Pašlaik netiek apsvērta doma par maksas ceļu izveidi Latvijā

ReinisPaberzis Reģ.: 21.08.2015

Sveiki, iAuto foruma biedri. Pašlaik netiek apsvērta doma par maksas ceļu izveidi Latvijā, intervijā LNT raidījumam «900 sekundes» sacīja AS «Latvijas Valsts ceļi» (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

«Sabiedrība jau šobrīd maksā daudz vairāk, nekā līdzekļi tiek novirzīti valsts ceļiem. No otras puses, ja mēs skatāmies tīri no ekonomiskā viedokļa, Latvijā nav tādas satiksmes intensitātes, lai atmaksātos maksas ceļu ieviešana. Līdz ar to šobrīd netiek apsvērta doma par maksas ceļiem,» teica Lange.

Kā vērtējat šādu Jāņa Langes teikto? Kādēļ viņš teica šobrīd? Vai tas varētu nozīmēt, ka nākotnē šādu ceļu ieviešana pastāv? Pat nezinu, kā būtu labāk, ja būtu šādi maksas ceļi, vai tomēr nebūtu. Paldies!

 
msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Krotow Reģ.: 09.09.2008
2 0 Atbildēt

Maksas ceļš ir tikai uzlabotas kvalitātes pakalpojums. Visur, kur ievieš maksas ceļus, pirmais nosacījums ir nodrošināt iespēju par brīvu braukt starp vietām, ko maksas ceļš savieno. T.i. ja lielā šoseja ir maksas, turpat jābūt vietējās nozīmes ceļam, kas savieno apdzīvotās vietas, starp kurām pirms tam varēja aizbraukt tikai pa to ceļu, kurš tagad ir maksas. Pie kam tur bija savi nosacījumi maksimālajai attāluma starpībai utt. Ir nelabas aizdomas, ka pie mums tam uzspļautu un uztaisītu maksas šoseju bez papildus obligātajiem būvdarbiem, nerēķinoties, ka trešdaļa gar malām esošo apdzīvoto vietu paliek bez iespējas starp tām braukt tāpat. Tas pat vēl neminot potenciālu iespēju uzvārīties, daļu no iekasētā aizskaitot uz ofšoriem. Tāpēc labāk nevajag.

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
3 0 Atbildēt

Varētu uztaisīt maksas ceļu no Liepājas uz Rucavu. Tur brauc pamatā leiši, kuri mums nodokļus nemaksā.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Droši, tik lai pie viena noasfaltē ceļu starp rucavu un bārtu, lai slapjajā sezonā nav jāklapē mašīna kopā.

Un tavam apgalvojumam ir zināms pamatojums - vasaras sezonā tiešām lietuviešu numuri uz šosejas starp rucavu un nīcu sastāda lielo vairumu

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
2 0 Atbildēt

Varbūt sākumā savedīsim kārtībā esošos ceļus tad sāksim sapņot par maksas.

kalfonso Reģ.: 27.03.2002
2 0 Atbildēt

principā tas ir veids, kā "savest kārtībā" - privātais uzbūvē par savu naudu, uztur. un par lietošanu attiecīgi iekasē.

valsts tikmēr par mūsu visu naudu var uzturēt esošos ceļus.

ķekavas apvedceļš (ja to būvēs, kā iecerēts) principā būs maksas ceļš. tikai maksās nevis tikai tie, kas lieto, bet mēs visi. 8 miljonus gadā, 20 gadus no vietas

(kaut gan - ja no tāda skatpunkta ņem - visi ceļi mums ir maksas, un maksājam visi, neatkarīgi no tā, vai lietojam, vai nē )

imzz Reģ.: 27.02.2015
5 0 Atbildēt

Es faktiski gribētu, lai maksas ceļus ievieš. Tieši tāpēc, ka tas ir "paaugstinātas kvalitātes pakalpojums". Tikai tas nenotiks, un tieši tāpēc, ka šo paaugstināto kvalitāti pie mums nespēj nodrošināt. Turklāt tad cilvēki negribēs maksāt citus ar auto saistītus nodokļus, bet tos jau valdība gribēs iekasēt tāpat kā līdz šim un vēl vairāk, jo skolotāji un mediķi tak gribēs lielākas algas visu laiku. Un privātie pie mums maksas ceļus nebūvēs, jo, lai attaisnotos mūsu uzņēmēja princips "ātri bagāts" , maksa par šāda ceļa lietošanu būs tik zvērīga, ka pa to neviens nebrauks.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
1 0 Atbildēt

Ja Tīnuži-Koknese būtu 4joslu ceļš arī būtu gatavs maksāt saprātīgu maksu. Tagad no tā ceļa maza jēga, nav reāla ieguvuma pret veco šoseju.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Bezmaz gribas teikt - tieši otrādi. Vasarā vienu dienu speciāli pabraucu pa veco šoseju. Tā bija tukšāka un baudāmāka.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti