Nu tā. Updeits par VW Tiguan I. Rūpnīcā ieliktais Exide EA640 akumulators izturēja 5,5 gadus un gandrīz 150 000 km galvenokārt start/stop režīmā. Pašam šķiet, ka labs rādītājs.
Vakar starteris slābanāk sāka griezt, bet izdevās pielaist un nobraukt vairākas stundas. Šodien ne starteris griež, ne stāvbremzi atlaiž. Voltmetrs rāda 12,06V.
Te arī parādās viens no elektriskās stāvbremzes mīnusiem, tādējādi auto var iedarbināt vien piepīpējot. Lai gan, ja laicīgi zin, ka aķis iet uz galu, bremzi var neslēgt iekšā, lai pēc tam var ieripināt.
Jā, ir gan slēdzis, gan Auto Hold. Manā pieredzē šis ir pirmais mīnuss elektroniskajai bremzei. Citu kasjaku nav bijis, ja nu vienīgi ir sava specifika mainot bremžu uzlikas aizmugurē.
Arī indikators uz paša akumulatora rāda, ka akumulators vairs nav lietojams - manā gadījumā iekrāsojies dzeltenīgi zaļā krāsā (normālā stāvoklī jābūt caurspīdīgam). Ņemot vērā to, ka piedarbinot un braucot citu problēmu nebija, domāju, ka ģenerators nav vainīgs. Turklāt, mēģinot startēt, pilnīgi visas elektriskās ierīces izslēdzas - kā jau minēju, pat stāvbremzi nevaru atlaist. Normālā stāvoklī startējot, tikai kondiška/salona ventilators un tuvās gaismas izslēdzas.