Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5 6
AnK 15.08.2017 11:53

Lielā problēma ar plugin hibrīdiem un elektroauto principā ir iegādes cena. Ja nav ievērojamas subsīdijas, no finansiālā aspekta sanāk dikti dārga izklaide. Paņemsim, piemēram, Hyundai Ioniq, kas ir labs piemērs, jo pieejams trīs versijās - hibrīda, PHEV, elektro.

Hibrīda modelis - 24 000

PHEV - 31 000

Elektro - 35 000

Pēc Spritmonitor.de datiem, parastajam hibrīdam vidējais patēriņs 4,7 / 100. Ja turpat paskatās Toyota Prius (2015.g. un jaunākus), vidējas 4,5 / 100. Auris Hybrid 5,3 / 100.

Pieņemsim, ka to patēriņu dabūjuši ir Vācijas ekofanāti, kas brauc ar olu zem gāzes pedāļa un pierēķināsim klāt litru uz simtiņa - tāpat sanāk, ka parastie hibrīdi patērē tik, vai pat drusku mazāk, par modernu dīzeli.

Un tad ļoti skaidri paliek redzams, ka piemaksāt 7000 par PHEV vai 10 000 par elektroauto kļūst ekonomiski nepamatoti.

Kamēr PHEV & elektroauto cenas nebūs krietni zemākas, vai arī nebūs ievērojamas subsīdijas vai citi instrumenti, kas pielīdzinās to izmaksas parastajiem hibrīdiem (vai pat dīzeļiem), tad tie auto plašākas masas nesasniegs.

AnK 10.08.2017 9:51

Nu, kad tik tālu nonāks, tad jau arī runās.

Es nesen redzēju Opel Corsa reklāmu, kur piedāvāja 45% atpirkumu. Pieņemot auto cenu 12000 EUR un 10% iemaksu, tomēr baigā starpība sanāk. Ar 30% sanāk 120 EUR/mēn (skaitot tikai nomaksājamo pamatsummu), ar 45% sanāk 90 EUR/mēn.

AnK 10.08.2017 9:31

oxys rakstīja: Aizej pie dīlera, lai tev sarēķina, bet vispār var just maksājuma starpību ja pa dažiem K cena lēnākā.

Ar biju ~ tavā situācijā un paliku pie clio, tiesa grandtour versijā. Par cik gribēju mazo universāli (lai var 2m slēpes salonā ziemā iebāzt + suni vadāju) tad izvēle nebija milzīga. VAG pārstāvji cenā stipri dārgi, ja gribēja kaut tuvu to aprīkojumu. Paņēmu Limited versiju, jo tur uzreiz viss ko man vajag bija iekšā. Ja budžets ir līdz 15k tad principā jebkurā auto salonā atradīsi kaut ko savā cenā. Protams lētākie būs dacia/renault/peugeot/citroen/fiat. Vispār ja dizaini patīk, tad arī hyndai/kia šo to var atrast brīžiem pa normāliem cipariem.

Man bija būtiski, lai cenā viss jau ir, komplektācija un vizuālais, jo klāt pats neko likt negribu. Var jau arī seat/skoda iespiesties cenā, taču braukāt ar plastmasas kalpakiem, netonētā mašīnā, bez kaut cik radio negribējās.

Aha, paldies. Clio likās tīri simpātisks, bet gribu apskatīt vēl arī citos, jo galīgi nesteidzos. Principā nepatika zemais atpirkums, citādi likās viss OK

AnK 10.08.2017 9:30

Ja kas, Google saka, ka 0-100 = 11,2 sek Soul EV.

Bet sajūtas pavisam citas, jo kad iemin pedāli grīdā, piezpiež pie sēdekļiem. Tiesa - tālākais paātrinājums ir lēnāks.

AnK 10.08.2017 9:29

Nav je jausmas. Cik saprotu, elektromotoriem visa jauda pieejama visu laiku, tādēļ kad iemin pedāli grīdā, pirmais paātrinājums ir visai straujš jebkurā gadījumā. Baigi daudz laika testēt nebija un ālēties arī nē, bet Soul EV dinamika likās laba arī no 100 uz 150 km/h, arī pie apdzīšanas (no 95 uz 120 km/h) paātrinājās labi. Bet nu, es izbraucu īsu (15 min) līkumu, pirmā elektroauto pieredze baigi pozitīva.

AnK 10.08.2017 7:08

Ā, un vēl es arī vakar vakarā pirmo reizi mūžā izbraucu ar elektroauto, Kia Soul EV. Jāsaka, ka braukt ar elektroauto ir dikti forši, rāviens - īpaši no nulles - baigi labais un salonā valda ārkārtīgs klusums. Protams, kataloga cena 40000 EUR, kas padara to par pilnīgi nereālu pirkumu, bet biju baigi pārsteigts par to, cik forši ir braukt ar elektroauto.

AnK 09.08.2017 22:42

Interesanti, kā diskusijas šeit vienmēr atduras pie runām par veciem golfiem un jaunu vs vecu mašīnu izmēriem

Atgriežoties pie tēmas, tā kā šodien biju lidostā, atceļā iebraucu Mūsa Motors salonā. Renault Clio tiešām glīts, man ērti sēdēt nav problemātiski (lai gan bišķi pārāk zemi griesti likās). Diemžēl atpirkums zems, 30% pie 5g/75000, mēneša maksājums 117 EUR - kas gan man likās pārāk zems pie 30% atpirkuma, tur īsti matemātika nesakrīt. Bet labi, lai tā arī būtu. Intereses pēc klasi lielāks auto - Megane - nozīmētu 150 EUR mēnesī. Piedāvāja izbraukt jaunnedēļ, kad auto būs uz vietas, nezinu, vai iespēju izmantošu.

Sestdien aizbraukšu vēl pie pāris dīleriem paskatīties mašīnas.

AnK 08.08.2017 0:00

Nu, tad jau budžets uzreiz jāpalielina. Kaut kā esmu noteicis, ka stipri virs 12k negribu. Labi, gan jau, ka arī starp 12 un 15k mēneša maksājuma starpība nemaz nav baigi liela...

AnK 07.08.2017 23:59

Nu nez, es 10 gadus vecā Mazda2 jūtos pilnīgi komfortabli (pie stūres), vismaz īsākus gabalus noteikti. Ir jau arī lielāks auto ģimenē

AnK 07.08.2017 16:37

Bet nu, man obligāti ir, lai var ērti sēdēt, kas visdrīzāk nozīmē augstumā regulējamu beņķi, lai ir Bluetooth, kondicionieris vai klimatkontrole, elektriski logi (vismaz priekšējie stabili), elektriski spoguļi gan jau ka arī.

Nu, gluži plika bāze nederēs, bet nekādu baigo bling bling arī nevajag.

AnK 07.08.2017 16:34

Atkarīgs, ko domā ar "labi"

Nez, Renault Clio tagad ir akcija, "Alize" komplektācija 10970 EUR + 720 EUR par TECHNO paketi un vairāk neko jau stabili nevajag, būs gan Bluetooth, gan skārienekrāns, gan viss, ko vajag. Labi, nebūtu akcija, nesanāktu par 12 000, bet nu, ir iespējams atrast pietiekami labi aprīkotus vairantus aptuveni šajā diapazonā.

Un budžets jau nav akmenī kalts, starp 12 un 13k mēneša maksājuma izteiksmē gan jau, ka starpība ir diezgan niecīga.

AnK 07.08.2017 16:29

Jā, vai arī variants tāda bāzes komplektācija, kura pat VWFanam būtu pārāk plika

Nez. Tā kā auto pildītu otrā ģimes auto funkcijas un tiktu ņemts oplīzī, varētu arī paņemt kādu mazāk pārdotu variantu. Nevajag arī neko šausmīgi nopakoto, jo attālumi pamatā mazi.

Renault Clio likās tīri simpātisks un arī tīri labi aprīkots par normālām cenām ar priekš šīs klases pietiekamu motoru (90 zs turbo - ja ir kaut cik salīdzināms ar 100 zs 1.0 EcoBoost, ar ko braucu Fiestā, tad braukšana varētu sagādāt prieku). Vienīgais Mūsa Motors atrašanā vieta galīgi garām, un cik saprotu, Euro Auto klapējas ciet.

Sievai patīk Fiat 500, bet tur sanāk pārmaksāt par dizainu + baidos, ka būs par šauru man (195cm) un tomēr es arī ar šo auto šad un tad pārvietošos.

Yaris garlaicīgs un padārgs, bet dīlerserviss netālu un gan jau, ka atpirkums būtu labs u.t.t.

Vārdu sakot, nezinu

AnK 07.08.2017 14:33

Esmu bišķi papētījis modeļu klāstu un mazauto klasē tas taču ir milzīgs, praktiski visiem ražotājiem ir kāds auto, kas varētu derēt/interesēt.

Kā jau vienmēr, reklāmas saukļi ("no 9600 EUR") ir garām, bet vēlamā aprīkojumā iekļauties 12 000 EUR robežās ir pilnīgi reāli. Jāskatās vēl, kādus piedāvājumus "dzīvē" var dabūt, kāds ir atpirkums, piemēram, 4g/60k un 5g/75k un cik tas prieks maksās. Bet to jau vēlāk.

Jā, kaut kad vēlāk rudenī varētu šo pasākumu īstenot.

AnK 07.08.2017 13:56

Es "Range" principā neņemu vērā, jo tas atkarīgs no tik daudz dažādiem faktoriem. Svarīgi ir zināt, cik aptuveni ir bākā, kad iedegas lampiņa. ;)

Protams, ja agrāk viss darbojās, bet tagad nē, tad kaut kas nestrādā - iesaku pieslēgt pie kompja (ja ir OBD adapteris, vari pats nolasīt, vai met ārā kļūdas) un/vai vest uz servisa, ja šis jautājums uztrauc.

AnK 04.08.2017 16:10

Un es visdrīzāk meklēšu mazauto klasi, jo kā jau rakstīju, izmaksas gribu zemas un auto pārsvarā ir īsiem braucieniem, pa pilsētu, uz b/d vai tā. Stipri šaubos, ka Jazzu ar sākumcenu ap 15000 dabūtu par 100 EUR mēnesī līzingā

AnK 04.08.2017 14:10

Apsveru domu paņemt arī ģimenes otro auto jaunu no salona. Nupat saskaitīju, aptuveni cik izgājis gada laikā remontējot Mazdu, it kā nekas baisi daudz nav darīts, bet kopā tomēr cipars salasās. Un skatoties, cik mazās klases auto varētu sanākt oplīzī - vajadzētu varēt iekļauties kaut kādos 160-170 EUR par līzingu+KASKO+apkopi. Un nauda, par ko tiek remontēta Mazda, iet no manis kā privātpersonas, bet naudu par jaunu auto varu ņemt no juridiskās (ne-mikro) = zemāks UIN u.t.t.

Jāatrod tikai laiks bišķi pastaigāt pa saloniem, jo izvēle jau ļoti plaša...

AnK 02.08.2017 15:14

Lai labi ripo

Par dīlersaloniem pilnībā piekrītu. Varbūt arī es izskatos pēc kaut kāda sētas bomāra, bet nu, principā Wess Motors Berģi bija viens no retajiem, kas tiešām arī pacentās pārdot. Ja citi dīleri, pie kuriem biju agrāk (es meklēju bez īpašas steigas, brīvākos brīžos piestaigājot), iespējams, būtu ņēmis citu auto.

Auto Blitz, piemēram. Vaicāju - kāds Zafīrai ir klīrenss? Darbinieks atvainojās un teica, ka ar pārdošanu nestrādā, bet tūlīt pasauks kolēģi. Piecas minūtes mašīnu skatīju savā nodabā, neviens tā arī nepienāca.

Tad bija arī Nissan Norde, kur apskatīju Qashqai un X-Trail. Principā X-Trail dikti patika, bet izbraukt laika nebija. Konsultants uzprasīja manu numuru, teica, ka varot piezvanīt un sarunāt testa braucienu, kā arī dot labu piedāvājumu. Atstāju numuru, bet zvanu tā arī nesagaidīju. Pieļauju, ka telefona zvans+testa brauciens+pārdevējs, kas mani apstrādātu un es šobrīd sēdētu X-Trail, nevis Verso.

Vēl bija Autobrava, vienu laiku arī šķielēju uz SX4 S-Cross, galvenokārt dēļ tā, ka patika ārējais dizains + aprīkojums/cena par pilnpiedziņas auto vienkārši smieklīga, ja nemaldos, pilnībā aprīkots maksāja drusku zem 20k EUR. Protams, salons plastmasīgs, 1.6 benzīns droši vien būtu gauss... bet nu, biju apskatīt to (un citus tur esošo vāģus), dažas nedēļas vēlāk zvanīju un lūdzu sarunāt testa braucienu. SX4 uz vietas nebija, bija tikai Vitara. Labi, izbraucu ar to. Dega riepu spiediena brīdinājums, kas liecināja par vai nu paviršu dīlera attieksmi, vai elektroniku, kas tendējas čakarēties - tas tāds mīnusiņš. Lūdzu, lai zvana, kad ir SX4 S-Cross (teica, ka būs pāris nedēļu laikā). Lieki teikt, ka zvanu tā arī nesagaidīju...

AnK 31.07.2017 12:21

Paldies par izsmeļošo aprakstu. Es gan nevaru iedomaties, ka varētu ņemt Civic:u par 27,5k EUR, lai kā tas nebūtu aprīkots. Tiešām nešķiet labs "value for money".

AnK 31.07.2017 10:57

Toyota Verso 1.6D - bišķi virs 5500 km caur Eiropu (ar startu Stokholmā). Secinājumu - gariem pārbraucieniem ar ģimeni izcili piemērots auto. Uz Vācijas bāņiem gan jaudas pārāk maz (maks ātrums 195, līdz 200 varēja izspiest pēc spidometra), ja grib pilnībā izbaudīt bāņa priekšrocības, bet līdz aptuveni 160 km/h (pēc spidometra) braukšana visai komfortabla. 170 arī OK, no 175-180 jau trokšņi sāk pārāk traucēt.

Uz 5137 km patērēti 342 litri dīzeļa, jeb 6,65/100. Pa bāņiem pārsvarā braukāts ar atļauto +15-20 pēc spidometra, pa Vācijas bāņiem parasti ar 160-180. Pēdējie aptuveni 500 km nav ieskaitīti, tur patēriņš būs stipri zemāks, jo tie nobraukti pa Poliju/Lietuvu/Latviju ar ievērojami zemāku ātrumu = patēriņu.

Visneekonomiskākais posms bija Hamburga-Lēverkūsena (aptuveni), ar vidējo patērīņu 7.7/100. Bet tur arī lielāko daļu ceļa braucām ar 180-200 pēc spidometra, kā arī pie Brēmenes pavadījām kādas 20-30 minūtes sastrēgumā. Caur Zviedriju braucot, kur ir zemāks atļautais, vidējais sanāca 5.6/100.

Verso tagad nobraucis ir ap 30 000 km. Auto ļoti patīk.

AnK 29.07.2017 10:25

Nupat atgriezos no 5500 km izbrauciena pa Eiropu - jāsaka, diezgan švaki, jo trūkst elementāras pieklājības un cilvēki brauc visai agresīvi. Principā Eiropā nekur citur neko tādu nepamanīju, ja neskaita Parīzes centru. Un runa galīgi nav par ātruma pārkāpšanu, vairums vietās Eiropā plūsma tāpat iet uz atļauto +15-30 km/h, tāpat kā pie mums.

AnK 12.07.2017 22:27

Un tāpēc arī piekabināja agresīvo, ja?

AnK 30.06.2017 15:01

Ā, un mans piemērs bija bez normāla nolietojuma detaļām un riepām. To arī var iekļaut, ja grib. Bet nu, es teiktu, ka pa 400 EUR mierīgi sanāk 20k vērts auto.

AnK 30.06.2017 15:00

Tā, te piemērs no 2016.g. ziemas, kad par šo interesējos.

Toyota Verso 1.6 D4D Active, 7 vietīgs, 2000 EUR pirmā iemaksa

36m: 428 EUR

60m: 380 EUR

Citroen C4 Picasso, 1.6 BlueHDI Intensive, 2100 EUR pirmā iemaksa

36m: 435 EUR

60m: 484 EUR

Abiem auto iegādes cenas bija aptuveni vienādas - ja nemaldos, kaut kur ap 22-23k pēc dīlera cenrāža. Kā redzi, Citrons maksā tikpat uz 3 gadiem, bet uz pieciem sanāk stipri dārgāks...

AnK 30.06.2017 14:54

Ja nemaldos, 400 EUR vajadzētu būt bišķi zem/ap 20 000 EUR.

AnK 28.06.2017 11:25

Ar Verso gada laikā nobraukti 25000 km. Ar iepriekšējo auto gadā sanāca drusku virs 30 000, bet kopš septembra ģimenē divas mašīnas - attiecīgi ar otro nobraukti gandrīz 10 000 km kopš iegādes, tādēļ kopējas km skaits pieaudzis.

Jūlijā pabraukāsimies pa Eiropu (Zviedrija, Vācija, Francija, Austrija, Polija), tad gan Verso odometra rādījums strauji pieaugs

1 2 3 4 5 6

Lasītākie raksti

Jaunie raksti