Graberis rakstīja: Jautājums no citas operas - viena no agresīvas braukšanas definīcijām ir sastrēgum esošu vai lēnu braucošu transportlīdzekļu rindas apbraukšana pa SABIEDRISKĀ TRANSPORTA joslu. Definīcijas beigas, plašāks iztirzājums nekur nav atrodams - tātad jebkurš šāda manevra izveicējs ir agresīvs sākot no zirgu pajūga un beidzot ar TU-154.
Tagad jautājums - kāpēc vieglo automašīnu vadītāji tiek apturēti un izfukāti pēc pilnas programmas vai VIP kategorijas, bet sabiedriskais transports ne? Agresīvas braukšanas definīcijā es neredzu, ka šie kaut kādā veidā būtu izslēgti no sodāmo saraksta?
Graberi, tāpēc, ka sabiedriskais pārvadā 100 cilvēkus, bet mēs max 4. Ja sabiedriskajam nedotu nekādas "atlaides", tad Tu un es stāvētu sastrēgumos 10x ilgāk, jo daļa sabiedriskā transporta pasažieru zaudētu interesi par sabiedriskajiem transportiem un brauktu ar saviem privātajiem auto, kas situāciju uz ceļa tikai pasliktinātu! Ja visur ierīkotu sab trans joslas, tādējādi visus viņu manevrus "legalizējot", privātajiem paliktu mazāk vietas uz ceļa un atkal ciestu Tu pats. Nedaudz tomēr jādomā ar galvu, kas ir izdevīgāk, piem uz Vanšu tilta sabiedriskā veikto apbraukšanu atbalstu, jo ja tur viņiem ierīkotu atsevišķu joslu, tad privātie stāvētu 12 ilgāk, līdzīgi kā tas ir uz Zemitānu tilta tagad!
Par agresīvu braukšanu, kas izpaudusies kā:
1) vairāku tādu citu citam sekojošu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu izdarīšana, kas saistīti ar ceļu satiksmei bīstamu vai traucējošu situāciju radīšanu;
2) transportlīdzekļa vadīšana tādā veidā, ka tiek izdarīts ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums un radīti traucējumi vienmērīgai transportlīdzekļu plūsmai vai tiek ignorētas pārējo transportlīdzekļu vadītāju intereses (vairākkārtēja braukšanas joslu maiņa apsteidzot, vairāku sastrēgumā esošu vai kolonnā braucošu transportlīdzekļu apdzīšana pa pretējā virziena joslu vai apbraukšana pa sabiedriskā transporta joslu, ceļa nomali, ietvi, gājēju ceļu, velosipēdu ceļu vai citām vietām, kas nav paredzētas transportlīdzekļu braukšanai, u.tml.), —
Agresīvā braukšana gan manuprāt ir plaši definējams jēdziens:
1) interesanti, ka šo teorētiski var piesiet praktiski jebkurā situācijā, jo jebkuru CSN pārkāpumu var traktēt kā bīstamu satiksmei, piem ātrums+nepiesprādzēšanās vai sarkanā gaisma+neparādīts virzienrādītājs! Kur ir robeža?
2)-ja tīšam vai netīšām izbrauc kādam priekšā - vai pienākas sods par agresīvo, jo kādam nācās nedaudz piebremzēt?
-cikreiz jānomaina joslas, lai uzskatītu, ka kādam traucē? Kādā laika periodā tiek skaitīta "agresīvā " joslu maiņa - 10 sek vai 10 minūtes? Kādā attālumā tiek skaitīta joslu maiņa 100m vai 1 km?
Kas jādara autovadītājam, lai neklasificētos kā agresīvā braukšana uz D-pils šosejas, kur kolonnā brauc 10 auto ar distanci 1 m ar ātrumu 70 km/h?
-kāpēc nedrīkst braukt pa ceļa nomali, netraucējot gājējus, ja redzams, ka visa rinda stāv, gaidot kreiso pagriezienu, bet labais pagrieziens ir brīvs?