Ko tad tieši es jaucu? Kur ir tā trauslā robeža starp kriminālu izņēmumu un priekšējā vainu. Bremžu stāvoklis nav binārs rādītājs. Skatē mēra bremžu spēku. Reizēm autiņus sver. Bet vai tajās pašās avārijās, kur tu piesauc priekšējā lampiņu ekspertīzi, aizmugurējam veic pārbaudi bremžu kvalitātei un faktiskajai pārkrautībai. Kur ir tā robeža, kad mazliet švakākas bremzes Setrai, jo sagādniekam nav paveicies pērkot uzlikas, ir cēlonis tikai pāris pietrūkstošiem metriem, lai apstātos laikā? Vai nogurušam šoferim tiem pašiem metriem mazliet pietrūkst reakcija? Reāli, vai ne? Kur tieši ir jāvelk tā robeža starp "krimināli sodāmām darbībām" un "adimistratīvo procesu". Tieši tu visu met vienā katlā apgalvojot, ka vainīgs ir "priekšā esošais". Dzīvē pārsvarā dominē dažādi pelēkie toņi - melnais un baltais eksistē tikai tavā demagoģijā.
Ja, ir situācijas, ka tevis piesauktā distances nozagšana ir patiesība - krieviski sakot "podrezal". Bet absolūtajā vairākumā situāciju distance ir aizmugurējā atbildība. Un tieši aizmugurējais to ar prieku nozog. Cik nav uz tām pašām Ventspils un Liepājas šosejām redzētas tavas Nordekas Setras, kas "sēž uz bampera" kādam VW fanam, kas konstanti brauc lēnāk, nekā tavējiem pilotiem gribētos. Ne tas baudītājs ir strauji bremzējis, ne kādus citus manevrus veicis. Jā, man ar tādi nepatīk - bet distanci AIZ tāda varu ievērot vai neievērot tikai es - aizmugurējais!
Es savu rīcību vērtēju pēc trīs kritērijiem - drošība, traucēšana citiem, CSN. Jā, tieši tādā secībā. Drošība - pārkāpt nedrīkst. Traucēšana citiem - nevēlama, pēc iespējas cenšos to nedarīt, bet viss ir relatīvs un jau mana atrašanās uz ceļa pati par sevi kādam noteikti traucē. CSN? Uzrakstiet normālus un tad padomāšu par ievērošanu tajos gadījumos, kad pēc iepriekšējo divu punktu izpildes joprojām sanāk neievērot. Bet visticamāk nesanāks - jo CSN mērķis ir panākt divu iepriekšējo kritēriju izpildi. Ja uzrakstīs tādus, kas atbilst šim mērķim, doma par pārkāpšanu atkritīs pati par sevi.