Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Škoda Fabia auto tests, atsauksmes un iespaidi 2022 / 2023

GadaAuto Reģ.: 20.09.2014

Jaunais Škoda Fabia tests no 2022 gada, kāda pieredze?

 
Laaciz Reģ.: 01.04.2016
2 0 Atbildēt

Ar Škoda Fabia iepazinos tuvāk jau šī gada Auto 2022 izstādē – Monte Carlo izpildījumā. Jaunās paaudzes Fabia iekrita acīs kā izskatīgs un praktisks kompaktklases pārstāvis, ko pirms tam tikai attēlos biju skatījis. Savu pārliecību nostiprināju vien Ķīpsalas izstāžu halle. Uzskatu, ka ir potenciāls Gada auto titula kandidāts. Tā kā tas savos izmēros nu jau ir sasniedzis aigājušu Golf paaudžu (Golf 5?) izmērus, tad par galīgu mazauto to grūti dēvēt. Kā priekšā tā aizmugurē var gana ērti iesēsties, bagāžniekā vietas pietiek, lai iemestu kempinga aprīkojumu, meklējot piedzīvojumus dabā, un gan jau arī veļasmašīnai vieta atrastos, ja negribas par piegādi maksāt.

Bet nu vairāk par pašu testa auto. Fabia bija atvesta Elegance izpildījumā ar 1.0 TSI (110 Zs, 200 Nm) un 7 robu DSG. Ja 70 - 80 % laika pavadīsiet pilsētā/piepilsētā, tad 1.0 motorīts būs adekvāts. Tas ir ņiprs no starta un arī gaitā nav galīgs nīkulis. Bet, ja tas tomēr šķitīs par maz, tad piedāvājumā ir pieejams arī 1.5 TSI (150 Zs, 250 Nm), kas gan tiek piedāvāts tikai ar DSG.

Kā gan tas brauc? Pat ļoti labi! No vietas atraujas bez ierunām un veikt apdzīšanu nav problēmu, protams, izvērtējot auto dinamikas rādītājus un pretīmbraucošā potenciālo attālumu. DSG kārba klausa teju vai uz mājiena un kaut kā nepieķēru sevi pie domas “Eu! Man nevajag šito robu tagad!”. Stūre labi klausa braucēja pavēlēm un ir pietiekami precīza, lai gribētos braukt nedaudz aktīvāk. Sēdpozīcija ērta – nav šauri vai iespiesti. Sānu atbalsts adekvāts un noturēs vadītāju vietā.

Priecē, ka vismaz pagaidām ne viss ir iestumts ekrānā un tādas elementāras funkcijas kā klimatkontrole, skaļuma regulēšana un īsceļu pogas vēl ir izdalītas atsevišķi. Ziemā noteikti noderēs apsildāmais vējstikls. Šādu funkciju nu jau lietoju praksē 6. gadu un bez tās negribētu iztikt.

Vai kas nepatika? Pirmais, kas iekrita acīs kā mīnuss – kruīza kontrole uz kloķa aiz stūres. Nu vai tiešām nebūtu atradusies vieta uz stūres, lai varētu ērti aizsniegt? Vispār tas laikam būs vienīgais piesiešanās punkts, ko piefiksēju īsajā laika posmā kopā ar Fabia.

Kopumā teikšu, ka šis ir labi noslīpēts modelis. Personīgi favorīts noteikti būtu 1.5 TSI Monte Carlo izpildījumā!

JanJan Reģ.: 07.02.2018
0 0 Atbildēt

Skoda fabia vienmēr asociējās ar tādu ekonomisko galu "mazajām" mašīnām, bet nu 1.5 TSI Monte Carlo jau diezgan sālīti - sākot no 22900...

Laaciz Reģ.: 01.04.2016
0 0 Atbildēt

Fabia man arī tā parasti asociējās. Piedāvātu tam 1.5 arī manuāli, tad gan jau tas cipars sāktu patīkamāk izskatīties.

Diemžēl tagad tā ir tendence, ka viss paliek dārgāks. 23k EUR plus kādas ekstras, protams, ir pasalīti par it kā mazauto, bet ietekmēt mēs īsti to nevaram. Piemēram, mans Focus ar 1.0 un 6MT 2017. gadā maksāja nedaudz zem 15k EUR. Tagad līdzvērtīgi aprīkots jau grozās pāri 20k EUR.

JanJan Reģ.: 07.02.2018
0 0 Atbildēt

Nu fabijai pat sliktākās pakotnes mazo motoru brīnumi jau ir 15k (bāzes cena ar 0 ekstrām)... 1.0 MPI 5MT ar saviem 80zs... Kādus 4 gadus atpakaļ šādu fabiju šķiet varēja dabūt par kādiem 11-12k.

Šķiet, ka Carwow vienreiz skatījos video par to, ka Eiropā lētie mazie auto izmirst... Drusku žēl, jo vienmēr jau ir pieprasījums. Pašam tagad arī vairāk der tieši kaut kas no mazā gala, jo vajadzība pēc mega liela salona nav, dzīvojam Rīgā un nobraukums līdz ar to arī ir pietiekami mazs, lai gribētos tērēt milzu naudu par mašīnu, kas nemaz netiek tik daudz lietota. Diezgan sālīti braukt ar 20k+ vērtu auto, ja nobrauc teiksim 10k gadā un mega ceļojumos arī nebrauc. Skaidrs, ka mazlietots/lietots jau maksā lētāk, bet tāpat tās cenas būs lielākas, nekā auto, kurš jauns maksāja jau krietni lētāk.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 4 Atbildēt

Šausmas cik milzīgi neērti ka kruīza slēdzis nav uz stūres, ārprāts vienkārši...

GuntarsPulss Reģ.: 16.09.2016
0 0 Atbildēt

Škoda Fabia braukšanas sajūtās ir ļoti pareizs auto, bez liekām izvirtībām dizainā un tehniskos risinājumos. Kvalitatīvi un pārdomāti nostrādāts līdz pat sīkākajām detaļām. Turklāt ikdienas lietošanai pilnīgi pietiekamā izmērā, kurš, starp citu, varētu atbilst vismaz trešā golfa ietilpībai.

Es pat teikšu, ka man tas iezīmējies, kā viens no reāliem pretendentiem un galveno titulu.

AGRISSTANEVICS Reģ.: 28.05.2018
1 0 Atbildēt

Un tā kārtējais Škoda jaunums - Fabia! Kvalitatīva, acij tīkama salona apdare. Nu aizmugurē sēdošam nav baigi daudz vietas(neaizmirstam, ka tā ir mazā klase). Laba salona izolācija, ieskaitot durvju aizvēršanu. Ietilpīgs bagāžas nodalījums, bet ar zemu grīdu, toties ar parocīgu rokturi bagāžnieka aizvēršanai. Testa auto ar 1,0TSI, 110Zs, 7DSG un ar 16"riteņiem bija gana sprigans. Bažas radīja stūre - vadot auto, tā ir tik viegla, ka nepieredzējušam tā var radīt nepatīkamas situācijas. 24600 eur ir ļoti atraktīva. Šķiet iezīmējas kā Gada Auto pjedestāla pretendents.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 2 Atbildēt

Kā pēc (pa 24600) būtu jāpērk auto, kura vadības ierīces var radīt pircējam nepatīkamas situācijas? Kā šāds izstrādājums var pretendēt uz pejdestālu??

Modano Reģ.: 25.11.2019
3 0 Atbildēt

Fabiai pret novecojušo iepriekšējo paaudzi sperts špagatas platuma solis uz priekšu. Iegūti +10cm garumā, ko var just gan salona izmērā, gan braukt patīkamāk. Var sakomplektēt visādus keylesus, adaptīvos kruīzus, digitālos spidometrus un uzlikt arī stikla jumtu. Tā ka, ja vēlas, beigās sanāk ļoti zolīds un vizuāli neslikta paskata auto.

Janis_R Reģ.: 09.12.2014
1 0 Atbildēt

Lielisks mazās klases auto, kas ar vienu kāju jau mēģina iekāpt kompaktklasē. Vadītāja sēdeklī ir gana ērti arī gara auguma braucējam, komfortabli sēdekļi. Otrā rindā gan vietas ir ļoti maz, bet ja bērni vēl mazi, būs ok. Savai kalsei pat liels bagāzas nodalījums. Jauda litrīgajam dzinējam kombinācijā ar DSG kārbu pietiekami laba. Arī 5,2 l patēriņš neliek justies apdalītam. Info displejs labi integrēts panelī, visas vadības pogas viegli un intuitīvi sasniedzamas. Arī pie apdares neatradu kur piesieties, salonam laba skaņas izolācija. Cena gan šim kompaktajam auto pie labas komplektācijas ir sasniegusi ļoti augstu līmeni. Bet ar šo nepatīkamo faktu Škoda nav vienīgā, cenu karuselis ir iegriezies visiem auto tirgus dalībniekiem.

Personīgi man šis auto ļoti patika.

TomsTimosko Reģ.: 09.04.2005
5 0 Atbildēt

Iepriekšējās paaudzes modelim iespēja tikt izvirzītam uz dizaina balvas nomināciju bija grūti sasniedzams mērķis, turpretī jaunajā iterācijā «Fabia» tikusi pilnveidota un vairāk līdzinās lielajiem brāļiem. Hečbeks izskatās par sevi pārliecinātāks un respektablāks. Subjektīvi vērtējot, jaunā «Fabia» kļuvusi par vienu no izskatīgākajām Škoda automašīnām, piemēru ņemot no glaunā "Superb".

Pavadot ilgāku laiku hečbeka salonā, ātri vien piemirstas fakts, ka šis ir mazākais klāsta modelis. Par to uzkrītoši neliecina itin nekas. Jau iepriekšējos testos esmu pārliecinājies, ka Škoda firmas zīme ir salona ietilpība un «Fabia» neliek vilties. Salīdzinot ar priekšteci, riteņu bāze pastiepusies par 8mm, sniedzot papildus brīvo telpu.

Braucot četru cilvēku sastāvā, savstarpēji nebūs jāsasitas ar elkoņiem vai ar pakausi jāpārbauda griestu apšuvumu mīkstumu. Pat pasažiera priekšējā sēdekļa atzveltni iespējams nolocīt, pārvadājot garākus priekšmetus vai dodoties atpūtā uz aizmugures sēdekļa.

Virs galvām debess jumu var redzēt caur milzīgu panorāmas jumtu. Iespējams, ka, rēķinot uz automašīnas kopējo lielumu, šī attiecīgi varētu būt apjomīgākā stikla virsma, kāda redzēta sērijveida automašīnās.

«Simply clever» risinājumi bagāžas nodalījumu pārvērtuši par zvejas tīklu paradīzi. Šeit iespējams nostiprināt visdažādākās mantas pie sēdekļa, nodalījuma sānos vai pie grīdas un 380 litru ietilpība (par 50l vairāk nekā iepriekš) ir rādītājs, kas «Fabia» izceļ konkurentu vidū. Maksimālā ietilpība ar nolaistām aizmugures atzveltnēm sasniedz 1190 litrus.

Vienkāršiem vārdiem sakot, salikt šeit iespējams vairāk nekā sāncenšu modeļos, turklāt viss turēsies savās vietās.

Tiesa, salonā durvju kabatas ir tik dziļas, ka, tālākajā punktā iekrītot kādam priekšmetam, izvilkšanas operācija prasīs īpašu piepūli. Teorētiski, šeit paredzēts turēt atstarojošo drošības vesti, bet praksē gadās citādi.

Protams, šajā segmentā ir raksturīgi samierināties ar dažiem kompromisiem. Pietiekami kvalitatīva salona apdare mīsies ar skrapšķošām virsmām, ko īpaši var attiecināt uz durvīm un paneļa apakšējo daļu.

Neliels, tomēr dažiem tas var izrādīties visai tracinošs sīkums – braucot lietus laikā būs dzirdama vējstikla slotiņu releja darbība. Ja klusā tikšķoņa krīt uz nerviem, tad ar dažiem atjautīgiem risinājumiem to var novērst, taču ar rūpnīcas iestatījumiem šī releja darbību var dzirdēt arī dažos citos «Škoda» modeļos.

Par RS versiju ziņu nav, taču jau šobrīd ir skaidrs, ka «Fabia» nebūs pieejams dīzeļdzinējs. Šajā segmentā pēc tā mēs neskumstam, taču 2022. gadā tiekot pie jauna auto stūres, izbrīna fakts, ka nāksies iztikt bez jebkāda veida hibrīda versijas, par elektrisko modifikāciju nemaz nerunājot. Ja ņemam vērā «Volkswagen» grupas straujo virzību elektrifikācijas virzienā, «Fabia» apgādāšana ar parastiem iekšdedzes dzinējiem šķiet visai neparasts lēmums.

1,0 l TSI pat ziemā ir ekonomisks (5,5 l/100km) un ar vienu uzpildi var nobraukt līdz pat 900 km.

Vasarā taupīgākie sasniegs arī maģiskos 1000 kilometrus. Lūk, kāpēc neskumstam pēc dīzeļdzinēja.

Auto brauc stabili pat uz sniegotām šosejām (izmēģināju ziemā), saglabājot pieaugušā modeļa tēlu. Ja vēlaties nedaudz “pasportot”, tad šis ir viens no retajiem auto, kuram pieejama mehāniskā rokasbremze. To, kā izslēgt pretslīdes kontroli, gan neatradām. Tas noderētu, lai ar inerci būtu vieglāk uzbraukt slidenā kalnā.

«Fabia» nekad nav bijusi tiek liela, tehnoloģiski attīstīta, izskatīga un visai loģiski – arī tik dārga.

Pieredze ļauj paveikt lielas lietas. Šim modelim netrūkst īpašību, lai kļūtu par vienu no pircēju iecienītākajām izvēlēm savā klasē. Šis ir auto, ar kuru ir vienkārši sadzīvot.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti