Nu, kad tik tālu nonāks, tad jau arī runās.
Es nesen redzēju Opel Corsa reklāmu, kur piedāvāja 45% atpirkumu. Pieņemot auto cenu 12000 EUR un 10% iemaksu, tomēr baigā starpība sanāk. Ar 30% sanāk 120 EUR/mēn (skaitot tikai nomaksājamo pamatsummu), ar 45% sanāk 90 EUR/mēn.
Lielā problēma ar plugin hibrīdiem un elektroauto principā ir iegādes cena. Ja nav ievērojamas subsīdijas, no finansiālā aspekta sanāk dikti dārga izklaide. Paņemsim, piemēram, Hyundai Ioniq, kas ir labs piemērs, jo pieejams trīs versijās - hibrīda, PHEV, elektro.
Hibrīda modelis - 24 000
PHEV - 31 000
Elektro - 35 000
Pēc Spritmonitor.de datiem, parastajam hibrīdam vidējais patēriņs 4,7 / 100. Ja turpat paskatās Toyota Prius (2015.g. un jaunākus), vidējas 4,5 / 100. Auris Hybrid 5,3 / 100.
Pieņemsim, ka to patēriņu dabūjuši ir Vācijas ekofanāti, kas brauc ar olu zem gāzes pedāļa un pierēķināsim klāt litru uz simtiņa - tāpat sanāk, ka parastie hibrīdi patērē tik, vai pat drusku mazāk, par modernu dīzeli.
Un tad ļoti skaidri paliek redzams, ka piemaksāt 7000 par PHEV vai 10 000 par elektroauto kļūst ekonomiski nepamatoti.
Kamēr PHEV & elektroauto cenas nebūs krietni zemākas, vai arī nebūs ievērojamas subsīdijas vai citi instrumenti, kas pielīdzinās to izmaksas parastajiem hibrīdiem (vai pat dīzeļiem), tad tie auto plašākas masas nesasniegs.