Ford 1.0 EcoBoost zobene ar mirkst eļļā, bet nu pagaidām uz pulksteņa ~104K km un viss šķiet ok.
Ja nekļūdos, tad siksnas maiņu paredz pie 160k km nobraukuma.
Ford 1.0 EcoBoost zobene ar mirkst eļļā, bet nu pagaidām uz pulksteņa ~104K km un viss šķiet ok.
Ja nekļūdos, tad siksnas maiņu paredz pie 160k km nobraukuma.
Šitādu joku man izspēlēja jaunais Niro. Uz šosejas uzsākot apdzīšanas manevru dabīgi sanāk straujāk pietuvoties priekša braucošajam, bet sistēma laikam uzskatīja, ka tūlīt avarēšu un meta pa brezmēm. Nav feina sajūta, kad esi izlīdis jau daļēji pretējā joslā un bam strauji nomet ātrumu.
Pirmo reizi ieraugot elektrisko Megane pirmā doma bija – auto ar identitātes krīzi. Skatoties uz to nevar īsti saprast, kas tas vēlas būt. Priekš krosovera par zemu. Kā hečbeks par masīvu.
Sākšu ar salonu, jo elektrisko Megane aptaustīju Auto 2022 izstādes laikā. Par interjera dizaina iedvesamu šķietami kalpoja Zoe. Auduma ielaidumi panelī, vertikālā planšete, lielais plaukts zem planšetes. Kopumā gan nekas aizraujošs vai neredzēts. Es saprotu, ka lieli ekrāni tagad tendence, bet nu tomēr var izdomāt kaut ko interesantāku kā divu ekrānu savienojumu ar ventilāciajs atveri pa vidu. Nepārdomāts likās plauktiņa risinājums zem planšetes. Braucot tā stūris sanāk kā atbalsta punkts kājai un precīzi celī. Nav īpaši komfortabli braukt kamēr tas konstanti spiežas celī. Neesmu arī lielā tukšuma fans starp vadītāju un priekšējo pasažieri. Personīgi man vairāk patīk apņemošas kabīnes sajūta.
Testa dienā Megane bija nedaudz jāpielādē, lai spētu veikt pēdējo posmu līdz Molam. Gaidīju kādas 20 min pēc kurām borta dators rādījā, ka pietiks ~82km. Līdz Molam no Circle K Slokas ir ~40 km. Jābrauc! Vajadzētu pietikt. Iekāpjot Megane sveicina ar futūristikām kosmoskoģu skaņām. Šeit gribētu piezīmēm absoluti neērtos durvju rokturus. Jā aeordinamika un tā, bet no lietošanas viedokļa galīgi garām.
Kā jau e-auto Megane brauc klusi un dinamiski. Ar dinamiku gan aizrauties nebija ieteicams, lai mierīgi tiktu līdz Rīgai. Tāpēc ātrāk pa 95 km/h nebraucu. Lieti noderēja adaptīvais kruīzs, lai bez iespringšanas varētu mērot ceļu. Iebraucot Rīgā ieslēdzu max rekuperāciju ar lāpstiņu aiz stūres un eksperimentēju ar viena pedēļa braukšanu. Tā kā jau šādi ir braukts iepriekš, tad piešauties bija ātri. Rezultātā Megane no Circle K ar ~82 km atlikušās distances pie Mola pieripoja ar ~59 km atlikušās distances mērojot nepilnus 40 km. Jāpiezīme A/C bija izslēgts.
Megane Electric noteikti nebūs mans favorīt e-auto. Tas gods pagaidām pienākas Cupra Born. Kaut ar to izbraukt nepaspēju, bet dizaina un interjera aspektā uzrunā daudz vairāk.
Šis tomēr bija neliels pārsteigums, cik tomēr kopumā sakarīgs braucamais tas ir. Kaut arī īsti neizprotu šī auto mērķauditoriju. Ir T-Cross un T-Roc, vai tiešām vajadzēja kaut ko starp tiem? Kāds varētu teikt tāpēc, ka tas ir krosovers ar “kupejas” virsbūvi, kas tagad ir tik ļoti populāri. Bet es teikšu, ka tas cilvēks ir ķerts un neko vairāk kā pastieptu, uzblīdušu un piepaceltu Polo tas neatgādina. Tas pats Renault Arkana izskatās “kupejiskāks” nekā šis Taigo.
Bet kā jau minēju uzskatu, ka kopumā ir tīri sakarīgs braucamais. 1.0 TSI raujas uz priekšu tīri žirgti. Stūrējas adekvāti, bet ne ko ekstra negaidiet. Salonā viss ir tipsiki “volkswageniski” pareizs, viegli aizsniedzams un saprotams. Ok labi ... tās klimata skārienpogas... Nu priekškam? Mēģināju regulēt un reāli neklausīja, ne slidinot, ne bakstot, ne stirpāk uzspiežot. Labi beigās jau kaut kā saprata, ka gribu vēsāku. Kas vainas ir grozāmam puļķim, Volkwagen?
Secinājums - komfortabls auto, kas īsti ne ar ko neizceļas uz līdzīgu modeļu fona. Braukt var, bet nekādas īpašas izjūtas neizraisa
Par šo sakāmā nebūs daudz, jo lielāko daļu brauciena pavadīju korķī uz Ventspils šosejas. Nelielu gabalu izbraucu cauri arī pilsētai un ļaujiet es jums teikšu brīžiem bija jāpiedomā pie braukšanas. RS3 pat pie vieglāka gāzes pedāļa spiediena mēģināja rauties uz priekšu kā pie ķēdes piesiets suns. Kaut kā jau iemanījos kā apieties, bet pirmo reizi piesēžoties var sagadāt pārsteigumu. Kā jau sportiskam auto piekares regulējums ciets un katru bedri uz ceļa var just perfekti. Grants-asfalta parodiju, kas kalpo kā ceļš Ventspils šosejas remonta vietā varēja “izbaudīt” pilnībā. Bet nu atrodoties savā elementā uz laba asfalata cēliens ir vienkārši fantastisks.
Salons kā jau AUDI – labi nostrādāts, kvalitatīvs ar ērtu, sportisku sēdekli un sporta stūri. Īsumā patīkama vieta, kur atrasties.
Infotaiment sistēmai atvēlēts liels displejs, ko papildina AUDI virtuālais kopkits. Abi ekrāni ir augstu izšķirtpēju un labi parādīja visu nepieciešamo info. Karti jo īpaši ērti bija skatīt lielajā ekrānā. Protams, galamērķus, ko saprastu Waze vai Google Maps šī sistēma īsti nespēja, tāpēc Android Auto vai Apple Car Play būs labākais draugs.
Auto, kas uzsit asini un aicina uz strauju braukšanu un savā spilgti zaļajā krāsā liek atskatīties.
Fabia man arī tā parasti asociējās. Piedāvātu tam 1.5 arī manuāli, tad gan jau tas cipars sāktu patīkamāk izskatīties.
Diemžēl tagad tā ir tendence, ka viss paliek dārgāks. 23k EUR plus kādas ekstras, protams, ir pasalīti par it kā mazauto, bet ietekmēt mēs īsti to nevaram. Piemēram, mans Focus ar 1.0 un 6MT 2017. gadā maksāja nedaudz zem 15k EUR. Tagad līdzvērtīgi aprīkots jau grozās pāri 20k EUR.
Par Karoq neko daudz nedomāju pirms brauciena. Saskare ar pirms Facelift modeli arī nav bijusi līdz ar to īsti nekāda priekšstata man nebija. Bet! Mani pārsteidza cik labi šis krosovers vadās. Uz ceļa turējās tik labi kā hečbeks, ērtais vadītāja sēdeklis ar labu sānu balstu turēja vietā kā pielīmētu, ko gan nevarētu teikt par citu dalībnieku... C5 Aircross, es skatos uz tevi... Lai nu kā vadības priekus jau atkal papildināja, manuprāt, teicamā DSG darbība, kas šķiet spēja paredzēt manas braukšanas vēlmes, un pavisam adekvātais 1.5 TSI dzinējs. Aktīvākas braukšanas piekritējus noteikti iepriecinās 2.0 TSI ar 190 Zs, kuru izmēģināju brālēnā – Ateca. Ja jau reiz pieminēju Ateca, tad jāsaka, ka Karoq vizuāli man personīgi pat ļoti atgādināja to. Brālēni, gan jau tāpēc.
OK brauc labi, bet kā ir iekšā? Karoq salons ir patīkama vieta, kur atrastiesties, un tur paldies jāsaka Sportline izpildījumam ar ādas apdari. Mīkstā plastmasa, kur tai jābūt un cietā kaut kur tur apakšā, kur tāpat reti kāds grābstīsies, ja vien nav mode iemest spraugā starp krēslu un viduskonsoli, piemēram, telefonu. Kam negadās, vai ne? Nu labi, kas vēl par salonu... Ā jā... “Piano black” plastmasa. Nu neesmu fans. Viegli smērējas, skrāpējas un krāj putekļus. Un Karoq gadījumā manā sēdpozīcijā no tās plastmasas jūtami atspīdēja saules stari un žilbināja acis. Jā sīkums, nedaudz koriģējot sēdpzoīciju un tomēr iespēja apžilbināt pašam sevi ir.
Kas iepriecināja ir bezvadu Android auto, ko arī izmēģināju. Ehh... patīkami, ka nav ar vadu jāņemas.
Vienīgo lielo mīnusu, ko novēroju – spēcīgais riepu troksnis no priekšējiem riteņiem. Vai tas būtu riteņu izmērs, pašas riepas vai vienkārši slikta skaņas izolācija pie arkām, grūti teikt. Bet braukšanas prieku tas pabojāja minimāli.
Rezumē. Šis būtu mans otrs kandidāts Gada auto titulam. Manuprāt, teicams auto cilvēkam ar ģimeni, lai varētu komfortabli doties uz darbu, skolu vai tālākos izbraucienos, tajā pašā laikā piedāvājot labu vadāmību, ja sagribas nedaudz aktīvāk pabraukt.
Ar Škoda Fabia iepazinos tuvāk jau šī gada Auto 2022 izstādē – Monte Carlo izpildījumā. Jaunās paaudzes Fabia iekrita acīs kā izskatīgs un praktisks kompaktklases pārstāvis, ko pirms tam tikai attēlos biju skatījis. Savu pārliecību nostiprināju vien Ķīpsalas izstāžu halle. Uzskatu, ka ir potenciāls Gada auto titula kandidāts. Tā kā tas savos izmēros nu jau ir sasniedzis aigājušu Golf paaudžu (Golf 5?) izmērus, tad par galīgu mazauto to grūti dēvēt. Kā priekšā tā aizmugurē var gana ērti iesēsties, bagāžniekā vietas pietiek, lai iemestu kempinga aprīkojumu, meklējot piedzīvojumus dabā, un gan jau arī veļasmašīnai vieta atrastos, ja negribas par piegādi maksāt.
Bet nu vairāk par pašu testa auto. Fabia bija atvesta Elegance izpildījumā ar 1.0 TSI (110 Zs, 200 Nm) un 7 robu DSG. Ja 70 - 80 % laika pavadīsiet pilsētā/piepilsētā, tad 1.0 motorīts būs adekvāts. Tas ir ņiprs no starta un arī gaitā nav galīgs nīkulis. Bet, ja tas tomēr šķitīs par maz, tad piedāvājumā ir pieejams arī 1.5 TSI (150 Zs, 250 Nm), kas gan tiek piedāvāts tikai ar DSG.
Kā gan tas brauc? Pat ļoti labi! No vietas atraujas bez ierunām un veikt apdzīšanu nav problēmu, protams, izvērtējot auto dinamikas rādītājus un pretīmbraucošā potenciālo attālumu. DSG kārba klausa teju vai uz mājiena un kaut kā nepieķēru sevi pie domas “Eu! Man nevajag šito robu tagad!”. Stūre labi klausa braucēja pavēlēm un ir pietiekami precīza, lai gribētos braukt nedaudz aktīvāk. Sēdpozīcija ērta – nav šauri vai iespiesti. Sānu atbalsts adekvāts un noturēs vadītāju vietā.
Priecē, ka vismaz pagaidām ne viss ir iestumts ekrānā un tādas elementāras funkcijas kā klimatkontrole, skaļuma regulēšana un īsceļu pogas vēl ir izdalītas atsevišķi. Ziemā noteikti noderēs apsildāmais vējstikls. Šādu funkciju nu jau lietoju praksē 6. gadu un bez tās negribētu iztikt.
Vai kas nepatika? Pirmais, kas iekrita acīs kā mīnuss – kruīza kontrole uz kloķa aiz stūres. Nu vai tiešām nebūtu atradusies vieta uz stūres, lai varētu ērti aizsniegt? Vispār tas laikam būs vienīgais piesiešanās punkts, ko piefiksēju īsajā laika posmā kopā ar Fabia.
Kopumā teikšu, ka šis ir labi noslīpēts modelis. Personīgi favorīts noteikti būtu 1.5 TSI Monte Carlo izpildījumā!
Pēc 13. augusta brauciena secinu, ka man uz doto brīdi izteikta līdera uz Gada auto titulu nav. Ir, protams, kas sliecās uz to pusi kā, piemēram, Škoda Karoq, bet tas raugoties caur "Average Joe" prizmu. Varētu tajā katlā mest arī jauno Fabia. Te laikam lien ārā mana vispārēja patika pret Škoda, bet to pieminot uzskatu, ka abi modeļi ir labi nostrādāti bez ierunu auto, kas labi kalpos tam pašam "Average Joe".
Pretendentu vidū, protams, ir kas izceļas ar kādu aspektu labāk - dinamiku, komfortu, vadāmību un ir tādi, kas atstāja vienaldzības garšu. Bet par to plašāk centīšos sadrukāt, kad būs atsevišķās tēmas.
Par e-auto jāpiekrīt augstāk minētajam viedoklim. Nav tie īsti gatavi kā plašpatēriņa prece. Ne šajā veidolā. Vai to spēs mainīt līdz jaunu iekšdedzes dzinēju aizliegumam? Lūk tas ir miljons EUR jautājum.
Nebūs gan man nekādas saistības. Vienkārši sakritība.
Jāpiesakās ir.
Taisni pār' dien' atpakaļ prātoju, ka nekas vēl nav dzirdēts par Gada Auto konkursu.
Tikko apskatījos pāris gadus vecu video, kurā kruizā ar 120 km/h panelis rāda 4.5L/100km manā Focus. Bet, ka būtu 10L+ kaut kā nav novērots, nu normālos braukšanas apstākļos, protams.
Tagad pa to pašu Siguldas šoseju braucot ar 120-130 man šķiet vairāk par 7-7.5 īsti neiet. Bet jāuzmet aci nākamreiz, lai būtu drošs.
Izvēle ir izdarīta un tēmu nav īsti vērts turpināt, bet man tomēr interesē, ko nozīmē krietni sliktāks ISO? ISO nevar būt ne labs ne slikts, tas vienkārši ir sensora gaismas jutīgums. Slikti vai labi var būt kameras spēja tikt galā ar augsta ISO radīto troksni. Sony A7SIII pie augsta ISO ir spēcīgs Noise Reduction, bet BM graudaināks, bet saglabā vairāk detaļu.
Varbūt var uzmest aci arī uz Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K PRO? Cena zemāka, bet kamera ir ļoti spējīga. Canon EF mounts ļautu izmantot esošos Canon objektīvus, protams, ja tie ir EF. Iebūvēti ND filtri Pro versijā arī noteikti nenāk par sliktu un, ja atmiņa mani neviļ, tad šīm kamerām bonusā nāk pilnā Davinci Resolve versija video apstrādei. Nekāds subscribe pēc tam vairs nav vajadzīgs , lai lietotu Resolve.
Paldies, ka paskaidroji man mana posta domu, ko gan būtu bez tevis darījis?
Nezinu tādu kalkulatoru, kas dotu man pareģa spējas, lai aprēķinātu lādēšanas izmaksas pēc 10+ gadiem desmitiem tūkstošu autiņu, ja slodzes dēļ celsies tarifs. Bet viens ir skaidrs... Sludinātais lētums izbeigsies ātri.
8 gadu laikā daudz, kas var mainīties un tie paies ļoti ātri.
Kas notiks, ja visi gribēs būt gudri un lādēs "off peak" un naktīs? Vairāki desmiti vai pat simti tūkstoši autiņu vienlaicīgi. Vai tad tas arī būs "off peak" un pa lēto?
Tas ir tāpat kā teikt, je negribi sēdēt korķī izbrauc ātrāk, bet, ja visi klausīs šo padomu, tad atkal būs korķis, bet tikai agrāk.
Pa 18k EUR man liekas tik Dacia Spring sanāk. Diez vai lielais vairums tautas ar tādu mazohismu gribēs aizrauties.
Ir arī cits aspekts, ko jau te kāds, man liekas, kaut kad ir minējis. Ja nepildīsim tās savas klimata saistības, tad maksāsim sodu un šo naudu zaudēsim tāpat.
Viss jau skaisti, bet tas kas var atļauties tos 35-45k EUR par tādu vidēju e-auto, tam tie 4500 EUR neko daudz nemainīs, kā varbūt nedaudz mazāku mēneša maksājumu. Tā tomēr ir izklaide turīgiem privātmāju īpašniekiem.
Kur var atrast to interviju? Interesanti palasīt kādas opcijas. Dzīvojot jaunajā projektā teorētiski vajadzētu varēt vieglāk saorganizēt, jo katram ir sava stāvvieta.
Piekrītu. Pilnīgi nevajadzīgs pasākums, ja jau reiz pat līdzi var nebūt pietiek ar ID, tad priekš kam vispār vēl kaut ko izgatavot? Es pat neatminos pēdējo reizi, kad tiesības būtu rādījis.
TA uzlīmes un vēl tur pāris aspekti kā "Maksa par nodokļa iekasēšanu" un "Datu pārbaude" vai kā tas punkts saucās un katrs 2 EUR. Nav liela summa, bet salasās no visiem aktīvajiem braucējiem smuka summiņa.
Un kā plastikāta gabals var izmaksāt 22 EUR vispār nav skaidrs.
Viena jauna numurzīme izmaksā nepilnus 14 EUR un tas ir liels metāla gabals. Kaut kā nesamērīgi.
Jāpiekrīt, ka Enyaq ir viens no sakarīgākajiem EV, kas pieejams tirgū. Protams, jābūt gatavam "izklepot" jau augstāk minēto 61k EUR, kas nebūt nav maza nauda, jo sakarīgākais ceļš ir lielākā baterija.
~20 min testa braucienā pirms kāda laika jau, daudz iepazīt nevar, bet pirmie iespaidi radās. Ekstejers bija pirmais, kas uzrunāja, jau pie pirmās prezentācijas internetā. Elegents dizains ar asām līnijām, kuras labi papildina dizainu. Salons mājīgs, komfortabls un vispār patīkama vieta, kur atrasties. Infotaiment sistēmā iedziļināties īsti nesanāca, tam būtu jāvelta daudz vairāk laika.
Gaitā kluss un līgans. Rāviens pietiekams, lai iekļautos satiksmē un uzsāktu apdzīšanas manevrus. No 0 km/h pirmie 20 km/h likās gausi, bet pēc tam cēliens jūtams.
Kopumā šķiet labi izdevies aparāts un salīdzinot ar visiem e-auto ar kuriem braukts šis ir mana TOP augšgalā.
Parasti liek blakus vai netālu esošajos maksas stāvlaukumos, kur parasti par moci prasa 50 % no mēneša maksas. Pats tā esmu darījis. No rīta 10 min ar kājām un var braukt.
Jaunajos projektos mēdz pat vietas, kur var mierīgi nolikt nevienam netraucējot.
Eee... Šis varētu būt interesanti! Piesakos uz 9. aprīlī.