Kārtot: Augošā secībā
1 2
JurisKreicbergs 11.01.2019 13:51

Jāzina, ko ir vēlme darīt, cik precīzi, kādam mērķim. Ja interesē, aicinu piezvanīt, telefonu viegli atrast.

JurisKreicbergs 04.01.2019 20:40

Tāpat kā Konai, tika mērīta arī Leaf dinamika. Iegūta tipiska priekšpiedziņas auto mierīga ieskriešanās dinamika, starp 0.3 un 0.4 g, saglabājot to līdz apmēram 80 km/h. Salīdzinot ar iekšdedzes motoru, protams, tas notiek iespaidīgi klusāk un bez nepieciešamības pārslēgt pārnesumus. Salīdzinājumam – X3, tajā pašā vietā un ātrumu diapazonā 0.35 līdz 0.75 g. Leaf rekuperatīvā bremzēšana ar e-pedāli nodrošina ievērojami aktīvāku bremzēšanu nekā Konai – pat ap 2 m/s2. e-pedālis arī nodrošina iespēju apstāties bez darba bremzes izmantošanas, kas ir visai ērti. Ja mediju braucienā salonā dziedāja sienāzis, šoreiz tas vairs netika sadzirdēts un Leaf atstāja jau patīkamāku iespaidu. Kā jau parasti, Gada auto braucienos izvēlējos arī kādu nostalģijas ceļu, ar Leaf izvēloties ceļu, par kuru ir atmiņas par braucieniem ar GAZ 51, automobili, kura tehnoloģijas ir tuvu 100 gadu vecākas par Leaf. Ja apvieno ar elektroautomobilim piešķirtajām privilēģijām, nav lieli nobraukumi, bet ir daudz jāstāv pilsētas centrā, Leaf noteikti ir iekļaujams auto izvēles sarakstā.

JurisKreicbergs 04.01.2019 20:38

Visvairāk Lamborghini iepriecināja ar kolēģu smaidiem, kāpjot ārā no automobiļa. Iespēja izvēlēties sportisku un vēl sportiskāku braukšanas dinamiku iepriecina, tam izveidots arī atbilstošs dizains. Automobilis noteikti ir ar praktiskāku pielietojumu nekā citi Lambo, kaut gan var arī šķist, ka auto ir atstājis savu parasto nišu. Daudziem patika īpašā motora skaņa. Mani personīgi nepriecē lieks troksnis, īpaši tad, ja troksnis klusā laikā tiek radīts aiz loga uz ielas. Kad pats atrodies pie stūres, šo nepatiku ir viegli aizmirst, jo skaņa pastiprina dinamiskās ieskriešanās iespaidu. Kā var redzēt no automobiļa dinamikas ieraksta, 1 g paātrinājumu auto sasniedza tikai uz sekundes daļu, ļaujot sajust kārtīgu iespiešanos sēdeklī, pēc tam paātrinājums samazinās līdz 0.5 ... 0.6 g gan vadāmības nodrošināšanai, gan arī ātruma pieaugums un visai lielā automobiļa masa prasa pietiekami daudz jaudas – lielu daļu no ieskriešanās laika no motora tiek paņemts 300 līdz 400 kW (skaitļi aprēķināti no ieskriešanās dinamikas). Lai tas būtu sajūtams bez rēķināšanas, motora jauda un paātrinājums apskatāmi arī uz mērinstrumentu displeja, uzverot īpašo automobiļa statusu. Pēc pārslēgšanas no atpakaļgaitas uz priekšu (interesanti, ka nav viegli atrast kā to izdarīt), atpakaļgaitas kamera darbojas vēl visai ilgi - laikam, lai redzētu tos, kas skrien no pakaļas cenšoties nofotografēt īpašo automobili.

JurisKreicbergs 04.01.2019 20:36

Konkursam tika iedota labi aprīkots modelis, kas vienmēr uzlabo automobiļa vērtējumu. Sēdeklis, kas atbīdās iekāpjot un izkāpjot, dienā, kad tiek braukts ar dažādiem automobiļiem, ir īpaši patīkams. Auto kopumā atstāja patīkamu iespaidu. Tomēr tas nebija starp maniem 7 labākajiem, bet nav arī liels brīnums par kopumā izcilo žūrijas novērtējumu. Pārsteidzošāk, ka par tik labi novērtētu automobili šeit ir maz komentāru.

JurisKreicbergs 04.01.2019 20:34

Automobilis, kurš būvēts, lai atšķirtos no citiem. Vedot ar Rifter žūrijas kolēģus uz pilsētas centru, bija interesanti klausīties, kādu pārsteigumu izsauc dažādās lietu novietnes automobilī. Īpaši daudz brīvas vietas izveidojas virs vadītāja galvas. Šķiet, ka atkal kāds auto paredzēts nevis tiem, kas brauc ar naģeni, bet ar cilindru galvā. Varbūt domāts tiem, kam augums ir 2.20. Kompaktais garums un palielināts augstums atvieglo automobiļa lietošanu pilsētā, tomēr krāmu nodalījumu skaits liecina par ērtību tālākiem ceļojumiem. Pārnesumu pārslēgšanas svira liek pastaipīties, bet nav arī īpaši neērta. Nedaudz ērtāka šķita Berlingo nekā Rifter. Labā kompānijā braucot, gana lietojams auto. Visai drošs uz šosejas – auto dinamika neizaicina pārsniegt ātrumu. Ne par velti, ieguva Latvijas Ģimenes auto 2019 balvu. Noteikti lietojams arī kā mazs komercauto, īpaši tehniķiem, kur daudzās bagāžas novietnēs var novietot retāk lietojamus instrumentus, ko nepārnēsā līdzi katru reizi.

JurisKreicbergs 04.01.2019 20:33

Elektriskā Kona - patīkams pārvietošanās līdzeklis. Priecē palielinātais nobraukums, kas gan, protams, tiek panākts arī ar lielāku automobiļa kopējo pašmasu. Tā kā daudziem patīk runāt par elektroautomobiļu īpašo dinamiku, tika mērīta ieskriešanās. Kā jau sagaidāms no priekšpiedziņas automobiļa, maksimālais paātrinājums bija starp 3 un 4 m/s2, 150 kW jaudas dēļ to saglabājot līdz pat 90 km/h, kas kopumā nodrošina labu ieskriešanās dinamiku. Pilsētā gan tāda ieskriešanās nav īpaši labāka, kā ar vairumu citu automobiļu. Gandrīz katrs šļūkājamais auto, kad pedāli iemin grīdā, pilsētā aiziet projām no daudziem citiem, jo ne jau visi min grīdā, toties no pilnpiedziņas auto var atpalikt kā apstājies. Konas trīs rekuperācijas līmeņi nebremzē īpaši intensīvi, pat augstākais līmenis nodrošināja tikai ap 1 m/s2, kas ir tāda atslābuša piebremzēšana. Turklāt rekuperatīvā bremzēšana izbeidzas jau pie apmēram 15 km/h, kas, atšķirībā no vairākiem citiem elektroautomobiļiem, neļauj pilnībā apstādināt automobili un jālieto arī darba bremzes. Automobilis noteikti ir solis uz priekšu elektroautomobiļu attīstībā.

JurisKreicbergs 04.01.2019 20:31

Kā vairums, kāpu auto ar aizdomām. Braucot paugurainajā 333 trasē - nekādas aizķeršanās. Šīs klases automobiļi man parasti šķiet par lielu, tomēr pārsteidza, ka ar visu lielumu ilgi mācījos, kā iekāpt automobilī neatdauzot galvu. Citādi - komfortabli un ērti.

JurisKreicbergs 04.01.2019 20:24

No Gada auto testa braucieniem jau pagājis pailgs laiks, bet par Q8 tikai viens ieraksts. Parastā Audi problēma Gada auto skatījumā – kurš gan no Audi gaidīja kaut ko citādu. Izcils, patīkams auto, nelec acīs ar ārišķībām (izņemot cenu), bet skaisti dara savu darbu. Ar visiem Audi izvēlējos braukt dienas beigās un tumsā, kad labs automobilis kompensē nogurumu un apgrūtināto redzamību. Šādā automobilī var sataisīt gudru ģīmi un lepni izskatīties automobiļi, kas man tomēr šķiet par lielu praktiskai rumpja pārvietošanai no A uz B – man tuvāki ir Q2 un Q3 izmēri. Neliels pārsteigums bija 333 paaugstinātās pārgājības trasē, kur uz displeja bija prom aizritināts bezceļu režīms, ko kolēģim neizdevās uzreiz atrast, tādēļ tika braukts ar neatbilstošu regulējumu un atbilstoši iegūstot neatbilstošu sniegumu. Kādreiz liela izvēle ir pārāk liela. Ja ir vēlme un iespēja pārvietoties pašam pie stūres esot solīdā premium automobilī, Q8 tam ir ļoti atbilstošs.

JurisKreicbergs 04.01.2019 20:22

Kā rakstīju pēc mediju braucieniem – noslēguma braucienos ar prieku atgriezos X3. Komfortabla braukšana gan 333 apvidus auto trasē, gan uz šosejas. Kā jau jauni automobiļi – tie netika pārbaudīti īpaši augstas grūtības pakāpes trasē, tādēļ pa 333 kalnaino pauguru varēja braukt it kā ar pāris pirkstiem stūrējot – bez jebkādas piepūles (tas tā nebija visiem testiem pieejamiem automobiļiem). Pārsteidza, ka neieguva nevienu nomināciju Latvijas Gada auto 2019, kā arī neiekļuva fināla septītniekā. Laikam cena vērtēta kā augstāka, nekā vairums vēlētos. Tā jau arī būtu jābūt atbilstoši automobiļa kvalitātei. Visticamāk liela daļa no X3 īpašniekiem pielieto tikai mazu daļu no automobiļa spējām.

JurisKreicbergs 04.01.2019 20:21

Līdz šim Tuareg mani nebija uzrunājis – šķiet pārāk masīvs automobilis tam saturam, ko tas pārvadā. Gada auto braucienos izrādījās viens no interesantākajiem automobiļiem. Pa 333 pauguraino trasi brauc kā spēlējoties – nekādas piepūles no autovadītāja. Tā kā bija iedots visai pilnīgas komplektācijas automobilis, sanāca gandrīz kā vizināšanās uz dīvāna (pārāk atslābuša braukšana gan var arī nebūt droša). Netīšām biju izvēlējies adaptīvo kruīza kontroli ar ātruma ierobežojumu ievērošanu. Apdzīvotā vietā uzspiežu ātruma uzstādījumu un braucu atpūzdamies. Kad izbraucu no apdzīvotas vietas, noslinkoju nospiest uzreiz gāzes pedāli (iAuto forumā bija rakstīts, ka tā darot tikai sliktie autobraucēji), auto pats ieskrienas līdz precīzi 90. Sāku spēlēties – ļaut ātrumu izvēlēties auto. Kā zīme 70, jau laicīgi ar motoru piebremzē un brauc visai precīzi 70, tā vairākas reizes, līdz atkal apdzīvota vieta, atkal 50. Jocīga sajūta. Tad ar šo beidzu. Izbraucu mežu. Nav paraduma tādā vietā braukt ātri, tomēr iznāca nedaudz ātrāk nekā ar citiem auto, ar kuriem iebraucu meža stigā - kā pa laideniem viļņiem nevis krata uz katra nelīdzenuma. Kā pa šoseju. Var izkāpt ar smaidu. Režīmu pārslēgšana kopā ar ceļa izvēli pārslēdz arī balstiekārtas augstumu, bet var arī individuāli, kas šķiet īpaši ērti. Tā arī nesapratu, vai vēlos atgriezties Tuareg – visai dārgs un ļoti ērts automobilis, bet brīžiem šķiet, ka par ērtu un par lielu.

JurisKreicbergs 04.01.2019 20:20

Lai jēdzīgi izmēģinātu tādu automobili kā A7 Sportback, jābrauc ātri vai ļoti ilgi. Pārkāpt noteikumus nevēlējos, ilgi braukt nebija iespēju un laika, izvēlējos braukt uz pilsētu, kur varēja pasēdēt sastrēgumā pirms Ulbrokas apļa. Adaptīvā kruīza kontrole kvalitatīvas audiosistēmas pavadījumā patiesi atļauj izbaudīt sastrēgumu. Ja nebūtu krosoveru mode, šis būtu atbilstošāks Latvijas Premium auto 2019 pretendents.

JurisKreicbergs 04.01.2019 20:19

Auto palika atmiņā ar vislabāko priekšējo displeju – nekā lieka un viss ērti un skaisti izkārtots. Uz navigācijas uzklāj lieliem cipariem ātruma rādījumu, tam gar malām motora apgriezieni un ātrums, vēl gar malām – degvielas līmenis un motora temperatūra. Iespēja uzlikt minimālo displeju – tikai digitāli parādīts ātrums. Neparasti - nebija viegli atrodama USB lādēšana – izmantoju pāreju. Stūre pazemu – mērinstrumentu panelis skatāms virs tās, stūre gandrīz atduras pret ceļiem, jābrauc platām kājām. Nav pirmais auto, kurš pārsteidza ar to, ka, atsprādzējot drošības jostu, ieslēdz motoru, kuš bija izslēgts – vēl neesmu sapratis, kāpēc tā izveidots.

JurisKreicbergs 04.01.2019 20:17

Tā sen nebiju darbojies ar pārnesumu pārslēgšanu, kā ar Duster. Pie 40 gribas jau ceturto pārnesumu. Lai ieskrietos līdz 90, izmantoju visus sešus pārnesumus. Tā aizrāvos ar darbošanos ar pārnesumiem, ka brīdī, kad jau bija gandrīz 90, ieraugu fotoradaru un atceros, ka biju 70 zonā. Pārsteidzoši, parasti ātrumu viegli pārsniegt, ja ir izcila dinamika. Tomēr izveidojas dabīgs drošā ātruma ierobežotājs – nav komfortabli braukt virs atļautā ātruma. Īsie pārnesumi dod vairāk vilces spēka, kas nodrošina pārgājību, kas tika izcili novērtēta, piešķirot 4x4 Apvidus auto 2019 balvu. Pabraucu arī pa meža stigu, kur iebraucu arī ar citiem paaugstinātas pārgājības automobiļiem. Kāds labvēlis jau bija pārvilcis koku pāri ceļam, novirzot uz daudz smilšaināku posmu, kur Duster gāja tikpat viegli. Kā vēlāk skatījos, labi, ka nebraucu kokam pāri – klusinātājs izvietots tā, ka koks varēja pret to nepatīkami atsisties. Labs auto, ja retāk jābrauc pa pilsētu, vairāk pa sliktākiem ceļiem un neceļiem.

JurisKreicbergs 04.01.2019 20:14

Viens no patīkamajiem gada auto braucieniem. Mazs auto, gana ņiprs, kaut arī, gadījās, ja neiespiež pedāli pietiekami dziļi, kas DSG liek pārslēgt pārnesumus, izklausās, ka motors gurst, citādi nekā lieka vai trūkstoša. Noteikti iekļaujams izvēlē, ja nepieciešams neliels auto.

JurisKreicbergs 31.12.2018 23:43

Atļautais ātrums nav saistīts ar apstāšanās ceļa garumu (pilsētā bremzes nestrādā sliktāk). Bremžu uzlabošanās maz izmainījušas bremzēšanas ceļa garumu, riepas to samazinājušas ievērojamāk. Vēl vairāk izmainījusies automobiļu pasīvā drošība, kas sekmē spēju izdzīvot ceļu satiksmes negadījumā. Mainījusies ir vēlme dzīvot. Bija gads, kad LV bojā gāja gandrīz 1000 cilvēku. Šogad 150 ir daudz, ja skatāmies, kā izdzīvo citās Eiropas valstīs. Ja vēl vairāk vēlēsimies izdzīvot, var nākties vēl samazināt ātrumu :-(. Par to arī šis foruma ieraksts - ja ir vietas, kur vēl atļauts braukt ātrāk, bez iemesla (kas nav runāšana pa telefonu) nevajag bremzēt satiksmi un radīt nervozitāti uz ceļa. Tomēr, ja kāds brauc lēnāk, labāk bez nervozitātes pieņemam, ka viņam ir iemesls.

Katru reizi, kad par šo runāju, atgādinu: ātrumu samazina nevis tāpēc, ka ātrums būtu galvenais negadījumu izraisītājs, bet gan tāpēc, ka, lai kas būtu izraisītājs, ar mazāku ātrumu būs vairāk izdzīvojušo un labāka iespēja ātrāk atveseļoties pēc negadījuma.

Ja par Tiguan - auto tiešām patīkams, arī braucot ar atļauto ātrumu. Vairums no mums būtu pārsteigti ar cik minimālu ātruma palielinājumu pietiktu, lai Tiguan vairs nevarētu nobremzēt labāk par Corolla ar atbilstošām riepām.

JurisKreicbergs 25.11.2018 20:30

Trīs Lielā testa dienas Sunīšos pagāja ātri, jo paspēt tuvāk iepazīties ar 28 automobiļiem ir visai izaicinoši. Lielais automobiļu skaits ļāva labi saplānot braukšanas secību un varēja labi paspēt izbraukt ar visiem automobiļiem. Ar mazākajiem auto varēja aizbraukt līdz Rīgai un pabraukt ierastajā pilsētvidē. Ar pilsētas apvidus auto izvēlējos tuvāko mežu stigas, nesagaidot pārgājības brīnumus, bet ļaujot balstiekārtai padarboties uz nelīdzenāka ceļa. Braukšana ar apvidus automobiļiem pa tuvu esošās 333 trases Offroad parku ļāva ieskatīties spējīgāko pilnpiedziņas auto veikumā. Apvidus auto spējas labprāt pārbaudu bez ieskrējiena, tādēļ arī nelielie smilšu kalniņi radīja atšķirību dažādiem auto un dažiem automobiļiem braukšanai paugurā vajadzēja pāris piegājienus, kamēr labākie brauca kā pa līdzenumu. Pa akmeņainajiem slīpumiem visi auto pārvietojās gana labi. Maz salīdzināms ar pārējiem automobiļiem bija Lamborghini Urus, jo nobraukuma limits ļāva vien pāris intensīvus dinamikas izmēģinājumus - prieciņš īss, bet patīkams. Ar dažiem izcilajiem premium automobiļiem izvēlējos braukt tumsā, kad visvairāk var izjust braukšanas komforta atšķirības, kaut gan jānobrauc, ir visai daudz, lai kārtīgi izjustu patiesi ērtu automobiļu priekšrocības. Kā parasti labu atmosfēru radīja žūrijas kolēģi un organizatoru rūpes par labi paēdušiem autobraucējiem. Prieks arī par izcilajiem foto un video materiāliem, kas tika radīti braucienu laikā. Pasākuma mērķis - noskaidrot Gada auto, personīgi man netika sasniegts - bija daudzi dažādi un izcili automobiļi, katrs piemērots savam klientam un situācijai. Zinu, ka kolektīvs žūrijas viedoklis izkristalizēs, kurš no automobiļiem šogad tiks īpaši izcelts Gada auto statusā un esmu pārliecināts, ka piekritīšu kolektīvajam viedoklim - titulu pelnījuši noteikti ir vairāki auto.

Kas patika - 3 dienas izklaides labā sabiedrībā un ar jauniem automobiļiem.

Ja vēlas atrast kas nepatika – testu laikā iekavētie darbi jāveic tik un tā.

Pārsteigumi? Suzuki Swift pieklājīgā veiktspēja, vēlmēm perfekti atbilstošs Peugeot 508 displejs, Škodas Fabia ērtums mazajā izmērā, darbošanās ar Dacia Duster pārnesumiem, Touareg dārgās komplektācijas premium sajūtas un, protams, iespēja nedaudz paātrināt Lamborghini.

JurisKreicbergs 28.09.2018 21:40

Peugeot 508 pirmās sajūtas - sportiskais dizains izveidots tā, ka pakaļa nav pilna auguma cilvēkiem, bet priekšā, atbilstoši sportiskam konceptam, zemā sēdpozīcijā augstums pilnīgi pietiek. Arī dinamikas sajūtas bija atbilstoši sportiskam ielas automobilim. Dizains skaists, vairāk detaļas īsā braucienā nepaspēj uztvert.

Tomēr pārskatot citus komentārus, var labāk izprast autoražotāju ieceres. Visiem auto tika mēģināts pārslēgties starp braukšanas režīmiem, bet šoreiz necentos iegaumēt kuros modeļos kādi režīmi piedāvāti. Ja ir vairāki, tad bez standarta (rūpnīcas ieteiktā) biežāk bija sportisks, tad eko, slidenos vai smilšu apstākļos, īpaši pilnpiedziņas auto. Man pašam parasti paticis standarta režīms (droši vien domāju līdzīgi, kā konstruktori, kas to izveidojuši). Šoreiz vairākiem auto standarta nemaz nebija, bet uzreiz to nosaukuši par komforta režīmu. Eko režīmā var braukt, ja bāka gandrīz tukša un uzpildes vietu vēl nevar paredzēt. Sporta režīmos pašam nepatīk augstie apgriezieni, gan tāpēc, ka uz koplietošanas ceļa ar sportošanu nenodarbojos. Uzsākot apdzīšanu, nekur nav tā jāsteidzas, lai dažas desmitdaļas, kuru laikā notiek pārslēgšanās un rodas vēlamais paātrinājums, nešķiet svarīgas. Tomēr, kā redzu, ir autobraucēji, kam vajag augstus motora apgriezienus tūlīt (kuriem reizēm izveidots vēl sportiskāks – trases režīms). Tātad ražotāji dara pareizi, veidojot arī šādu piedāvājumu, acīmredzot vajag tādu arī automātam – agrāk uzskatīja, ka sportiskie braucēji izvēlas mehānisko kārbu. Braucot ar jaunākiem auto, arvien retāk ir gadījumi, kad jāmēģina izdomāt, kā kārbai panākt tādu pārslēgšanos, kā vēlētos. Biežāk nākas secināt, īpaši augstākas klases auto, kārbas nodrošina labāku pārslēgšanos, nekā es to darītu manuāli, īpaši pie ātruma samazinājuma.

Ja personīgi sev es šobrīd neizvēlētos vairumu no izmēģinātajiem auto (par mazu, par lielu, par maz vietas kravai, par dārgu, par vārgu vai par daudz jaudas šļūkāšanai pa pilsētu, benzīnam skaņa kā dīzelim, grab salons vai salons par lepnu, par lielu degvielas patēriņš, par vecu vai par jaunu dizains u.c. ), tad praktiski katram auto, šķiet, varu saskatīt kādam pircējam konkrētais modelis varētu būt īstais. Pa retam komentāros, šādu attieksmi kāds vērtē – samaksāts, uzpirkti, paši dīleri rakstījuši, jo rakstītais neatbilst viņu vērtējumam. Savukārt es šeit uzskaitītos trūkumus komentāros vairumā gadījumu neattiecinu uz konkrēto auto marku, bet uztveru tikai kā konkrētā modeļa neatbilstību tieši manām šī brīža vēlmēm. Toties ar interesi lasu visus komentārus, tā mēģinot labāk izprast, ko citi šobrīd vēlas vai nevēlas no automobiļa. Paldies visiem par interesanto lasāmvielu.

JurisKreicbergs 02.06.2018 11:58

Gada auto 2019 pavasara mediju testa brauciens man sākās un beidzās pie SIA Andre motors, paņemot izmēģinājumiem Citroen C3 Aircross ar 1.2 litru 81 kW benzīna motoru, 6 pakāpju automātisko kārbu, pašmasu nedaudz zem 1300 kg, pa Latvijas ceļiem noripojušu nedaudz zem 4000 km. Tiem, kam patīk lielāki jaudas skaitļi, jāatzīmē, ka šis ir 100 zs motors, šķiet vienīgais, kas modelim tiek piedāvāts ar automātisko transmisiju. Minimālais cenu piedāvājums šādam motora un kārbas kombinējumam sākas zem 19 kEUR, bet izmēģinājuma eksemplāram varēja būt nedaudz virs 20 kEUR. Patika vadības ierīču vienkāršība un saprotamība, ērtais izvietojums. Ja kādam C3 šķiet par mazu, tad Aircross ievērojami paaugstina sēdpozīciju augstāku automobiļu cienītājiem, kas tomēr nevēlas ar savu pirkumu iekļūt lielāku un atbilstoši dārgāku automobiļu klasē. Šādi arī automobilis iegūst individuālu izskatu, ko var papildināt ar visai daudzpusēju automobiļa individualizēšanas piedāvājumu. Atbilstoši paaugstinātais motora pārsegs rada līdzības ar uzpūstu burbuli, bet arī burbuļi mēdz būt skaisti.

Pilsētā vienā piegājienā tika nobraukti virs 100 km maršrutā, kur braukts ar dažādiem automobiļiem. Kā jau ar automātu, varēja braukt visai relaksēti un var sajust, ka automobilis pilnībā ir piemērots pilsētvidei. Interesanti, ka pa Brīvības gatvi visā tās garumā, izbraucot no pilsētas līdz Tallinas apvedceļa pārvadam, un atgriežoties pilsētā, braucot pēc pusnakts, bez apstāšanās izdevās nobraukt 21.5 kilometru. Ar kruīza kontroli Brīvības gatves zaļais luksoforu vilnis atļāva nobraukt virs 5 km. Viens no pilsētas braukšanas mērķiem bija pārbaudīt automātiskās transmisijas darbību. Automātiskā transmisija paredzēta tikai vienam braukšanas stilam. Ja salīdzinātu ar citos automobiļos pieejamiem eko, standarta, komforta un sportisko stilu, šis vistuvāk atbilda komforta režīmam. Ja pircējs neizvēlas dīzeli, samierinās ar augstāku gaisa pretestību labākas ceļa pārskatāmības un ērtākas izkāpšanas un iekāpšanas dēļ, kā arī izvēlas automātisko transmisiju ar hidrotransformatoru, tad acīmredzot degvielas patēriņš nav pirmā prioritāte un automobilis taupīšanas vietā piedāvā iespējamo komfortu. Kruīza kontroles laikā pie 55 km/h visu laiku ieslēgts 4 pārnesums, nodrošinot ap starp 1900 un 2000 apgriezieniem minūtē. Taupītājs pārslēgtu uz piekto, kas dotu ap 1500 apgriezienus (kādus šis auto izvēlas braucot ap 90 un 6 pārnesumu). Jāatzīmē gan, ka hidrotransformators strādā jau visai tuvu kā būtu ar mehānisko transmisiju – pārnesumu pārslēgšanas laikā izslīde beidzas ievērojami ātrāk nekā pēc sekundes, kas ir salīdzināmi ar mehānisko sajūgu. No kopējā nobrauktā ceļa virs 92% izskatās, ka ir nobraukti bez izslīdes hidrotransformatorā. Tas uzlabo degvielas patēriņu, tomēr, ja var ticēt OBD, pat nakts braucienā bija virs 8 l/100 km. Arī braucot ar konstanto 55 km/h patēriņu uzrāda virs 7.5 l/100 km. Tātad vairāk ir domāts par komfortu, degvielas taupītājiem – dīzeļi ar mehānisko transmisiju vai mazāki automobiļi. Atlaižot gāzes pedāli, pārslēdzot pārnesumus, automobilis tiek bremzēts. Man vairāk patiktu ripināšana, bet varbūt nepietika laika atrast ērtāko braukšanas stilu, kas atbilstu piedāvātai transmisijas vadībai.

Uz šosejas automobilis labi pilda savu pārvietošanas uzdevumu. Sēdēju arī uz pakaļējā sēdekļa - vietas pietiek. Ja ar automobili brauc ātrāk, nekā būtu vērts braukt pa nekvalitatīvu ceļa segumu, automobilis nekompensē nepareizu ātruma izvēli un nav īpaši komfortabls. Bet, braucot atbilstoši apstākļiem, nav ne vainas. Izbraucām arī cauri meža celiņam un pa grants ceļu. Tā kā šādam automobilim parasti neuzstāda nejēdzīgi zemas riepas un klīrens ir atbilstoši pilsētas apvidus klasei, nebija nekādu neērtību.

Kopumā automobilis labi atbilst pilsētas SUV-u idejai – izskatās niknāks, nekā ir patiesībā un savu prieku autovadītājam dod. Novēlu modelim panākumus.

JurisKreicbergs 30.05.2018 19:32

Pirmais, kam tika pievērsta uzmanība ir jaunais multimēdiju panelis. No malas skatoties, šaurs un pārāk garš. Pie stūres sēžot, stūre loģiski atdala abas funkcionālās displeja daļas un ir saprotams kārdinājums samaksāt papildus par šādu skaistu un piedāvājumiem bagātu izvēli. Šķiet laba izvēle, ja meklē auto šajā cenu grupā un nav noslieces braukt ārpus ceļiem. Dinamika, protams, atbilstoša. Esot tēmēts jauniem cilvēkiem. Tas, šķiet, ir izdevies, bet arī vecākiem autobraucējiem ir par ko papriecāties.

JurisKreicbergs 30.05.2018 15:47

X3 bija izcils ziemas testos uz ledus, ļoti patīkams arī šajā nelielajā izbraucienā. Ar MB nesalīdzinātu - tur bija citām vajadzībām paredzēti, arī izcili automobiļi. BMW ir viens ieildzis trūkums - tie neatbilst manam dzīvesstilam. Bet ar prieku tajā atgriezīšos nākamajos testa braucienos.

JurisKreicbergs 29.05.2018 22:53

Esot izcila balstiekārta, ko vajagot izbaudīt uz šosejas. Neizdevās. C3 Aircross patika labāk.

JurisKreicbergs 29.05.2018 22:49

Pavisam nesen klausījos elektroauto entuziastu klusuma slavēšanu. To gan šajā auto nevar atzīmēt. Braukšanas uzsākšanas dinamika arī visai atbilstoša vienas ass piedziņas automobilim - visai salīdzināmi ar līdzīgas klases arizmešu auto. Bet visumā auto patika - pašā laikā nesnobiskam elektroauto cienītājam.

JurisKreicbergs 29.05.2018 22:43

Pirmo iespaidu atstāja atšķirīgā motora skaņa, noteikti patīkamāka, nekā citiem līdzīga skaļuma motoriem. Var nederēt klusuma cienītājiem, pašā laikā, ja ir vēlme sadzirdēt motoru. 1 l motoram kopā ar atbilstošu transmisiju patīkama dinamika.

JurisKreicbergs 23.11.2017 0:56

Jo automobilim ir labāki pārdošanas rādītāji, jo tam grūtāk ar kaut ko pārsteigt. Vairāk pārsteidza ar krosovera ierobežoto pilnpiedziņas pieejamību. Tā kā neesmu pētījis šodienas stop-start sistēmas izpildījumus, pārsteidza, ka motors iedarbojas tad, kad tiek atbrīvota drošības josta. Lai atgādinātu, ka vajag izslēgt?

JurisKreicbergs 23.11.2017 0:54

Izskatījās, ka Peugeot atkal vēlējās pārsteigt. Cita forma, atšķirīgs izpildījums. Nosaukumā Krosovers gan gribējās saskatīt “Cross over what” – ko tieši ir paredzēts pārvarēt. Vienas ass piedziņa, maza stūrīte, uz lielākiem nelīdzenumiem ļoti jāsamazina ātrums, lai nerastos automobiļa laušanas sajūta. Gribētos aprīkojumu ar kruīza kontroli – pilsētā komfortabla braukšana, ievērojami var palīdzēt nepārsniegt ātrumu. Savdabīga papildus sēdekļu konstrukcija, īpaši nolaistā stāvoklī. 3008 tomēr pārsteidza daudz patīkamāk.

1 2