Kārtot: Augošā secībā
1 2
Laaciz 12.11.2020 19:20

Tā kā biju izbraucis ar jauno Leon un tas mani atstāja tikai pozitīvu iespaidu, tad gribēju izmēģināt ar Seat piedāvāto kroseveru – Ateca. Konkrētais eksmeplārs bija FR komplektācijā ar 2.0 TSI (190 Zs), kas sajūgts ar 7 pakāpju DSG un piedzen visus 4 riteņus.

Dizains sportisks un uzrunājošs, kā nekā Seat sevi pozicionē priekš gados jaunākiem pircējiem/braucējiem. Salonā gan šāda dizaina valoda neturpinās. Viss ir daudz piezemētāks un viegli uztverams. Kāda neizprotama iemesla dēļ acīs iekrita ventilācijas režģi salonā, kas likās gaižām lēti uztaisīti. Tiešām nezinu kāpēc tam uzmanību pievērsu. Bet kopumā salons pieklājīgs un pusādas krēslos ērti atrasties.

Seat kā jau Seat arī gaitā uzvedas daudz jautrāk kā līdzvērtīgs VW. Visbaudāmāk auto palika “S” režīmā. 2.0 TSI bez ierunām, viegli dzen uz priekšu jebkurā ātrumā. Braucot galīgi nejūti, ka sēdi krosoverā. Sēdpozīcija kopā ar augstākiem durvju apšuvumiem rada iespaidu, ka sēdi parastā hečbekā. Priekš manis tas ir tikai plus. Un jāatzīst, ka šis man patika stipri vairāk par GLB.

Lai nu kā Seat aicina uz azartisku braukšanu un Ateca nav neākds izņēmums. Ja Nepilni 32K EUR par šo liekas atbilstoši, tad droši var ņemt ciet!

Laaciz 10.11.2020 21:25

Kaut e-auto šogad Gada Auto ir pārstāvēti salīdzinoši kuplā skaitā, iekšdedzes auto nekur vēl nav pazuduši. Ar kādu daļu jau bija sanācis izbraukt pirms tam, tāpēc šoreiz izvēle krita par labu Bavārietim. Tā kā pēdējais BMW ražojums ar ko ir sanācis pabraukāt bija e46 ar 2.0d, tad grēks būtu bijis neizmantot iespēju izmēģināt, ko tad 20 gadi attīstības nozīmē. Tad nu ņēmu atslēgu, sēdos ,nu ļoti patīkamajā salonā, un devos ceļā.

Pirmās sajūtas iesēžoties salonā – “Oi… cik patīkami apņemošs sēdeklis”. Tam seko salona materiālu iztaustīšana, kas bez pārsteigumiem ir labas kvalitātes. Šķita, ka interjers piestumts ar visām iespējamām un neiespējam ekstrām. Kaut arī ekstru ir daudz, tās ir viegli saprotami izklātas pogu un skārienekrāna izskatā. iDrive sistēma ir viegli uztverama un arī intuitīvi lietojuma pateicoties centrālajā konsolē esošajam vadības ripulim.

Labi darbinam klāt un dodamies ceļā. Kaut zem pārsega nepukst sirds no augstākajiem ražotāja plauktiem (2.0 benzīns ar 135 kw), tā sedanu vienalga dzen uz priekšu viegli un bez ierunām. Vadība ļoti patīkama un precīza. Piekare, protams, nav nekāda mīkstā, bet nebūt ne arī nekonfortabla. Zobus gan labi izklabināja un Vanšu tilta posmā pirms Rīgas pils, virzienā uz Centru. Bet nu asfalts tur tāds kā pa viļņotu granteni brauktu. Tas gan neietekmēja kopējo brauciena baudījumu. Nevarēja saprast vai tā bija vieglā mūzika, kas skaneja caur Harman/Kardon audio sistēmu, vai patīkamie laikapstākļi, bet brauciens bija tīrs baudījums. Bavārietis nevis kacināja, bet mudināja baudīt mierīgu, patīkamu “slīdēšanu” pa pilsētas ielām. Vēsā mierā varētu norulēt neskaitāmus simtus km tāpat vien prieka pēc.

Rezumējot - nepārprotami patīkama vieta, kur atrasties un ārā kāpt galīgi negribējās. Nedēļas nogales brauciens dabā ar šo būtu patiess prieks.

Laaciz 10.11.2020 13:29

"Don't coast in neutral. It's dangerous and won't save fuel."

Ar šo principā var rezumēt pirmos google meklējumus par šo tēmu.

Laaciz 09.11.2020 17:03

B režīmā aptuveni pusi laika nobraucu. Ātri piešāvos, jo iekdienā maksimāli cenšos izmantot līdzīgu pieeju - samazināt ātrumu ar motoru atlaižot gāzes pedāli pavisam vai nedaudz. Tik nemanīju vai var regulēt cik spēcīga ir bremzēšana. Katrā ziņā uz stūres lāpstiņas tam nebija paredzētas.

Starp citu. Auto paņēmu ar aptuveni 25Kwh/100km vidējo patēriņu atpkaļa atbraucu ar 20 kwh/100km patēriņu tā kā, ja piestrādā sanāk pat labs patēriņš.

Laaciz 09.11.2020 16:33

Tad nu mani pirmie iespaidi par ID.3.

Elektriskā nākotne tuvojas ar platiem soļiem, cits to ļoti gaida, cits negrib vispār, vēl kādu neuztrauc ar ko pārvietoties. Cik cilvēku tik viedokļu, ne tā? Lai nu kā šī nākotnē kaut kādā formā ir neizbēgama, tad nu izvēlējos svētdien (8. novembrī) kā pirmo testa auto uz stundu paņemt VW pirmo tīrasiņu, masām paredzēto e-auto – ID.3. Tā kā izčamdīt jau paspēju Auto 2020 izstāde, tad vairāk uzmanības vērsu uz braukšanas īpašībām.

Tātad, kāds tas ir braucot? Dinamika ir nenoliedzama un rāviens no vietas nedaudz iespiež smadzeni pakausī. Vadība tipiski folksvāgeniska (nerunāju par “karstajām” versijām) – nav nekas pārlieku aizraujošs, bet ne arī tā, ka nesaproti ar ko auto nodarbojas līkumā. Manai gaumei tomēr stūres pretestība par maigu, prasītos smagāku, bet tā ir un paliek mana gaume. Kā tad ID.3 uzvedas pa mūsu pabedrainajiem ceļiem? Jāsaka es biju pārsteigts cik ļoti labi tiek “apēsts” bruģis, tramvaja sliedes, lielākas un mazākas bedres, iekrituši akas vāki. Auto šķiet ir radīts, lai tādus ceļus ēstu brokastīs, pusdienās un vakariņās un katru reizi uzprasītu papildus porciju. Tas ir pārsteidzoši, jo vairumam cilvēku ar Vāczemi asociējas labi, gludi ceļi, kur tik mīksta piekare varbūt šķistu pat nevajadzīga, bet acīmredzot, VW tā viss neuzskata. Kas likās interesanti, e-motora skaņa mazos ātrumos bija ļoti dzirdama, ko piefiksēju teju uzreiz, jo bija pat ļoti uzkrītoša. Vai tas ir darīts ar nolūku, lai kājāmgājēji dzirdētu auto tuvojamies vai vienkārši tas tāds ir pēc noklusējuma? To nemācēšu teikt, bet salīdzinot ar citiem e-auto, tas bija jūtami. Tāpēc argumentam “Pārvietojies pilnīgā klusumā!” man tā īsti negribētos piekrist.

Kāds tad ir salons? Garākā riteņu bāze nozīmē arī plašāku salonu, kura ietilpības sajūtu papildina gaišais salona audums kopā ar panorāmas lūku un maziem logiem A statnē, kas kalpo arī drošības uzlabošanai. Un tomēr... salons neuzrunāja, nepameta interjera lētuma sajūta. Varbūt ne Dacia bāzes komplektācijas lētuma sajūta, bet tomēr auto par cenu 32-50K EUR gribētos jau nu labāk nostrādātu interjeru. Visur cietā plastmasa, kas mēdz arī iegrabēties šad un tad. Tik svaigam auto par tādu cenu tas, manuprāt, ir nepiedodami. Elkoņbalsts, kā no skolas laiku ekskursiju autobusa krēsla noņemts un apšūts ar papildus apdari. Tā kā man patīk, ka salons rada apņemošu sajūtu vadītājam, tad tukšums, ko rada neesošs transmisijas tunelis un autobusa stila elkoņbalsts, galīgi neradīja vēlmi pēc gariem pārbraucieniem (absolūts pretstats BMW 5er, bet tas stāsts citai tēmai). Sīkums, bet... Glāžu turētāji... Kāpēc bija jāliek tik tālu? Ja savā Focus kafijas krūzi varu mierīgi paņemt no vidus, tad ID.3 kaut kāda iemesla dēļ tie ir novietoti salīdzinoši tālu no vadītāja. Zinu jau zinu, ka sīkums, bet kā lietotājam man patiktu ērtāks izvietojums.

Labi, labi ir arī plusi. HUD ir viena feina lieta. Konkrētais rāda ātrumu, ceļa zīmi, joslu un kruīza kontroli. Krēsliem papildus izbīdāmā daļa kājām ir dikti patīkama lieta un citi ražotāji to varētu ieviest arī savos lētākajos auto, nedomāju, ka tik ļoti tas sadārdzinātu auto. Audio sistēma patīkama. Bass nenomāc pārējās skaņas un tās ir labi dzirdamas. Protams, ar radio tik labi to nepābaudīt. Hmm... Varbūt vajadzēja pamēģinat BT saslēgt? Varbūt citreiz. Infotaiment sistēma pati par sevi starp personīgi brauktajiem e-auto ir “hands down” sakarīgāka sistēma, kas lietota. Bet atkal jāieslīgst negatīvajā pusē... Lai dzīvo atsevišķas pogas klimata sistēmai un arī audio! Kad noparkojos pabakstīju infotaiment sistēmu un sapratu, ka esmu atbalstījis roku uz skārienpogām klimatam un audio, un tās ir sākušas bez ierunām pildīt savus uzdevumus. No lietotāju pieredzes skatījuma tas ir nepārdomāti. Runājot par pogām. Multistūres pogas bija absolūti nebaudāmas. Ne reizi nevarēja saprast, ko tad es īsti tur spaidu, jo pogas ir “unibody” dizains t.i. visas kustās kopā. Ja kādreiz esat spaidījuši Xbox kontroliera D-pad saprotat par ko runāju.

Verdikts.

Kaut arī ID.3 skrien labi un ir labi arīkots tā cena, manuprāt, ir par augstu. Šādās cenās ir citi auto (kaut ne e-auto), kas skrien tik pat labi, ja ne labāk un ir vienlīdz labi nopakoti. Bet, ja ļoti gribas tieši VW e-auto un nauda nav problēma auto jums derēs, bet negaidiet 50K EUR auto vērtu salonu.

Laaciz 06.11.2020 15:06

Super!

Ar zvanīšanu domāts šodien vai svētdien no rīta?

Laaciz 06.11.2020 10:53

Opā... 8. novembrī taisni nekas nav ieplānots. Šāds pasākums būtu taisni laikā!

Laaciz 20.10.2020 9:47

Uz Čaka nevis sab. transports stāv korķi, bet viedo korķi iebraucot pieturā. Un, ja iesaki, ka vajag sabiedriskā joslu, tad jau jāsanāk ir 4 joslām kopā, lai tam štruntam var tikt garām ne tā?

Faktiski tur vispār ir viena josla, bet tauta brauc divās. Secinājums - nedaudz paplašinot ielu uz trotuāra rēķina varētu iegūt 2 normālas joslas.

Laaciz 14.10.2020 9:35

Nu no šādu skatu punkta jā iespējams var piekrist. Bet tas neataisno otro argumentu. Ka līdzfinansēšana beigtos cilvēks parastais būtu spiests pirkt pa pilnu cenu kamēr viņa nodokļi finansēja sabiedrības resnā gala auto iegādi.

Un būsim reāli cik no tiem, kas pērk e-auto uztrauc eko faktors? Cik no tiem, kas vēl nesen pirka kā traki e-auto Vācijā pateicoties milzu valsts atbalstam to darīja tāpēc, ka domāja par dabu vai tomēr tāpēc, ka tie auto maksāja smieklu naudas?

Laaciz 14.10.2020 9:18

E-auto iegāde nekādā veidā nedrīkst būt atbalstīta no valsts puses (lasi ar nodokļu maksātāju naudu)!

Tā ir mākslīga tirgus kropļošana. Ja nevari atļauties pats par saviem līdzekļiem, tad tā ir tava problēma un nodokļu maksātājiem šī problēma nav jārisina.

Un pat, ja šie līdzfinasējumi būtu, tad tie nebūtu mūžigi. Tad ir jautājums, kad tie beigtos, kāpēc cilvēkam parastajam tagad jāpērk pa pilnu cenu e-auto kamēr beizie cepuri kuldami dabūja atlaides no valsts uz šo cilvēku parasto rēķina?

Laaciz 14.10.2020 9:03

"Jādod burkāns biznesiem izvēlēties alternativās energijas auto. Nodokļu atlaides, lidzfinansejums uzlādes vietām.""

Pag, pag... Kāpēc nodokļu maksātājiem būtu ar saviem nodokļiem jāfinasē privāta biznesa auto parka līdzfinanšēšana?

Laaciz 06.10.2020 11:58

Man ar uzlika. Tikai nevis par ātrumu, bet aplikācijas (pieņemu) izpratnē parāk ātru līkumu izņešanu kaut braucu kā brauktu pats ar savējo auto - dinamiski (cik nu tas ar manu iespējams ).

Neesmu gan zvanījis, lai atceļ, jo, manuprāt, tas ir pilnīgs tupums no viņu puses.

Laaciz 30.09.2020 21:31

Varbūt tam portatīvajam nemaz nav SSD?

Manā pieredzē SSD pret HDD ir kā diena pret nakti uzreiz. Pats ilgi lietoju HDD, tad saliku jaunu PC ar SATA SSD, kas bija pilnīgi cita lieta. Tagad OS in primārie softi glabājas uz NVMe SSD. Viss startējas zibenīgi.

Vienam 10 gadus vecam PC iemetu SSD un uzreiz atdzīvojās.

HDD izmantoju aizvien kā mass storage, bet, kad man viņiem vajag piekļūt PC aizdomājas kamēr tos diskus iegriež un atrod man vajadzīgo vietu.

Ja tev ar SSD kaut kas notiek lēni, tad iespējams, ka tas ir lētucis bez integrēta DRAM čipa.

Laaciz 28.09.2020 16:15

Ja tēma ir par telefoniem, tad tā 100 % garantija, ka nonāks līdz "Flame war" Android VS iOS.

Nākošo tēmu vajadzētu kādu datoru (kādu speceni) lieto. Es domāju tā būs vienlīdz laba.

Laaciz 24.09.2020 9:20

Neredzu problēmu uzlādēt. Savas lādeju pēdējo reiz pirms kāda mēneša. Klausos sporta zālē, šad tad mājās vai izejot pastaigāt. Ausīs liekamos atseviškos "tamponus" nelietoju, bet gan On-Ear tipa austiņas. Manas maksāja 35 EUR un par labām BT austiņām tas ir pat ļoti adekvāts cipars. Kā ju minēju dārgākiem modeļiem nāk arī 3.5 mm audio jack. Tā kā nav problēma pat tad, kad izlādējas. Plus daudzas modernās austiņas nodrošina fast charge un 10-15 minūtes var dot 1,5-2,5 h klausīšanās laiku. Austiņām ar vadu vietu redzu pie labas audio sistēmās mājās.

Laaciz 23.09.2020 15:24

LG kaut kā baigi izceļas ar gļukainību.

Android ir labs savā stock izpidījumā vai tuvu tam. Tie, kas man gļukout sākā bija Samsungi, konkrēti Galaxy S un S5. Pirmā gadījumā gan pats piebāzu ar visādu drazu (mans pirmais Smartphone ). S5 sākās zili brīnumi ar baterijas uzlādes neturēšanu un rubīšanos arā pie 15% uzlādes līmeņa un kad ieslēdzas tad jau norkitis līdz 10%. Bet stock Android variācijas (Galaxy Nexus, OnePlus 5 un tagad OnePlus Nord), vienmēr strādāja teicami.

Laaciz 23.09.2020 15:11

Iedomājies... Baigi ērti ir tās BT austiņas. Nekas nekur nekarājas, nav kam samudžināties kabatā/somā. Iespraud uzlādē un atkarībā no modeļa 20+ h klausies. Un par ir tādas, kam nāk līdzi 3,5mm vads, ja nu izlādējas. Sporta zālē ērti. Mājās arī ērti, ja ierīce stāv vienā istabā un pats kaut uz virtuvi aizej ēst taisīt.

Laaciz 22.09.2020 10:26

Lielam vairumam sensorus štancē Sony. Svarīgi ir arī kā tiek apstrādāta informācija no šī sensora. Kaut sensors ir viens, bet attēli atšķiras statp dažādiem ražotājiem.

Laaciz 22.09.2020 8:44

OnePlus Nord 8gb RAM /128gb iekšējās atmiņas variants.

Snapdragon 765G ir ātrs un teicami pilda iekdienas funkcijas. Uz 90Hz AMOLED ekrānu ir nu ļoti patīkami skatīties kaut pirms tam domāju "Ai, kas tur 90Hz vai 120Hz, vai vairāk, tāpat ir ok", bet nop... Pilnīgi cita lietoāja pieredze. Kamera ir pieklājīga. Protams, nav Samsung, Apple vai Huawei flagmaņu līmenis, bet uzņem labus attēlus tāpat.

Laaciz 08.09.2020 12:15

ZZZZ rakstīja: Ja ļoti īsi, tad sajūta tāda, ka wagenconcern ir nolikusi seat pēdējā vietā. Žēl..Ja būs jums iespēja pasēdēt tajā auto jūs sapratīsiet ka uzspiežot uz durvu kartēm, tā nedaudz pa vidu, sadzirdēsiet skaņu kas visu izsaka. Dizains no ārpuses labs, bet tie materiāli auto izgatavošanā drausmīgi noekonomēti. Pat vējstikls ir izdevies tik plāns, ka lietus laikā liekas, tur plēve uzvilkta. Par pārējo neņemos komentēt un 1,5tsi arī salīdzinot 1,0 tsi baigais spridzeklis nelikās.

Man atkal pilnīgi pretējs viedoklis radās par Leon. Labi nevaru ļoti spriest par montāžas kvalitāti, jo baigi nesanāca visu izčamdīt (to septembra beigās Ķipsalā ), bet viss pārējais radīja pozitīvas emocijas. Tā kā pie Mola pirms Leon izbraucu ar Golf, tad varēju uzreiz salīdzināt. Nu... Golf es katrā ziņā neizvēlētos pār Leon.

1.5 TSI ar 6M/T skrēja pat ļoti ok. Salīdzinot ar Arona 1.0 TSI un DSG Leon bija bez maz vai raķete. Sēdpozīcija ērta uz vadītāju orientētais interjers un tā dizains man likās pārāks par Golf vai Octavia. Šeit gan nerunāju par montāžas kvalitāti. Aizmugurē sēdošajiem vietas pietiekoši un tālāks brauciens krampjus neradīs.

Braukšana radīja azartiskākas emocijās kā ar Golf vai Octavia. Golf vispār likās tik bezgala garlaicīgs, ka pat stumt to būtu aizraujošāk. Octavia ir kaut kur pa vidu starp šiem, bet ar noslieci uz konservatīvismu un garlaicību.

Kas mani pārsteidza, ka Golf ar DSG likās daudz skaļāks par Leon ar M/T. Grūti spriest kapēc, bet nu tāda sajūta radās.

Laaciz 01.09.2020 7:51

Paātrināties dinamiski, manuprāt, ir gan drošāk gan efektīvāk. Ilgi vilkties līdz atļautajam patērēs daudz vairāk degvielas/kwh. Iekšdedzes gadījumā ātrāk nonākt pie pareizā roba vienmērīgāi braukšanai būs ekoloģiskāk kā vilkties līdz tam ātrumam. Fiqsy u.c. jau, protams, ir izevīgi, ka lēni paātrinies. Vairāk var noplēst par braucienu.

Laaciz 31.08.2020 16:44

Man pēc pēdējā brauciena ar atnāca SMS, bet, ka man ir liegti pakalpojumi... Laikam pēdējā braucienā pēc aplikācijas domām esmu drifotjis katrā līkumā un tāpēc man nosodīja. 6 Harsh Cornering... 2x 90° (max 30-35 km/h) līkumi, uzbrauktuve Salu tiltā (tā ar lielo līkumu uz Lāčplēša ielu no Krasta) ar ātrumu 60 km/h un vēl 3 līkumi kuros iebraucu mierīgi un dinamiski paātrinājos no tiem. Bet nu Fiqsy laikam uzskata, ka paātrināties līdz 50-60km/h vajag pēc iespējas lēnāk...

Laaciz 27.08.2020 19:15

Kurš tad īsti ir tas bomzis galā? Tas kurš aiziet paņem līzē 20-30K EUR vērtu auto ar viņu apmierinošu komplektāciju? Vai tas, kuram vajag līzi vecam premium, vai kam citam līdzīgam (galvenais lai piebāzts ar ekstrām) un ar milzu procentu no Mogo veidīgiem kantoriem?

Q7 tu nepiesauci nejauši. Izklausies pēc cilvēka no "Lietots premium un neko citu" grupas.

Cik daudz un bieži tu izmanto tās super puper ekstras savā mega krutājā ekstru piebaztajā tačkā? Vai tev viņas ir tik tā ķeksīša pēc?

Laaciz 26.08.2020 16:34

Rēcīgs arguments par to Q7

Kā Tev liekas, vai absolūtais vairākums, kas pērk auto no salona, to dara aizejot ar čemodānu kurā ir 20-30k EUR un saka "Do' ma šito te tačk'?" vai tomēr ņem līzē? Lai paņemtu to lietoto Q7, tiem 10k EUR būtu jābūt uz rokas nemaz nerunājot par tiem 13k ko savest kārtībā.

Laaciz 11.08.2020 14:14

Man arī kretinē S/S vienmēr uzreiz izslēdzu. Un pilsēta, manuprāt, ir vissliktākais variants šitai sistēmai. Neskaitāmas reizes piešķilt/noslāpēt motoru korķī sēžot stipri šaubos, ka ir veselīgi.

Vairākas reizes ir gadījies, kad aizmirstu izslēgt un esmu gandrīz pilnīgi apstājies , bet tomēr uzsāku braukt lieku robā atlaižu sajūgu, spiežu gāzi un bam nekas nenotiek. Tad ir atkal jāizspiež sajūgs, lai piešķiltos. Stulbākais, ka tas gadās, kad logs uz izbraukšanu ir minimāls un var nejauši sūdos iedzīvoties.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti