diez vai ir gatava, ja DUS atrašanos zinu un pārsvarā tās ir grūti nepamanīt, tad uzlādes punktus tā uz sitienu zinu 3 ... Un nevarētu teikt ka tos būtu vienkārši atrast, ja nezini to atrašanās vietu.
13.marts 2015 - CSDD Rīgas nodaļas klientu apkalpošanas centrā, Bauskas ielā 86, autovadītāju ērtībām ierīkota Rīgā pirmā elektromobiļu līdzstrāvas ātrās uzlādes stacija
17.marts 2016 - Zaļā gaisma elektrotransportlīdzekļu uzlādes infrastruktūrai - 221 stacija līdz 2020.gadam
15.martā, ir apstiprinājusi VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (CSDD) iesniegto projekta pieteikumu elektrotransportlīdzekļu (ETL) uzlādes infrastruktūras izbūvei Latvijā.
Projekta apstiprinātās kopējās attiecināmās izmaksas ir 7.84 miljoni eiro.
Projekta mērķis ir izveidot nacionālā līmeņa uzlādes infrastruktūras tīklu, kas nodrošinās ETL lietošanas iespēju visā Latvijas teritorijā, tādējādi novēršot ETL braukšanas attāluma ierobežojumu.
ETL uzlādes stacijas tiks izbūvētas uz TEN-T autoceļiem (55 uzlādes stacijas) un uz TEN-T autoceļus savienojošiem reģionālajiem autoceļiem (163 uzlādes stacijas).
Par gatavību: pagaidām Latvijā nepietiekama izpratne par neizbēgamo - vieglo auto tirgus pāreju uz elektrisko piedziņu.
Piem., Lietuvas valdība nospraudusi mērķi – 46'000 elektromobiļi 2025. gadā, kas, pārrēķinot proporcionāli esošajam autoparkam, Latvijā atbilstu ap 23'000. Latvijā šāds mērķis nav nosprausts.
Man pa lielam vienalga ko tur kurš nosprauž, izskatās ka EV būs tikai viens mazs auto no 4 vai 5, jo nekam citam izņemot pilsētas braukšanu es tam e-auto pielietojumu neredzu. Un tādam mērķim mierīgi palādēšu mājās,ja vispār, jo alternatīvi man pat laikam arvien vairāk patīk doma par velo
Kāpēc lai vispār skatītos uz EV ja man ir pāris auto (benzīns un dīzelis) kuri vēl nav sasnieguši pat 100 K nobraukumu un pāris vecāki auto. Ev tiek apsvērts kā velo aizvietotājs, jo ziemā ar velo kaut kā īsti nevelk. Un tur man patīk 500 EV Fiats, tika maita dārgs pret to kas šams ir, līdz ar ko drīzāk būs Smart EV.
Tam pat nav dižas nozīmes, cik kWh. Paskaties, kādi elektromobiļi apkārt ripinās. Ir 2 kategorijas: dārgie (a la Tesla S, visādi e-troni u.tml.) un sīki hļupiki. Kā zināms, tādā hļupikā 4-5 cilvēki normāli sakāpt un nobraukt 2-3 h īsti nevar. Par bagāžu neizteikšos. Ir kāds universāļveidīgais auto ar normālām 5 vietām un bagāžnieku?
Ja kādam ģimenei vajag kārtējo auto tīri pilsētas satiksmei, var domāt, bet ja tas ir vienīgais auto ģimenē, jābūt tērētam, lai domātu par elektromobili, ja piemīt vidusmēra latvieša tieksmes brīvdienās braukt uz laukiem vai vizināties apkārt.
Paga paga - neaizmirsti ka visur visu laiku tiek stumtas bazņas par "nepieciešamību mainīt paradumus" - patīk brīvdienās braukāt apkārt? Nebraukāsi - nu vai arī pisīsies kā Mendziņš
Ķīnieši taisa MG5 EV universāli. Izskatās 1:1 kā 2000-o vidus "pasāts". Salons bez aziātiskā blinga, 400 km no 1 uzlādes. Anglijā starp universāļu braucējiem esot kļuvis diezgan populārs.
tā ir laba iespēja, bet vai reālistiski izpildāma ?
Jo kā jau te laiciņu atpakaļ rakstīju par Teslu X ko paziņa tikko nopirka 100% jaunu un es aptaustīju - tad auto ārējo paneļu salaiduma vietas izskatas tā kā sūdīgi atremontētam sistam auto...
Es tādu nopērkot un pirmoreiz ieraugot justos prasti appists, jo tam otrajam CR-V ko nopirku un zināju ka sists, to praktiski redzēt nevar, un salīdzinot ar to konkrēto Teslu - mans CR-V bija vienkārši "odziņa".
Mans eksperiencs ir ļoti līdzīgs, tik to nevar stāstīt un rādīt īpašniekam, jo jams ir tieši tikpat laimīgs un lepns par Tesla kā Šīrs, dienām ar mani nerunās ja sabojāšu viņa iespaidu par Tesla.
Nesip prātu, es saku par reālu dzīvē redzētu auto Model X kuram ir vismaz tādas pat probzas ar kvalitāti kā konkrētam auto no video. Viss vat būt ka tavējais izskatas pieklājīgi ne tikai no 5 metru attāluma. BET jebkurā gadījumā varu nolikt pretī 300, ja tev tā gribas. Taču model X kontekstā pieej jebkuram LV esošam un paskaties uz tām pašām vietām kas video- 99,9 % ka vismaz vienā salaiduma vietā tās problēmas būs redzamas.
Tad tomēr esi gatavs šķirties no 300 eur? Jo pagaidām izskatās ka vienīgo informāciju par tesla tu esi guvis no interneta heiteru video, bet dzīvē esi redzējis 1 mašīnu, visticamak garāmejot.
Ko lai tev pasaka, netā es sekoju Tesla attīstībai kopš dzimšanas, labi saprotot, ka "IT kompānija" sākumā ražos ļoti dranķīgu auto, tad sāka parādīties arī skatījums ārpus "fanu loka", un tad parādījās arī pirmie video par lažu, sekoja pirmie atsaukumi utml.
Un tad vienā tusā saskrējos ar jaunizceptu Tesla Model X īpašnieku kurš bija to pircis tīri praktisku apsvērumu dēļ, tik nu ļoti lepns par pirkumu ... Nu un man momentā iekrita acīs pàrītis kasjaku, un cits čoms kas ar veciem auto ņemas, paràdīja vēl kādas 10 diezgan kretīniskas kļūdas/nepareizi saliktus paneļus, un viena bija problēma durvju blīvgumijai, un tā toč sāks laist ūdeni ...
Tas pats ir redzēts garāmejot arī uz Model 3.
Protams varētu cerēt ka visvecākais modelis līnijā ir "salabots". Pamet kontaktus, tad izdomāsim kā un kur ;)
Cik nu redzēts, tad var piekrist par Teslu - kvalitāte tai mašīna ir vēl trakāka nekā korejietim vai francūzim. Plastmasa skan visur kur pieskarās, salaiduma vietas un durvju spraugas ir fantastiski lielas ( ja ne lielākas par geļiku). Vienīgā pievienotā vērtība ir baterijas un haips ap to kasti.
Viss pareizi,savādāk nemaz nevar būt jo Latvija ir nabagmāja.Pat manā draugu/paziņu lokā neviens nevar atļauties nopirkt jaunu auto,kur nu vel sapņot par elektroauto.Tikmēr valdība tik domā kur nopizģīt kādu ļimonu.
ja tava draugu/pazinu loka neviens nevar sakasit paris k pirmajai iemaksai un atlikt 100 ar kapiekam e prieks menes amaksajuma jaunam auto, problema nav latvija, bet tevi un tavos draugos
Līdz šim jau vispār uzlādes tīklu organizatori nav pievērsušies "komunistu bloku" daudzdzīvokļu namu iedzīvotāju elektroauto uzlāžu iekārtošanai. Jo, acīmredzot, nav nobriedusi vajadzība. Vajadzētu masveida uzlādes blokus ar kādām 100 pieslēgumu vietām migrorajonu stūros.
Pag, bija jau teikts, ka viņi to "risinās".Tāteikt, vajadzētu novietot tos uzlādes aparātus tur, kur šobrīd daudzdzīvokļu pagalmos visas iespējamās šķirbas jau tā ir maksimāli pārpildīti pārblīvētas ar stāvošajiem transportlīdzekļiem.
Padomju laiku mikrorajoni IMHO būs pēdējais, kur ko risinās. Tur tagad jau auto vispār stāv krustām šķērsām. Lādēšanas vietas ielu malās pie daudzstāvenēm būs aizsistas ar koļas un jānīša no blakus podjezda dīzeļa nosipteņiem. Var jau saukt pašvaldībniekus reizi dienā... pēc tam pret lādētāju īpašniekiem sāksies klusā sabotāža ar olām, līmi un auto apliešanu ar baldriāņiem. Civilizētā variantā prasās pēc auto novietnēm ar lādētājiem. Taču hz kur tādām bardakā, kur vienam zemes gabalam 5 īpašnieki, atradīs vietu. Un jāceļ apakšstaciju jauda, par ko maksās visi.
pa priekšu sabūvēs tās papildu autostāvvietas visās iespējamās brīvajās vietās tajos daudzdzīvokļu blokmāju rajonos, pēc tam sāks uzstādīt arī elektrouzlādes kastes, tā varētu būt nākotnē
Jā.Daudzstāvu mājās deg lifti,smird aizmetinātie atkritumuvadi un bedroti izvagotajos stāvošo mašīnu stāvgrūdām pārpildītajos "pagalmos" var riteņus nozlauzt.Bet tas ir po/uj.
Ir jāpļauj idejass, kamēr var. Jo lielāks Fufelis padomā, jo vieglāk izmanipulēt finansējumu.Tūliņ reku atkal dalīs,inficēti smirdošo ekonomiku atjaunosim, pag,drīz..
WALA rakstīja: Ko lai tev pasaka, netā es sekoju Tesla attīstībai kopš dzimšanas, labi saprotot, ka "IT kompānija" sākumā ražos ļoti dranķīgu auto, tad sāka parādīties arī skatījums ārpus "fanu loka", un tad parādījās arī pirmie video par lažu, sekoja pirmie atsaukumi utml.
Un tad vienā tusā saskrējos ar jaunizceptu Tesla Model X īpašnieku kurš bija to pircis tīri praktisku apsvērumu dēļ, tik nu ļoti lepns par pirkumu ... Nu un man momentā iekrita acīs pàrītis kasjaku, un cits čoms kas ar veciem auto ņemas, paràdīja vēl kādas 10 diezgan kretīniskas kļūdas/nepareizi saliktus paneļus, un viena bija problēma durvju blīvgumijai, un tā toč sāks laist ūdeni ...
Tas pats ir redzēts garāmejot arī uz Model 3.
Protams varētu cerēt ka visvecākais modelis līnijā ir "salabots". Pamet kontaktus, tad izdomāsim kā un kur ;)
Hmmm, arī mani interesē, kā šis beigsies. Nez kāpēc Šīrs uz reālu tikšanos un kontaktu došanu nemaz nav tik nadzīgs...
Discoteeka rakstīja: ja tava draugu/pazinu loka neviens nevar sakasit paris k pirmajai iemaksai un atlikt 100 ar kapiekam e prieks menes amaksajuma jaunam auto, problema nav latvija, bet tevi un tavos draugos
Parādi man auto, kam bankas dos finansējumu ar LV vidējo brutto algu.
imzz rakstīja: Līdz šim jau vispār uzlādes tīklu organizatori nav pievērsušies "komunistu bloku" daudzdzīvokļu namu iedzīvotāju elektroauto uzlāžu iekārtošanai. Jo, acīmredzot, nav nobriedusi vajadzība. Vajadzētu masveida uzlādes blokus ar kādām 100 pieslēgumu vietām migrorajonu stūros.
Aha. Ņemot vērā mūsu vidējā iedzīvotāja attieksmi pret visu jauno pamēģini dabūt visu dzīvokļu piekrišanu, ka pie mājas piegulošajā zemesgabalā varētu pievilkt un uzstādīt uzlādes vietu.
Tā kā mūsu veco mikrorajonu iedzīvotāji nereti nav redzējuši neko labu, es arī viņus saprotu. Kad dzīvoju Valdemāra 120. vienīgā vēlme bija tikt no tā sviest kaut kur tālu prom. Ja pagalmā mētājas CCCP stila bērnu laukumiņa paliekas, nodrupušas celiņu plātnes utml. tad vai nu tu centies no turienes notīties, vai sāc ar elementāru lietu sakārtošanu, bet par "apelsīniem resnākajām cūkām" var padomāt arī kaut kad "pēc tam"
Lielai daļai šo rajonu iedzīvotāju izpratne par notiekošu arī ir sabrukušā PSRS laika bērnu laukumiņa līmenī. Pirms dažiem gadiem manā mājā "PSRS-valodīgo pensionāru" vairākums tā norāva podā mājas siltināšanu, no kuras būtu labums pašiem. Beigās nācās dzīvokli siltināt pašam.
Nezinu kā ir tagad bet gadi 13+ atpakaļ kad dzīvoju Rīgā, skaidri zinu ka pa visu māju atļauties kaut ko investēt labākai nākotnei varēja pa lielam tie kuriem bija vismaz auto, un pārējiem īpaši pensionāriem (daudzi ar Krievijas pensiju), no kuriem daži pat bija konkrētās mājas celtnieki - bija stipri jāpadomā ko veikalā pirkt lai badā nenosprāgtu.
+ tie siltinājumu risinājumi arī uz to brīdi pat man šķita tādi vairāk "naudas apgūšanai" nekā reālam labumam + mājai ar plakanu jumtu baigi jāmāk jumta daļa pareizi nobeigt, citādi mitrums iet zem siltinājuma ...
Vai Latvijas infrastruktūra ir gatava elektroauto pieaugumam?
Kas ar uzlādēm, cik tās ir?