Igaunijā dārgāk, klienti, kam tur ir mašīnas, saka - apmēram 2x. Lietuvā - plus mīnus tas pats, kas pie mums.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Igaunijā dārgāk, klienti, kam tur ir mašīnas, saka - apmēram 2x. Lietuvā - plus mīnus tas pats, kas pie mums.
A par piekabēm - OCTA likums 34.pants.
1) Ja zaudējumi nodarīti ar piekabi (puspiekabi) vai ar citu cietajā sakabē vilktu transportlīdzekli, kas ceļu satiksmes negadījuma brīdī atradies sakabē ar vilcēju vai citu velkošo transportlīdzekli, apdrošināšanas atlīdzību cietušajam izmaksā apdrošinātājs, kas apdrošinājis vilcēja vai cita velkošā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību.
(2) Ja zaudējumi nodarīti ar piekabi (puspiekabi), kas ceļu satiksmes negadījuma brīdī nav atradusies sakabē ar vilcēju vai citu velkošo transportlīdzekli, apdrošināšanas atlīdzību cietušajam izmaksā apdrošinātājs, kas apdrošinājis piekabes (puspiekabes) īpašnieka civiltiesisko atbildību.
Īsāk sakot, tevis minētajā gadījumā pēc likuma maksā vilcēja apdrošināšana, bet, ja, teiksim, kaut kādu iemeslu dēļ izkustas (neesmu piekabju specs, bet, nu, pieļauju, ka kaut kas jau var notikt, ja tāda situācija ir paredzēta) un ieteš kaut kur, maksā piekabes OCTA. Un no šejienes laikam arī atbilde uz jautājumu, kāpēc tā ir lēta? Jo riska iespējamība visai minimāla.
Piekabes OCTA vajadzīga gadījumā, ja piekabe ir atvienota no vilcēja un ar piekabi tiek nodarīts zaudējums trešajai personai!
Piemēram - piekabe atstāta neapgaismota un/vai neapzīmēta vietā, kur tajā kāds ietriecas;
piekabe izkustas un uzripo vai uzgāžas;
no piekabes izkrīt krava, veicot kraušanas darbus;
piekabe aizdegas ...
Ērik, OCTA taču sedz tikai zaudējumus, kas tiek nodarīti, vismaz vienam TL piedaloties satiksmē, tb., braucot. Izlasi pats 34.panta 2.daļu - kas CEĻU SATIKSMES NEGADĪJUMA BRĪDĪ... tb., ja notiek ceļu satiksmes negadījums, vai ne tā? Tam nav nekāda sakara ar kravas izkrišanu vai ugunsgrēku. Šiem riskiem ir citas apdrošināšanas. Līdzīgi kā, piemēram, no vieglā auto OCTAs neko nedabūs, ja kāds ar tā durvīm uzsitīs pa otru auto un to sabojās.
Par to piekabes atstāšanu arī visai strīdīgs jautājums. Kā zināms, mašīnai jāievēro drošs ātrums, lai, ieraugot šķērsli, paspētu nobremzēt. Piemērs iz prakses ar vienu bijušo klientu - cilvēks apstājās neatļautā vietā, lai uzņemtu pasažieri (pie tam, ceļa pretējā pusē) un griežoties no mazāk svarīga ceļa, viņam purnā ievilka cits auto. Par vainīgu atzina to otro.
Tātad, ja notiek neraža ar piekabi, vajag ātri izlekt un to atkabināt. Tad varēs octa BM klasi mazināt piekabei
Esmu risinājis OCTA atlīdzības lietas, kur ir noticis tieši tā un negadījuma, tikai ar puspiekabi (refu), rezultātā zaudējums nodarīts trešajai personai!
Ideja apsveicama! Tunelī ar degšanu - obligāta! Tikai zaudējumu ne vienmēr sedz piekabes OCTA apdrošinātājs, bet ja sedz, tad pastāv regresa prasības iespēja pret pārvadātāju, - kāpēc viņš savu šoferi nav atbilstoši apmācījis!
Ja jau esi risinājis, tad jau zināsi, uz kāda normatīvā akta pamata zaudējums ir segts.
OK, tik talu būtu skaidrs,- ja piekabe teorētiski ir spējīga " piedalīties satiksmē"- ripot, un gan jau kaut kam virsū,- tad puspiekabe, kura normali braucot, daļēji balstās uz vilcēja/sakabes ierīces, viena pati vai nu apgāžas, vai stāv uz balsta kājām. Nu nevar piedalīties ceļu satiksmē!
Atkal- apdrošināšana
Jautājums kompetentiem ļaudīm. Kam paredzēta/ ko sedz piekabesun vēl jo vairāk- puspiekabes OCTA? Ja reāli, avārijas gadījumā (ar viena auto piekabi aizķēra otru auto- neveikls manevrs apbraucot), pasākums tika piekabināts vilcēja OCTAi, jo piekabe esot ar to viens vesels, utt, tad kāpēc tāda vispār vajadzīga? protams, cena gadam ir neliela, bet, pastāot iespējai aizmirst šo "pagarināt", sods ne pa jokam.
Un otrs- lā ir ar OCTA Lietuvā/ Igaunijā- cenas?