Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Kārtot: Augošā secībā
1 2
Bolzens 14.12.2021 22:08

Tas vēl nav nekas. Vissliktāk ir tad, ja priekšā braucoša mašīna maina joslu dēļ tā, ka priekšā ir apstājies auto. Tad adaptīvais kruīzs neatpazīst priekšā esošo šķērsli (adaptīvais kruīzs nereaģē uz stāvošiem objektiem) un tad var sanāk avārija, ja laicīgi pats nebremzēsi vai arī nepārkārtosies.

Bolzens 09.12.2021 22:24

Man arī šoziem pirmā sezona ar jaunu auto, kuram ir apsildāms viss vējstikls. Man jau bija aizdomas, bet pieredze rāda, ka šī opcija arī turpmāk man būs "must have" sarakstā.

Bolzens 28.09.2021 21:13

Man ir Kodiaq-s (vecais). Priecājos, ka klimats ir regulējams ar fiziskām ripām (no ekrāna arī var, ja grib).

Adaptīvā kruīza kontrole strādā labi - var regulēt gan distanci pret priekšā braucošo auto, gan manuprāt reakcijas veidu dinamisks, normāls vai komforta. Jāuzmanās tikai tad, kad pa priekšu braucošais auto maina joslu un tavā joslā ir apstājies auto - klope neizbēgama, jo kruīzs nereaģē uz nekustīgiem objektiem.

Keyless līdz šim problēmas nav sagādājis.

Bolzens 26.07.2021 22:42

Škoda Kodiaq - tāds ir mans pirmais jaunais auto manā mūžā. Daudz jau par šo auto modeli ir rakstīts un stāstīts. Bet mans stāsts ir šāds.

Kāpēc šāda izvēle? Esmu latvietis praktiskais - ir ģimene un lauku mājas, kur paiet brīvdienas. Tāpēc primāri bija praktiskums - daudz vietas salonā un bagāžniekā. Jāteic, ka Kodiaq-am konkurentu šajā disciplīnā ir maz. Pirms pirkšanas vēl tikai izmēģināju RAV4, kuram dizains tāds jauneklīgāks, bet sajūtas braucot nu šausmīgi plastmasīgas, liekas, ka paātrinoties tas nabaga 2.0 benzīns motors ar CVT kārbu "ienāks" salonā.

Tā kā tobrīd dīzeļiem bija akcija un atšķirība no benzīna dzinēja cenas bija daži simti Eur, tad paņēmu auto no noliktavas ar 2.0 dīzeli 150ZS, lai gan no ilggadējās pieredzes par nobraukto km skaitu gadā, dīzelis man nebūtu vajadzīgs. Turklāt apkopju izmaksas 5 gadu laikā šiem abiem dzinējiem faktiski ir vienādas.

Vai 150ZS nav par maz? Nē, priekš manis nav par maz. Latvijas apstākļiem pilnīgi pietiek, apdzīšana uz šosejas problēmas nesagādā.

Kas patīk? Gandrīz viss. Patīk, ka salona viducī skārienjutīgais ekrāns ir integrēts panelī (bija svarīgs kritērijs), nevis torčī arī, kā vairums mūsdienu auto. Protams arī degvielas patēriņš priecē. Pēc nobrauktiem 6000km tas joprojām nepārsniedz 5,5l uz 100km. Pie tik liela auto ar DSG kārbu tas patiešām ir labs rādītājs. Adaptīvā kruīza kontrole - tā ir štelle, ko ļoti gribēju. Tas priekš manis bija "must have". Atpakaļskata kamera, keyless go, elektriskais bagāžnieks arī ir labas funkcijas.

Kas dara mani bažīgu? Priekšpiedziņa. Jā, auto nav 4x4 un to šķiet, ka mazliet nožēloju (tā jau mazliet pārskrēju pāri savam budžetam). Auto ir diezgan liels griezes moments un jau vasarā priekšējiem ratiem patīk izbuksēt tā asāk nospiežot gāzes pedāli. Kas būs ziemā? Testa braucienā, izmēģinot Kodiaqu ar benzīna motoru, šī parādība bija vēl jūtamāka, jo benzīna dzinējs ir pa kādiem 100kg vieglāks un iegriežas vēl ātrāk kā dīzelis. Nu nekas. Lielāko dzīves daļu esmu braucis ar priekšpiedziņu un pa lielam, "braucot ar galvu" var tālu tikt.

Kādas lietas nepatīk? Audio skaņa (man ir standarts) un skaņas izolācija (skaņa no riteņu arkām). Abas šīs lietas nav kritiskas un sliktas, bet gribētos labākas.

Vai varu ieteikt šo auto? Noteikti jā.

Bolzens 17.02.2021 20:52

iPhone SE2020. Paņēmu tikai un vienīgi mazā izmēra dēļ. Bija jau aizdomas, ka nepatiks iPhone. Un tā arī ir. Nākošais atkal būs Androīds, visticamāk Samsung-s, ja neražos "lāpstas".

Bolzens 20.09.2020 20:22

Samsung Galaxy A3.

Bolzens 18.08.2020 18:30

Principā piekrītu visam. XC60 patiešām ripuļi ir pietiekami lieli un klīrens pietiekami augsts, lai normālam lietotājam gandrīz 98% gadījumu pietiktu ar FWD. Pēdējo 4 ziemu laikā, kopš lietoju AWD XC60, pilnpiedziņa ir ļāvusi atsevišķās situācijās ziemā startēt raitāk, luksaforā iedegoties zaļajai gaismai.

Bolzens 18.08.2020 18:21

Atkarīgs no CO2 izmešiem, tie dažādiem motoriem būs dažādi. Man pa 2020.gadu tie ir 168EUR.

Bolzens 17.08.2020 22:44

Diagnostikas iziešana nav obligāta, bet ļoti vēlama.

Ja grib ekonomēt uz degvielas patēriņu, tad jāņem Volvo XC60 ar priekšpiedziņu (parasti to sauc par DrivE), manuālo kārbu un 2.0 dzinēju. Tad varētu mēģināt iekļauties vidēji 7l uz 100km.

Man ir XC60 ar pilnpiedziņu, manuālo kārbu, 2,4 163ZS dzinēju un 8 l uz 100km var iekļauties.

Bolzens 16.01.2020 18:28

Pašam nav gadījies, bet sieva, kad kāpj iekšā - paretam gadās aizķert to slēdzi.

Bolzens 18.12.2019 21:25

Man liekas, ka tajos gados VW bija lielas problēmas ar kvalitāti.

Bolzens 10.12.2019 19:43

Edzijs rakstīja:

Bolzens rakstīja: Kā XC60 lietotājs, kas braucis arī ar citiem auto varu teikt, ka nekāda WOW tur nebūs. Mašīna kā mašīna, ar salīdzinoši pašauru salonu, diezgan pacietu gaitu. Jā, skaņas izlācija būs labāka nekā Fabijai vai Honda Jazz.

Par salona šaurību - salīdzinot ar ko? Toyota Land Cruiser? Tad jā - mazāks.

Salīdzinot ar līdzīga segmenta auto man škiet pietiekami ietilpīgs un ērts salons.

Salonā vietas apmēram tikpat cik Golfā.

Bolzens 08.12.2019 17:52

Kā XC60 lietotājs, kas braucis arī ar citiem auto varu teikt, ka nekāda WOW tur nebūs. Mašīna kā mašīna, ar salīdzinoši pašauru salonu, diezgan pacietu gaitu. Jā, skaņas izlācija būs labāka nekā Fabijai vai Honda Jazz.

Bolzens 04.12.2019 11:16

Domāju, ka nākošajam īpašniekam dārgākais remonts būs divmasu spararata nomaiņa, ja to vien nenāksies darīt pašam. Visādi citādi dzinējs ne dūmo, ne ēd eļļu, domāju, ka dzinējā investēt nenāksies, bet.... katra diena var nāk ar kādu pārsteigumu.

Remonta izmaksas protams var samazināt, ja remontus un apkopes taisa privāti pie kāda garāžā. Manās izmaksās visi remonti ir veikti servisos, kur maksāju arī PVN, t.sk. sākotnēji apkopes tika veiktas pie Mūsa motors, kur cenas tomēr ir "labas".

Bolzens 04.12.2019 8:30

Teiksim tā. Auto tika iegādāts pa 18000 EUR, nobraukums pa 4 gadiem 80 000km. Šī brīža tirgus vērtība šādam auto +/- 9000EUR, kas nozīmē vērtības kritumu ~200EUR mēnesī. Degvielas izmaksas (leju tikai Neste pro diesel)~150EUR mēnesī, viss pārējāis (nodokļi, apdrošināšana, remonti, rezerves daļas, mazgāšana, riepu maiņas) ~125EUR mēnesī, kas rezultējas ar ~3300EUR lielām tiešajām izmaksām gadā, neskaitot vērtības kritumu.

Visas auto izmaksas es uzskaitu spiritmonitor.de, tur šobrīd rāda šādi:

Vehicle costs in EUR/km 0,39

Total driven distance: 78.989 km (147.905 km to 226.894 km)

Period: 15.09.2015 until 04.12.2019 (1.541 days)

Bolzens 03.12.2019 22:15

Es arī esmu lietota XC60 īpašnieks jau 4 gadus. Auto ir labs, bet tas nenozīmē, ka nav jāremontē. Tāpat jau šis un tas notiek, jo nobraukums arī virs 220000km.

Kā jau visiem auto arī šim ir tādas klasiskās vainas, kā piemēram, ūdens tecēšana gar vējstiklu, kas ir risināma ar vējstikla pārlīmēšanu. Priekšējo lukturu plaisāšana, kas ir risināma ar to pulēšanu, durvju ārējo rokturu smaga darbība - ķeršanās pie atvēršanas (kaitinoša lieta, nezinu, kā novērst), ārējo spoguļu nolocīšanas mehānisma ieķīlēšana, ko var novērst pats pa lēto, dzinēja (5 cilindru dīzelis) svirlu mehānisma noķīlēšana, kas risināma ar šī mehānisma nomaiņu, u.c.

Tāpat jau piekarē arī šis un tas jānomaina - minimāli, bet ir.

Servisā saka, ka siksnas jālieto tikai oriģinālās, jo neorģinālās plīstot priekšlaicīgi - tas arī ko maksā.

Principā pēc maniem aprēķiniem sanāk tā, ka šīs 5-10 gadīgas automašīnas ekspluatācijas izmaksas ir līdzīgas jauna auto cenā no 20000-25000EUR ekspluatācijas izmaksām, t.sk. ieskaitot vērtības kritumu.

Tad nu ir jādomā vai braukt ar lietotu auto, kuram ir ādas salons, 4x4, adaptīvā kruīzkontrole un citas ekstras vai arī ar jaunu kompaktklases auto bez 4x4,bez paaugstināta klīrensa, ādas salona un minimālām ekstrām.

Bolzens 06.09.2019 20:42

Pēdējos četrus gadus polisi caur brokeri pērku Baltā. Ir nācies tikai vienreiz saskarties ar Kasko gadījumu. Viss noritēja gludi, bet piekrītu, ka dēļ šī notikuma varētu polises cena uz nākošo periodu pieaugt, par to mani brīdināja arī brokeris.

Bolzens 04.09.2019 20:24

Saka tā, kas iesācis skūties ar rotējošo galvu skuvekļiem (Philips) tie pie tiem arī paliek, kas iesācis ar vibrējošiem (Braun) tie pie tiem arī paliek. Esmu ilggadīgs Braun lietotājs. Sākumā bija 1. sērijas skuvekļi - sākumā domāju, ka labi, bet pēc Braun S3 sērijas skuvekļa iegādes, uzskatu, ka 1.sērijas Brauni ir nekam nederīgi, varbūt jauniem zēniem, kam rugāji mīkstāki. Jau vairākus gadus lietoju Braun S3. Esmu pilnībā apmierināts. Ar vienu uzlādi pietiek vismaz nedēļu.

Bolzens 26.08.2019 18:20
Bolzens 11.05.2019 20:51

Laba pieredze auto-glass.lv

Bolzens 17.04.2019 21:03

Es ar paņemtu minivenu, ja klīrens tiem būtu augstāks par 15cm. Tas priekš manis ir būtiski. Skatos, ka Renault Escape (tiesa gan par kompaktu to grūti nosaukt) ir kaut kas starp MVP un SUV, bet cena - kosmoss.

Bolzens 07.11.2018 19:44

Mans gadījums ar Mūsa Motors Skanstes ielā. Pie kārtējās apskates servisa pieņēmējam teicu, ka manam Volvo dzesēšanas šķidrums tā kā zūd - tā mazliet, kāds nepilns litrs 6 mēnešos, taču piles uz asfalta nekad neesmu redzējis. Ok, paskatīšoties. Saņemot auto teica, ka jā radiators pušu. Es saku, ka varbūt var pulverīti iebērt, šie nerekomendē, tik iedod cenas piedāvājumu uz 500EUR par radiatora iegādi (oriģinālais) un nomaiņu. Summa nav maza, mainīt uzreiz nepiekrītu. Tā es braucu tālāk ar savu "cauro" radiatoru, jau pagājis gads un nobraukti 20000km, neesmu pat 1l tosola pielējis (pulverīti tā arī neiebēru) pa šo laiku. Kā var šitādiem ticēt? Kopš tās reizes pie viņiem nebraucu. Turklāt remontam tikai piedāvā oriģinālās rezerves daļas, alternatīvu nekādu. Jā - tu pats vari nopirkt da jebkādu ķīniešu rezerves daļu un viņi tev tur nomainīs.

Bolzens 05.11.2018 20:31

Nezinu vai gribētu ieguldīt šādās slotiņās, ja tās maksātu dārgāk par parastajām, jo apzinos, ka mēģinot notīrīt apsalušu vējstiklu tās ātri vien tiktu sabojātas tāpat kā parastās.

Bolzens 26.10.2018 21:09

Opel Astra (J), 1,4l benzīna motors (140ZS) ar mehānisko ātrumkārbu. Gada laikā nobraukti 14000km. Problēmu, defektu nekādu. Kā darba auto savas funkcijas pilda. Motors nav tik žiperīgs kā līdzīgas jaudas Golf-am, mehāniskā kārba kā jau opelim slēdzas mazliet neprecīzi (Golf-am tas notiek labāk). Nu šausmīgi daudz (vairāk par 30) pogu vidējā konsolē. Skaņas izolācija priekš kompaktklases normāla. Degvielas patēriņš 6-6,5 l uz 100km. Gara priekšējā pārkare uz zems klīrens nav pārāk ok priekš Latvijas ceļiem.

Bolzens 11.10.2018 20:43

Ilgstoši pildos tikai Nestē un leju Pro Diesel. Kāpēc? Jo man tā vienkārši patīk.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti