neskaidras CSN situacjas

vmaxer Reģ.: 03.06.2004

Interesētu komentāri par sekojošām neskaidrām situācijām, sākšu ar nopietnākām un nobeigšu ar ne tik nopietnām:

1. Merķeļa iela vai Kalpaka bulvāris Rīgā. Labā josla ir atvēlēta sabiedriskajam transportam. Pa kuru joslu būtu jābrauc visiem tiem transportlīdzekļiem, kuriem atļauts braukt tikai pa labo malējo joslu? Vai traktoram un ceļa veltnim ir jārullē pa vidējo joslu vai pa sabiedriskā transporta joslu? Cik joslas ir šim ceļam? Ja pieņemam, ka šeit būtu vēl viena vai divas papildus joslas kreisajā pusē, tad kravas auto vadītājam joslu skaits būtu jāskaita sākot ar kuru joslu?

2. Slokas ielas krustojums ar Mārtiņa vai Krēslas ielu. Varbūt kāda no šīm ielām ir vienvirziena, tomēr jautājums ir sekojošs: No kāda stāvokļa ir jāizdara kreisais pagrieziens uz Mārtiņa vai Krēslas ielām, braucot pa Slokas ielu virzienā uz Kalnciema ielu? Kā zināms uz Slokas ielas ir tramvaja sliedes un virs tramvaja sliedēm ir zīme – sabiedriskā transporta josla. Vai kreiso pagriezienu ir jāveic no sliedēm vai no labās malējās joslas? Sabiedriskā transporta joslā var iebraukt tikai tad, ja tā atrodas labajā pusē, lai nogrieztos pa labi vai lai izlaistu pasažierus.

3. Krišjāņa Barona ielas posms pirms VEF tilta. Šajā posmā tramvaja sliedes atrodas brauktuvei abās pusēs. Vai auto drīkst braukt pa tramvaja sliedēm, kas atrodas brauktuves labajā pusē? Ja šajā situācijā braukt pa tramvaja sliedēm nedrīkst, tad rodas jautājums: kā ir iespējams nokļūt uz trotuāra, kurš atrodas ceļa labajā pusē, lai tur novietotu auto? Tur pat ir zīme, ka auto jānovieto uz trotuāra.

4. Pa gājēju ceļiem ar auto braukt nedrīkst, bet ir iespējams saņemt pašvaldības atļauju, lai legāli piemēram piebrauktu pie savas dzīvesvietas, ja citu iespēju tur nokļūt nav. Ar kādu ātrumu šajā situācijā atļauts pārvietoties auto ar pašvaldības izdoto atļauju pa gājēju ceļu?

5. Ceļa zīme „apstāties aizliegts” ir spēkā arī aiz izbrauktuvēm no blakus teritorijām, benzīntankiem utt. Kādā attālumā no ceļa jāatrodas blakus teritorijai, lai tā vairs nebūtu blakus teritorija, bet jau kā pilnvērtīgs krustojums? Parasti blakus teritorijas ir atdalītas ar trotuāru vai šauru zālāju, bet teorētiski taču var būt situācija, ka zāliens un trotuārs kopā ir teiksim 100 metrus plats un tādējādi blakus teritorija atrodas jau samērā tālu no ceļa. Bet ja attālums ir 5km? Kāds ir minimālais attālums? Vai arī ir citi nosacījumi, lai blakus teritorija zaudētu statusu un kļūtu par krustojumu?

6. Baltu nepārtrauktu līniju, kas novilkta ceļa malā, šķērsot ir aizliegts. Kā rīkoties velosipēdistam, kurš ir iznācis no meža un tālāk vēlas turpināt ceļu pa asfaltu?

7. Pa velosipēdistu ceļu gājējiem pārvietoties ir aizliegts. Kā rīkoties velosipēdistam, kurš brauc pa velosipēdistu ceļu, ja viņš ir tā piekusis, ka vairs nespēj pabraukt ar velosipēdu?

8. Vadītājam ir jāpakļaujas ceļu policista prasībām. Kā rīkoties situācijā, kad policists auto vadītājam piedāvā iedzert 100 gramus alkohola?

 
WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Sorry tie 135 punkti attiecas zem sadaļas :

135. Aizliegts apstāties un stāvēt:

Un velosipēdu ceļš 135.5 punktā izdalīts atsevišķi speciāli, lai gadījumā kad nedarbojas "krustojuma definīcija" tas lisapēdista gan pats varētu labāk redzēt transporta plūsmu, gan arī autovadītāji lai var labāk saskatīt vellapēdistu.

sarashkins Reģ.: 01.08.2009
0 0 Atbildēt

CRDI rakstīja: Jautājums zinošiem cilvēkiem:

Vai vieta kur gājēju/ vellapedistu ceļš krusto normālu ceļu ir krustojums vai nav? Un vai uz šādu vietu var attiecināt CSN 135.6 punktu. Izbūros cauri CSN, Ceļu satiksmes likumam, bet tā arī nesapratu kas ir kas.

Laikam, vajadzēja izlasīt šo:

1.20. gājēju ceļš - ceļš, kas paredzēts gājējiem (var būt apzīmēts ar 414.ceļa zīmi);

sarashkins Reģ.: 01.08.2009
0 0 Atbildēt

Un šo:

1.22. gājēju un velosipēdu ceļš - ceļš, kas apzīmēts ar 415., 416. vai 417.ceļa zīmi un paredzēts gājējiem un braukšanai ar velosipēdu;

sarashkins Reģ.: 01.08.2009
0 0 Atbildēt

Lai gan no otras puses:

1.24. krustojums - vieta, kur krustojas, piekļaujas vai atzarojas ceļi vienā līmenī. Krustojums ir norobežots ar iedomātām līnijām, kas savieno brauktuves pretējo malu noapaļojuma sākumu. Šis termins neattiecas uz vietu, kur uz brauktuves izbrauc no blakusteritorijas (pagalma, stāvvietas, degvielas uzpildes stacijas, uzņēmuma u.tml.);

Un:

1.8. brauktuve - ceļa daļa, kas paredzēta transportlīdzekļu braukšanai. Ceļam var būt vairākas brauktuves, kuras norobeţotas ar sadalošajām joslām vai barjerām;

Tā ka sanāk, ka krustojums ar gājēju ceļu nav krustojums, jo gājēji nav transportlīdzekļi.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
0 0 Atbildēt

Vēl jau interesanta vieta ir Ķīšezera/Kokneses ielas krustojums, kur Mežparka velosipēdu ceļš šķērso ielu. It kā trotuārs un veloceļš ir stipri patālu no krustojuma, bet daudzi lisapēdisti un gājēji uzskata, ka tā bez maz ir gājēju pāreja un slāj uz savu tramvaja pieturu pāri. Cik tālu var būt trotuārs no krustojuma, lai tas vēl aizvien tiktu uzskatīts par tam piederošu un nogriežoties būtu jāpalaiž gājēji?

314.13. 932.ceļa apzīmējums - divas viena no otras atdalītas platas pārtrauktas šķērslīnijas - apzīmē vietu, kur brauktuvi šķērso velosipēdu ceļš;

107. Ja uz brauktuves ierīkots ar 413.ceļa zīmi un 941.ceļa apzīmējumu apzīmēts velosipēdu ceļš, kas no pārējās brauktuves atdalīts ar platu 920.ceļa apzīmējumu, pārējo transportlīdzekļu vadītājiem velosipēdu ceļu šķērsot atļauts tikai nepārtrauktā ceļa apzīmējuma pārtraukuma vietās.

226. Vietās, kur ārpus krustojumiem velosipēdu ceļš šķērso brauktuvi un ceļu satiksme netiek regulēta, velosipēdu un mopēdu vadītājiem jādod ceļš transportlīdzekļiem, kas brauc pa šķērsojamo ceļu.

to WALA:

Gājēja un velosipēdu ceļa definīcija tieši neattiecas uz autovadītājiem tik tāl, ka pa to nedrīkst braukt. Un arī 135.5. uzsver ka tas NAV krustojums. Labi no tā var izlidot ātrie ar migalkām, bet tas nepadara to pa krustojumu.

to CRDI:

Par šo jautājumu(Vecrīgā, Mežparkā) jau vienreiz Zebrā rādija, ka gājēju un velosipēdu zīme nenorāda kurā pusē tas atrodas. Bez horizontālā apzīmējuma vietām pretrunīga.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Kanibāls un šaraškins - 135.5 norāda tikai uz to ka ir jāievēro tajā minētie stāvēšanas aizliegumi, un nevis definē vai pārdefinē krustojuma nozīmi !!!

Un īpaši šaraškins - velosipēds IR transporta līdzeklis !!!

sarashkins Reģ.: 01.08.2009
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Kanibāls un šaraškins - 135.5 norāda tikai uz to ka ir jāievēro tajā minētie stāvēšanas aizliegumi, un nevis definē vai pārdefinē krustojuma nozīmi !!!

Un īpaši šaraškins - velosipēds IR transporta līdzeklis !!!

Izlasi vēlreiz. Es to teicu par gājēju ceļu. Un gājēju ceļš neparedz, ka pa to pārvietojas transportlīdzekļi. Bet tas tā - tik starp citu, jo te bija runa par gājēju+veloceļu.

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

sarashkins rakstīja:

Izlasi vēlreiz. Es to teicu par gājēju ceļu. Un gājēju ceļš neparedz, ka pa to pārvietojas transportlīdzekļi. Bet tas tā - tik starp citu, jo te bija runa par gājēju+veloceļu.

OK, piedod, ja tas nebija kontekstā ar CRDI tekstu.

CRDI Reģ.: 10.01.2008
0 0 Atbildēt

Varbūt daži nesaprata... mani neuztrauc i ta iela kas atrodas aiz zīmes 415. tur neiebraucu. Bet gan tas ka noliku auto pretī šai ielai, kura no paša \"krustojuma\" ir apzīmeta ar zīmi 415. un no otras puses ar zīmi...( hmm tiko apskatījos iekš www.likumi.lv/... a tadas zīmes kādas sastādītas Vecrīgā kura izbeidz 415.tās darbību nemaz iekš CSN nav :0). Jo vadījos pec 135.5 punkta, kur minets par v-pedistu ceļa un parastā ceļa krustošanās vietu, bet tur jau tie ceļi nekrustojas tur v-pedistu ceļš sākas/ beidzas.

Par to vai vellapeds ir transportlīdzeklis:

it kā jā jo Ceļu satiksmes likums noska ka : velosipēds — transportlīdzeklis, kas paredzēts braukšanai, izmantojot uz tā esošā cilvēka muskuļu spēku (izņemot invalīdu ratiņus). Velosipēds var būt aprīkots ar elektromotoru, kura jauda ir ne lielāka par 0,25 kW

Bet savukārt ja vellapēds ir transportlīdzeklis, tad tam ir jābūt reģistrētam CSDD, jāiet apskate, jāpērk OCTA, jabūt aptieciņai, ugunsdzēsamajm utt. jo nekur (ne CSL ne CSN) pēc tam nav minēts ka attiecībā uz vellapēdiem būtu kādi izņēmumi kaut vienā no punktiem.

Nu redzēs iešu rakstīšu cedeli ka nepiekrītu... megināšu iesēt šaubas PP vadībai ... reizem ir izdevies, ka tadās jocīgākās situācijās šie piekrīt atcelt sodu...

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Mēģini - tavas tiesības, bet ja godīgi - neredzu "lietu", jo kā jau teicu 135 punkta 5.apakšpunkts nedod (nedefinē, nepārdefinē un neatceļ) nekādus norādījumus par to kas ir un kas nav uzskatāms par krustojumu, tas faktiski itkā vairāk paplašina 135.6 punktu, norādot papildus vietas kurās nedrīkst apstāties un stāvēt !!

Domāju ka vienīgais rezultāts var būt tāds ka pēc tevis paša vēlēšanās tev pārdefinēs punktu pēc kura esi vainīgs !!!

Lai veicas, un uzraksti rezultātu !!!

WALA Reģ.: 19.06.2002
0 0 Atbildēt

Par vellapēdu - jā tas ja nu kāds nezināja - tas pēc likuma ir jāreģistrē CSDD, un tam tiek piešķirtas numura zīmes !!!

Tagad gan neatceros prcīzi bet bija tur kaut kas par aparātiem līdz 50 cm3 teikts par reģistrācijas utml. lietām.

gguniss Reģ.: 20.11.2008
0 0 Atbildēt

WALA rakstīja: Par vellapēdu - jā tas ja nu kāds nezināja - tas pēc likuma ir jāreģistrē CSDD, un tam tiek piešķirtas numura zīmes !!!

njāāā, padomju laikos bija jāreģistrē etc, net ne jau nu tagad. labrīt

Lasītākie raksti

Jaunie raksti