variet šo laiku pavadīt pēc saviem ieskatiem, vai Jums auto pēc tam ir jāpārbrauc uz citu vietu? Vai betons "pumpējas" naktī?
1. Jūs gaidiet "pumpēšanas" beigas, uz tahogrāfa jābūt "darbagatavība".
2. Jums ir jāpienāk pie automobiļa - uz taho jābūt "citi darbi".
3. Darba līgumā ierakstīts, ka šai laikā Jūs vismaz 3 stundas atrodaties savās mājās atpūtā - būs dalītais regulārais ikdienas atpūtas laiks.
4. Darba līgumā paredzēts, ka Jums jāuzrauga "pumpēšana"- tahogrāfā jābūt "citi darbi".
5. Ar pavēli uzņēmumā ir noteikta persona, kas uzrauga procesu un pārbrauc Jūsu auto, - taho var būt uzstādīta atslēgtā pozīcija.
Dmitrijam no Dekstera, 30.maijs 2013 20:54
Piezvanīt csdd nejēdz ?? Jeb tu esi liels šefs, kuram visu gatavu citi pasniedz ?
Ēriks Griģis:
Tālrunis uzziņām CSDD 67025777
Par transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļi meklēt šeit:
http://likumi.lv/doc.php?id=223536