iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4
eidis 15.10.2025 19:28

GB12 rakstīja:

e-C3 Aircross Citroens ir vēl mazāks, bet tam ir 7 vietas. Vai tāpēc to var saukt par minivenu?  Nu nu… 

Ioniq5 nu točno nav minivens - parasts hečbeks, tikai liels… 

Id3 salonā pēc sajūtām ir krietni vairāk vietas kā Golā. Ioniq5 ir krietni plašāks kā Volvo xc90.

Pastaigājot pa tirgu tas secinājums bija, ka no ICE adaptētajiem EV vieta ir ļoti maz, pat mazāk kā ICE versijā, jo baterijas ir bagāžniekā. Visi oriģināli ražotie ev, kuriem pieejama 70+kw baterija, ir palieli auto, kaut no ārpuses tā nešķiet. Visdrīzāk tāpēc, ka 70kw izklāti grīdā rada palielu deju placi. Ja tos 70kw adaptē ICE, tad efekts slikts, jo visu sakrāmē bagāžniekā. Piem bmw ix3.

eidis 15.10.2025 11:12

Nu salons pēc izmēra būs tuvāk Passat kā Golf. Un arī no ārpuses tas auto tikai izskatās maziņš. Lielo bateriju EV visi ir diezgan lieli Ioniq5 drīzāk ir minivens kā hečbeks

eidis 13.10.2025 9:41

ezis71 rakstīja:

Par kādu auto iet runa un cik tas maksāja?

ID 3 ar max baču

eidis 12.10.2025 0:33

560€. Tieši tikpat cik vidējās klases ice jaunam

eidis 11.10.2025 23:21

iAuto rakstīja:

Paldies, jā, saprotu, ka tas vajadzīgs. Es savienoju ar WeChat. Te grūtākais, ka angļu versijā ir ļoti daudz ķīniešu valodas

 

Bankas kartes viņi neņem? Arī sankcijas vai kas?

Ņem. Bet savējās. Savu Visu vari droši paturēt pie sevis. Balto cilvēku instrumenti darbojās tikai metro un vilcienos. Pārējos naudas saņēmējos nav pat īsti POS. Tikai tāds ekrāns AliPay. Bankomātos šķiet arī nevarēja. 

eidis 11.10.2025 11:40

Savieno Alipay ar maksājumu karti. Tas nav tik vienkārši, aizņem neticami daudz laika un neko labi nestrādā. Tie stāsti par Ķīnas IT pārākumu ir ļoti pārspīlēti. Nekas tur labi nestrādā. Arī ķīniešiem. Ja nesavienosi savlaicīgi, paliksi pavisam bez naudas lidostā. Samaksāt varēsi tikai par shuttle vilcienu.

Skatiem šķiet izmantojām parasto Revolut esim un nekas tur briesmīgs nebija. Bet strādāja nestabili. Kā viss tur

eidis 10.10.2025 10:34

topinamburs rakstīja:

No Bergamo lidostas uz kalniem gājām kājām, ne tur nomas auto vajag, ne takso. Gan jau arī velonomas tur ir. 

Šis nav risinājums kompānijai, kurā ir trīsgadnieks. Bergamo ir stipri patālu no Dolomītiem. Būs sab trans jāizvēlas

eidis 09.10.2025 18:25

👍

eidis 09.10.2025 15:07

Ā nu moš ar izmēriem bija problēma. Tas ņēmiens bija grūtniecei. Man arī ir XL, to pat nepārbaudīju. Tencinu par norādi pieskatīšanai!

eidis 09.10.2025 10:49

Man ar juniora uzrašanos arī sanāk šāda neizvēle, lai pa kalniem paklīstu. Ir doma par Dolomītim (Bolcano - Tre cime - Civetta apgabals). Kautkā jāizdomā saprātīgs maršruts, kas piemērots ar junioru aizmugurē. Un noteikti cirkulārs.

Ar auto nokļūšana gan netiek apsvērta - sevis mocīšana vismaz 2 dienas katrā virzienā ir stipri par daudz. Avio savukārt paredz pilnīgi lieku auto īri tikai lai nokļūtu līdz riteņu nomai. Kautkāds sabtrans laikam sanāk.

4 gadus atpakaļ  Riva del Garda bijām paņēmuši elektro velo. Neko siktu nevaru teikt. Uzdevumu pildīja labi.

eidis 03.10.2025 9:51

darklight rakstīja:

Ākstība tas viss. Man ir nokomplektēts dators no lietotām daļām ar proci un mātesplati, kas pirms 10 gadiem bija Hi-End. Attiecīgi vēl šodien tas verķis ir jaudīgāks par lielāko daļu tikko ražoto budžeta hlamu. Windows 11 nav paredzēts - tad ko - mest man viņu ārā? Neskatoties uz to, ka strādā ideāli?

Nesen sainstalēju vienu neatbilstoši w10 uz 11. To samērā vienkārši var izveikt ar Rufus uz flaškas izveidojot w11 ISO imidžu -  visas hardware pārbaudes procesā tiek aplasītas

 

eidis 01.10.2025 9:16

iAuto rakstīja:

Vājš pieprasījums: Volkswagen un Audi iepauzēs elektroautomobiļu ražošanu iauto.lv/zinas/pasaule/51268-vj-pieprasjums-volkswagen-un-audi-iepauzs-elektroautomobiu-raoanu via @iAutolv 

Tur laikam modeļi tomēr pie vainas. Kad meklēju elektroauto, biju aizstaigājis līdz tam Q4. Tur diezgan briesmīgi - tā bāzes komplektācija ir kautkāda VW Caddy līmenī. Faktiski pilnīgi viss jāpērk klāt. Attiecīgi tā bāzītes cena piesaista nepareizus pircējus, kas viļas saņemot lietojama nokomplektēta auto piedāvājumu.

VW ir līdzīgi. Piem tas front assist tiek tirgots ar speciāli noslēgtu automātisko kruīzkontroli. Ja gribi, jāpērk klāt. Kaut uz auto tā jau ir uzmontēta ar sadursmju asistentu. 

eidis 08.09.2025 9:35

Kanibaals rakstīja:

>Degviela ir jāpiegādā gan ICE, gan TEC

 

TEC to piegādā ar vilcienu pavisam citos apjomos.

>Uz bāņa kruīzā nobraukuma limits saplok kā politiķu solījumi. 

 

Uz bāņa arī ar busu nobraukums krīt kā solījumi. Nav uz bāņa vēl braukts, bet nav vairs arī tik traki arī ar EV. Bāņi jau mums tāpat nespīd, un taču EV nederot ceļošanai, jo nevar ģimeni 1000km iespundēt mašīnā bez pieturām.

Nupat izmērījos ID3 uz šosejas dažādos režīmos: 95km/h 13kW/100km, 120km/h 21kW/100km. Ar velosipēdiem uz āķa 95km/h 17.1 kW/100km. Pilsēta (gandrīz 100% stūķu vide) ap 16kW/100km

Piebildīšu, ka daļa ir pārbaudīta ar "bākas" metodi - sakrīt

eidis 02.09.2025 10:49

koolmans rakstīja:

Un var salīdzināt jebkuru elektro auto, budžeta klases vai premium klases, kritums visur ir milzīgs.

 

Kautvai tam pašam premium model S, kuram cena jau būs ap 120k eur, 5 gadu lietots jau tirgosies ap 35-40k eur, un ja salīdzina līdzīgu benzīna auto kā piemēram BMW 7 sēriju ap 120k, tad 5 gadu lietots maksās ap 70k, kas ir iespaidīga starpība.

 

Es pats pērku jaunos auto no salona, bet vienmēr sekojui līdzi cipariem, kas ir izdevīgi un kas nē, tad visi bļaustītāji, kas saka cik izdevīgi ir elektro auto, lūdzu es gaidu argumentus, jo es pats labprāt nopirktu elektro auto, bet milzīgais cenu kritums atbaida. 

 

Lai vairāk saprastu, kāpēc ir tik liels cenu kritums, es pastāstīšu. 

Baterijas garantija ir ap 8 gadiem, baterijas nomaiņa būs līdz pat 20k eur, kas būs dārgāk par paša auto vērtību, tirgus tiek piesātināts ar lietotiem elektro auto, kurus neviens negrib pirkt un cenas tikai kritīs vēl zemāk.

Jo diezvai, kāds gribēs pirkt 7-8 gadus lietotu elektro auto, lai pēc gada nobruktu baterija un to mašīnu būtu izdevīgāk nodot metālā nekā mainīt bateriju.

Elementārs tirgus likums, nav pieprasījuma cena krīt, ir pieprasījums cena aug.

 

Pat ja elektro auto tiek lādēts bez maksas, gadiem ejot, tas nevar apmaksāties dēļ sava milzīga cenu krituma.

 

Kamēr nebūs izdomāta letā baterijas nomaiņa, elektro auto nebūs nākotnes.

 

Ja, kāds grib mani pārliecināt pretēji, lūdzu labus argumentus, varbūt tomēr mani pārliecināsiet norpirkt nākamo auto kā elektro.

Cik novērots, EV tirgus cena krīt 2 gadus un zudums ir intervālā 30-40%. Pēc tam kritums līdzīgs ICE ar saasinājumu pie 160k/8Y, kad beidzas baterijas GARANTIJAS, ne LIETOŠANAS laiks. Pēc 'šī perioda baterijai nekas nenotiek un līdzenā līkne turpinās. Attiecīgi ja EV paredzēts ilgtermiņa lietošanai, mierīgi var ņemt jaunu. Ja saskatāmi finanšu riski, vai patika mainīt auto, EV jāpērk 2+gadu vecu ar min nobraukumu. Kur nekādu neizskaidrojamu efektu nav - šo 2g kritumu finansē Vācijas valdība izdalot vāciešiem EV subsīdijas

20k par bateriju ir kautkas ļoti senils. Pirms mēneša redzēju maiņas (55 vai 60kW) baterijas piedāvājumu 6kUSD. 20k sen nav taisnība.

eidis 21.08.2025 14:14

topinamburs rakstīja:

nu, ja kādam nepietiek ar 200 zs, bet grib piemaksāt, lai piemaksā, man nav žēl. 

Pietiek. Konkrēti ID3 pietiek. 

eidis 11.08.2025 12:00

Nu tieši tā. 

IMO šo visu var izbeigt, ja CSN pieregulē kā Norvēģijā - tur kolonnas galvgalī esošajam IR PIENĀKUMS nobraukt malā un palaist kolonnu garām. Ņemot vērā, ka tam nav nekur jāsteidzas, IMO to mierīgi var šādi sadarīt Un satiksme būs mierīgāka un frontālie mazāk

 

eidis 15.07.2025 15:53

Manuprāt autoatbalsts ir tikai tāpēc, ka to viegli administrēt. To kvotu naudu varētu jauki noplivināt siltinot blokmājas, bet tur tante Zoja vienmēr iebislst. Līdz ar to projekts nav realizējams. 

Vienkāršāk nopļekerēt salietotos ladyshaver (c) Klarksons), kuriem cilvji paši atskries pakaļ. Un arī es. Navars diezgan nopietns sanāca

eidis 02.07.2025 13:56

Viss tak loģiski: ir acīmredzami (vai kontāredzami), ka neizmetot profita NAV! Tātad.....?

eidis 02.07.2025 13:47

Bet par jauno autovadītāju uzvedību: liekas, ka satiksmes izpratne ir kautkāds pieradums vairāk. Pirms nedēļas dabūju pabraukāt pa Tromso. Tur ir pāris luksaforu un nevienas zīmes - visa pilsēta turas tikai un vienīgi uz labās rokas likumu. Nu bāc cik grūti pierast. Regulāri krustojumos blisinājos vai griezu kādam ceļu. Kaut likumu zināju un Bieriņos mēģina līdzīgu praksi ieviest.

eidis 02.07.2025 13:43

Viencexpercs rakstīja:

Instruktoriem izdevīgi mācīt. Katrs klients ir nauda. 

Pastāstīšu reālu notikumu kas notika ar manu jauno sievu salīdzinoši nesen.

Viņu dzenāja braukt pa kaut kādiem neapdzīvotiem mikrorajoniem, brauca un brauca.... pilsētā vispār nebrauca.  Un visu laiku stāstīja, ka vēl ļoti slikti brauc, pilsētā nedrīkst.

Tad, pēc kādas 5 reizes es sapratu, ka kaut kas nav kārtībā un uzzināju, ka citā auto skolā direktors ir mans labs paziņa.

Un sieva tur izbrauca vēl apmēram 15 reizes jau pa pilsētu, un nolika...ar pirmo reizi.

Iepriekšējajā viņa brauktu 50. Es domāju, ka tā parasti notiek - auto skolas dzenā, dzenā, līdz cilvēkam apnīk, mēģina nokārtot patstāvīgi un nenokārto.

Dēlam bija līdzīgi- instruktors stāstija, ka neprot braukt, kaut jaunietis jau diezgan pasen ar baltajām ļoti korekti braukāja pats. Bet tā nelaida vaļā. Uz skolas eksāmenu nē un viss. Nācās iejaukties.

eidis 02.07.2025 13:30

Vareno nāciju gan izveidoja Bismarks (t.i. ļoti nesen). Pirms tam Vācijas teritorija bija mazu, kašķīgu karaļvalstu nosēta. Iespējams atgriezties pagātnē šiem nav nemaz tik grūti

eidis 12.05.2025 11:14

Man liekas, ka i3 nav siltumsūkņa. Apkure ar teņiem nav neko efektīva + baterija zaudē kapacitāti aukstumā

eidis 12.05.2025 11:12

topinamburs rakstīja:

nu jau 5 gadus vecs iepriekšējās paaudzes D-Korejas EV - kā bijis ap 380 km ar uzlādi, tā palicis. Ziemā, pie -20 grādiem - 280km. Man pietiek. Salons viemēr silts. Gadā nobraucam līdz pat 30 tūkst km. 

baterijas atlikums pēc pieslēgtā kompja - 100%

Nopirku ar 17 tūkst uz spidometra, pirms pusotra gada. 

Mašīna viegli ved četrus normāla izmēra rumpjus, drusku saspiežoties - visus piecus. bagažnieks pamazs, motortelpa nevajadzīgi liela, ir manāms tas, ka būvēts uz ICE platformas. Patēriņš varētu būt mazāks, vidējais par gadu ir 17 kwh/100 km, attiecīgi vasarā mazāks, ziemā - lielāks. Lādēju 99% tikai mājās / vasarnīcā. Degvielas izmaksas iepriekš bija ap 350 - 450 mēnesī, tagad - 80 - 120 eiro kopā ar mājas elektrību. 

Nu kas te var nepatikt????? 

Jā elektrificētiem ICE visiem redzama nejēdzīga telpas izmantošana. Krietni besī milzīgais SUV pārsvars piedāvājumā, kur telpas izmantošana ir vēl sliktāka un pie trūkumiem nāk klāt milzīga gaisa pretestība uz šosejas, kur tiem EV tā jau nav nekāds spožs sniegums

eidis 12.05.2025 11:07

imzz rakstīja:

Satiksmes ministrija: Rīgā slēgtā Altonavas ielas pārvada apkārtnē izbūvēt drošu pārbrauktuvi nevar;

Speciālisti atsaka tilta tuvumā atvērt dzelzceļa pārbrauktuvi;

Pārvada būvniecības iepirkums kavējas

www.lsm.lv/raksts/zinas/latvija/11.05.2025-satiksmes-ministrija-riga-slegta-altonavas-ielas-parvada-apkartne-izbuvet-drosu-parbrauktuvi-nevar.a598534/

Jā mērgļi. Īpaši priecē atteikuma motivators - blakus ir pārbrauktuve / viadukts. Tas nekas, ka no rīta tie ir pārblīvēti.

eidis 11.05.2025 17:47

nomiks rakstīja:

Opelis nav vienīgais transportlīdzeklis manā garāžā. Attālumus, ko nevaru nobraukt bez uzlādes pa ceļam braucu ar ICE/Hybrid.

Un par -20 ai, kā kļūdies. Silts salons ir burtiski uzreiz, logi attiecīgi arī atkūst momentāli. Nav nekādu bažu, vai varēs iedarbināt vai nē.

 

Man paplašinātajā garāžā nedienesta auto norūsēja. Tāpēc atmetu uzturēt plašu garāžu (skopums jā). Secīgi arī EV skatos puslīdz universālu. Nodefinēju universāluma sarkano līniju uz 400km wltp. 

Par siltu salonu nav nekādu šaubu. Slikti tikai, ka tas notiek radikāli samazinot range. Arī šoseja ietekmē range. Attiecīgi sliktākais scenārījs ir -20C uz šosejas.

 

1 2 3 4

Lasītākie raksti

Jaunie raksti