Vizuāli Renault dizaineri nav būtiski izmainījuši Duster ierasto ārējo tēlu – daži sīki papildinājumi no “dižciltīgo” auto sugas, jauni “buferi” un vēl dažas sīkas vizuālas izmaiņas!
Ja ieskatāmies zem automašīnas, tad arī tur ieraugām to pašu veco Duster – un domāju, ka tas nav slikti – vecā šasija ir testēta dzīvē kopš 2011.gada un pierādījusi sevi gana labi – vienīgi gribētu uzlabot kardāna un amortizatoru ilgmūžību, kā arī nostiprināt vadus izplūdes vārstam.
Patiess prieks mūs sagaida vadītāja sēdvietā – beidzot stūre regulējas arī dziļumā, instrumentu panelis ir kļuvis mūsdienīgāks, labākajā komplektācijā ir pieejamas arī 4 kameras, kuru skatu var izvēlēties pa vienam. Jauni arī klimata “kloķi”, pie kuru darbības gan būs mazliet jāpierod. Simpātiski likās MINI “stilā” veidotie slēdži viduskonsolē.
Tā kā tehniskā ziņā jaunais Duster daudz neatšķiras no vecā, tad droši varam salīdzināt un prognozēt sagaidāmās izmaksas. Degvielas patērinš ir tas, ar ko Duster griež pogas saviem lielajiem bezceļa konkurentiem – pikapiem - tas ir par 30…35% mazāks.
Diemžēl remontu izmaksas ir tādā pašā līmenī kā pikapiem – ceturtajā ekspluatācijas gadā tās pieaug līdz 3,7 centiem uz km, bet piektajā un sestajā - ap 5 centiem uz km.
Šī ir automašīna, kuru elektromobiļu piekritēji gaidīja ar nepacietību, jo tā ar savu braukšanas autonomijas lielumu un uzlādes ātrumu iezīmē nākamo attīstības pakāpi elektromobilitātē cenu līmenī līdz 50000 EUR.
Pirmais, kas pārsteidz nesteidzīgi uzsākot braukt ar Hyundai Kona EV ir tās skaņa, kas manām ausīm ir kā simfonija – ieklausieties! Mazliet atsauca atmiņā padomju laiku jaunos “kantainos” Škoda 14Tr trolejbusus, kuri nāca “apaļīgo” Škoda 9Tr vietā .
Otra pārsteidzošā lieta ir iespējamais nobraukums pāri 400 km pat Latvijas rudenīgajos laika apstākļos!
Trešā lieta, kas man šķiet gana funkcionāla ir jau Hyundai Ionic izmantotās stūres lāpstiņas, ar kurām var mainīt reģenerācijas pakāpes no neitrālas līdz pieņemami bremzējošai.
Kona navigācijas zīmētais 3D skats gan šķiet nedaudz grūti uztverams.
Savukārt animācija par enerģijas patēriņu iepriecina, jo salona siltumam ir iztērēti tikai 7% no kopējā patēriņa (mazāk kā gaismām un elektronikas darbībai – 9% no kopējā). Apakšvirsraksts “Battery care” nozīmē patēriņu akumulatora sildīšanai vai dzesēšanai, kas nepieciešama lai turētu akumulatoru optimālā temperatūras režīmā.
Akumulatora TMS (Thermal management system) nodrošina to, ka Hyundai Kona Electric jebkuros laika apstākļos varēs veikt uzlādi ar maksimālo efektivitāti un tās vērtība ir ātrās uzlādes 100kW jauda. Jāsaka, ka Hyundai/KIA ir gājis attīstībā uz priekšu - KIA Soul Hyundai Ionic izmantoto akumulatoru gaisa dzesēšanas/sildīšanas sistēmu aizvietojis ar daudz efektīvāku šķidruma sistēmu.
Stūres apsilde, kā arī krēslu apsilde automobiļiem mūsu klimata joslā ir nepieciešamība, nevis luksus lieta.
Man pašam ļoti žēl, ka konkursa finālā nenonāca Konas elektriskā versija, acīmredzot liela daļa sabiedrības un arī žūrijas locekļi vēl nav gatavi elektromobiļu “uznācienam”.