Man patīk uzrakstījāt par doičiem
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Man patīk uzrakstījāt par doičiem
Bet vajag noraksturot arī tipisko auto lietotāju latvijieti
Tipisks latvietis nopērk jau nojātu, taču aizvien dārgu Volvo-XC90, jūtas dikti lepns, taču pat neizskata tādu iespēju, ka varētu tā vietā pirkt jaunu Honda-Jazz un to baudīt.
Tādā plastmasas grabulī tur nav ko "baudīt", tas ir vairāk kā sods. Vienīgā bauda būs maciņam, kad kādu tehnisku problēmu gadījumā Volvo būs dārgāk remontēt - un tikai un vienīgi tas varētu būt par iemeslu iegādāties jaunu lētā gala auto, bet arī ne priekš visiem un visās situācijās. Volvo būs daudz baudāmāks un ilgmūžīgāks auto - pavisam citi bleķi, komforts, tehnika, salona plašums utt. Latvijas ceļiem daudz piemērotāks. Jaunu Hondu tu pēc 10 gadiem izmetīsi miskastē un pirksi nākamo baudā stenēdams, bet Volvo vēl brauks. Galvenais ir eiropeiskā mietpilsoņa apziņa, ka viņš brauc ar milzīgu baudu, bet pārējie idioti "mokās" ar Volvo, Mercedes, Bmw utt.
" Galvenais ir eiropeiskā mietpilsoņa apziņa, ka viņš brauc ar milzīgu baudu, bet pārējie idioti "mokās" ar Volvo, Mercedes, Bmw utt." Nezinu par eiropeiskiem mietpilsoņiem, bet vietējie mietpilsoņi ir tieši apsēsti ar "mazlietotiem" BMW , Audi un Mercedes. Sak, es kā īsts "vācu kungs" ( !!) baudu īstu Mersi vai Bembi, vai kā īsts zviedrs vai norvēģis Volvānu, nevis kā kaimiņš nīkulis, kurš kaut kādu Kiju nopērk. Bet kad Volvāna baudīšanā iestājas sīka disonanse, jo turpmāka auto baudīšana prasa dzinēja remontu tā uz 1500 EUR, tad turpina brauki ar pusdraņķīgu dzinēju, jo ņaudiņas ņau ;)
ka teica brežņevs
ekonomika dolžna bitj ekonomnoj
Visekonomiskāk varētu būt pirkt vēl pasvaigu Škoda-Fabia:
Kapēc iesaki tik briesmīgu auto? Tikai tapēc ka tehniski labs? Salons lēts un plastmasīgs un sēdpozīcija, kā kaut kādā bulku vāģī. Tādu var pirkt, ja auto vajag vienkārši brutāli ekspluatēt un pēc dažiem gadiem mest ārā un ņemt nākamo tādu pašu. Visekomomiskāk tas varbūt arī būtu, bet aizmirsi to, kā cilvēks jūtas braucot ar tādu - kādas sajūtas un brauktprieku sniedz auto. Es personīgi noteikti izvēlētos kādu premium marku, tādu, kurā jūtos labi un tādu, kas pašam ļoti patīk - tur arī rodas šī bauda un brauktprieks. Un auto, kurš pašam patīk, nav jātrīc bailēs ieguldīt kādu naudu un samainīt to, kas maināms.
P.S. Vēl ekonomiskā būtu nopirkt kādu Polo, vai VW Up, vai varbūt motoroleri.
Man līdzīga Škoda ir (gan ne universāls). Nesaprotu, kāpēc cilvēki, kas nav braukuši ar Fabiju, netic tam, cik baudāma var būt braukšana ar to: mašīna iet reāli klusi un līgani...
Klusi un līgani iet daudzi auto. Būsi pāsteigts, bet tajā nav nekā baudāma. Ieteiktu tev pabraukt ar 90-gadu beigu mersi - W140 un tad parunāsim par braukšanas baudu.
Esmu braucis ar (veco) kaut kādu 2001. gada Fabiju. Jā, tehniski tur viss ir super - vienkāršs, uzticams, remontos lēts utt., bet braukšanas prieks ir 0!! Panelis no drausmīgi lētas, cietas plastmasas, salona slēdži drausmīgi, skaņas izolācija švaka, viss novietojums utt. Brr.. Tādu var pirkt firmas kā darba auto (ne visas tā gribēs mocīt savus darbiniekus) un tikai, vai arī šausmīgi pragmatiski, no remontiem paniski baidošies ekonomētāji pa dzīvi, kuri būtu priecīgi arī ar motorolleri pārvietoties, ja tik tam būtu jumts virsū.
Iesaku atmesties-Fans pēc ilgām mokām tika izbraucis ar XC90 un pat atzina to par baudāmu.
Neņem visus pēc savas kārts-kādam baudu sagādā sajūta ka apjājis sistēmu un auto uzturēšanai mēnesī iztērē mazāk kā ģimenes pusdienas vidusmēra kafejnīcā. Toties var aizbraukt līdz budapeštai par vienas dīzeļa sprauslas cenu, bez bailēm palikt ceļmalā vai krist par upuri Lietuvas krūmu bandītiem
Te uzreiz iestājas viens mazais moments - gaume. Kāds, bļin, sakars plastmasai un slēdžiem ar braukšanas baudu? Tu braucot brauc arī, vai arī tikai piešķil motoru un tālāk sāc čamdīt paneli? Tāda fabija tiešām nav baudāma, bet tikai tāpēc ka tur nav motors - ar kādu 1.8T tā mašīna būtu ļoti baudāma, un tevis nosauktais W140 lai sniegtu līdzīgas sajūtas, būtu aprīkots ar V12 motoru un riepām kūpot, krusteniski nestos uz sotaku pa pilsētu...
Tādā ziņā ir interesanti - pilns internets ar ņipru [nu fana fabija nav ņipra, bet spētu tāda būt] mazmašīnu entuiziastiem, bet šajā forumā ir vieni vienīgi lielu, neveiklu govju fani.
Ar braukšanas baudu sakars ir vistiešākais. Tu taču tehniski esi patiešām advancēts.Bez ironijas.
Bet kāpēc esi ieciklējes uz savu golfu?!
Kādu brīdi vienlaicīgā lietošanā bija nullīte polo un 7gadīga Laguna. Ar fofu pēc 300 km grbējās staipīties uz visām pusēm. A reni 800 bez nepatīkām sajūtām. Ļoooti komfortabli.
Pieradums vai varbūt vienkārši tas ka jaunās mašīnas lielākoties ir diezgan cietas. Es nemaz nešaubos ka es varētu ar savu golfu norullēt visu dienu bez problēmām un nepatīkamām sajūtām.
Kāpēc es esmu ieciklējies uz golfu? Tāpēc ka ar roku aizsniedzams piemērs, kurš piedevām pieder klasei, kura, droši vien, ir eiropā pārdotākā. Golfs man vispār patīk nevis tāpēc, ka man tāds ir, bet gan tāpēc, ka mutere, kad man bija 16 gadi, nopirka mk3, un tā bija mašīna, ar kuru pa īstam iemācījos braukt. Pēc golfa bija grūti pierast pie audī - pirmais iekšā ir liels bet ārā mazs, un otrais ārā liels, iekšā mazs... Piedevām golfs ir parocīgs, ideālais kompromiss ikdienas pielietojuma mašīnai, ar kuru var arī aizbraukt tālāk, kad reizēm savajagas, pie noteikuma ka ģimene nav lielāka par pieciem cilvēkiem - ikdienā ērts, manevrētspējīgs, nav īpašu problēmu to iebāzt īsākā autostāvvietā, bet kad jādodas bik tālāk, pietiekami ērti var salīst pieci cilvēki [B sērijas audī/trīssimtajā bembijā/C klasē/utt vietas ir mazāk] un paņemt līdzi savu bagāžu. Protams, kaut kāds liels sedans gariem braucieniem būs ērtāks, bez šaubām, bet tāpēc ikdienā pa pilsētu grozīties ar govi, kuru grūti kaut kur nolikt un kas patērē jūtami vairāk degvielas?
Atgriežoties pie pirmā teikuma - tam nav nekāds sakars ar braukšanas baudu - tam ir sakars ar pieradumu. Kad sāku braukt ar savu golfu, pirmās domas par to mk2 paneli bija "ta nu nah to astoņdesmito sākuma dizaina paneli", un pētīju par mk3 paneļa ielikšanu utt. Beidzās tas viss ar to ka sapratu ka mk2 durvju apšuvumi īsti kopā neies ar jaunākiem paneļiem, un jaunāku paneļu likšana prasa pāris brutālas modifikācijas, pēc 2-3 mēnešiem jau biju pie tā paneļa izskata pieradis, pakāpeniski izķēru +/- visas graboņas un ņerkstoņas, un viss - ergonomika tur ir pietiekami labi izdomāta, pie izskata esmu pieradis - galvenais tāpat ir tās sajūtas, kas rodas minot grīdā...
tad jau labāk šo
Kāpēc bija jāpērk dīzeli, ja pēc tam ar to brauca tik maz???
Vw fans - Škoda Fabia nav auto sirdij, tam ar to vārdu salikumu nav Nekāda sakara, tā ir taburete ar ko pārvietoties no punkta A uz B - Punkts!
Arī vecais XC90 ir pabriesmīgs...
Un kā būtu ar šo skaistuli Monte Carlo izpildījumā (ir jāuzliek tikai smukus lietos diskus)?
Taburete!!!
Kas ir 110zs??? Man pusaudžu gados 2 golfam bija tikpat
Man gazificētajai Fabijai ir tikai 70 zirgi, taču varu, noturot 90 km/h, tikt kalnā uz Vidzemes šosejas aiz Amatas upes apstākļos, kad Fabijai ir piekabināta 600 kg smaga piekabe. Tiesa, tad ir jāsprauž trešajā pārnesumā!
Kur tur braukšanas bauda? 90tos gados čomu striķī uz 170 km/h vilku mājās ar 325 E30 vot tur bija braukšanas bauda
Fans, tev tie Hondajazzisti kkādu algu maksā vai kas ir?? Vai tev pašam sava Muldēšana pie ikkatras iespeejas nav vispār jau vienreiz apnikusi? Jeb tev vajag pie katra tava cop/past murgojuma atkārtot, ka ir cilvēki, kuri tajā tevis izvēlētajā priekšmetā nekāptu iekšā nedz jaunā nedz nullīgā un pat ne par atsevišku piemaksu? Tas reku trīs/4-gadīgs labs Volvo maksā tik, cik trīs tavas jaunas hondas.Bet Tavuprāt tas lietotā volvo lietotājs ir idinjš- tad jautājums,kas būsi Tu pats no tāda volvo lietotāja viedokļa pēc 4 gadiem ar šo te "lietotu" jazzu.
Strīdēšos pretī! Latvijas tirgū tos 4-gadīgos Volvo pārdod jau ar lieliem nobraukumiem, pamatā 150-200 tūkst.km. Un tas jau ir daudz!!! Tas ir slieksnis, pēc kura draud dārgi remonti, īpaši dīzeļmotoriem! Kvēpu filtrs vien maksā mežonīgu summu!
Lūk, piemērs:
www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/volvo/v60/blighm.html
Un maksā šāds Volvo praktiski tikpat, cik jauns Japānā ražots Honda-Jazz! Tad kur jēga pirkt jau pajātu Volvo, ja tas būs tikai nedaudz klusāks, nedaudz līganāku gaitu un ar lielu jaudu, kas nav vajadzīga???
Tas,vecīt, nav volvo, tas ir suuds. No sapņuzemes beļģijas, kur vienmēr viss gerai un pat jebkuram velosipeedam ir servisa knygele uttttt.Tas tur stāvēs ilgi. Kapeikjājēja sākotnēji iegādāts- bez sēdekļu apsildes, airējamiem krēsliem un kārtējā LV gudrinieka rokās nonācis. Viņu nevienam nevajg nahfig ne tur ne te.
Agrāk pats biju apsvēris Fabia universāli. Bet tad nācās pabūt Roomster blakus sēdētāja krēslā. Tagad stipri apšaubu iespēju pirkt Fabia, jo beņķi ļoti neērti.
Manuprāt, sēdekļi Fabijai ir ļoti ērti. Esmu braucis ar Fabiju uz Viļņu un Klaipēdu, nenoguru pilnīgi nemaz.
Varbūt mums karkasi savādāki.
Bet vispār man krēsli ir svarīgs faktors, joprojām ir problēmas ar muguru, ja pareizi nenoregulēju pēc laika kājas notirpst. Arī muguras platums ir būtisks, lai nejustos iespiests.
Vidējais vieglā auto nobraukums Vācijā ir ap 14 000 km gadā. Tas pēc viņu ļoti kārtīgās tehniskās apskates uzskaites datiem.
Vācietis ieliek sekcijā auto līdz 12tajam gadam 2 gadus braukušu auto? Tajā pat loģikas nav. Kas tas par sviestu? Vācietis notirgo to auto dzimušam tinējam un tas auto tiek tirgots LV kā tikko no rūpnīcas un visdrīzāk viņu arī tirgo dīleris ar 20-40tk. uz odometra. Pārējie ir vienkārši lielģimeņu maznobraukuma auto, kurus arī tirgo ar patieso 10tk. gadā nobraukto par bargu naudu.
Par sviestu. "Ironija = Izteiksmes veids, kad zobgalīgi pasaka pretējo domātajam; izsmejoša zobgalība." (avots - www.tezaurs.lv/#/sv/ironija)
Nu, es laikam šeit esmu no tiem, kas ikdienā reāli var salīdzināt, jo lietošanā ir gan jauns auto (2016.gada Qashqai 1.6 dCi), gan 11-gadīgs Volvo V70 D5. Kopumā: jauns ir jauns - ej tik apkopes, maksā līzi un brauc. Mazāk visādas graboņas, jauna auto smarža, strādā viss kam jāstrādā un, ja ne, tad par to parūpēsies dīleris. Bet tā sajūta, ka tu brauc ar jaunu auto, ir forša. Kas attiecas uz 11-gadīgo, nu jā, ik pa laikam kaut kas jāparemontē (no otras puses - jaunam lielāka cena, līzinga procenti tur, tad vēl dārgāka apdrošināšana, apkopes utt.), jā, ir visādas tur nodiluma pazīmes vai kaut kas nestrādā kā vajag (kā manam, piemēram, ne tik labi silst beņķi), kaut kas vairāk pagrab (īpaši universālim) utt. Bet jauda, ērtums salonā, ekonomiskums ir lietas, kuras vairāk novērtēju tieši vecajā mašīnā. Kaut gan vispār šobrīd domāju to pārdot un pārsēsties uz kādu sedanu... S80, piemēram... vai varbūt kādu BMW vai Jaguāru.
Pirms pāris nedēļām iznāca parunāt ar cilvēkiem no Latgales puses. Brauc viņi ar teju 30gadīgiem auto. Un nesapņo ne par XC90, ne Fabia.
Interesanta tauta - vācieši.
Nopērk ģimenē vairākus auto, bet tā kā tie ir vāciešu ražojuma, beigās viņi paši neatšķir, kurš tēva audi a4, kud opja audi 80, kurš sievas vw. Tā nu brauc ar to, kurš tuvāk pie namdurvīm stāv. Tāpēc arī nobraucieni pārējiem auro mazi. Viens auto tiek nokauts, nodzīts, tad pārdots, bet pārējie tā arī stāv desmit gadus.
Ja grib apvienot ekonomiju ar komfortu, tad jāpērk šo auto, jāliek virsū ceturtās paaudzes gāzes iekārtu un jābrauc līdz 250 tūkst.km nobraukuma sasniegšanai!
Vēl ekonomiskāks sanāks šis auto
Fan, tu tagad brauc ar lietotu fabiju un lietotu džazu. Kāpēc tu kritizē cilvēkus, kuri brauc ar citām lietotām automašīnām, piemēram volvo xc90.
Fans nav muļķis bet pilns rublis arī nav, neņem viņu galvā.
Tāpēc, ka mani auto vēl ir svaigi: Fabijai 92 tūkst.km nobraukums, Jazzam 11 tūkst.km. Bet vairumam XC90, kas sastopami uz mūsu ceļiem, ir 300-600 tūkst.km, un paveicies tiem retajiem, kam ir tikai 200 tūkst.km.
Par xc 90 u t t suviem
Manā lauku māju apkātrtnē neviens vietējais nebrauc ar suv .
Kaimiņpuika "oligarhs" jo harvestera operators , brauc ar sedinātu bmw . Visur tiek . Tikai pilsērnieki ( arī es ) cepas par to klīrensu
Mūsu rūpnīcas teritorijā uzradies tikko pirkts xc 90,pieeju tuvāk un redzu kad īpašniekam patīk braukt ar ziemas riepām.
ezis71
Vasaras riepām naudas nepietiek!
Manā dzimtenē arī laucinieki maz pirka suv. Tikai kaut kādi wannabe biezie. Kaut gan mans pirmais auto bija Mitsubishi Pajero. Pārsēžoties uz B3 pasatu,sapratu, ka nav vajadzības pēc superklīrensa. Manam blakus kaimiņam, arī brauc ar Pajero, gan vajadzēja.
Katrs pa paradumam brauc- nepieredzējusi pilsētas mamzele savam bmw laukos noteikti kko noraus kādu sīkumu, bet tas laukuapvidus specs savu bmw apskādēs pilsētā pie rimi pie apmales piebraucot.Ar volvo xc šī problēma būtu krietni mazāka un pofig kur.
Toties, pērkot XC90, ir milzīga nelietderīgi notērētas naudas summa. Tas, kurš pērk XC90 par 8 tūkst.EUR, tā vietā par 5 tūkst.EUR varēja nopirkt līdzvērtīgu V70...
Pirkt honda jazz ir naudas iztērēšana. Par tiem 10 000 varēja nopirkt AIXAM un vēl nauda paliktu pāri.
Ah tāpēc cilvēki pērk xc 90, dēļ Rimi apmalēm.)))
Kas nav nekāds joks. Vienīgā reize, kad esmu pieskāries ar auto ( klīrenss 180 ) apakšu kādam "objektam" bija viens no Spices stāvlaukuma "guļošajiem". Pieņemu, ka pats asfalts tajā vietā ir nedaudz augstāks, un metāla guļošais vēl pa virsu. Ja aplūko šo "guļošo tuvumā, var redzēt desmitiem skrāpējumu pēdu.
Kāds tur 8, viņu normālu vel par 16 pamēģini atrodi.Bet priekš kam vispār auto markas un kategorijas- labāk kā krieviem bija kungiem Zaz un strādniekiem garu P, lai brauc ar metro uz rimi
PSRS jau domāja par proletāriešiem arī: , kā sauca to auto ar pusi no Žiguļa motora, 2 cilindriem, pats auto bija tikpat garš , cik plats, tāda kā veļas mašīna uz riteņiem.
Kamēr rakstīju atcerējos : "Oka.
Oka ir "Invaļidkas" idejiskā mantiniece. Tikai līdz pašiem kara veterāniem tā reti nonāca.
Kaimiņš nopirka šādu Audi-A4 universālu ar 242 tūkst.km uz skaitītāja. Maksā tāds vairāk kā 10 štukas. Tad jau labāk varēja pirkt JAUNU Hyundai-i20 Active...
Vēl labāk varēja nopirkt audi 80 un planšeti. Ja patīk led lampiņas, var no ķīniešiem pasūtīt.
Sanāktu viss tas pats tikai desnit reizes lētāk. Kāpēc maksāt par audi 80 - 10 000?
tādu aprīkījumu hundai nedabūt.......
ja dabūt - tad cena arī būs
Es neesmu bagātīga aprīkojuma fans. Galvenais, lai būtu kondicionieris!!!
Bet ar kruīzkontroli var ietaupīt degvielu.
Kondicionieris palielina degvielas patēriņu. Arī atvērti logi.
Es tev iesaku ventilatoru, darbināmu ar baterejām.
Lai iegūtu kondicioniera efektu, tam pretī jānoliek pudele ar sasaldētu ūdeni. Sasaldēt var mājās, jo elektrības patēriņš ledusskapim nav atkarīgs no tā, cik bieži tur kaut ko saldē. Tikai ledusskapī vajag izskrūvēt apgaismojuma lampiņu. Bez tās var iztikt, bet kādus 0.5 vatus dienā nodedzina. Gadā tas ir 180 vati, jeb daži centi skaidrā naudā. It kā nav daudz, bet ja taupi uz visu, var labi ieekonomēt.
Vēl labs veids ir vadāt automobīlī ūdens pudeli. Nevajag lielu, jo lieks smagums palielina degvielas patēriņu. Kad paliek karsti, ar ūdeni vajag apslacināt seju, muguru un rokas.
Ūdeni labāk ņemt no kādām sabiedriskām vietām, jo tas ir ļoti dārgs. Var paņemt kādā bibliotēkas, sabiedriskās ēstuves vai augstskolas tualetē. Tad būs par velti un varēs ieekonomēt lielu naudu. Pudeli atrast viegli. Stikla pudeles uz ielas nemētājas, bet tās būs neērtas un smagas ( smagus priekšmetus auto vest ir neizdevīgi) , bet plastikāta savākt viegli.
ezis71 rakstīja: Viņam to nesaprast, noteikti sievu kailu nav redzējis, viss notiek melnā tumsā.
Tāpēc, ka gaisma tērē elektrību, bet elektrība maksā naudu.
Pārdomas par "mazlietotu" auto iegādi "tikko no Vācijas" Jūs pārvērtāt par VW XC90 diskusijas piedēkli !
Vienīgais, kurš saprata "tēmu", bija "vieplis" 16.06.2017 15:52 .....
pārējie inteliģentie lošaras var gatavot šašlikus manas Vārdadienas svinēšanai - lai Jums labi garšo .....
Pārdomas vakarā ......
Interesanta tauta tie Vācieši.
Valstī stingra kārtība - Ordnungs visās sfērās.
Uz darbu Vāciets dodas ar prieku – par Mindestlohn neviens normāls nestrādās.
Vāciešiem ļoti patīk labi Auto. Ģimenē bieži vien ir vairāki Auto – katram Loceklim savs, un vēl kāds Ferien izbraukumiem. Brauc viņi ātri, tālu un daudz. Vāciešiem patīk Jauni Auto – viņi ik pēc dažiem gadiem mēdz nomainīt iepriekšējo uz jaunu eksemplāru.
Taču ir arī cita Vācu autoīpašnieku kategorija. Un izrādās, ka tādu ir vairākums.
Vāciets nopērk sev jaunu Auto, divos gados nobrauc ap 210.000 km, un tad sāk domāt - ko darīt ar šo Auto ? ......... Ā !!! .... Laba doma – viņš noliek Auto šķūnītī, lai pēc 10 gadiem ( 12 gadus vecu ) varētu pārdot Latvijā ! Nebūdams knauzers un knīpstanga, viņš atdos pa lēto. Pīpējis salonā viņš nav, jo Vācijā smēķi dārgi. Tā kā Vāciets zin, ka Latvijas Mindestlohn mēnesī ir tik, cik viņš saņem dienā, tad viņš pirms pārdošanas nomaina eļļu dzinējā, nomaina Zahnriemen ar visiem ruļļiem, Wasserpumpe u.t.t. , ģeneratora mufi un siksnu, Bremsbeläge priekšā un pakaļā, jauns Kuplung, Turbolader und Getriebe ernoiert, dīzes Auto ist im guten zustand ! Un, ja mobile.de viņš ieliek cenu palielu ( piem. 15.000 € ), tad Latvijas ss.lv jau tirgo pa 6,999 € .
Interesanta tauta tie Vācieši.