Ar Škoda Fabia iepazinos tuvāk jau šī gada Auto 2022 izstādē – Monte Carlo izpildījumā. Jaunās paaudzes Fabia iekrita acīs kā izskatīgs un praktisks kompaktklases pārstāvis, ko pirms tam tikai attēlos biju skatījis. Savu pārliecību nostiprināju vien Ķīpsalas izstāžu halle. Uzskatu, ka ir potenciāls Gada auto titula kandidāts. Tā kā tas savos izmēros nu jau ir sasniedzis aigājušu Golf paaudžu (Golf 5?) izmērus, tad par galīgu mazauto to grūti dēvēt. Kā priekšā tā aizmugurē var gana ērti iesēsties, bagāžniekā vietas pietiek, lai iemestu kempinga aprīkojumu, meklējot piedzīvojumus dabā, un gan jau arī veļasmašīnai vieta atrastos, ja negribas par piegādi maksāt.
Bet nu vairāk par pašu testa auto. Fabia bija atvesta Elegance izpildījumā ar 1.0 TSI (110 Zs, 200 Nm) un 7 robu DSG. Ja 70 - 80 % laika pavadīsiet pilsētā/piepilsētā, tad 1.0 motorīts būs adekvāts. Tas ir ņiprs no starta un arī gaitā nav galīgs nīkulis. Bet, ja tas tomēr šķitīs par maz, tad piedāvājumā ir pieejams arī 1.5 TSI (150 Zs, 250 Nm), kas gan tiek piedāvāts tikai ar DSG.
Kā gan tas brauc? Pat ļoti labi! No vietas atraujas bez ierunām un veikt apdzīšanu nav problēmu, protams, izvērtējot auto dinamikas rādītājus un pretīmbraucošā potenciālo attālumu. DSG kārba klausa teju vai uz mājiena un kaut kā nepieķēru sevi pie domas “Eu! Man nevajag šito robu tagad!”. Stūre labi klausa braucēja pavēlēm un ir pietiekami precīza, lai gribētos braukt nedaudz aktīvāk. Sēdpozīcija ērta – nav šauri vai iespiesti. Sānu atbalsts adekvāts un noturēs vadītāju vietā.
Priecē, ka vismaz pagaidām ne viss ir iestumts ekrānā un tādas elementāras funkcijas kā klimatkontrole, skaļuma regulēšana un īsceļu pogas vēl ir izdalītas atsevišķi. Ziemā noteikti noderēs apsildāmais vējstikls. Šādu funkciju nu jau lietoju praksē 6. gadu un bez tās negribētu iztikt.
Vai kas nepatika? Pirmais, kas iekrita acīs kā mīnuss – kruīza kontrole uz kloķa aiz stūres. Nu vai tiešām nebūtu atradusies vieta uz stūres, lai varētu ērti aizsniegt? Vispār tas laikam būs vienīgais piesiešanās punkts, ko piefiksēju īsajā laika posmā kopā ar Fabia.
Kopumā teikšu, ka šis ir labi noslīpēts modelis. Personīgi favorīts noteikti būtu 1.5 TSI Monte Carlo izpildījumā!
Škoda Fabia auto tests, atsauksmes un iespaidi 2022 / 2023
Jaunais Škoda Fabia tests no 2022 gada, kāda pieredze?