Agnia rakstīja: Nu jā, katram savs. Es kā iemācījos ar mehānisko, tā arī braucu visu laiku ar mehānisko. Nekāda vaina. Arī Rīgā ir ļoti ok
ar automaatu kaadreiz ir braukts ja nee iesaku pameeginaat ļoti iespeejams ka domas mainiisies...
Agnia rakstīja: Nu jā, katram savs. Es kā iemācījos ar mehānisko, tā arī braucu visu laiku ar mehānisko. Nekāda vaina. Arī Rīgā ir ļoti ok
ar automaatu kaadreiz ir braukts ja nee iesaku pameeginaat ļoti iespeejams ka domas mainiisies...
es braucu gan ar manualo, gan parasto, abi ir ok
automats - protams ertak
ar manualo - mazaaks degvielas paterinsh
perc labus auto, maini eljas un izlasi manuaali
Dzonijs_007 rakstīja:
Agnia rakstīja: Nu jā, katram savs. Es kā iemācījos ar mehānisko, tā arī braucu visu laiku ar mehānisko. Nekāda vaina. Arī Rīgā ir ļoti ok
ar automaatu kaadreiz ir braukts ja nee iesaku pameeginaat ļoti iespeejams ka domas mainiisies...
es jau aprakstīju savus piedzīvojumus ar automātu
Bet es vienalga palieku pie mehāniskās
Par braukšanas kaifu - viss ir atkarīgs no mašīnas. Man A8 ar Tiptronic nu ļoooti kaifīgi braucas, ko galīgi nevaru teikt par, teiksim, Peugeot 607 vai Mazda6 / Mazda3 ar automātu, ko nesenā pagātnē esmu mēģinājis... Audi konkrētā kārbas un motora kombinācija ir izdevusies - pilsētā bēdu nezini, uz šosejas viss kulē - ja gribas jokus padzīt, var iemest manuālajā un par 2 robiem uz leju noslēgties, lai apdzītu... Pilsētā, ripinoties klāt krustam, kur sarkanā gaisma, parasti lieku N un ripoju. Ja mašīna vēl kustas, tad var ielikt atpakaļ D bez bremzes un drošības slēdža uz ātrumkloķa nospiešanas - ērti.
Savukārt Pegijs - tā tūļīgā gove - ir laikam apgādāts ar vislēnāk domājošo kārbu pasaulē. Nu pasakiet - kādēļ tas ķēms ir apgādāts ar BREMBO ūberkrutajām bremzēm, bet apdzenot ar to vispirms jāpārmet krusts un jānoskaita tēvreize, pirms kārba ar pedāli grīdā sadomā kikdaunēt? Un arī pēc kikdauna mašīna netaisās paātrināties - vienkārši paceļas motora apgriezieni Tas pats ar pseidosportiskajām jaunajām Mazdām, pie kam tām manuālā ātrumu slēgšanās notiek ačgārni - kloķis jābīda pretēji loģiskajiem un pierastajiem virzieniem, tādēļ bieži ieslēdzu augstāku pārnesumu tad, kad īstenībā vajadzēja zemāku... SVIESTS!
Es ar varu pievienoties RX7 teiktajam, jo ir reaali labi automaati ( taadi kas aatri sleedzas utt.) un ir peedeejie suu ar kuriem vieniigi ir eerti braukt pilseetaa bet citur reaals gemorojs. Strap citu Riiga mani jau ir tiktaal izbesiijusi ar transporta pluusmu, ka es reaali buutu gatavs paarseesties uz automaata, kaut gan esmu "zajdlijs" shtepseleetaajs.
Bet ja nopeerc automaatu - parasto, dieva deelj liec tam klokjim mieru, bija mums te viens taads Jaguaara shtepseleetaajs - tak 3 vai 4 kaarbas 2 gadu laikaa samainiija. Tiesa ir gadiijumi kad ir jaashtepselee piem. ziemaa pie zinaamiem apstaakljiem, bet godiigi sakot ne ar visiem automatiem tiks ieguuts vajdziigais rezultaats. Bet protams ielikt no P uz jebkuru izveeleeto staavokli var droshi bez tragjiskaam sekaam aatrumkaaarbai - tam jau ir taas poziicijas domaatas, bet gaitaa tikai iipashos apstaakljos, nevis " sportiskai braukshanai".
Un Raketa = R tobish Reverss.
Pavisam jaunie automāti paši ieliek N, kad ripo no kalna vai stāvi krustā. Tā Opel manuālī lasīju. Un ja jau Opel to dara, tad visi jaunie to dara
Mazliet veel padzisinaashu "meeli" -
ljoti biezji 2 vai 3 lieto ziemaa, lai uzraaptos kalnaa, vai pa kaadu dziljaaku risu, vai irdenu sniegu vilktu. Ideja galvenokaart taada lie uztureetu maksimaalu augstus apgriezienus un nezaudeetu inerci uz gadiijumiem kad automats vareetu nonaakt uz robezjas kad sleedzas te uz augshu te uz leju.
Gnoms rakstīja:
WALA rakstīja: ...
Un Raketa = R tobish Reverss.
Paketa būtu krieviski tā jāraksta...
P iesleedzot vajadziigais nojaashanas efekts var arii netikt sasniegts, pie kam vai pret nebija aizsardziiba ???
Var izšūpot arī automātu, tikai tas ir bišķi savādāk un ilgāk.
Atceramies par kreiso kāju un turam to gatavībā uz bramzes. Liekam D vai 1 UZMANĪGI pamēģinam izkustēties. Kad sasniegts "augstākais" punkts spiež bremzi vienlaicīgi atlaižot gāzi. Pagaida kamēr motoram iestājas tukšgaitas apgriezieni. Liek R NEDAUDZ piegāzē. Laiž vaļā bremzi, pakustas uz atpakaļu , atkal bremze - pauze-D- utt. Galvenais nepārforsēt, mierīgi un ar izjūtu
jautaajums taads: kaa pareizi jaavelk automaats? liekam ieksh N, bet kaa ir ar motoru? iesleegts/izsleegts? ja nevar pielaist? kas var atkauties?
Tomēr gribu atgriezties pie braukšanas prieka..
Viss iepriekšējais vienmēr bijis ar MT. Bet šovasar nu ļoti sakārojās viens konkrēts autiņš. Nu ir jābrauc ar automātu. Pa n-tajiem gadiem iestrādājušies zināmi paradumi un reakcijas. Tad nu pirms 1,5 mēneša, kad bija tas vienīgais šīs ziemas sniedziņš, uz līkumaina ceļa sajutos diezgan nedroši un negribētos, ka tas atkārtotos. Braucu pa labi zināmu ceļu, ierastajā ritmā. Pirmais asais līkums, mēģinu rīkoties kā parasti – pazemināties – tikai šoreiz, izejot no automātiskā rokas režīmā. Nu bet tas palēlinājums subjektīvi likās tik nokavēts, ka sāku palīdzēt ar bremzi, bet uz apledojuša ceļa tas nu nekādu drošās sajūtu nerada.
Vēlāk, pa grunteni, jau speciāli mēģināju rokas režīmā, bet nu tik strauji nomest ātrumu, lai pirms līkuma varētu minimāli bremzēties neizdodas. Paātrināties – viss OK, nemaz nevajag nedz sporta, nedz rokas režīmu, lai no līkuma izejot būtu asa reakcija un paātrinājums vajadzīgajā virzienā. Varbūt tā ātruma nomešana pazeminoties ir OK, tikai man subjektīvi liekas, ka kaut kas nenotiek tā kā pierasts.
Tātad, jautājums paliek – kā ar automātu ziemas vai grunts ceļos iet līkumos. Vai tiešām būs jāzaudē kaut kas no braukšanas baudas, vai jāmācās citi paradumi.
Agnia rakstīja: Nu jā, katram savs. Es kā iemācījos ar mehānisko, tā arī braucu visu laiku ar mehānisko. Nekāda vaina. Arī Rīgā ir ļoti ok
Nu jā, veļu ar var mazgāt ar maļutku, abet es labāk iemetu automātiskajā v-mašīnā. Ir takš starpība.
mx_black rakstīja: jautaajums taads: kaa pareizi jaavelk automaats? liekam ieksh N, bet kaa ir ar motoru? iesleegts/izsleegts? ja nevar pielaist? kas var atkauties?
ja nevar pilelaist - zvani Grietai
ja velk - tad ar iesleegtu motoru
ja vilksi citu - labaak nevelc - var uzcept kaarbas eljlju..
Nekam trakam nevajadzeetu buut, noluuziis kaarbaa tas P blokjeetaajs- tievs stieniitis, vieniigais ka tie paarpalikumi var zobratus samalt
pirms apdzīšanas bieži pārslēdzu uz 3, lai nebūtu jāgaida tā pussekunde uz kickdownu...
par ieslēgšanu N kad ripo, hvz - ir lasīts ka tā nedrīkst darīt, bet cik tur tās patiesības?... man jau liekas ja to kārba ļauj darīt, tad to var darīt, to ko nedrīkst, viņa nemaz neļauj izdarīt aizsardzības sistēma...
Gnoms rakstīja: kad ieslēdzu P... ar visu to izjūtas bij kā pret sienu.... lielākā ātrumā pat nevaru iedomāties sekas....
kvatra rakstīja: Nekam trakam nevajadzeetu buut, noluuziis kaarbaa tas P blokjeetaajs- tievs stieniitis, vieniigais ka tie paarpalikumi var zobratus samalt
nu re, pats apstrideji sava teikuma pirmos vardus
braucu pirmo vasaru ar automātu un ir skaidrs, ka nākamais auto būs ar automātu
bet arī jautājums
braucot pa šoseju pie apdzīšanas automāts nereti iemet zemākā pārnesumā(loģiski). uzrāviens protams ir ok, viss notiek. biedē šāda pārslēgšanās uz apledojušas šosejas. ar manuālo iemet robu zemāk jau laicīgi un tu zini kurā brīdī tas notiks, reāli esi gatavs tam.
var jau arī nedaudz spiest gāzi, lai nepārmet zemākā robā, bet.... rādās, ka būs jābrauc krietni rāmāk un katra apdzīšana jāpārdomā rūpīgāk
varbūt nav tik traki un es te pa velti satraucos?!
Marchiks_ rakstīja:
Pirmdienis rakstīja:
kvatra rakstīja: Nekam trakam nevajadzeetu buut, noluuziis kaarbaa tas P blokjeetaajs- tievs stieniitis, vieniigais ka tie paarpalikumi var zobratus samalt
nu re, pats apstrideji sava teikuma pirmos vardus
kārbas remonts jau tāds sīkums vien ir...
Vienreiz gadiijaas P iemest, autinsh gan staaveeja uz paceelaaja servisaa, hvz ko tur chekojaam, nepiespiedu bremzes un iemaucu P, sitiens jau konkreets bij, kaarba iesleedzaas tip avaarijas rezhiimaa. Bet nonjemot klemmi viss atkal aizgaaja un P ar veel straadaa Taa ka braucot ar var ielikt, nu vismaz amerikaanjiem tur nav nekaadas aizsardziibas
Arī jaunie automāti nav pārāk atsaucīgi, piemēram x-type '06 gada, ilgi bija jāpierod pie kārdas domāšanas ilguma. Otra lieta -nepatīk turēt bremzes pedāli krustā (jaunajiem meršiem ir patīkamāk, jo šie pilnībā apstājoties un tomātam palieko D neripinās), a ja teiksiet jāliek N, tad neredzu atšķirību starp manuālo, kura tāpat jāštepselē.
Hirsch rakstīja: jaunajiem meršiem ir patīkamāk, jo šie pilnībā apstājoties un tomātam palieko D neripinās)
ne tikai jaunajiem.....
vai ta citiem apstajoties jajem ara no D
Gnoms rakstīja: ja ārā ir tik slidens, vai vajag TĀ kurināt?
skaidrs, ka ardities slidena laika nevajadzetu it sevishki, ja vel nav ta isti pierasts braukt ar tomatu
Gnoms rakstīja:
rt rakstīja: ...
braucot pa šoseju pie apdzīšanas automāts nereti iemet zemākā pārnesumā(loģiski). uzrāviens protams ir ok, viss notiek. biedē šāda pārslēgšanās uz apledojušas šosejas. ar manuālo iemet robu zemāk jau laicīgi un tu zini kurā brīdī tas notiks, reāli esi gatavs tam.
...varbūt nav tik traki un es te pa velti satraucos?!
pārslēgšanās uz leju par vienu vai diviem ātrumiem sauc par kickdown - tā ir normāla parādība...
ja ārā ir tik slidens, vai vajag TĀ kurināt?
nu... par to arī iet runa
tagad nav ilgi jādomā paspēs/nepaspēs, iespied pedāli un stūrē, un pat tagad uz ceļa ar izbraukātām risēm ir stulbi, ja pārmet robus brīdī, kad pārkārtojies. ziemā tā nevarēs
Pirmdienis rakstīja:
ne tikai jaunajiem.....
vai ta citiem apstajoties jajem ara no D
X-type, saonata, stratus un volvo vismaz ripinājās uz priekšu ...
Hirsch rakstīja:
Pirmdienis rakstīja:
ne tikai jaunajiem.....
vai ta citiem apstajoties jajem ara no D
X-type, saonata, stratus un volvo vismaz ripinājās uz priekšu ...
taa vish i! Staavot D, kaaja jaatur uz bremzes, kad atlaizh - saak ripinaaties pat bez gaazes.. Iipashi forshi tas ir braucot sliipi uz augshu - automats nekad neripo atpakalj
Kā jābrauc ar automātu?
Kā pareizi braugt ar automātu? Kādās situācijās pareizi pielietot 321 pārnesumus, vai uz šosejas drīgst slegt uz neitrālo un atpakaļ un kā ziemā buksēties ar šūpināšanu???