Kārtot: Dilstošā secībā
1 2 3
Abavnieks 12.10.2016 15:17

Priekšējie miglas lukturi tumsā uz slapja asfalta rada apžilbināšanas efektu. Ja sausā laikā to lietošana (bez miglas) ir tikai stulba izrādīšanās, tad lietainā un slapjā laikā to jau jāuztver ka agresīvu braukšanu jeb pofigismu pret citiem satiksmes dalībniekiem! Un tādus droši vien jāsoda!

Abavnieks 13.10.2016 22:39

Šajā diskusijā laikam jādiskutē par jauniem auto, kas aprīkoti ar tiešām kaut ko tehnoloģiski un tehniski jaunu, nevis teiksim halogena lukturiem, kas ir 19. gadsimta izgudrojums, bet izgatavots tikai šogad! Protams, jauna tehnoloģija jaunā izpildījumā ir dārgi, ne visi to var atļauties, bet padiskutēt, pasapņot ir skaisti. Un jau pēc gadiem trim, kad pienāks kārta mainīt auto, šāds šodienas jaunums jau būs daudziem pieejamā cenā!

Abavnieks 14.10.2016 11:23

Paņem telefonu un pazvani uz kādu auto centru!

Abavnieks 15.10.2016 13:17

Jā, dzīvoju es provincē, un domāju es vienkārši, kā jau laucinieks! Ir problēma, risinu ātri, jo darbi negaida. Kādēļ sēdēt forumā un nedēļu gaidīt atbildi, kura varbūt atrisinās problēmu? Šajā pat lapā augšā ir Opel reklāma, tur arī paspīdēja: pilna Opel auto pārbaude ziemai - 18 eiro.

Aizbrauc kaut reizi gadā pie speciālistiem, atrisinās Tavu problēmu stundas laikā! Nav 18 eiro - tad Tev nevajag arī auto!

Abavnieks 22.10.2016 19:17

Ļoti sakarīgi un loģiski spiredumi O.Irbīša intervijā! Būtu lieliski jauniem auto apskati iziet pirmo reizi tikai 2. vai 3 gadā, tad 5. gadā, tālāk katru gadu. Vecākiem par 10 gadiem apskati varētu veikt pat 2x gadā!

Abavnieks 26.10.2016 10:15

Vispirms ir strikti jānodefinē par kādu nodokli iet runa! Par ceļu nodokli, transportlīdzekļa nodokli, vai ekoloģijas nodokli, kas arī briest dienaskartībā!

Ja par ceļu nodokli, tad visloģiskāk protams ir to ietvert degvielas cenā. Daudz brauc, daudz lieto ceļu, attiecigi ari maksā.

Ja par transportlīdzekļa nodokli, tad jo lielāka, smagāka mašīna, jo lielāks nodoklis.

Ja par ekoloģijas nodokli, tad jo "netīrāks" dzinējs, jo vairāk maksā.

Abavnieks 26.10.2016 11:17

Paldies par precizējumu! Jā, ir auto ekspluatācijas nodoklis, kurš ietver auto masu, dzinēja tilpumu un jaudu un pēc tiem parametriem rēķina nodokļa lielumu.

Jā, arī runa par šī nodokļa atcelšanu un jauna ekoloģijas nodokļa ieviešanu.

To visu izdarot, var iznākt, ka laucinieks, kurs izmanto 0,5t smagu, 15g. vecu zaparožecu, diemžēl ar kūpošu, smirdīgu un rijīgu benzīna motoru, lēnām "nobubinot" gadā 6000km no savas viensētas lidz ciemata veikalam un laukam, nodoklī gadā samaksās 100x vairāk nekā 2tonniga, 30000km gadā "nomaucoša", ceļus izdauzoša un riepas plēsoša 200kW jaudīga elektroautomobīļa "veiksmīgais" īpašnieks-biznesmenis (spekulants).

Vai to visi vēlas panākt - nost ar lauku nabagiem, dzīvē ir vietas tikai veiksminiekiem un nekauņām??!!

Abavnieks 26.10.2016 11:29

Agsolūtos skaitļos tas tā nav - dīzeļi piesārņo mazāk kā benzīnnieki.

Pēc Euro6 standarta ir pieļauts, dīzeļa kopējo izmešu svars 0,585g/km, bet benzīnniekam 1,065g/km.

Abavnieks 26.10.2016 11:51

"Ir milzīga atšķirība tajā, ko ieraksta standartos, ko ražotāji specifiskos apstākļos samelo un kas faktiski nonāk atmosfērā..." - jā, bet tas vienādā mērā attiecas gan uz dīzeļiem, gan benzīnniekiem, gan gāziniekiem, gan elektroautomobīļiem!

Abavnieks 04.11.2016 15:11

21 gadu vecs, nav rūsas, vizuāli teicamā stāvoklī - tas ir iespējams tikai gadījumā, ja bijis sasists un tad pārkrāsots!

Abavnieks 05.11.2016 18:54

Vissliktāk uzturēti ceļi šķiet sliktiem vaditājiem, kuri nejēdz sagatavot savas automašīnas braukšanas apstākļiem. Ideāli celi ir tikai ideālā valsti, tādu man nav gadījies redzēt!

Protams, vienmēr jācenšas sasniegt to labāko, bet droši vien ir jāsāk pašam ar savu prasmju palielināšanu un auto sagatavošanu. Kad kļūsi par ideālu vadītāju ar ideālu auto, tad varēsi sākt zākāt ceļus un to uzturētājus!

Abavnieks 19.11.2016 11:27

Riepas parametri jau ir vismaz 3 - diametrs, platums un augstums. Spiediens riepas iekšpusē cenšas riepu (šķersgriezumā) padarīt apaļu, bet lai tā labi turētos uz ceļa ir nepieciešama plakana virsma.

Tādēļ, jo lielāks riepas diametrs, jo lielāks (parasti) tās platums un mazāks augstums, rezultātā jo sarežģītāka karkasa konstrukcija, lai riepas āŗējā mala ieturētu plakanu virsmu. Tas pats, jo mazāks augstums, jo sarežģītāka konstrukcija. 45% profila riepa būs dārgāka par 55 profilu, bet tā par 65 profilu (pie vienāda diametra).

Saprotams, jo sarežģītāka konstrukcija, jo izstrādājums dārgāks!

Protams, vēl cenas svārstās atkarībā no tirgus pieprasījuma un mārketinga. Un tās ir vismaz 50% atkarībā no sezonas - pērc ziemas riepas pavasarī un vasaras riepas rudenī, būs vislētāk!

Abavnieks 19.11.2016 11:41

Latvijā auto ir sava veida statusa rādītājs. Daudziem šķiet, ka jo lielāks un "prestīžāks" ir tavs auto, jo svarīgāks tu pats esi. Lielākā daļa braucēju nopirkt jaunu, tiešām labu auto nevar atļauties. Tad nu savu mazvērtības kompleksu atliek slēpt zem krietni nolietotu tā saucamo "premium" klases auto maskas. Nu, no tādiem vislētākie ir Volvo un modelis XC90 ir visuzkrītošākais.

Pilna valsts ar tādiem MB, BMW un Audi lūžņiem, nav ko tikai Volvo aprunāt.

"Nabadzības dēļ jau neiesim lepnumu zaudēt"!

Abavnieks 22.11.2016 16:29

Citāts:"pētnieki ir izpētījuši, ja ienākumi strādniekiem atšķiras no vadoņiem vairāk kā 7 reizes, tā sākas revolūcijas". Latvijā apmēram 50% strādājošo saņem algu līdz 450 eiro/mēnesī. Tā tātad ir reālā strādnieku alga! 7 reizes lielāka alga ir 3150.

Iznāk, ka bija jāsākas revolūcijai jau 2015 gadā! Bet nekā, latvieši tik gaužas un neko nedara! Skatās, kā priekšnieki un bagātie kļūst bagātāki, bet nabagie vēl nabadzīgāki!

Abavnieks 24.11.2016 20:15

IKP ir iekšzemes kopprodukts. Tā lielumu neietekmē no ārzemēm atsūtīta naudiņa.

Abavnieks 28.01.2017 18:50

Ļoti vispārīgs jautājums! Uz tādu nevar dod konkrētu atbildi! Ir ekonomiskākais, ir jaudīgākais, ir klusākais, ir ekoloģiskākais, ir dīzeļi, benzīna, gāzes, elektriskie utt. motori. Katram ir savi plusi, gan savi mīnusi.

Mani nekad nav uztraucis tas, vai motors izturēs vairāk par 200000km, ar tādu nobraukumu auto vajag vienkārši pārdot. Manā uztverē par tādiem spriest ir tas pats kas kavēties pagātnē, tipa: kad mēs augām, tad pat zāle bija zaļāka. Nu, tie, kam nav nākotnes, lai to dara. Mani vairāk interesētu, kādi ir jauni sasniegumi autobūvniecībā, ar kādu motoru, tā fīčām, vajadzētu meklēt savu jauno, nākošo auto!

Abavnieks 28.01.2017 18:59

Cilvēki mīļie! Par ko Jūs spriedelējat un tērējat laiku? Par 10 gadu vecu volviķi! Gribat uzzinat, vai 20 gadsimtā izstrādāts produkts ir vēl labs 21gadsimta otrajā gadu desmitā! Protams, ka vēl kalpo un ir lietojams! Bet varbūt netērējiet laiku, ejiet labāk pastrādājiet un nopelniet naudu normālam modernam auto!

Abavnieks 29.01.2017 18:20

Nevienam nenovēlu tādus auto pirkt, ja nu vienīgi muzeja kolekcijai! Kur likt? Pārstrādāt!

Abavnieks 29.01.2017 18:27

Jauns auto ir pus gadu, tad jau lietots. Ja Tev 5-8 gadu lietots auto ir "šikošana", tad tiešām nerīko "dzīres mēra laikā" un brauc ar velosipēdu!

Par tehnikas sasniegumiem man vari nestāstīt - beidzamos 25 gadus esmu nostrādājis auto tirdzniecībā vairāku pasaules lielāko autoražotāju pārstāvniecībās!

Abavnieks 29.01.2017 21:53

Pilnīgi pareizi - vismaz 2/3 Latvijā esošās auto ir jāliek zem preses! un auto parku var samazināt uz pusi! Tagad katrs kam ir tūkstotis eiro kabatā uzskata, ka ar auto ir jābrauc uz veikalu, kas atrodas vairāk kā 100m no mājām, ka katrs bērns ir jāved uz skolu, kas atrodas puskilometru attālumā no mājām, jāatved mājās arī, vēl uz mūzikas skolu vai sporta skolu, utt.

Un pērk tos lūžņus, vēlams bembjus, meršus vai audi, volvo, jo tie ir "krutie" un var plātīties ar tiem. Un tad remontē kaktu servisos "pa lēto", pērk lietotas detaļas utt. Tādā veidā "baro" tūkstošiem lietotu auto tirgoņu, kā Tu saki - biezo kaklu spekulantus, servisniekus, šrotu laukumus un detaļu zagļus. Visi viņi ne mums, ne valstij neko nedod, jo 90% darbojas neoficiāli, "kešā". Un tādu darboņu ap auto biznesu ir desmitiem tūkstošu, neko viņi nerada, tik skaita naudu un patērē resursus.

Tās tiešām ir "dzīres mēra laikā"!

Abavnieks 18.02.2017 15:55

Kungi! Ja nezināt kad kādu ātrumu slēgt, nopērciet auto ar automātisko kārbu! Nebūs Jums problēmu un smadzenes nepārkarsīs un nervi būs kārtībā un netraucēsiet citiem normāli braukt!

Abavnieks 22.02.2017 11:25

Ja tie autiņi tiks aprīkoti ar filmēšanas iekārtām, kas fiksēs pārkāpumus ierakstot un policistiem nevajadzēs visus pārkapējus apstādināt, bet sodus sūtīs pa pastu, tad tiešām sodos savāks milzīgas summas! Vismaz sākuma, kamēr izlaidīgie braucēji sapratīs, ka katru dienu maksāt sodus ir dārgi un bezjēdzigi.

Bet ja policija strādās tapat kā līdz šim, t.i. pie katra ātruma pārsnieguma par 20km/h mēģinās apturēt pārkāpēju, rakstīs soda protokolus pusstundu utt., tad efektivitāte būs niecīga. Visiem tiem autiņiem droši vien būs vienas sērijas numurzimes ar cipariem pēc kārtas, tos ātri atkodīs un interneta aplikācijās varēs lietot kaut vai Waze lietotāji.

Abavnieks 07.03.2017 9:43

Jautājumu varētu uzstādit sekojoši: Kas labs (priekš lietotāja) var būt, ja trīs gadus atpakaļ knapi no bankrota izbēdzis uzņēmums PSA nopērk ar zaudējumiem strādājošo Opel? Varianti ir vairāki: a) PSA varbūt iet tik slikti, ka pat Opel palīdzēs viņiem izdzīvot jeb savādāk sakot - divi vārgie, balstot viens otru, kopā spēs līdzināties vienam stipram;

b) PSA kopā ar savu ķīniešu investoru ir pietiekami daudz naudas un ambīciju, lai mēģinātu kļūt par lielu un ietekmīgu Eiropas auto ražotāju, kas spētu konkurēt ar Japānas un Korejas , kā arī vācu WV ražotājiem. Tam var noderēt Opel iestrādnes elektro un hibrīdu auto tehnoloģijās.

c) ķīnieši vienkārši lēnām nopērk Eiropu. Līdzīgi kā ar Volvo.

Jebkurā gadījumā Opel nekādas rožainas perspektīvas neredzu. PSa savu Peugeot marku droši vien pozicionēs kā dārgo marku, Opel kā vidējo, bet Citroen kā ekonomisko klasi. Kaut ko līdzigu pirms gadiem mēģināja iepriekšējais Opel īpašnieks GM - Cadillac kā dārgā, Opel kā vidējā, bet Chevrolet kā lētā klase, bet nekas nesanāca. Vai PSA kāps uz tā paša grabekļa, rādīs dzive. WV viss izdevās, tam ir Audi, WV un Škoda.

Bet mums ka lietotājiem nav ko sevišķi pārdzīvot! Mūsdienās visi autiņi kļūst stipri līdzīgi gan pēc izskata, gan kvalitātes. Manuprāt nozīme ir tikai auto vecumam, nobraukumam un cenai. Man izvēles kritēriji ir vienkārši: vai ir piemērots manam vajadzībām, vai patīk, vai varu atļauties!

Abavnieks 08.03.2017 16:12

A kāpēc ar biznesa jautājumu griezies pie auto portāla? Vai taisies savu biznesu sākt auto tirdzniecībā, remontā vai citā sfērā, saistītu ar auto?

Abavnieks 28.03.2017 19:04

Kad kāda TV kompānija sāks rādīt kādus 30 kanālus Ultra HD kvalitātē, tad varbūt būs jēga pirkt tādus UHD televizorus! Bet šķiet ka kādus pāris gadus nāksies iztikt ar HD, un tie paši ne jau Latvijas TV.

1 2 3

Lasītākie raksti

Jaunie raksti