Kārtot: Augošā secībā
1 2
Laaciz 21.02.2021 8:52

Nu neko

Laaciz 16.02.2021 21:34

Tad piesakos.

Jautājums par to +1 paliek atklāts.

Laaciz 16.02.2021 10:39

Nu es par! Ja nu galīgi liksies, ka kaut ko var nošķilt nebūs jau spiesta lieta nesāties kā trakam.

Uzreiz jautājums vai varu +1 ņemt līdzi, lai negarlaikojas mājās?

Laaciz 02.02.2021 9:03

Gribētos tomēr paoponēt. "Krutie geimeri" negāž naudu šķidrajam slāpeklim, bet gan absolūti entuziasti, kas vēlas izspiest maksimumu no CPU, kur bez papildus modificēšanas neiztikt. Geimeris parastais ar tādām lietām nenodarbojas.

Ja saliek dārgu spēļu datoru pa 2+K EUR, tad var likties, ka konsole ir dārgs papildus grabulis, bet, ja liek mājas datoru pa to naudu cik izmaksā (normālos apstākļos) PS5 vai Xbox Series X, tad tas dzelzis īsti konkurents var arī nebūt geimošanai.

TV nav ovligāti jāaizņem var mierīgi pieslēgt pie monitora, pats tā darīju ar savu PS4 pirms TV parādījās.

Nav tāda spēļu subscribe. Ir subscribe uz servisu, kas dot spēles katru mēnesi + online (šis gan jāpiekrīt ir stulbi). Šis serviss nav obligāts. Pats PS+ praktiski neizmantoju, jo online man nebija vajadzīgs. Ko nozīmē: "ar spēli vari darīt ko ienāk prātā"? Piratizēt? Modot?

Nu PC, protams, var norādīt instalācijas ceļu un darīt kaut ko citu, lai uz kura no diskiem to instalētu. Konsoles gadījumā var uzlikt lādēties un tikmēr spēlēt kaut ko citu vai piesēsties pie tā paša PC darīt ko citu, ja gribas. Neredzu starpību. Pie tam PS4 gadījumā, kamēr tā ir Standby Mode varēja no PS Store nopirkto spēli likt lādēties un, kad atnāc mājās viss jau ir gatavs.

8th gen konsuļu gadījumā pielikt lielāku disku nebija nekādu problēmu. 9th gen konsoles iespējams ir kādi ierobežojumi to specifisko SSD tehnoloģijai. PS5 gadījumā SSD specīali būvēts ir konsolei. "...papildus atmiņas pielikšanu vai videočipa nomaiņu uz labāku." Tajā paša laikā konsole visu savu dzīves ciklu spēj nodrošināt labu vizuālo, jo tās resursus izmanto spēlēm, nevis visādiem papildus background procesiem. Ja ~7 gadus nav jāiegulda vairāk RAM, labākā GPU/CPU, tad nemaz tik slitki nav, ne?

Geimings tāda pati izklaides industrija kā mūzika, kino u.c. vien ir, ja tie radinieki tāpēc izsaka indīgas piezīmes un to nesaprot, tad viņi tās izteiks aŗi par 2k EUR PC.

Īsāk sakot meklē problēmas, kur to nav.

Laaciz 01.02.2021 18:50

Nu, ja cilvēks nemāk izmantot Scale, lai ikonas, teksts u.c. lietas viņam būtu ērtāks uz 4K ekrāna, tā tad nav veikalnieku batonu problēma.

Laaciz 01.02.2021 18:47

Lietoju 27" ekrānu un 1 m attālums toč nav, bet pārskatāms ir ļoti labi. 34", kas visbiežāk ir UltraWide lieto visvairāk FPS spēlēs lielākam FOV un video editori, lai labāk pārredzētu Timline, Source un Output ekrānus u.c. sīkumus.

Izšķirtpējas audzēšana nevis subjektīvi, bet reāli padara diognālas līnijas un ieliektas līnijas gludākas, bet nekad perfekti gludas. Pikselis pēc būtības ir mazs kvadrāts un jo blīvāk tos var sakrāmēt, jo "gludāks" un asāks ir attēls un nav nepieciešams AA (spēlēs), lai mazinātu "zāģa" effektu. Lai darbinātu dažādus softu baisu dzelzi nevajag, lai attainotu 4k attēlu. Problēmas sākas 3D softos (spēles, modelēšana).

Laaciz 01.02.2021 15:53

Nu, bet tāpēc jau tā ir SPĒĻU konsole.

Laaciz 08.01.2021 21:03

Nu, ja saki A, tad saki arī B. Kādi būtu šie tehniskie risinājumi?

Laaciz 08.01.2021 9:16

Viss jau skaisti. Bet... Tad visiem pasaules ražotājiem jāvienojas par identiska dizaina baterijām visiem auto. No Super mini līdz Pick-up truck. Plus baterijām visām jābūt vienādām pēc ietilpības, nu teiksim 100 kWh, neatkarīgi no auto veida. Baterijai no Fiesta būtu jāsader ar Ranger un otrādāk. Vai arī tad katram auto veidam sava izmēra baterija. Un tad kā zināt, kuras baterijas turēt vairumā, kuras nē? Ja pa LV ielām pārvietotos teiksim 250k e-auto cik jābūt šīm stacijām un cik bateriju krājumiem jābūt, lai nodrošinātu šādu baterijas maiņu pieprasījumu. Un kur ir garantija, ka man iemainīs labu bateriju nevis būtiski degradējušos vai kā citādi bojātu?

Laaciz 08.01.2021 8:55

Liela iespēja, ka ar e-auto būs kā ar telefoniem. 2 - 3 gadus palieto un jau ir jaunāks modelis. Lielāks, jaudīgāks, vairāk ekrāniem un fīčām. Un to veco vienkārši pat softiski vairs neatbakstīs. Un kā jebkurai uz brīdi aktuālai e-lietai cena pāris gados krīt dramatiski, jo neviens negrib lietotu elektroniku pirkt, jo ir pieeja lētākām un jaudīgākām alternatīvām.

Par to Tesla fīču nogriešanu pāris stāstus ir sanācis dzirdēt. Cilvēks nopircis lietotu Model S - Tesla nogriež opciju uz Superchargeru. Citu stāst pa radio kādu laiku atpkaļ stāstīja. Izsolē nopirkts Model 3. Autopilots jau iekšā it kā viss čikiniekā. Nopērk... Nop Autopilotu atslēdz, jo tu par to nemaksāji. Lūdzu samaksā vēlreiz 5k $.

Laaciz 29.11.2020 11:41

Laikam liktu, ka Octavia varētu kroni šogad pacelt, bet neizslēgtu arī ID.3 iespējas.

Laaciz 12.11.2020 19:20

Tā kā biju izbraucis ar jauno Leon un tas mani atstāja tikai pozitīvu iespaidu, tad gribēju izmēģināt ar Seat piedāvāto kroseveru – Ateca. Konkrētais eksmeplārs bija FR komplektācijā ar 2.0 TSI (190 Zs), kas sajūgts ar 7 pakāpju DSG un piedzen visus 4 riteņus.

Dizains sportisks un uzrunājošs, kā nekā Seat sevi pozicionē priekš gados jaunākiem pircējiem/braucējiem. Salonā gan šāda dizaina valoda neturpinās. Viss ir daudz piezemētāks un viegli uztverams. Kāda neizprotama iemesla dēļ acīs iekrita ventilācijas režģi salonā, kas likās gaižām lēti uztaisīti. Tiešām nezinu kāpēc tam uzmanību pievērsu. Bet kopumā salons pieklājīgs un pusādas krēslos ērti atrasties.

Seat kā jau Seat arī gaitā uzvedas daudz jautrāk kā līdzvērtīgs VW. Visbaudāmāk auto palika “S” režīmā. 2.0 TSI bez ierunām, viegli dzen uz priekšu jebkurā ātrumā. Braucot galīgi nejūti, ka sēdi krosoverā. Sēdpozīcija kopā ar augstākiem durvju apšuvumiem rada iespaidu, ka sēdi parastā hečbekā. Priekš manis tas ir tikai plus. Un jāatzīst, ka šis man patika stipri vairāk par GLB.

Lai nu kā Seat aicina uz azartisku braukšanu un Ateca nav neākds izņēmums. Ja Nepilni 32K EUR par šo liekas atbilstoši, tad droši var ņemt ciet!

Laaciz 10.11.2020 21:25

Kaut e-auto šogad Gada Auto ir pārstāvēti salīdzinoši kuplā skaitā, iekšdedzes auto nekur vēl nav pazuduši. Ar kādu daļu jau bija sanācis izbraukt pirms tam, tāpēc šoreiz izvēle krita par labu Bavārietim. Tā kā pēdējais BMW ražojums ar ko ir sanācis pabraukāt bija e46 ar 2.0d, tad grēks būtu bijis neizmantot iespēju izmēģināt, ko tad 20 gadi attīstības nozīmē. Tad nu ņēmu atslēgu, sēdos ,nu ļoti patīkamajā salonā, un devos ceļā.

Pirmās sajūtas iesēžoties salonā – “Oi… cik patīkami apņemošs sēdeklis”. Tam seko salona materiālu iztaustīšana, kas bez pārsteigumiem ir labas kvalitātes. Šķita, ka interjers piestumts ar visām iespējamām un neiespējam ekstrām. Kaut arī ekstru ir daudz, tās ir viegli saprotami izklātas pogu un skārienekrāna izskatā. iDrive sistēma ir viegli uztverama un arī intuitīvi lietojuma pateicoties centrālajā konsolē esošajam vadības ripulim.

Labi darbinam klāt un dodamies ceļā. Kaut zem pārsega nepukst sirds no augstākajiem ražotāja plauktiem (2.0 benzīns ar 135 kw), tā sedanu vienalga dzen uz priekšu viegli un bez ierunām. Vadība ļoti patīkama un precīza. Piekare, protams, nav nekāda mīkstā, bet nebūt ne arī nekonfortabla. Zobus gan labi izklabināja un Vanšu tilta posmā pirms Rīgas pils, virzienā uz Centru. Bet nu asfalts tur tāds kā pa viļņotu granteni brauktu. Tas gan neietekmēja kopējo brauciena baudījumu. Nevarēja saprast vai tā bija vieglā mūzika, kas skaneja caur Harman/Kardon audio sistēmu, vai patīkamie laikapstākļi, bet brauciens bija tīrs baudījums. Bavārietis nevis kacināja, bet mudināja baudīt mierīgu, patīkamu “slīdēšanu” pa pilsētas ielām. Vēsā mierā varētu norulēt neskaitāmus simtus km tāpat vien prieka pēc.

Rezumējot - nepārprotami patīkama vieta, kur atrasties un ārā kāpt galīgi negribējās. Nedēļas nogales brauciens dabā ar šo būtu patiess prieks.

Laaciz 10.11.2020 13:29

"Don't coast in neutral. It's dangerous and won't save fuel."

Ar šo principā var rezumēt pirmos google meklējumus par šo tēmu.

Laaciz 09.11.2020 17:03

B režīmā aptuveni pusi laika nobraucu. Ātri piešāvos, jo iekdienā maksimāli cenšos izmantot līdzīgu pieeju - samazināt ātrumu ar motoru atlaižot gāzes pedāli pavisam vai nedaudz. Tik nemanīju vai var regulēt cik spēcīga ir bremzēšana. Katrā ziņā uz stūres lāpstiņas tam nebija paredzētas.

Starp citu. Auto paņēmu ar aptuveni 25Kwh/100km vidējo patēriņu atpkaļa atbraucu ar 20 kwh/100km patēriņu tā kā, ja piestrādā sanāk pat labs patēriņš.

Laaciz 09.11.2020 16:33

Tad nu mani pirmie iespaidi par ID.3.

Elektriskā nākotne tuvojas ar platiem soļiem, cits to ļoti gaida, cits negrib vispār, vēl kādu neuztrauc ar ko pārvietoties. Cik cilvēku tik viedokļu, ne tā? Lai nu kā šī nākotnē kaut kādā formā ir neizbēgama, tad nu izvēlējos svētdien (8. novembrī) kā pirmo testa auto uz stundu paņemt VW pirmo tīrasiņu, masām paredzēto e-auto – ID.3. Tā kā izčamdīt jau paspēju Auto 2020 izstāde, tad vairāk uzmanības vērsu uz braukšanas īpašībām.

Tātad, kāds tas ir braucot? Dinamika ir nenoliedzama un rāviens no vietas nedaudz iespiež smadzeni pakausī. Vadība tipiski folksvāgeniska (nerunāju par “karstajām” versijām) – nav nekas pārlieku aizraujošs, bet ne arī tā, ka nesaproti ar ko auto nodarbojas līkumā. Manai gaumei tomēr stūres pretestība par maigu, prasītos smagāku, bet tā ir un paliek mana gaume. Kā tad ID.3 uzvedas pa mūsu pabedrainajiem ceļiem? Jāsaka es biju pārsteigts cik ļoti labi tiek “apēsts” bruģis, tramvaja sliedes, lielākas un mazākas bedres, iekrituši akas vāki. Auto šķiet ir radīts, lai tādus ceļus ēstu brokastīs, pusdienās un vakariņās un katru reizi uzprasītu papildus porciju. Tas ir pārsteidzoši, jo vairumam cilvēku ar Vāczemi asociējas labi, gludi ceļi, kur tik mīksta piekare varbūt šķistu pat nevajadzīga, bet acīmredzot, VW tā viss neuzskata. Kas likās interesanti, e-motora skaņa mazos ātrumos bija ļoti dzirdama, ko piefiksēju teju uzreiz, jo bija pat ļoti uzkrītoša. Vai tas ir darīts ar nolūku, lai kājāmgājēji dzirdētu auto tuvojamies vai vienkārši tas tāds ir pēc noklusējuma? To nemācēšu teikt, bet salīdzinot ar citiem e-auto, tas bija jūtami. Tāpēc argumentam “Pārvietojies pilnīgā klusumā!” man tā īsti negribētos piekrist.

Kāds tad ir salons? Garākā riteņu bāze nozīmē arī plašāku salonu, kura ietilpības sajūtu papildina gaišais salona audums kopā ar panorāmas lūku un maziem logiem A statnē, kas kalpo arī drošības uzlabošanai. Un tomēr... salons neuzrunāja, nepameta interjera lētuma sajūta. Varbūt ne Dacia bāzes komplektācijas lētuma sajūta, bet tomēr auto par cenu 32-50K EUR gribētos jau nu labāk nostrādātu interjeru. Visur cietā plastmasa, kas mēdz arī iegrabēties šad un tad. Tik svaigam auto par tādu cenu tas, manuprāt, ir nepiedodami. Elkoņbalsts, kā no skolas laiku ekskursiju autobusa krēsla noņemts un apšūts ar papildus apdari. Tā kā man patīk, ka salons rada apņemošu sajūtu vadītājam, tad tukšums, ko rada neesošs transmisijas tunelis un autobusa stila elkoņbalsts, galīgi neradīja vēlmi pēc gariem pārbraucieniem (absolūts pretstats BMW 5er, bet tas stāsts citai tēmai). Sīkums, bet... Glāžu turētāji... Kāpēc bija jāliek tik tālu? Ja savā Focus kafijas krūzi varu mierīgi paņemt no vidus, tad ID.3 kaut kāda iemesla dēļ tie ir novietoti salīdzinoši tālu no vadītāja. Zinu jau zinu, ka sīkums, bet kā lietotājam man patiktu ērtāks izvietojums.

Labi, labi ir arī plusi. HUD ir viena feina lieta. Konkrētais rāda ātrumu, ceļa zīmi, joslu un kruīza kontroli. Krēsliem papildus izbīdāmā daļa kājām ir dikti patīkama lieta un citi ražotāji to varētu ieviest arī savos lētākajos auto, nedomāju, ka tik ļoti tas sadārdzinātu auto. Audio sistēma patīkama. Bass nenomāc pārējās skaņas un tās ir labi dzirdamas. Protams, ar radio tik labi to nepābaudīt. Hmm... Varbūt vajadzēja pamēģinat BT saslēgt? Varbūt citreiz. Infotaiment sistēma pati par sevi starp personīgi brauktajiem e-auto ir “hands down” sakarīgāka sistēma, kas lietota. Bet atkal jāieslīgst negatīvajā pusē... Lai dzīvo atsevišķas pogas klimata sistēmai un arī audio! Kad noparkojos pabakstīju infotaiment sistēmu un sapratu, ka esmu atbalstījis roku uz skārienpogām klimatam un audio, un tās ir sākušas bez ierunām pildīt savus uzdevumus. No lietotāju pieredzes skatījuma tas ir nepārdomāti. Runājot par pogām. Multistūres pogas bija absolūti nebaudāmas. Ne reizi nevarēja saprast, ko tad es īsti tur spaidu, jo pogas ir “unibody” dizains t.i. visas kustās kopā. Ja kādreiz esat spaidījuši Xbox kontroliera D-pad saprotat par ko runāju.

Verdikts.

Kaut arī ID.3 skrien labi un ir labi arīkots tā cena, manuprāt, ir par augstu. Šādās cenās ir citi auto (kaut ne e-auto), kas skrien tik pat labi, ja ne labāk un ir vienlīdz labi nopakoti. Bet, ja ļoti gribas tieši VW e-auto un nauda nav problēma auto jums derēs, bet negaidiet 50K EUR auto vērtu salonu.

Laaciz 06.11.2020 15:06

Super!

Ar zvanīšanu domāts šodien vai svētdien no rīta?

Laaciz 06.11.2020 10:53

Opā... 8. novembrī taisni nekas nav ieplānots. Šāds pasākums būtu taisni laikā!

Laaciz 20.10.2020 9:47

Uz Čaka nevis sab. transports stāv korķi, bet viedo korķi iebraucot pieturā. Un, ja iesaki, ka vajag sabiedriskā joslu, tad jau jāsanāk ir 4 joslām kopā, lai tam štruntam var tikt garām ne tā?

Faktiski tur vispār ir viena josla, bet tauta brauc divās. Secinājums - nedaudz paplašinot ielu uz trotuāra rēķina varētu iegūt 2 normālas joslas.

Laaciz 14.10.2020 9:35

Nu no šādu skatu punkta jā iespējams var piekrist. Bet tas neataisno otro argumentu. Ka līdzfinansēšana beigtos cilvēks parastais būtu spiests pirkt pa pilnu cenu kamēr viņa nodokļi finansēja sabiedrības resnā gala auto iegādi.

Un būsim reāli cik no tiem, kas pērk e-auto uztrauc eko faktors? Cik no tiem, kas vēl nesen pirka kā traki e-auto Vācijā pateicoties milzu valsts atbalstam to darīja tāpēc, ka domāja par dabu vai tomēr tāpēc, ka tie auto maksāja smieklu naudas?

Laaciz 14.10.2020 9:18

E-auto iegāde nekādā veidā nedrīkst būt atbalstīta no valsts puses (lasi ar nodokļu maksātāju naudu)!

Tā ir mākslīga tirgus kropļošana. Ja nevari atļauties pats par saviem līdzekļiem, tad tā ir tava problēma un nodokļu maksātājiem šī problēma nav jārisina.

Un pat, ja šie līdzfinasējumi būtu, tad tie nebūtu mūžigi. Tad ir jautājums, kad tie beigtos, kāpēc cilvēkam parastajam tagad jāpērk pa pilnu cenu e-auto kamēr beizie cepuri kuldami dabūja atlaides no valsts uz šo cilvēku parasto rēķina?

Laaciz 14.10.2020 9:03

"Jādod burkāns biznesiem izvēlēties alternativās energijas auto. Nodokļu atlaides, lidzfinansejums uzlādes vietām.""

Pag, pag... Kāpēc nodokļu maksātājiem būtu ar saviem nodokļiem jāfinasē privāta biznesa auto parka līdzfinanšēšana?

Laaciz 06.10.2020 11:58

Man ar uzlika. Tikai nevis par ātrumu, bet aplikācijas (pieņemu) izpratnē parāk ātru līkumu izņešanu kaut braucu kā brauktu pats ar savējo auto - dinamiski (cik nu tas ar manu iespējams ).

Neesmu gan zvanījis, lai atceļ, jo, manuprāt, tas ir pilnīgs tupums no viņu puses.

Laaciz 30.09.2020 21:31

Varbūt tam portatīvajam nemaz nav SSD?

Manā pieredzē SSD pret HDD ir kā diena pret nakti uzreiz. Pats ilgi lietoju HDD, tad saliku jaunu PC ar SATA SSD, kas bija pilnīgi cita lieta. Tagad OS in primārie softi glabājas uz NVMe SSD. Viss startējas zibenīgi.

Vienam 10 gadus vecam PC iemetu SSD un uzreiz atdzīvojās.

HDD izmantoju aizvien kā mass storage, bet, kad man viņiem vajag piekļūt PC aizdomājas kamēr tos diskus iegriež un atrod man vajadzīgo vietu.

Ja tev ar SSD kaut kas notiek lēni, tad iespējams, ka tas ir lētucis bez integrēta DRAM čipa.

Laaciz 28.09.2020 16:15

Ja tēma ir par telefoniem, tad tā 100 % garantija, ka nonāks līdz "Flame war" Android VS iOS.

Nākošo tēmu vajadzētu kādu datoru (kādu speceni) lieto. Es domāju tā būs vienlīdz laba.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti