Škodas VAG grupas 1,2 HTP benzīna trīscilindrinieks - neskatoties uz tikai 70 zirgspēku jaudu, ļoti sprigans un ar patīkami sportisku izplūdes pieskaņu. Pateicīgs aprīkošanai ar gāzes iekārtu.
Vienīgais D5, kurš varētu būt labs, ir D5252T jebšu audī piecu katlu ķīselis kurš pirmo reizi ieklabējās pirms 27 gadiem bet tā arī vēl neviens nav pateicis ka tas motors tehniski būtu sūds.
Zinu vismaz vienu, kurš to VW LT motoru iekš Volvo pēc lūzuša vārsta tā arī nosauca - sūds. Cits motors ar darbu izmaksāja nedaudz virs 1kEUR un arī līdzīgi beidza savas gaitas.
Tas dzinējs ko piemini tu, ir pilnīgi pavisam cits par ko runā msh. Tam LT 6 cilindru rindiniekam visas kaites radās no tā ka konstruktīvi tas tika izveidots tā, ka 5,6 cilindrs sliktkāk tika eļļots. Bet 5 cilindru audi rindiniekam izturības ziņā principā analoga nav. Jā, tas neatbilst vairs nekādām mūsdienu prasībām, patēriņa vai atgāzu ziņā, bet diemžēl arī Latvijā jebkurā uzpildes stacijā nopērkamā degviela neatbilst standartiem, ko vajag jaunajiem dīzeļdzinējiem. Un ar eļļām ir tieši tas pats
Mūsdienu patēriņa prasībām tie motori tiešām neatbilst - jo mūsdienās tak par patēriņu ir nospļauties, galvenais ir pačots, un tāpēc dīzelis uz šosejas drīkst patērēt 6-7-8-9 litrus un viss kārtībā. A šitas, maita, pačotu nedod, toties ierakstās zem seši jau savā primitīvajā standarta konfigurācijā - noteikti uzliekot VNT turbīnu kopā ar vadību kas to spētu kontrolēt un atbilstošu regulējumu ielīstu arī zem 5.
Sieva 10 gadus nobrauca ar Audi 96kw 1.9L PD, 2003.gada, nobrauca no 119t.km. līdz 280t.km, nekas motoram netika darīts! Turbīnai pie 250t.km.tika veikts neliels remonts, tas arī viss!
Viens mans radinieks no Anglijas fano par VAG grupas 1,9 SDI. Mērķtiecīgi savu auto meklēja ar šo dzinēju. Nopirka pavecu pirmās paaudzes Octaviju. Nav spridzeklis, taču ļoti uzticams motors.
Ģimenē savulaik bija 626 mazda ar 2.2l benzīna motoru - pie mums 8 gadu laikā nokalpoja ~300t km, karjeru beidza tikai dēļ pārāk sarūsējušās virsbūves. Motoram pa visu šo laiku tika mainīta galvas blīve, vārstu blīvslēgi,viens sveču komplekts, 2reiz lambda zonde, ūdenssūknis/siksnas. Vairāk remontus tiešām neatceros. Finišs ar cienījamiem 575000km + nezināmas reizes attītais pirms tam Miljonu varbūt ka kopā nobrauca.
Nekā - tātad mēs te runājam par sūdīgu motoru, kurš sūdīgas konstrukcijas dēļ var kaut ko izpūst. Man vienkārši vairākas reizes ir bijusi darīšana ar līdzīgu situāciju ar VAG četru katlu motoriem, gan lielā, gan mazā bloka, bet ne reizi tur nekas nebija izpūsts - vienkārši laicīgas dzeses šķidruma nemainīšanas dēļ galvas pakorodējušas līdz izveidojās savienojums starp kādu cilindru un dzeses sistēmu.
Nē nu es nesaku ka VAGmobīļu motoriem nevarētu izpūst blīvi starp cilindriem - nē, kāpēc gan ne, izpūš - pamatā visādiem turbiķiem, kuri bieži vien ir tikuši arī diezgan mocīti...
Pat ja pārkarsēja, pēc tam vēl 200 tūkstošus noripoja bez problēmām. Kodu neatceros, varbūt 16F, ja tāds vispār ir, neesmu drošs. Lai nu kā - atmiņas par to dzelzi tikai labas.
Pirmaa vieta - Mazdas 2.5l v-veida benziinmotors, laikam kaut kur ap 160z.s., taadi bija arii Ford probe, otraa vieta - visi bijushie un esoshais BMW motori -1984.g. 2l, 6cil. benziinnieks, 2010. un 2012. gada 2l diizelji, peedeejais nedaudz jaudiigaaks, treshaa vieta Citroen C5 2l diizelis, 2002. gada.
Šeit es teiktu, ka Hondas Accorda 2.0 benzīna atmosfērnieka, ar, laikam 136 zs, dzinējs. 1991. gada parasts melns sedans bija. Kā Honda bija pratusi noregulēt, bet tas cēliens bija fantastisks! Bez pārbūvēm vai spec. filtriem, viss no stoka.
Toyota 1.6 l benzīnnieks, 4A FE motora kods. 15 gadi, 620 000km, ar gāzi. Bez remonta. Pat noslinkoju, pēdējā zobsiksna 240 000 km. Beigās tomēr nomira dabīgā nāvē.
Nu patēriņu viņš skatās, bet nesalīdzina - ja salīdzinātu, tad naksuj neskatītos uz tiem mazajiem nemotoriņiem. Vai arī cilvēkam vienkārši ir pajāt - es, piemēram, nekādīgi nevaru saprast, kāpēc braukt ar kaut ko, kas patērē tikpat bet atdod mazāk.
V8 priekš fabijas būtu stipri virs saldā punkta, kuram tuvojoties no apakšas, veiktspēja pieaug bet patēriņš samazinās vai nemainās. Fana fabijā niknākais ir 1.4 TSI, kurš ir diezgan ņiprs un noteikti patērē ne kripatu vairāk par fana 1.2, drīzāk mazāk, bet nu - ja gribas ņipru polo, tam risinājums jau 25 gadus ir vienkāršs - Seat Ibiza. Esošajai niknākais bīdelis Cupra komplektācijā ir 192 zs 1.8 TSI - tikai kripatu niknāks par to 1.4, toties gliemezi spēj jūtami ātrāk iegriezt.
No izturības viedokļa labākais bija 80-to gadu vidus audi dzinējs 2.2 ar kodu KV (136 zs). Gandrīz 8 gadus izturēja smago studenta kāju. Nākamajam īpašniekam gan tā nepaveicās, pirmajā mežā vārsts nolūza.
Labs bija arī SAAB 2.0 turbo benzīns 1998.g.
Kā arī 1.4 TSI no VW (2011.g.), ripo joprojām ar 280 000 odometrā. Ārpus apkopēm tika mainīta ķēde un kartera ventilācijas šļauciņa. Bet neiet tas motors, neiet, zs par maz.
Cik Zs tam 1.4 TSI un kādam vāģim? Kā ar eļļas patēriņu?
Agrāk viņiem bija problēma ar ķēdes izstiepšanos un iespējamu pārtrūkšanu, kas arī ir lielākais problēmu cēlonis. Aktuālajos 1.4. TSI tas posms aizstāts ar zobsiksnu. Cik lasīju dažādos forumos lielākas problēmas var gadīties jaudīgajās twincharged versijās - atsevišķos cilindros problēma ar aizdedzi, nesadedzina degmaisījumu, kā vajadzētu. Mazjaudīgajiem dzinējiem problēmas esot stipri mazāk.
Ķēde ir tikai twincharger versijai, tiem motoriem, kuriem ir gan turbīna, gan kompresors un jauda apmēram 120 kW. Ķēde ir tieši tāpēc, lai piedzītu kompresoru, jo tam vajadzīgs liels griezes moments. Ja nav kompresora, konstrukcijā nav pamata likt ķēdi. 1,4 TSI ar turbīnu, bet bez kompresora ir ar jaudu 90 kW/122 ZS un ar zobsiksnu. Pretenzijas galvenokārt ir par sarežģītāko motoru.
90 kW, 1.4 TSI golfam 2011.g. Motors ar ķēdi un tikai turbīnu. Eļļas patēriņš konstants - litrs uz 30 tkm. Tā kā to ir paredzējis ražotājs (longlife programmas mīnuss). Ķēdi nācās mainīt ne dēļ izstiepšanās, bet dēļ graboša hidrauliskā spriegotāja.
VAG 1,9 TDI (1995 - kods Z1) no 112tk (lietpratēji vērtēja, ka iegādes brīdi faktiski bijis ap 250tk ) līdz 381tk km dzinējam vajadzēja tikai veikt eļlas/filtru maiņu.
VAG 2,0 CR TDI (2009 - kods CBDC) no 0tk - 249tk - tas pats.
Ford 2,5 D, bija uz 1989.gada Tranzīta. Nopirku pats Vācijā gandrīz jaunu ar nobrauktiem 45 000km tālajā 1992.gadā. Tranzīts nogāja diendienā līdz 2005.gadam, tad nostājās pie sētas, jo bija tā nopuvis, ka nebija vairs jēgas metināt. Gadu nostāvēja, līdz radās vajadzība pārvietot. Uzlikām aķi un pielaidām ar starteri no pusapgrieziena , piedevām tas notika ziemā. Nobraukums uz to brīdi bija vai nu 1 100 000km vai 1 200 000km. Īsti nezinu, jo bija nojucis jau skaitīt, cik riņķus odometers bija apgriezies (Tranzītam tas bija līdz 100 000, tad sākās no 0).
Uzraksti trijos teikumos, jo baigais nikolajs skatīties viģiku kurā kaut kāds bārdains vecis slāvu valodā 13 minūtes kaut ko muld. Ieplūdes vārsti apaug ar eļļas izdedžu kārtu, jo tiešās iesmidzes dēļ no tiem eļļa netiek noskalota?
msh rakstīja: V8 priekš fabijas būtu stipri virs saldā punkta, kuram tuvojoties no apakšas, veiktspēja pieaug bet patēriņš samazinās vai nemainās. Fana fabijā niknākais ir 1.4 TSI, kurš ir diezgan ņiprs un noteikti patērē ne kripatu vairāk par fana 1.2, drīzāk mazāk, bet nu - ja gribas ņipru polo, tam risinājums jau 25 gadus ir vienkāršs - Seat Ibiza. Esošajai niknākais bīdelis Cupra komplektācijā ir 192 zs 1.8 TSI - tikai kripatu niknāks par to 1.4, toties gliemezi spēj jūtami ātrāk iegriezt.
Pašlaik Fabijai vairs nepiedāvā 1,4 litru motorus. Niknākais ir 1,2 litru TSI ar 110 zirgspēkiem.
Kolēģim vecs vojadžers ar 2.5 dīzeli, nekādas ķēdes ne zobenes bet zobrati.Jau 10 gadus ar viņu brauc,tikai kvēlsveces maina,neko citu motoram nav darījis.
Sadales vārpstu piedzīšana ar zobratiem ir pareizākais, taču arī dārgākais risinājums. Pēc tam cenas ziņā nāk ķēde ( labam ražojumam arī nevajadzētu izstiepties tik daudz, lai kompensators nespētu kompensēt visu motora darbmūžu ) , un pats lētākais risinājums masu produkcijai, protams, ir zobsiksna.
Tas nepārsteidz ja siksnai nav gadi pieminēti, bet veselo saprātu vienalga vajag piemērot. Man patika viens piemērs iz ačgārnās salas - nopirka cilvēks 25 gadus vecu mucveidīgu audī ar mazu nobraukumu, un, jā, tu uzminēji - mašīnai bija oriģinālā zobsiksna - jo ražotājs ir norādījis tikai kilometrāžu [125k km, ja nemaldos] bet ne gadus.
Ļoti vispārīgs jautājums! Uz tādu nevar dod konkrētu atbildi! Ir ekonomiskākais, ir jaudīgākais, ir klusākais, ir ekoloģiskākais, ir dīzeļi, benzīna, gāzes, elektriskie utt. motori. Katram ir savi plusi, gan savi mīnusi.
Mani nekad nav uztraucis tas, vai motors izturēs vairāk par 200000km, ar tādu nobraukumu auto vajag vienkārši pārdot. Manā uztverē par tādiem spriest ir tas pats kas kavēties pagātnē, tipa: kad mēs augām, tad pat zāle bija zaļāka. Nu, tie, kam nav nākotnes, lai to dara. Mani vairāk interesētu, kādi ir jauni sasniegumi autobūvniecībā, ar kādu motoru, tā fīčām, vajadzētu meklēt savu jauno, nākošo auto!
Nu, paturot prātā ka katras mašīnas saražošana un pārstrāde ir resursu, enerģijas un materiālu ietilpīgs process, šādi kā tu kā reiz var spriest cilvēks bez nākotnes - atbilstoši tam teicienam "dzīres mēra laikā" - "es te tagad pašikošu ar jauniem auto, kas būs tālāk, pajāt, gan jau būšu nosprādzis līdz tam". Un vispār nākotnes kā reiz nav mašīnām, pateicoties urbanizācijai - man patika viens prikols iz statistikas - pekinā mašīnas vidējais ātrums ir 12 kilometri stundā; zirgu ratu ātrums, foršs sasniegums.
Bet ja tev patīk sasniegumi, varu pastāstīt kādi tie ir - sasniegums ir tāds ka jauns 1,5 litru motoriņš spēj to pašu ko divdesmitgadīgs trīslitrīgs motoriņš, ar līdzīgu patēriņu, tikai daudz mazāku resursu, bet nu resurss tevi neinteresē. Forši, vai ne?
Jauns auto ir pus gadu, tad jau lietots. Ja Tev 5-8 gadu lietots auto ir "šikošana", tad tiešām nerīko "dzīres mēra laikā" un brauc ar velosipēdu!
Par tehnikas sasniegumiem man vari nestāstīt - beidzamos 25 gadus esmu nostrādājis auto tirdzniecībā vairāku pasaules lielāko autoražotāju pārstāvniecībās!
Kā jau tu zini no latviešu praktiskās realitātes - normāla mašīna kalpo vismaz 25 gadus - sūdīga - 15-20 - paturi vēl prātā ka pirms kādiem 30 gadiem volgo savas mašīnas rēķināja priekš 18 gadiem, un audī kādiem padsmit [spriežot pēc caurrūsēšanas garantijas]. Uz tā fona 5-8 gadus veca mašīna tiešām nekas nav - tai mašīnai ir jābūt svežakam, kam bez problēmām ir jākalpo vēl otrtik, un pēc tam ar mēreniem ieguldījumiem vēl treštik un ja labi paveicas, arī ceturttik.
Ieraudzīju tavu tekstu augstāk, kur tu mudini pārstrādāt nieka 200k noskrējušu mašīnu - un kas tas ir - tās nav dzīres mēra laikā? Tas vēl piedevām ir klajš cinisms - vadoties pēc tavas "gudrības", vismaz 2/3 uz latvijas ceļiem esošās mašīnas ir jāmet zem preses - toties daži resnie kakli uzvārīsies - varēs nenormāli palielināt autobusu satiksmi un daudz velosipēdu pārdot.
Pilnīgi pareizi - vismaz 2/3 Latvijā esošās auto ir jāliek zem preses! un auto parku var samazināt uz pusi! Tagad katrs kam ir tūkstotis eiro kabatā uzskata, ka ar auto ir jābrauc uz veikalu, kas atrodas vairāk kā 100m no mājām, ka katrs bērns ir jāved uz skolu, kas atrodas puskilometru attālumā no mājām, jāatved mājās arī, vēl uz mūzikas skolu vai sporta skolu, utt.
Un pērk tos lūžņus, vēlams bembjus, meršus vai audi, volvo, jo tie ir "krutie" un var plātīties ar tiem. Un tad remontē kaktu servisos "pa lēto", pērk lietotas detaļas utt. Tādā veidā "baro" tūkstošiem lietotu auto tirgoņu, kā Tu saki - biezo kaklu spekulantus, servisniekus, šrotu laukumus un detaļu zagļus. Visi viņi ne mums, ne valstij neko nedod, jo 90% darbojas neoficiāli, "kešā". Un tādu darboņu ap auto biznesu ir desmitiem tūkstošu, neko viņi nerada, tik skaita naudu un patērē resursus.
Neaizmirsti ka vārds "latvija" nav sinonīms vārdam "rīga". Rīgā, bez šaubām, ir daudz tevis nosaukto ļautiņu - gan ir runa nevis par tūkstoti eiru kabatā un tūkstoti eiru vērtu mašīnu, bet gan tūkstoti eiru lielu aldziņu un lētu pseidodžipu, parautu līzē. Mums taču tepat ir bariņš tādu cilvēku, šajā forumā Bet kad iziet ārpus rīgas - es, piemēram, dzīvoju novada centrā kurš no rajona centra atrodas 45 km attālumā - autobuss te darbadienās iebrauc 4 reizes [neskaitot vēl kādu sezonālo vai leišu ekspresi, kurš pēc pieprasījuma nelegāli mēdz paņemt cilvēkus, izsitot biļetes no pēdējās lietuvas pieturas] , sestdienās trīs, svētdienās divas - un man ir tā laime dzīvot novada centrā, bet ir jau vēl cilvēki kas dzīvo kādus 10-20 kilometrus prom, pa kādu grants ceļu. Piedāvāsi labu alternatīvu bez mašīnas? Nebūs daudz tādu entuziastu kā es, kas gatavi dienā nobraukt 100 km ar velosipēdu, bet arī man ir situācijas, kurās velosipēds pat teorētiski neder.
Nevienā šrotā nevienu resnu kaklu īpaši neesmu manījis - varbūt dižajā pilsētā tādi ir - liepājā un apkārtnē šrotu ir relatīvi daudz, seši, ja nemaldos - augstākais luksuss ko īpašnieks var atļauties - nestaigāt eļļainā kombinezonā un pats neskrūvēt, ko esmu novērojis trijos - pārāk neesmu pētījis ar kādām mašīnām īpašnieki brauc, bet šaubos vai būs īpaši jaunākas par desmit gadiem. Norēķināšanās skaidrā naudā, protams, ir pilnīgi loģiska darbība - spēj iztēloties ar eļļu nosmērētu kases aparātu? Un, protams, kurš muļķis gribēs pieņemt kartes, ja tādēļ ir nopietni jābaro banka? Kaut kādus nodokļus lielākā daļa nomaksā - ko vēl tu gribēsi? Lai iestādījums, kas pievienoto vērtību neražo, maksātu pievienotās vērtības nodokli? Bet nu pareizi, maksās jau klients, paldies, alkstu maksāt vairāk - par neko - jo nekādu pievienoto vērtību nekur nesaņemu. Pie tā ka tev šroti nedod nekādu labumu, pats esi vainīgs, un tas parāda kādos augstumos tu lidinies - man savos aprīkojuma medījumos tad nāktos izmantot jebaju, kur pārdesmit eiru vietā būtu jāatstāj pāris simti, un - pareizi, tie pāris simti pat netiktu tērēti latvijā, tā ka labums būtu vēl mazāks nekā šobrīd no tiem pāris desmitiem, kuri paliek tepat, visādos PVNos, akcīzēs un citur. Bet nu es esmu tāds izņēmums - lielākoties šrotus apmeklē cilvēki vienkārši meklējot rezerves daļas lai aizstātu esošās - un to dara cilvēki kas brauc ar mašīnām, sākot ar 10 gadus vecām, tb lielākā latvijas daļa. Vai tu būtu gatavs pirkt kādu mašīnas mezglu, kas maksā mašīnas vērtībā un dažu tavu aldziņu apjomā? Lielākā daļa nē. Bez tam, to sauc par reciklēšanu - atšķirībā no preses, šī darbība ir dabai draudzīga.
Bet man tiešam patīk tava ideja - mašīnas zem preses, un lai nabagi, kam nav tik daudz naudas, ko atstāt pie slaucējiem - dīleriem - staigā ar kājām. Tik atceries ka tevis ierosinātā vēl spēcīgākā sabiedrības noslāņošana, trešo pasaules valstu līmenī - treknie kakli kas var atļauties braukt ar mašīnām, un skrandaiņi kas nevar - demonstrantu pūlis var arī apstādināt tavu mašīnu, tevi piekaut un mašīnai piešaut uguni
Kuri ir TOP 3 labākie auto motori?
Rakstām pēc savas pieredzes Norādām precīzi motora parametrus L vai cm3, kW vai Zs un gadu