Šis VW trešais solis pikapu segmentā:
- pirmais bija gana īss un finansiāli neveiksmīgais VW Taro (aizgūts Toyota Hilux), ko ražoja no 1994 līdz 1997 gadam;
- nākamais pikaps jau pašu radīts dizainera Valtera de Silvas vadībā, to sāka ražot 2010 gadā Argentīnā (un ražo to joprojām, arī ar V6 3.0TDI😊 - www.volkswagen.com.ar/es/modelos/nueva-amarok.html ) - sākums ar divlitrīgo dzinēju varbūt nebija pats veiksmīgākais, bet sākot facelift modeļa ražošanu Eiropā 2016.gadā ar V6 3.0 litru spēkstaciju auto kļuva par ļoti iecienītu un pieprasītu lauku un mežu saimnieku vidū – labākā šasija starp pikapiem, milzu jauda un 10 pakāpju automāts – teicama kombinācija;
- pēc nelielas (pāris gadu garumā…) pauzes nu varam atkal uz ielām satikt jaunās paaudzes VW Amarok, kas gan ir projektēts un būvēts Ford rūpnīcā Dienvidāfrikā – kā 2019.gadā noslēgtās VW un Ford globālās kooperācijas līguma sastāvdaļa.
V6 ar 3 litru dīzeli un 10 pakāpju automātu ir saglabāts, kas noteikti ir modeļa veiksmes pamatā, jo jaudas rezerve un maksimāla grieze jebkādos apstākļos, kur vien varam iebraukt ar pikapu, ir nepieciešamība, lai no šīs vietas tiktu arī prom 😊
Pats veicu vairāku dienu testu ar jauno VW Amarok velkot milzīga izmēra trīsasu piekabi gan pa asfaltu, gan šauriem un paugurainiem grants ceļiem, gan pa pļavu – vēlāk to pašu atkārtoju jau ar cita ražotāja 2 litru dīzeļa pikapu – secinājums: jaudas rezervei ir nozīme!
Citroen uzticamākais auto Berlingo ir piedzīvojis modernizāciju – jaunas aprises ir ieguvusi automašīnas priekšējā daļa, kā arī instrumentu panelis kļuvis pilnībā digitāls!
EcoLed priekšējie lukturi noteikti palīdzēs darba rūķa vadītājam labāk redzēt dienas tumšajā laikā – pie tam tālās gaismas darbojas automātiskā režīmā. Apsildāms vējstikls mūsu klimatiskajos apstākļos arī ir ļoti noderīgs aprīkojums tik liela tilpuma transportlīdzeklim!
Prieks, ka franči vēl saglabājuši piedāvājumā pat divu jaudu dīzeļdzinējus + pieejama arī 8 pakāpju automātiskā ātrumkārba, kas būtiski atvieglo braukšanu pilsētas vidē, bet degvielas patēriņš ir prognozēts tik pat mazs kā ar manuālo kārbu!
Nevar nepieminēt arī elektrisko versiju, kas jaudas ziņā līdzinās dīzelim, aprīkots ar 50 kWh akumulatoru, kas sola 345 km nobraukumu (pēc WLTP) – tas gan gada siltajā periodā.
Ja salīdzinām cenas – Dīzelis/automāts L1 Feel izpildījumā maksā 26 990 EUR, tad elektrisks L1 Feel izpildījumā 36990 bez valsts subsīdijas, bet ar to 32 490 EUR un starpība ir 5 500 EUR Ja rēķinām cik izmaksā enerģijas patēriņš tad jau pēc 100 000 km nobraukuma elektroauto sāk savam saimniekam izmaksāt mazāk!
Kas vēl? Ja esi kaislīgs kafijas cienītājs pat pie stūres – tikai viena vietiņa nelielai krūzītei uz paneļa…