iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
raimondsm 03.10.2019 9:21

Varētu būt viens no ekoloģiskajiem risinājumiem. No sabtransa pārsēžas uz tādu auto, izbrauc, kur vajag un atpakaļ uz sabtransu.

raimondsm 03.10.2019 8:10

Es taču jau sarēķināju, kas notiek, 100 auto aizstājot ar elektroauto un elektrību ražojot tīri dabasgāzes koģenerācijas stacijā. Atkārtošana zināšanu māte, tā teikt.

Tiek aizstātas 100 parastas mašīnas ar elektroauto.

50 dīzeļi, 40 benzīna un 10 LPG ar attiecīgu 8, 10 un 12 litru patēriņu uz 100 km un vidējo nobraukumu 30 000km gadā.

Dīzeļi patērēs gadā 8 x 300 x 50 = 120000 L, benzīna auto - 120000 L un LPG - 36000L.

Elektroauto uzlādēs gan pie jau esoša gatava elektrotīkla, gan speciāli izveidotām dabasgāzes darbinātām ģeneratoru stacijām. 20kw/h uz 100km, kopā 100 auto 2Mwh/100km un 600MW/h 100 auto uz 30 000km gadā. Ja ierēķina zudumus, teiksim 20%, tad tās 600MWh ir 0.8, izrēķinām.

Un tā visa ir dabasgāze, kurai nav tādu izmešu, visi filtri stacionāri un uz vietas un siltumu arī var savākt.

www.ettespower.com/Natural-Gas-Generator.html cik tur tās dabasgāzes uz 1kw/h

pushevs.com/2016/11/23/electric-cars-range-efficiency-comparison/

Electric car

BMW i3 (94 Ah battery) 17,75 kWh/100 km 16,23 kWh/100 km 19,75 kWh/100 km

Chevrolet Bolt EV 17,64 kWh/100 km 16,36 kWh/100 km

19,04 kWh/100 km

2017 Ford Focus Electric 19,57 kWh/100km 17,75 kWh/100km 21,81 kWh/100km

Hyundai IONIQ Electric 15,4 kWh/100 km 13,96 kWh/100 km

17,16 kWh/100 km

Nissan Leaf 18,7 kWh/100 km 16,89 kWh/100 km

20,73 kWh/100 km

Tesla Model S 60D 20,13 kWh/100 km 20,73 kWh/100 km

19,57 kWh/100 km

raimondsm 02.10.2019 17:16

Tiklīdz pie CO2 apspriešanas tiek vulkanologi, tā parādās visādi brīnumi.

Tie degvielas ražotāji varēja painteresēties par to skābekļa membrānu tehnoloģiju, kur apkures dūmos dabū daudz lielākas koncentrācijas CO2.

www.bbc.com/news/business-49725741

phys.org/news/2017-07-membranes-co2-emission.html

Tehnoloģijas kombinējot var visādus efektus iegūt. Siltumsūkni ar koģenerāciju, piemēram.

raimondsm 01.10.2019 19:18

Nu, vēl jau ir citas exceļa tabulas. Arējās tirdzniecibas bilance. Izdevumi veselības sistēmā. Klimata izmaiņas.

raimondsm 28.09.2019 18:10

Tas ir vienā exceļa tabulā.

Citā - iegūsim.

raimondsm 28.09.2019 9:22
raimondsm 27.09.2019 19:09

Nu, un kādi vēl ir lielie kuģi?

raimondsm 27.09.2019 9:57

Tas taču dedzina dīzeļdegvielu!

raimondsm 24.09.2019 18:07

Kāds varētu viņai ieteikt šo

scienceinpoland.pap.pl/en/news/news%2C32967%2Cuehundreds-thousands-tons-conventional-and-chemical-weapons-baltic-sea.html

Visa tā draza glabājas sarūsējušos konteineros. Tur ir gan ķīmisko ieroču vielas, gan diezgan daudz naftas un degvielas.

Ja to sāktu risināt, tas jau būtu panākums.

Latvijai jaunieši, aiziet!

raimondsm 24.09.2019 13:31

Te kaut kas ir.

www.youtube.com/results?search_query=thunberg+speech

www.nbcnews.com/news/world/teen-climate-activist-greta-thunberg-delivers-scathing-speech-u-n-n1057621

www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-greta-thunberg-un-summit-speech-climate-change-protest-twitter-a9117681.html

Pusaudžu vides aktīviste Greta Thunberga pirmdien ANO uzstājās ar emocionālu un satraucošu runu, apsūdzot pasaules līderus viņas sapņu un bērnības zagšanā ar viņu bezdarbību klimata pārmaiņu ietekmē.

"Man nevajadzētu atrasties šeit. Man vajadzētu atgriezties skolā otrā okeāna pusē," Apvienoto Nāciju Organizācijas augstākā līmeņa sanāksmē par klimata pārmaiņām sacīja 16 gadus vecais no Zviedrijas. "Tomēr jūs visi nācat pie mums, cerot uz jauniem cilvēkiem. Cik jūs uzdrošināties! Jūs ar saviem tukšajiem vārdiem esat nozaguši manus sapņus un manu bērnību."

Thunberga pārmeta ASV pārstāvjiem to, ka viņiem vairāk rūp nauda un "mūžīgās ekonomiskās izaugsmes pasakas" nekā ekosistēmu sabrukšana, masveida izmiršana un cilvēki, kas cieš no klimata izmaiņām.

"Jūs sakāt, ka dzirdat mūs un saprotat tā visa steidzamību, taču, lai arī cik skumja un dusmīga es esmu, es nevēlos tam ticēt, jo, ja jūs patiešām saprastu situāciju, tad rīkotos , ja jūs nekā nedarāt, tad jūs būtu ļauns, un tam es atsakos ticēt, "sacīja Thunberga.

Viņa arī sacīja, ka "populārā ideja" samazināt emisijas par 50 procentiem 10 gadu laikā dod tikai 50 procentu iespēju saglabāt zemes sasilšanas tendenci zem 1,5 grādiem pēc Celsija sliekšņa, kas varētu kompensēt "katastrofiskas ķēdes reakcijas, kuras būs ārpus cilvēka kontroles". pārkāpa.

"50 procentu risks mums vienkārši nav pieņemams - mums, kuriem jādzīvo ar sekām," viņa sacīja.

Thunberga sacīja, ka zemes atlikušais CO2 budžets strauji sarūk - atsaucoties uz Klimata pārmaiņu starpvaldību padomes ziņojumu, kurā teikts, ka planētai kopš 2018. gada janvāra Zemes atlikušajā budžetā ir bijis vairāk nekā 70 gigatonnu deficīts.

Bet Thunberga teica, ka Apvienoto Nāciju Organizācijas vadītāji neierosina radikālākus plānus emisiju samazināšanai, jo viņi “joprojām nav pietiekami nobrieduši, lai pateiktu, kā tas ir”.

"Jūs mūs neuzveiksiet, jaunieši sāk saprast jūsu nodevību," sacīja Thunberga. “Visu nākamo paaudžu acis ir vērstas uz jums, un, ja jūs izvēlēsities mūs ignorēt, tad es saku, ka mēs jums nekad nepiedosim.”

Pirmdienas vakarā prezidents Donalds Tramps retranslēja savas runas video, sakot, ka viņa "šķiet kā ļoti laimīga jauna meitene, kas cer uz gaišu un brīnišķīgu nākotni".

Iepriekš Thunberga rakstīja twiterī, ka viņa un vēl 15 bērni no visas pasaules ir iesnieguši juridisku sūdzību, apgalvojot, ka dažas valstis ir pārkāpušas aptuveni 30 gadus veco cilvēktiesību līgumu.

"Šodien plkst. 11:30 es un vēl 15 bērni no visas pasaules, izmantojot ANO Bērnu tiesību konvenciju, iesniedza juridisku sūdzību pret 5 valstīm par klimata krīzi," Thunbergas tviterī.

Sūdzība tika iesniegta pret valstīm, kuras ir ratificējušas līgumu un kurām ir vislielākās emisijas, viņa rakstīja. Šīs valstis ir Argentīna, Brazīlija, Francija, Vācija un Turcija.

Pēc viņas runas Thunbergas vārds sāka kļūt populārs Twitter, un daudzas ievērojamas personas un slavenības uzzināja un atbalstīja viņas aizraušanos ar apkārtējo vidi.

Thunberga ieradās Amerikas Savienotajās Valstīs pagājušā mēneša beigās pēc tam, kad ar burulaivu devās pāri Atlantijas okeānam, lai piedalītos klimata samitā. Pārgājiens, kas ilga divas nedēļas, Thunbergai bija ceļš, kurā varēja ceļot no Eiropas uz Amerikas Savienotajām Valstīm bez emisijām.

raimondsm 22.09.2019 19:20

iauto.lv/zinas/pasaule/32738-ari-jaunie-dizeldzineji-izradas-kaitigaki-neka-domats

Arī jaunie dīzeļdzinēji izrādās kaitīgāki nekā domāts.

Pārbaudot 180 000 automobiļu 2018.gada vasarā, eksperti trīs vietās Francijas galvaspilsētā izmērīja kaitīgo izmešu daudzumu izplūdes gāzēs vienlaikus reģistrējot to ražošanas gadu un motora tipu.

Kā izrādījās, pat tie dīzeļdzinēji, kas atbilst pašreizējam vides standartam Euro-6, ir ievērojami kaitīgāki nekā tā paša standarta benzīna dzinēji.

Slāpekļa oksīda (NOx) izmeši no Euro 6 dīzeļa automašīnām Parīzes ielās bija 4,8 reizes lielāki nekā Euro 6 benzīna automobiļiem. Jaunie dīzeļdzinēji ir tikai par 18% tīrāki nekā benzīna dzinēji, kas atbilst iepriekšējiem ekoloģiskajiem standartiem.

Euro-5 un Euro-6 standartu dīzeļdzinēji rada 63% no kopējā atmosfēras piesārņojuma ar slāpekļa oksīdiem, kas rodas ar iekšdedzes dzinējiem apgādāto transportlīdzekļu ekspluatācijas rezultātā. Francijas vides aizstāvji bija noraizējušies arī par to, ka emisiju līmeņa mērījumu rezultāti reālos apstākļos atšķiras no laboratorijas rādītājiem vairāk nekā sešas reizes. Visticamāk, tas notiek tādēļ, ka karstā laikā strauji palielinās slāpekļa oksīda izmeši: gaisa temperatūrā, kas pārsniedz 30 grādus, atmosfērā izdalās par 20–30% vairāk bīstamu vielu nekā tad, ja temperatūra svārstās no 20 līdz 30 grādiem pēc Celsija.

raimondsm 21.09.2019 11:32

Es te vispār neko varu nerakstīt.

Katrai tēmai sava vieta.

Te šim ir vieta

"Diezgan svaigi jaunumi no ekonomiski attīstītās Dienvidāfrikas Republikas: DĀR prezidents nosoda vardarbības vilni pret ārzemniekiem un sievietēm. Ārzemnieki t.i. āfrikāņi no ekvatoram tuvākām valstīm tiek vainoti par noziedzību , bezdarbu un nabadzību. Ir notikuši grautiņi, kas gan nav nekas jauns DĀR.

DĀR vajadzētu būt priekšzīmīgai demokrātiskai valstij, ko ilgi ir vadījis "Āfrikāņu nacionālais kongress" -kreisa demokrātiska partija. Tomēr tā nav."

un te - tekstiem par pavisam ko citu

iauto.lv/forums/topic/40617-transports-un-ista-ekologija?pnr=17

Tātad - co2, NOXi un C daļiņas slikti, sabtranss labi, piesārņojuma pārvietošana slikti un ko tur var darīt.

raimondsm 20.09.2019 17:50

Tēma

iauto.lv/forums/topic/40812-visadas-sarunas-par-pasaules-politiku

Te iespēju robežās par transporta ērtībām, braukšanas organizāciju, piesārņojumu, co2 un tādām lietām.

raimondsm 19.09.2019 19:53

Uztaisi tēmu par to un admini varbūt pārnesīs tur to visu.

raimondsm 17.09.2019 9:22

Pirms tām ātrumu ierobežojošām pumpām tas pats. Priekša bremzējot pieplok pie zemes, tad šūpojiens uz augšu un viss notiek daudz labāk. Protams, tur tie ātrumi nav tik lieli tāpat.

raimondsm 17.09.2019 9:02

Vispār jau braukšanas skolās it kā māca, ka iespēju robežās vajag samazināt ātrumu un nevajag braukt peļķēs un uz visādām it kā nekaitīgām drazām uz ceļa, jo tu jau nezini, kas tur apakšā - bedre vai sazin kas.

raimondsm 14.09.2019 13:00

www.reifen-direkt.lv/t%C4%93rauda-rite%C5%86i

www.tmstireandauto.com/Auto-Repair/tire-pressure-monitoring-system-tpms

}There are two types of Tire Pressure Monitoring Systems in existence today—Direct and Indirect. A Direct Tire Pressure Monitoring System uses sensors on the inside tire assembly to transmit tire pressure information to your vehicle’s computer. An Indirect Tire Pressure Monitoring System gauges tire pressure through your vehicle’s Anti-lock Braking System (ABS) by using speed sensors to measure the rotational speed of each wheel (as tire pressure decreases, the rolling distance decreases, and the rotational speed increases). All TPMS systems require regular maintenance in order to meet maximum performance standards, which requires all vehicles to be equipped with a Tire Pressure Monitoring System."

raimondsm 14.09.2019 10:53

www.reifen-direkt.lv/product/Bridgestone/DriveGuard-RFT/R-316480

Vairāk drebina piekari, jo sliktāk amortizē un var nepamanīt, ka laiž gaisu, jo tā cietā mala jau to riepu reāli tur, regulāri jāpārbauda spiediens, ja tā TMS nav. Iespējams, dēļ tās malu cietības sliktāk piekļaujas diskam.

Ja ir pabraukts ar tukšu, no iekšpuses tā riepa sāk gabaliem atslāņoties. Noņemot riteni, grab, it kā tur būtu zirņi. Piekabes riepai bija pabraukts ar tādu.

raimondsm 10.09.2019 8:29

Ir tēmas, pie kurām sadzīviskā gudrība neder, ir kaut kas jāzina.

Kā skolā, kur stundā it kā formāli jāmācās visādu zinātņu pamati, tomēr ir taču daudz interesantākas lietas, ko darīt.

raimondsm 10.09.2019 8:06

Pateikšu priekšā - kādu materiālu tagad izmanto, lai strautam, upītei, grāvim nodrošinātu ūdens caurteci?

Izrādās, ka tas deg un var pat būt tā, ka iebrūk ceļa segums! Ceļš pie Seces, bija raksts Staburagā!

www.staburags.lv/ kaut kur ir, nevar atrast, meklētājs tāds

Karma tāda, dedzina sadzīves atkritumus un kūlu un kamēr beidzot dadedzinājās līdz ceļam.

Tehnisks ieteikums - apstrādājiet to zemi ap tiem trubas galiem tā, lai tur neaugtu nekāda zāle, saberiet akmeņus, uzlejiet betonu, uzlieciet tai trubai kaut kādu oderi, izvēlieties citu materiālu vai izdomājiet ko citu.

raimondsm 09.09.2019 19:56

Jautājums uz izpratni - vai dedzinot kūlu var sabojāt ceļu?

Jautājums nopietns!

raimondsm 08.09.2019 20:02

Ka te visi sapriecājās! Protams, ka 9ha.

Drukas kļūda, rēķināju vēl ko citu un tas 0.3 ha tur gadījās.

tātad - Nu, paņemam un apskatam vienu tādu lauku māju laukumu. 300x300metri, 9ha. Pāris daudzdzīvokļu mājas, 4 individuālās ģimeņu mājas. Garām iet 2 ceļi, viens vietējas nozīmes, pa otru 10x dienā iet autobuss.

Pie tām daudzdzīvokļu mājām stāv 25-30 auto, pie tām pārējām vēl kādas 10. Daļa stāv 2-3-4 dienas nedēļā, daļa no rīta aizbrauc, vakarā atbrauc. Pie divām mājām pāris reizes nedēļā stāv smagie kravas auto. Šad tad garām pabrauc veikalu piegādes transports. Sabtransa busi garām kopā reizes 10, skolas buss 2x dienā. Gaiss pārsvarā svaigs, ja vien kāds neizdomā padedzināt lapas, kartupeļu lakstus vai ko citu.

Un salīdzinām, kas pilsētā notiek uz 9ha pa to laiku? Tur taču visu laiku kāds brauc un brauc. Cik dažādas degvielas tiek sadedzināts uz tiem 9ha laukos un cik-pilsētā! Un vēl taču tā apkure ziemā. Nu labi, pilsētā vairumam centralizēti pa caurulēm tas siltums, bet ne jau visiem.

raimondsm 08.09.2019 8:15

Nu, paņemam un apskatam vienu tādu lauku māju laukumu. 300x300metri, nedaudz virs 0.3ha. Pāris daudzdzīvokļu mājas, 4 individuālās ģimeņu mājas. Garām iet 2 ceļi, viens vietējas nozīmes, pa otru 10x dienā iet autobuss.

Pie tām daudzdzīvokļu mājām stāv 25-30 auto, pie tām pārējām vēl kādas 10. Daļa stāv 2-3-4 dienas nedēļā, daļa no rīta aizbrauc, vakarā atbrauc. Pie divām mājām pāris reizes nedēļā stāv smagie kravas auto. Šad tad garām pabrauc veikalu piegādes transports. Sabtransa busi garām kopā reizes 10, skolas buss 2x dienā. Gaiss pārsvarā svaigs, ja vien kāds neizdomā padedzināt lapas, kartupeļu lakstus vai ko citu.

Un salīdzinām, kas pilsētā notiek uz 0.3ha pa to laiku? Tur taču visu laiku kāds brauc un brauc. Cik dažādas degvielas tiek sadedzināts uz tiem 0.3ha laukos un cik-pilsētā! Un vēl taču tā apkure ziemā. Nu labi, pilsētā vairumam centralizēti pa caurulēm tas siltums, bet ne jau visiem.

raimondsm 06.09.2019 20:54

Teica ezis!

Sorry, nenoturējos!

Ad hominem!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti