Teorētiski tas būs mans pirmais auto, kas ir manā īpašumā.
Esmu braucis ar vairākiem citiem auto mazākus un ilgākus periodus, bet tagad beidzot varu atļauties un vēlos iegādāties savu auto. Faktori, kurus gribētu ņemt vērā:
-cenā ap 4000 - 5000 EUR
-auto pēc 2-3 gadiem vērtība nebūs kosmiski kritusies
-labas cerības, ka nebūs bieži jāapmeklē serviss
-un serviss nebūs ļoti dārgs
Nav vienas konkrētas idejas par auto. Neliela pieredze ar BMW automašīnām. Tās vienmēr likušās ērtas un patīkamas manām acīm. Uz doto brīdi skatos gan uz 1, gan 3, gan 5 sērijas BMW ap 2004-2005 gadu.
Ir kādi komentāri/ieteikumi? Citas automašīnas līdzīgas manis minētajām?
Pirms automobiļa koncepcijas izvēles ir jāuzdod sev citi jautājumi:
Cik man jābrauc?
Pa kādiem ceļiem?
Cik daudz pilsēta?
Kas man jāved (cilvēki, krava)?
Cik varu atļauties gadā uzturēšanai?
Ko citi domās par manu auto (ja svarīgi)?
Kad ir godīgi atbildēts uz šiem jautājumiem, tad ir jāizvēlas automobiļa kategorija, kuras pārstāvji tad ir jānovērtē un jāsalīdzina izmaksas, problēmas, cik ērts, vai patīk u.c..
Mikrolitrāžas auto izmaksas gadā ļoti aptuveni 3-4 simti eiro (bez degvielas)
Kompaktie 5-6 simti,
Vidējie ap 1000,
Lielie ap 2000.
Dīzelis un pilnpiedziņa, kā arī tehniskas izvirtības šo ciparu palielina.
Jābrauc nebūs ļoti daudz. Dzīvoju Rīgas centrā, darbs arī ir centrā, bieži pat nebraucu uz ofisu, jo varu strādāt no mājām.
Galvenie izbraucieni būtu uz treniņu ap 3 reizēm nedēļā pa to pašu Rīgu + brīvdienu izbracieni.
Jāved sevi pašu un mīļoto cilvēku (pagaidām esam divatā un tuvākajā nākotnē nav ieplānots to mainīt).
Cik man zināms, auto uz kādiem diviem gadiem prasa ap 1000 eur ieguldījumu (bez degvielas, bet ieguldījums varētu arī būt lielāks līdz 1000 nevis 2, bet gadā). Tas arī man šķiet apmierinoši.
Ir arī nedaudz svarīgi, ko citi domātu. Kaut vai tīri darba dēļ.
Tā kā pieredze ar automašīnām man ir tik limitēta, veidoju šo "postu", lai uzklausītu citu domas. Protams, jau ir jautāts draugiem, paziņām. Kādu noteikti arī ņemšu līdz konkrētajā auto iegādes brīdī, pagaidām jāievāc vēl info un jāizglītojas.
Daži saka, lai pērk auto, kas patīk, citi uzsver, ka jāpērk tāds, kuram vērtība pēc tiem 2 gadiem nebūs ļoti kritusies. Iesaka izvēlēties dīzeli, jo tos esot vieglāk pārdot utt.
Servisa draugs ieteica paskatīties uz Volvo, jo tie mazāk plīstot. Bet šeit saskaros ar problēmu, ka salons bieži nav manā gaumē. Pie visa jau cilvēks pierod, varbūt tikai tāda tā sāpe.
Manuprāt, nevajadzētu neko lielāku par kompaktklasi. Vieglāk noparkot (ļoti svarīgi šajā gadījumā), mazāki izdevumi par uzturēšanu, pilsētā vieglāk braukt, u.t.t.. Šķiet, ka arī ekstremālos apstākļos nav jābrauc bieži, tādēļ krosovers ir nevajadzīga ekstra. Tas ievērojami samazina izdevumus. Dīzeli nevajadzētu nekādā gadījumā, jo moderniem dīzeļiem īpaši ir nepieciešami garāki ceļa gabali ar vienmērīgu ātrumu.
Loģiska būtu automātiskā kārba.
No savas puses varētu ieteikt, piemēram, Fiat 500, vai Mini. Abi šie auto nav īpaši dārgi, abiem atlikusī vērtība ir liela, kā arī ir stilīgi un atbilst vajadzībām.
Tikko par līdzīgu tēmu diskusiju atvēru. Pašai aktuāli. Palasi "Lietots Volvo XC60". Varbūt kāds domu grauds noder. Es tur gana jēdzīgus padomus sasmēlos.
man ;skiet ,ka ,ja pirms tam ir braukts ar bmw šie lētie šķitīus ļoti nekonfortabli un nebaudāmi auto, ja meklee bmw tad iespejam sis buutu normals risinajums, tik jaskatas vai nav nobraukts
Kā jau rakstīju- N sērijas dzinēji ir katastrofa. Ja nobraukums lielāks pa 100k, tas nav prātīgs pirkums. Konkrētajai mašīnai/dzinējam gan nav Valvetronic, bet tā vietā nāk tiešā iesmidze ar savām problēmām.
Tikai un vienīgi benzīns. Tālāk jau gaumes jautājums.
Neņemtu mazu, bezmotora uti, ar kuru izbraucot ārpus pilsētas neko nevar apdzīt, tikai tāpēc ka ikdienā vairāk sanāk braukt pa pilsētu, taču arī ne benzīna kapsētu.
Skatītos uz 1.6, iespējams pat turbo, par marku grūti spriest... Jo viss atkarīgs no iepriekšējā lietotāja.
Tālāk jau piedziņa..
Un, iespējams, skatitos uz kādu pavecāku auto ar mazāk pārgudrām elektronikām... kurām nojūkot neviens nespēj atrakst kurš bloks pīi... varbūt tas? Nē varbūt šis?!
Tas 1.6 penzīns jau kā reiz būs nemotors, ja nu vienīgi ja mašīna atrastos vecākā polo vai lupo, tad vēl būtu ciešami, bet tā, jebkam, kas smagāks par kādiem 900 kilo būs švaki.
S70 bagātīgā komplektācijā grūti atrast, bet c70 divatā ar šādu ir patīkami pārvietoties.
Jā, nav 5000,- cena, bet vērtība arī strauji nekritīsies.
Izskats šim auto ar labs, arī 1800,- tātad paliks naudiņš remontam- ieliksi sākumā 1000,- un būs labs un drošs braucamais. Remontēšana ar vienkārša, tātad lētāka, pat Mūsamotors labas cenas- "vecuma" dēļ labas atlaides gan detaļām, gan darbam.
Paldies visiem par komentāriem. Tiešām prieks saņemt informāciju no domājošiem cilvēkiem. Paldies vēlreiz.
Šobrīd no visiem paziņām/draugiem/forumiem informācijas ir tik daudz, ka vairs neko nesaprotu.
Galu galā, lēmums jau nav tik svarīgs. Tas ir tikai auto pāris tūkstošu vērtībā, savā ziņā īstermiņa ieguldījums.
Būs oficiāli pirmais auto manā īpašumā un, kā kāds jau minēja, kaut ko saplēsīšu, sapratīšu vairāk, kas pašam patīk, kas ir svarīgi, kas plīst un cik daudz tas maksā.
Liels paldies visiem, diskusiju principā var slēgt.
Auto vizuāli man patīk, esmu arī braucis ar ļoti līdzīgu.
Zinu, ka nav automāts un, šķiet, iekļaujas tajā motoru kategorijā, par kuriem brīdināja ledzep, bet ir benzīns, ko cilvēki uzsvēra par labu esam un, manuprāt, ļoti bagātīga komplektācija.
Mašīnai jau nav ne vainas, bet par motoriem saku no savas un citu pieredzes.
Pašam bija 3. sērija ar šo motoru un pie pirmajām problēmām iedziļinoties konstrukcijā sapratu, ka to motoru vairs negribu redzēt. Toreiz, pirms mašīnas pirkšanas kārtīgi neizpētīju tā motora uzbūvi, specifiku un balstījos uz pozitīvo pieredzi ar iepriekšējo BMW un izdevīgo cenu. No manas kļūdas vari mācīties.
Vēl piebildīšu, ka konkrētā mašīna atrodas Rumbulā un tas jau visu izsaka.
ja patīk ņem tik ciet, it sevišķi ja daudz nebūs jabrauc, tad daudz mazākas izredzes ,ka kaut kas bieži salūzīs. par automata neesamību nebēdā, kārtīgi bembisti taču nebrauc ar tomātuizbaudi auto ,kas patīk,un neknapinies ar tādu, kas nepatīk, bet citi saka,ka ļoti izturīgs, ko gala rezultataa pardosi jo nesniegs braukšanas prieku
Zini, es tikai nedaudz papildināšu par jūtām. Pats pirms 2 gadiem pirku auto, lai būtu izturīgs, uzticams, vienkāršs. Kas tiešām tā arī bija, vispār nelūza, var teikt. Bet..... ļoti pietrūka braukšanas prieka. Tagad nomainīju uz it kā kaprīzāku, bet braucu, un jūtu beidzot prieku no tā, kā tas auto ripo, skan, stūrējas. Gribēju ar šo teikt, ka kaut kā jāsajūt tā auto dvēsele, lai tas ir Tavs, ne tikai tehniski, bet arī emocionāli. Novēlu lai sanāk atrast!
msh rakstīja: Tas 1.6 penzīns jau kā reiz būs nemotors, ja nu vienīgi ja mašīna atrastos vecākā polo vai lupo, tad vēl būtu ciešami, bet tā, jebkam, kas smagāks par kādiem 900 kilo būs švaki.
Nesaki viss. Ne visi 1.6 ir nemotori
Corolla (2007), Qashqai (2008), Mini cooper (2007) 1.6 lido
Tie no manas personīgās pieredzes, tb ne pārāk lielam auto ar priekšpiedziņu 1.6 ir ok. Nemotors jau būs mazāki. Tas par vecajiem motoriem, ne jaunajiem.
Par VW motoriem nevaru neko komentēt Manis pieminētie griež labi
Ko nozīmē lido? Pats gan pārsvarā braucis ar nemotoriem, pārvietošanās funkciju tie pilda un bieži vien pat tiek līdz 100 kmh zem desmit sekundēm, bet par lidošanu to noteikti nevar saukt.
Lielākā problēma ir šo motoru neelastība, te pat nepalīdz nekāds VVT vai citas sistēmas, jo ražotājiem, ceļot maksimālo jaudu (kas labi izskatās uz papīra), smagi cieš braukšanas īpašības pie zemiem apgriezieniem. Ikdienā braucot mēs taču reti lietojam 4k-7k apgriezienu diapazonu. Tāpēc kaut kāds aizvēsturisks 8 vārstu nemotors ir daudz labāk piemērots ikdienas braukšanai nekā šie jaunie, saforsētie benzīna dzinēji.
Vēl varu piebilst divus pozitīvus faktorus par nelaimīgo BMW N sērijas motoru, ko iepriekš pieminēju. Ļoti elastīgs motors, pateicoties Valvetronic sistēmai un salīdzinoši nelielai jaudai pret tilpumu (vismaz 1.8 versijā). Jāsaka, ka labākais nemotors ar kuru esmu braucis. Un degvielas patēriņš arī bija salīdzinoši mazs. Lai nu kā, tas neatspēko čakaru, kas ir ar to motoru.
Tieši to arī nozīmē - "Lido". Ātri un žiperīgi, protams pie 130km/h (izņemot Mini), sagurst.
Tai pat laikā, 1.4 Colts ir jāstumj, lai kaut ko apdzītu. No 5 pārliekot 4, izmaiņas ir 0. Tāpat arī 1.4 Mini One ir manāmi gausāks un lempīgāks. (Runāju par motoriem pirms 2008, jaunie ir cits stāsts).
Nezinu ka to tehniski pateikt, varu tikai pēc sajūtām salīdzināt. Griezes moments? Īsāka/garāka kārba?
1.4 TSI max grieze ir jau pie 1500 apgr./min. Negurst pat pie 150km/h. 5 un 6 ātrumā ceļ labāk kā 4. Redzēs kā būs pēc čipa. Tagad ir 150 zs un 8.2 līdz simtam. Sola klāt +50 zs.
Jā, turbīna atrisina nemotoru elastības problēmas. Japāņi gan šajā jomā ir bijuši ļoti kūtri un šāda veida motorus tā īsti sāk piedāvāt tikai tagad. Te pie vainas japāņu stagnācija, kas velkas līdzi no deviņdesmitajiem un tendece visu maksimāli vienkāršot.
ak rakstīja: Zini, es tikai nedaudz papildināšu par jūtām. Pats pirms 2 gadiem pirku auto, lai būtu izturīgs, uzticams, vienkāršs. Kas tiešām tā arī bija, vispār nelūza, var teikt. Bet..... ļoti pietrūka braukšanas prieka. Tagad nomainīju uz it kā kaprīzāku, bet braucu, un jūtu beidzot prieku no tā, kā tas auto ripo, skan, stūrējas. Gribēju ar šo teikt, ka kaut kā jāsajūt tā auto dvēsele, lai tas ir Tavs, ne tikai tehniski, bet arī emocionāli. Novēlu lai sanāk atrast!
Braukšanas priekam ir 333 un auto, kas legāli braucami tikai tur. Ielas auto ikdienai ar braukšanas prieku nav nekāda sakara.
ir tak arī pietiekams autobraucēju skaits, kam braukšanas prieku sagādā braukšana pa lauku ceļiem un mežu, nevis ātrums. Pastāv tāds , piemēra pēc, Camel Trophy arī.
ledzep rakstīja: Jā, turbīna atrisina nemotoru elastības problēmas. Japāņi gan šajā jomā ir bijuši ļoti kūtri un šāda veida motorus tā īsti sāk piedāvāt tikai tagad. Te pie vainas japāņu stagnācija, kas velkas līdzi no deviņdesmitajiem un tendece visu maksimāli vienkāršot.
Vispār jau palielinājusi, ne atrisinājusi - jo nu lielākas atmosfēras vietā piedāvā mazāku atmosfēru...
msh rakstīja: Tas 1.6 penzīns jau kā reiz būs nemotors, ja nu vienīgi ja mašīna atrastos vecākā polo vai lupo, tad vēl būtu ciešami, bet tā, jebkam, kas smagāks par kādiem 900 kilo būs švaki.
Nesaki viss. Ne visi 1.6 ir nemotori
Corolla (2007), Qashqai (2008), Mini cooper (2007) 1.6 lido
Tie no manas personīgās pieredzes, tb ne pārāk lielam auto ar priekšpiedziņu 1.6 ir ok. Nemotors jau būs mazāki. Tas par vecajiem motoriem, ne jaunajiem.
Par VW motoriem nevaru neko komentēt Manis pieminētie griež labi
Kur tad tevis nosauktās mašīnas lido - uz tolmetu? Nekas tur nelido - tie nemotoriņi vienīgi ir uztaisīti spējīgi griezties; minis kustas samērā pieņemami tīri dēļ tā, ka sver mazāk nekā pārējie divi. Pakaļas pārvietošanai adekvāti visdrīzāk ir visi trīs, , bet kaščeja un korollas gadījumā lielāki motori [ja tādi ir pieejami] sagādās vairāk baudas bez īpaši lielāka degvielas patēriņa - nu vienīgi tusējoties dižās pilsētas korķos tāds 1.6 varētu būt ekonomiskāks par lielāku motoru...
Nesen man sanāca bik pabraukt ar manas muteres mk3 1.6, kurš ar saviem dinamikas rādītājiem varētu būt līdzvērtīgāks smagākajiem no tiem 3 [jo tas mono augšās neelpo] - pēc manējā golfa man bija sev jāatgādina ar augstiem robiem neaizrauties; pierasts pa pilsētu braukt ar piekto, bet ar to nīkuli iestājas "nē, lol, nau werc" moments...
Patiesībā motoru litrāža jau sen nav rādītājs auto dinamikai.
Piemēram: pirms daudziem gadiem man bija VW ar 1.8 dzinēju, kuram bija 90zs, bet tagad 1.8 ar 180zs. Lieki piebilst, ka tagadējais ir daudz dinamiskāks.
Salīdzinājumam - VW Passat ar 1.4 dzinēju ir dinamiskāks nekā Toyota Avensis ar 2.0 dzinēju.
darbā bija 2007 gada corolla 1.6 un motors točnanebija nekāds lidotājs, pat var teikt pārāk gauss, vienīgais pie 300tukt pēc seši gadi aizlidoja un tolmettu,jo neatmaksājās vairs viņu činīt, nav diemžēl japānīši domāti intensīvai lietošanai
Pie intensīvas lietošanas jau jebkura mašīna nebūs nekāda svaigā pie 300k. Lietošanā ir bijušas vairākas Toyota un kā jebkura sakarīga ražotāja mašīna, pie normālas ekspluatācijas nokalpos savus 400 000 km.
Li gan jāpiekrīt, ka ar 2007. gada modeli kvalitāte krītas, bet tas jau visiem...
nu visiem gan taa nav ja nem par piemeru tos pasus kritizetos wag grupas auto, tie mūsu tirguu nonaak ar 300-400 tukst nobraukumu un veel tik pat daudz nobrauc pa mūsu celiem, tapec arii viņi tik populari jo dizas alternativas nav
domaju blakus temaa apspriestais xc 60 ar bus te pieejams vairumaa ar sakrukiitu spidometru ap 300-400 tukst, bet par to ipasi nav ko iespringt gan noies veel tik pat daudz te gan domaju dizelus ,bendziniekiem tie resursi nav tik lieli
Kādu auto izvēlēties?
Teorētiski tas būs mans pirmais auto, kas ir manā īpašumā.
Esmu braucis ar vairākiem citiem auto mazākus un ilgākus periodus, bet tagad beidzot varu atļauties un vēlos iegādāties savu auto. Faktori, kurus gribētu ņemt vērā:
-cenā ap 4000 - 5000 EUR
-auto pēc 2-3 gadiem vērtība nebūs kosmiski kritusies
-labas cerības, ka nebūs bieži jāapmeklē serviss
-un serviss nebūs ļoti dārgs
Nav vienas konkrētas idejas par auto. Neliela pieredze ar BMW automašīnām. Tās vienmēr likušās ērtas un patīkamas manām acīm. Uz doto brīdi skatos gan uz 1, gan 3, gan 5 sērijas BMW ap 2004-2005 gadu.
Ir kādi komentāri/ieteikumi? Citas automašīnas līdzīgas manis minētajām?