Kāpjam iekšā:
- krēslu var regulēt augstumā, bet pēc sajūtām jau sēžu augstu;
- stūri var regulēt tikai uz augšu un leju, dziļumā diemžēl ne;
- jau redzētie šūnveida gumijas paklājiņi;
- durvju apdare ir gan glīta, gan funkcionāla;
- ar ādu apvilkts stūres rats, kas pilns ar vadības podziņām mūzikai, kruīzam un info panelim;
- elektriskā rokasbremze;
- elektronisks piedziņas režīmu selektors
- un liela planšete paneļa vidū, kurā labi redzams 360 grādu kameru apkārtskats;
Salona aizmugures daļā var pacelt gan sēdi, gan arī atlaist muguras balstu dažādu sīkumu paslēpšanai – bet lai nolaistu sēdvietas muguriņi – jāparauj ciliņa vienā malā un otrā malā vienlaicīgi 😊 – nu tāds jauks vingrinājums!
Sākam braukt! Kaut kāda sīka vibrācija jūtama uz līdzena asfalta un diemžēl vēja svilpošana gar durvju ailēm! Smilšainā bezceļā nekādu grūtību pārvietoties nav, bet aizmugurējā tilta bloķēšanas iespējas neesamība mazliet attur no došanās pa īstam aizdomīgās vietās!
Salīdzinoši lielā cena pikapam ar benzīna dzinēju - 33990 EUR un tikai 3 gadu garantija mani gan dara bažīgu par šī “ķīnieša” vietu Latvijas lauku apvidos – ja nu vienīgi “vecāko brāļu” fizisks deficīts var likt kādam tomēr izvēlēties šo JAC 8 PRO 4x4, jo braukt jau var 😊.



















Apskatīju grafiku Wikipēdijā, kur redzams, ka Ķīna 2022. gadā ir saražojusi vairāk kā 27 mlj automašīnu! Nākamā ir ASV ar 10 mlj., tad Japāna ar gandrīz 8 mlj un visi pārējie…
Grafiks liek padomāt par mērogiem! Ķīna ar savu apjomu izskatās jau visiem aizsteigusies priekšā! Bet ja saskaita Eiropas ražotāju apjomus – vairāk kā 23 mlj. automašīnu – atpaliekam tikai nedaudz!
Un tas brīdis ir pienācis – pilnīgā nopietnībā testējam un vērtējam ķīniešu automašīnu Latvijā! BAIC sācis automašīnas ražot jau 1958 gadā, nedaudz vēlāk militārām vajadzībām, tad autobusus 1994.gadā. Pagrieziena punkts attīstībā pienāk 2005.gadā, kad tiek dibināts kopuzņēmums ar Mercedes Benz (un joprojām tiek ražots kaut kas ļoti līdzīgs G klases MB). Pastāv arī kopuzņēmums ar Hyundai - Beijing Hyundai JV. Jāsaka, ka BAIC 2022.gadā bija 9 lielākais vieglo autoražotājs Ķīnā!
2015.gadā BAIC 130 dizaineru komandu sāk vadīt Peter Arcadipane – iepriekš strādājis Mercedes Benz, kur vadījis CL, CLS and M-Class modeļu izstrādi.
Nu skatos, pētu BAIC x55 – un nav kur piesieties – ar šādu dizainu un izpildījuma kvalitāti varētu lepoties jebkurš mūsu tirgū klātesošs auto ražotājs - un tiešam būtu priecīgs, ja šādi izskatītos jaunie Hyundai Kona modeļi 😊.