UK nav labās rokas likuma, vienādas nozīmes krustojumi ir uz katra soļa, bet brauc cilvēki tajos pēc "savstarpējas džentelmeņu vienošanās".
Ne tikai ceļi un joslas ir šauri, pa kuriem visi tāpat lido. Bet vietām troturāri arī ir 30-50 cm plati. Jāskatās lai ar spoguļiem kādu gājēju neaizķer.
Fan, Tev tas degvielas patēriņs ir par lielu, ja brauc ar prātu. Man ar Fabia universāli, 1.2 TSI + DSG tomāts sanāca 6.4 l/100 km (44 mpg). Un tas ir ar braukšanu pa sastrēgumiem ziemā, kad britus pārsteidza negaidīts sniegs. Plus kalnainā apvidū.
Ar 1.2l Corsu var mierīgi zem 5.5 l palīst, bet Fabia ir ērtāka par jauno korsu.
Man uz mana hipsteru "single-speed" ir 44/18, tieši laikā lai visu izbraukātu. Bet 32 km dienā es ar tādu nebraukātu, katru dienu no vietas. Izlaist kādus 100 km brīvdienā nav problēmu.
Man motors bija priekšā, pilnpiedziņas velo bija.
Katram velosipēdam ir sava funkcija un pielietojums. Ja e-velo palīdz veicināt tā pielietošanu ikdienā, tad tas ir tikai apsveicami.
Akumulatori visticamāk nav lielākais klupšanas akmenis, jo pat pavisam zaļie un līdz galam neizstrādātie pirmās paaudzes Priusi vēl ripinās pa ielām. Un tām lamatām jau 15 gadi tomēr.
Bet nafig Latvijā būtu jāsubsidē elektro transports, ja elektrību mēs jau tā nespējam saražot pietiekamā apjomā un iepērkam no citiem? Kāpēc mājsaimniecibām uz tarifu paaugstināšanas rēķina būtu jāmaksā par citu privilēģijām izmantot bezmaksas stāvvietas un sabiedriskā transporta joslas?
Gaisa kvalitāti pilsētas centrā tas arī nuzlabos, jo lielākā problēma Rīgā ir putekļi (netīri auto un ielas) un troksnis. CO2 un NO2 ir zemi.
No sērijas, pats braucis neesmu, bet viedoklis ir.
Veciem cilvēkiem arī vajag fizisku aktivitāti, un tād e-velo tikai palīdz uzripināt kalnā vai braukt pret vēju, kad negribās motoru var vispār atslēgt.
Šogad Londonā izstādē redzēju jaunās paaudzes e-velo, kuram motors, vadiības bloks un akumulators satilps aizmugurējā rata rumbā. Plus akumulatoru arī braucot var lādēt. Viss attīstās un iet uz priekšu.
Latvijā protams nekāda likumdošana par e-velo nav, bet pēc ES direktīvām, viss kas ir ar motora jaudu līdz 250 W skaitās velosipēds. Tātad nav nekādu nodokļu, apdrošināšanu utt.
Es gadu nobraukāju ar tipisku pilsētas velo, kuram pats uzstādīju ķīniešu priekšējo ratu ar motoru un vadības bloku.
Kāpēc es iegādājos e-velo? Pirmkārt tajā laikā braukāju 13 km katrā virzienā, un vienkārši negribējās vai nu braukt ar sporta velo un pārģērbties. Vai arī braukt ar pilsētas velo, bet ātri nogurt un ierasties darbā savīdušam.
E-velo ir divi režīmi. Spiest ručkā un nemīties, tas ir idiotisms un baterija (lielā 42 Ah) ilgi nevelk. Otrs ir "pedal assist", respektīvi palīdz pie kustības uzsākšanas un iekļauties plūsmā. Visi "pedal assist" ir limitēti līdz 25 km/h, ātrāk tikai no klana braucot var ripināties.
Izmaksas ir palielas, labs velo man bija ap 600 EUR ar atlaidi, ķīnas e-kits ap 1000 EUR. Un puse dienas paiet kamēr visu tā smuki un kārtīgi uzstāda. Vadus savilkt un atrast normālu novietojumu vadības blokas, ir pagrūti.
Gada laikā ķīnas kits nekādas problēmas nesagādāja, lietoju to arī lietū un tā.
Tīri psiholoģiski man patīk braukt pa labo pusi, jo kā nekā tā nobraukāju 10 gadus. Bet UK braukt pa kreiso nav nekādu problēmu, jo šeit vienkārši ir daudz ērtāk braukt un pārdomātāki krustojumi utt. Un rezultātā tīri subjektīvi liekas, ka pa kreiso pusi tad arī it kā ir ērtāk.
Bet tā nekādu atšķirību tiešu tajā pa kuru pusi braukt neredzu, galvenais nesajaukt. UK jau ir daudzas citas CSN nianses, kuras ir daudz svarīgāk zināt.
Kā ir ar LV likudošanu, garantija pāriet nākamā laimīgā īpašnieka rokās? UK, piemēram, garntija pienākas tikai pirmajam pircējam, personai, kura attiecīgi parakstīja pirkšanas līgumu. Tas gan neattiecas uz autiņiem, kurus lietotus notirgo dīleris.
Lai jau ir tie krievu video, bet nu prasītos vismaz normāla video materiāla analīze un salīdzinājums ar situāciju Latvijā. Izceļot arī atšķirība likumdošanā utt.
Otrkārt, redaktors nekad neliek atsauces uz avotu, kas ir vienkārša zagšana.
Un tu tā uz dullo ceri nopirkt pareizo gultni? Ved labāk uz garāžu/servi, kur cilvēki paši sagādās detaļas. Jebkurš garāžu vasja mūsdienās to dara, un arī viņiem parasti ir atlaides uz daļām.
Kāpēc jūs esat sadomājušies, ka auto kas atbilst visām drošības un ekoloģijas normām būs lēts? Manuprāt cena ir normāla un funkcionalitāte arī, ja dzīvo blīvā pilsētas vidē un negrib pārvietoties ar sabiedrisko, kājām vai velo.
Šiem monstriem noteikti ir nākotne kā komerctransportam.
Un motoram jau viena "kapitalka" ir taisīta. Bet nu tā cena jau laikam ir OK, tikai atrodi pircēju, kuru uzrunās krāsa un nesaprotamais Merivas segments. 5 vietas un mikroautobusu augstumā.
Arī Vernonam ir jāpiekrīt. Kamēr CSN nav definīcijas par velojoslu, tikmēr tādas ierīkot nedrīkst.
No otras puses, lai nogrieztos pa labi, sabiedriskā transporta joslā pārkārototies drīkst tikai tad, ja tur ir nepārtrauktais apzīmējums.
Esmu braucis ar auto Nīderlandē, arī pilsētā. Nu nerodas tur konflikti ar velosipēdistiem. Pagaidi kamēr visi aizbrauc taisni, un griezies. Lielākā daļa luksoforu uz intensīvākas satiksmes ceļiem, ir as signālu fāzēm automašīnām, gājējiem un velosipēdistiem.
Cenas starpība starp 185 un 195 ir ļoti liela, vai arī tikai tāpat interesējies?