Pasaki savu budžetu, tad domāsim tālāk. Man patīk mazdas, ja nerūsētu būtu pavisam labi.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Pasaki savu budžetu, tad domāsim tālāk. Man patīk mazdas, ja nerūsētu būtu pavisam labi.
Paskaties pirkt.lv/katalogs/auto/ sadaļā Auto remonta piederumi. Aliekspresā pilnīgi noteikti ir arī pa 3 eur, ja ir laiks gaidīt, kāpēc ne. Es noskatītu vēlamo modeli Latvijā un pasūtītu no ārzemēm.
Auto pērku praktiskai pārvietošanās vajadzībai no punkta A uz punktu B no lētā gala, lai remonti būtu lēti. Ja varētu atļauties, pirktu jaunu kā te daži piemin, bet pagaidām vēl nesanāk. Auto pērku, pamatojoties uz to, cik ir vieta salonā, kāds degvielas patēriņš, nobraukumu un atsauksmēm no draugiem. Dodu priekšroku vācu un japāņu braucamajiem, pagaidām neesmu baigi vīlies. Cenu amplitūda līdz 5000 eur caur banku, vienreiz arī caur kredit.lv/atrie-krediti/ bet tad bija iespēja dabūt uz akciju un banka čammājās. Procentos sanāca beigās pārmaksāt gandrīz tikpat, cik būtu nopircis bez atlaides, bet tas jau cits stāsts.
Auto pērku no privātiem, kurus atrodu ss vai no čomiem, kas strādā servisā un piehaltūrē atdzenot no Vācijas pa taisno, ja vien varu uzreiz nolikt prasīto summu. Pieredze liecina, ka no ārzemēm atdzītie autiņi tomēr kalpo krietni ilgāk nekā uz mūsu ceļiem nodzītie. Iespējams, ka viņi tik daudz nebārsta sāli vai vienkārši nekratās tik daudz pa bedrēm. Kas vēl, pārdodu tad, kad liekas, ka uz servisu jau pārāk bieži jābrauc. Pārāk bieži priekš manis ir katru otro mēnesi, ja neskaita riepu maiņu. Ja sanāk izdevīgi nopirkt, tad puslīdz par tādu pašu cenu var arī pārdot, pēc tam, kad ir uzfrišināts un salons iztīrīts (pārdošana atkal cits stāsts). Auto plačiem neuzticos, jo viņi ik pa laikam maina numururs, ja nevar ilgi pārdot, nesniedz pilnīgu informāciju un vispār nav priekšrocības, salīdzinot ar privātajiem. Jau atkal, ja vajag pirkt caur banku līzingā, tad cits stāsts, jādzīvo kā var.
Trīsgadīgam puikam nav vajadzīgs velo. Nopērc viņam līdzsvara riteni, piemēram, dipu dapu vai dip dap firmas. Ar tādu var vizināties tikai bērnībā, bet prieks un praktiskā jēga būs daudz lielāka, jo varēs braukt arī pa dubļiem, mežiem, zariem u.t.t. Ja pašam nerealizētas ambīcijas un gribas, lai bērns ir velosportists, tad jau cita runa.
Es esmu lasījis pētījumus, ka piesprādzēt ar jostu ir drošāk nekā likt bērnu sēdeklīti (balstoties uz statistikas datiem ASV un neatkarīgiem testiem). Grāmata ASV bija bestsellers (Freakonomics), bet neguva nekādu atzinību industrijā vai no likumdevējiem. Liels bizness tie krēsliņi.
Motorolers principā visu pateica. Pērk autiņu, lai varētu lietot arī privātām vajadzībām, jo tā ir daudz lētāk nekā pirkt pašam, pie nosacījuma, ka uzņēmumam ir pietiekami daudz līdzekļi. Slieksnis ir normāls un ļauj arī vidēja lieluma uzņēmumam pirkt auto, nevis tikai lielajiem. Varētu jau, protams, teikt, ka slieksni jālaiž lejā uz 20 vai 30 tūkstošiem, bet ir arī komerctransportas, kas maksā dārgi.
.lt Neviens nebrauks uz Lietuvu, lai regulētu savirzi.