Diemžēl tas ir ceļš uz absolūti regulētu sabiedrību...kam liela daļa LV nav gatavi, un varbūt arī labi ka tā.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Diemžēl tas ir ceļš uz absolūti regulētu sabiedrību...kam liela daļa LV nav gatavi, un varbūt arī labi ka tā.
Granulas jau kāpj arī - pret rudeni ir apmēram 2x, briketēm vēl ne tik ļoti, bet domājams ka arī nekur neliksies beigās, arī malkai iet uz augšu + darbs un netīriba ap to. Tā kā nekur neliksies, nākamā ziemā būs dārgs siltums, atšķirība vien tāda, ka privātmājā var ko regulēt, atšķirībā no betona būriem...
Drukāšanai un sodu piesūtīšanai ir viens būtisks trūkums - tā pēc būtības nav prevencija vai tāda ir ar ļoti lielu laika nobīdi un pēc idejas tas pamatā papildina kasi (lai ko arī neteiktu). Ekipāžas iesaiste tieši pretēji, situāciju sāk novērst jau saknē - pēkšņi visi paliek bijīgi (kāds arī būtu mērķis) - sodīšana un kases aparāts ir tikai pēc tam, protams fiziski tur maz vietas šādiem gājieniem.
Tie izgājieni sakatina tik ļoti, ka arī pirmais variants būtu labāk nekā nekas, bet krietni mazefektīvāks, kā jau minēju !
Tur viss tagad saistībā ar remontiem ir štoperi. Manuprāt, ja kāds ielien sabiedriskā joslā, tad tas ir vēl puslīdz, jo ir tikai drusku nekaunība, bet palikt šķērsām krustojumam, kā tas gadās Lāčplēša ielā ir vienkārši nahālisma un tupuma apvienojums...ko tādu reizēm nācās redzēt uz Zemgala pārvada krusta ar Brīvibas ielu - absolūti nebija žēl, ka tur tos vnk no panckām ārā izpīpināja !
Viss laikam būs jameklē alternatīva Maskavas ielai, lēnie remonti pie A6 loģistikas centra/noliktavām un pārmaiņas pie Krutspils ielas krustojuma iebraukšanu Rīgā no tās puses padara diezgan nebaudāmu.
+ būšu apnicīgs, bet par krustojumā palikšanu reāli vajag sodus sākt likt, šorīt atpakal bija pārītis Lāčplēša ielā aiztaisījuši ciet krustu ar Sadovņikova ielu - stāv un blisinās, rokas paplāta - bet ko līdi, ja var redzēt, ka neizbrauks ?!
Es sev arī, bet ar vairākām atrunām :
1)nopelnu pagaidām pietiekami;
2)saprātīgs darba laiks un apjoms.
Ja nav viens no diviem vai neviens, tad iespēja paraut 2 nedēļas/2 atputā nav tik slikts risinājums. Šeit jāsaprot, ka t.s. "vidējā statistiskā alga" nav pietiekama normālai dzīvošanai LV, sevišķi jau apstākļos, kad inflācijas rats ir iegriezies.
Iespējams , tomēr tendence sāk kļūt aizvien kaitinošāka, ar visādu aplikāciju takšu parādīšanos ! Bet sākums tam ir tarifu grozījumos, kas sāka maksai piesakaitīt laiku, nevis vien pliku nobraukto attālumu...
Laikam biju palaidis garām to brīdi, kad taksisti no nažiem pārvērtās par divplākšņiem...reti tizlumi, un viss no tā, ka spaida tās savas aplikācijas braucot - interesanti ko dara t.s. autotransporta direkcija šajā jautājumā ? Nu nav normāli, ka čakarē satiksmi visu dienu tādi, kas telefonā sēž !
Tas gan nav tikai taksistu niķis, vakar pat "dižajā" pilsētā (msh leksikā runājot) kādi pāris cipiņi izcēlās ar izgājieniem, visiem, kā izrādījās, patīk glāstīt un/vai pļurkstēt. Kaut kā nav manīts, ka to CP kā izķertu.
Dienas paliek gaišākas, bet aizvien vairāk to, kas dienas laikā ar tālajiem mauc - it kā jau traucē maz, bet pasignalizēju tāpat - vai nu neatcero vai kādreiz tāds fenomens netika manīts. Auto jau pārsvarā labi lietoti...un budžeta/max vidējas klases.
Sākuši apļos steidzīgi pedāļi cūkoties...jau otrais gadījums, kad pa visu varu vajag visādiem celtnieku busiem vai citiem steidzīgajiem ielīst iekšā pirms braucošā pa apli - laikam nefiltrē ko tas trijstūris nozīmē, sevišķi vēl, ja pēcāk brīvs jebkurā gadījumā. Šajā gadījumā runa par "vienas" joslas apli, lielajos jau tāds niķis kādu laiku, kas nereti liek izšķirties par tizlas braukšanas opciju pa 1 joslu, nekā netikt izlaistam, kur pašam jātiek, kad esi ļavis ieskrieties tiem, kas iebrauc aplī - it kā sīkums, bet tomēr nedroši un reāli cūcīgi !
Par bedrēm runājot, ļoti jāuzmanās Lāčplēša ielā pēc krusta ar Sadovņikova ielu, Pārdaugavas virzienā - šķiet, ka akas vāks iebraucis dziļāk, attiecīgi arī tāda izmēra bedre, kur neveiksmīgas apstākļu sakritības rezultātā var riepu/disku sasist vai vispār riteni nolauzt...
Pirmos no Limbažu puses ? Tur jau iepriekš bija švakāks segums, pārējā daļa vēl pavasarī/vasarā bija pat ļoti laba tik nomaļam un tukšam ceļam.
Maskavas ielas tālajam galam (aiz Doles) ir vienkārši izjucis segums, ja to šogad neremontēs, turpmāka iebraukšana Rīgā no tās puses būs interesanta...kopumā Rīgā kaut kāda interesanta satiksme - it kā korķu nav, bet tāpat ir kāda kritiskā masa, kas velkās un rezultātā visai lēnu sanāk cauri tikt pilsētai, stāvvietas centrā arī stāvgrūdām pilnas - laikam jau vairums attālināti nestrādā ?
degvielas ekonomija ar sanāk. 3 atmosfēras gan neturu, bet ar 2.2 arī jau kādu laiku nebraucu, ~2.5 - 2.6 gan regulāri sanāk, neko diži cietāka piekare ar nepaliek.
Neko darīt tādas tās majās ir, apakšzemes stāvvieta jau ir pavisām glaunām un ar tur šaizes gadās. Tādēļ idēla forma ir dzīve savā privātmājā, kas protams nes līdzi attiecīgus finansiālus ieguldījumus, bet pretī dod arīdzen kaifu, tajā skaitā nedalīt stāvvietas un nečakarēties ap citiem.
A6, sestdienas novakare, putenis un pustīrīts/pusledains ceļš un vairāki umņiki, kam jādrāž pabrauc garām savām nobrauktuvēm, bet viens izdomā uz šosejas pa mēmiem nolikt un atpakaļ pabraukt - labi, ka bija distance un saprātīgs ātrums, bet nodomāju, ka debīls, kas debīls - tomēr nevajag provocēt situācijas uz ceļa - būtu pabraucis pāris km un Saulkalnē apmetis ripā, bet nē, pisināt citus vajag, normālos laika apstākļos ta vēl pusbēda, bet tā uz A6 kreisā josla galīgi aizputināta.
Tad vajag to ņemt vēra, ka tie 2-5K (es biju domāji 1-3...) ir par nobrauktu mašīnu, kas R Eiropā vidēji maksā arī dārgāk un saprast uz ko brauc. Turklāt bieži tie pusmūža veči paši mīl perekupīt tālāk, tikai ar citiem komentāriem. Vienkārši krīt uz nerviem, ka kādam liekas, ka auto vēl ir jāpārremontē pirms kungam pārdot, nav jau runa par kādu tur spidometra tīšanu vai makaronu karināšanu.
Ja reiz piesaista lēta cena, tad arī vajag gatavoties tam ko redzēs - nevis aiztīties, tērēt citu laiku un pēctam sašust, ka mašīna pa tūkstoti nav ideāls. Arī ar remontiem ir tā, ka uz lietotu auto vajag rēķināt vismaz līdz 500-600 eiro, ko sākumā vajadzības gadījumā ielikt iekšā, jo noplīst var jebkas, nevis tādēļ ka sataisīts uz pārdošanu - kas ir atsevišķi gadījumi - bet gan tādēļ, ka vecs un nokalpojis.
Un vēl par tiem pusmūža spečukiem - kā reiz uzturēti auto un par atbilstošu cenu, šos nezin kāpēc neinteresē/interesē maz (līdzīgi kā puišeļus)
gunbox rakstīja: Jau 20 gadus iestrādāta shēma. Uzrakstam projektu, lai iesvilptu naudu sev jaunā baseinā. Par ko projekta tēma un kam projekts kalpos? Da kuru tas interesē? Plānotais mērķis vai tad nav sasniegts? Domāju ka ir? Ā... tur vēl kaut kas bija jāizdara. Nu sorry... tas plānā neietilpa. Mērķis bija baseins villai Itālijā.
Diemžēl "projektu ekonomikas", kas nereti norisinās ES blakne - uz brīdi ir tikai projekts, kurā, labi, ja kādas izmaiņas uztaisa pēc dzīves reālās prasībām, kas pēc tam...? Nāk nākamais projekts..tā ar visiem zaļajiem kursiem u.c. lietām
Savā veidā piecgades reinkarnācija..
Vajag pafiltrēt ko un par kādu naudu pērk, tad arī nebūs "miljonnieki", vai arī mobile DE paskatīties, cik tādi tur maksā un braukt pirkt. Bet nē, kārtējā gudro zemnieku taktika, izlasīt lētučus, tad vēl paknauzerēties cik viss nolietots un pisināties tālāk (pieņemu, ka nestrādā), vēl labāk, ja visādi ļimonadņiki, kas vēlas pēc pāris mēn tālāk to mašīnu ar uzcenojumu ssā tirgot uzrodas un ir sašutuši, cik slikti, bet cipars ta ļoti patika.
Neesmu auto tirgotājs, bet cik visādas vecas mašīnas ir pārdotas un brīnumi redzēti, jāsaka, ka izceļas pusmūža gudrinieki starp šādiem.
Šitie līdz paņemtie "speciālisti" ir vienkārši vāks. Cik nav visādi brīnumi dzirdēti savus un ģimenes auto kādreiz tirgojot. Labāk jau netērēt savu un citu cilvēku laiku.
Ir mode visādiem pircējiem pirkt auto 15-20+ gadīgus un skrūvēt tos vākus, tad pieri raukt un kasīt, ka motori padiluši un ka pa 1, 1,5, 2K eiro mašīnām neviens nav kapitālo uztaisījis, lai var braukt ilgi un laimīgi pēc tam.
Tādiem - uz Rumbulu, būs ij motori nomazgāti, ij mogo gogo krītiņu iedos, tikai ka nesanāk kā tām tuarega pircējam, ka ilgi vēl krīts jāmaksā.
Vienvārdsakot, lai iet bekot, tāda metode varbūt kaut ko 100-150K km nobraukušiem motoriem ko pasaka, vecām mizām tā darīt ir bezjēdzīgi, maigi izsakoties.
Tikpat labi, tāds simptoms rodas no gaisa degvielas sistēmā/neatgaisotas sistēmas, man kā reiz tāda problēma bij - AKE, 132kW, ne quattro, un sākās no līkrocīgi nomainīta degvielas filtra, uz mata šādi simptomi. Vajadzētu būt caurspīdīgām vietām degvielas šlangos - tur arī var paskatīties ! Beidzās ar to, ka hermetizēja devielas šlangus.
Ja protams rādā diagnostikā kļūdu sūknim (vai arī kāds "mainam pēc kārtas" meistars diagnosticējis).
Es īsti arī nesaprotu jēgu mainīt tikai elektro daļu, ja reiz vairs nav mehāniskās daļas pieregulēšanas iespēju - tā plate rezervē stāv vai kāds pa piecīti dod ? Jo nav jau tā, ka tiem 20+ C piektajiem ir dārgas daļas un visādi šrotīzeri pa visu LV, turklāt tādiem auto ielikt sotaku remontā ir visai pašsaprotama lieta.
ņemot vērā dažādas "sertificēšanas" iniciatīvas, ka tikai drīz tā arī nenotiek, varbūt pat labums būtu - izpaliks nenormāla vilkšanās, kolīdz pirmais sniegs/pārslas. Bet šeit ir runa par ko citu - auto kaut vai ir ziemas riepas, vello tādu nav, pat ja būtu neviens nenormē, ka tādas būtu jālieto ziemā. turklāt visādi aktīvisti un pati dome tik maļ cik tas ir labi un ekoloģiski par pārējiem aspektiem vispār nerunājot un nedomājot, bet pirmais pagrieziens, sevišķi, ja komplektā ar bremzēšanu, tādam pirmziemas braucējam uz diviem ratiem nozīmē būt uz mutes, labi vēl ja uz ietves, sliktāk gadījumā, kā es aprakstīju...
Ar eko keko apziņas un propogandas pieaugumu Rīgā nu ziemā ir arī jāuzmanās no vello. Diemžēl mutē zaļajai RD neseko darbi un ietves arī netīra - redz esot īpašniekiem jātīra pieguļošā teritorija...pagājušo nedēļ uz Dārzciema ielas viens uz diviem riteņiem no trotuāra nostiepās griežot un uz brauktuves trāpija, labi, ka ātrums nebij uzņemts un distance bij, bet redzot vello par to der padomāt, attiecās arī protams uz ietvēm/vello joslām Rīgas centrā...
Diemžēl ar kovidu un tam sekojošo īpašnieku sūtīšanu ārā (Rīgā vēl var pats no boksa izbraukt, citur arī pats inspektors to dara..), tā uz vietas apstrīdēšanas kārtība ir kļuvusi grūtaka. Papildus tam, vismaz reizi gadā tiek mainīti TA MK noteikumi, pamatā skaidrojot ar "precizēšanu" un, ja palasa tos labojumus, tad precizējumi pamatā saistās ar to 1 kļūst par 2ku un pa kādam 2kam top par 3ku, it kā "sīkums", bet tad sākās interpretācijas - tādēļ ziemā dabūju mainīt stiklu, jo redzamības zona ir "precizēta", ne vairāk kā 5mm stiklu tīrītāja laukumā...laikam jau slotas tad vajag likt īsākas. Kādreiz (plīsums apakšējā kreisā vējstikla stūrī 10-15 sm garumā) šāda lieta būtu knaps vieninieks, nu jau stikls jāmaina.
Par citām lietām nebūtu jautājumi, ja tie paši "inspektori" aktīvi lietotu komentāru sadaļu īpatnējiem defektiem, lai nav meistariem pēc tam jāskaidro par to ko neesi dabā redzējis. Taisnību sakot, jāsaka, ka TA tomēr labāk patīk Rīgā, atsevišķām mazpisānu stacijām darba apjoma trūkuma dēļ, pionieriskas degsmes vai arī statistikas dēļ nu ļoti patīk skaldīt matus - tirināt un virināt. Idēali būtu, ja meistari tos 2kus izķertu pirms TA, kas diemžēl nenotiek ļoti atsķirīgās izpratnes dēļ - no kamēr nelūzt netaisam līdz visticamāk komerciālai ieinteresētībai mainīt visu pēc kārtas.
Likt 1kus par rūsu un "nenozīmīgām eļļas noplūdēm" 20+ gadīgiem auto manuprāt ir marasms, tapat skaidrs, ka gan viens, gan otrs tur būs.