iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
Seene 11.03.2011 19:49

VWfans rakstīja: Esmu prieciigs, ka Latvijaa pamazaam virzaas uz priekshu stacionaaro fotoradaru ievieshanas projekts. 160 fotoradari - tas buus patiikami.

Nu tak vajag mums pārspēt angļus vismaz šajā jomā - gan jau izdosies mūsu tirliņiem vēl lielāku naudas izspiešanas mašinēriju izdomāt. Ar satiksmes drošību gan šim projektam nav nekāda sakara.

Seene 10.03.2011 12:04

VWfans rakstīja: Seene, kaa Tu vari par to buut paarliecinaats, ja savu SAAB nepirki jaunu? Varbuut ieprieksheejais saimnieks kveelsveces ir mainiijis?

Pārliecināts neesmu, bet nav iemesla domāt savādāk - kad auto iegādājos, tam pēc nobraukuma "grafika" kvēlsvecēm vēl nebija jābūt mainītām, servisa grāmatiņā, kura ir aizpildīta ļoti rūpīgi, tas nebija minēts un to apstiprināja arī diagnostikā - sakot, ka drīz būs jāmaina. Braucu joprojām un pats esmu nobraucis nu jau vairāk kā tu ar savu Merivu, tās nemainot.

Seene 10.03.2011 10:26

VWfans rakstīja: Man Merivai nomainiija 2 kveelsveces pie 91 tuukst.km nobraukuma, tresho pie 115 tuukst.km. Ceturtaa veel nav mainiita, tagad nobraukums 120 tuukst.km. Redzu, ka domas par shiis pieejas pareiziibu dalaas.

Laikam arī detaļu kvalitāte Manam auto ir 240kkm un joprojām oriģinālās kvēlsveces...

Seene 09.03.2011 14:34

M77 rakstīja:

Seene rakstīja: Un tajā pat laikā saprotu, kādēļ šāds "arguments" ir izdomāts. Tas izklausās pietiekami vienkārši, lai vidusmēra autovadītājam liktos saprotami un pareizi.

Un šitāda "smadzeņu pūderēšana" ir tas, kas visvairāk kaitina. Tai vietā, lai paskaidrotu, ka, nomainot visas sveces, var ietaupīt potenciālos izdevumus par darbu, kad, mainot tikai vienu sveci, drīzumā var nākties nomainīt arī citu, tiek šādi "karināti makaroni". Man tas vairāk signalizē par uzmetēju vai nekompetentu kantori.

Nu... Tā kaitina domājošus un tehniski kaut cik izglītotus cilvēkus. Biznesa politiku tomēr nosaka klientu vairākums - un vairākums diemžēl mūsdienās sastāv no divām daļām - padomjlaika automīļiem, kam joprojām liekas, ka auto var remontēr ar kuvaldu un modernajiem autobraucējiem, kas ar grūtībām māk atrast, kur ieliet logu šķidrumu. Līdz ar to, lai vai kā pašam nepatiktu šāda tirgotāja "nekompetence", nevar pārmet tirgotājam, kurš ievēro principu, ka "klientam vienmēr ir taisn'ba."

Seene 09.03.2011 14:30

M77 rakstīja:

Seene rakstīja: Bet tas nemaina faktu, ka ir jāmaina visas kvēlsveces vienlaicīgi.

Un tomēr es neredzu nevienu argumentu, kāpēc tas būtu tā jādara. Izņemot to, ka vienas sveces "izbeigšanās" liecina par to, ka arī pārējām vairs ilgs mūžs nav atlicis (ja vien iepriekš visas ir vienlaicīgi mainītas). Ja tiek izmantotas pēc vienādiem standartiem ražotas sveces, tad vienas atsevišķas nomaiņa nevarētu likt "ECU jukt prātā".

Domājams, ka Beru varētu uzskatīt par kompetentiem šajā jomā, tad, lūk - arī viņu mājaslapā neatradu šādu kategorisku apgalvojumu, vien šos:

Economy tip: Replace glow plugs as sets!

Experience shows that glow plugs reach their maximum

wear levels in quick succession, and if connection lines

and power rails are already removed it would be more

economical to replace the complete set, rather than have

to replace other plugs individually a short time later.

Our tip:

Test the glow plugs every 75,000-

100,000 km with the glow plug quick

tester. Ideally, you should replace the

entire glow plug set in the event of

any defects or impaired function

Sk.: beru.com/...

Brochure »Glow Plugs«

Technical Information (TI 04) »All about glow plugs«

Nu pats jau arī atbildēji - izlasi uzmanīgi, ko pats uzrakstīji un arguments būs rokā. Ja viss atbilst standartiem, tad nav vietas šeit iesāktajais diskusijai par kvēlsvecēm ar dažādām pretestībām. Protams - būs nelielas pretestības atšķirības jaunai un padegušai kvēlsvecei, kas attiecīgi tikpat nedaudz samazinās visa jauktā komplekta efektivitāti un ilgmūžību.

Tajā pat laikā par standartiem - gan jau būsi kādreiz dzirdējis par SAAB slavenajiem "sarkanajiem blokiem". Pēc katalogiem visiem sveču ražotājiem ir standartiem atbilstošas sveces šiem dzinējiem. Tajā pat laikā SAAB vienmēr ir uztājis, ka jāizmanto tikai konkrēta modeļa NGK sveces... Cilvēku skaits, kas šo prasību nav uzskatījuši par pietiekami nopietnu ir gana līdzvērtīgs tam skaitam, kas ir dārgi un ķēpīgi cīnījušies ar šo bloku problēmām. Pats ar benzīnsābiem nobraukāju diezgan daudz gadus lietojot tikai norādītās sveces un nevaru neko sliktu teikt par "kaprīzo" aizdedzes bloku - var jau būt, ka tā ir tikai sakritība, bet katrs pats savas laimes kalējs

Seene 09.03.2011 13:28

M77 rakstīja:

Seene rakstīja:

M77 rakstīja:

Seene rakstīja:

Kurā gadsimtā tu dzīvo? Arī lampiņas ir savienotas "paralēli", bet auto māk paziņot vadītājam, kura ir izdegusi...

21. (pēc Kristus dzimšanas).

Nu un kas, ka māk paziņot par izdegšanu? Tas nekādi nemaina iepriekš minēto faktu, ka paralēlā slēgumā (t.i. tiek padots vienāds spriegums visām svecēm) caur sveci ar lielāko pretestību plūdīs mazākā strāva.

Nu nekas... Tas jau laikam nekādi nemaina arī faktu, ka ECU, kas šo strāvu mēra un, vadoties pēc tās, kontrolē kvēlsveču darbību, juks prātā un labākajā gadījumā slikti sildīs vai sliktākajā nesapratīs, kad kvēlsveces ir jāatslēdz, lai tās nesadedzinātu.

Jā, bet, ja ECU vienīgais instruments, kā regulēt situāciju, ir sprieguma izmaiņa visām svecēm vienlaikus (paralēlais slēgums), tad es stingri apšaubu apgalvojumu, ka svecei ar lielāko pretestību tiks nodarīts lielākais ļaunums.

Atgādināšu vēlreiz, par ko bija sākotnējais iebildums: "Kvēlsveces ir saslēgtas paralēli un, nomainot tikai vienu, tā ilgi nekalpos. Tas tādēļ, ka jaunajai kvēlsvecei būs lielāka pretestība."

Jā, un es arī uzrakstīju, ka apgalvojuma formulējums ir pilnīgi kreiss. Bet tas nemaina faktu, ka ir jāmaina visas kvēlsveces vienlaicīgi. Un tajā pat laikā saprotu, kādēļ šāds "arguments" ir izdomāts. Tas izklausās pietiekami vienkārši, lai vidusmēra autovadītājam liktos saprotami un pareizi. Jau te daudziem liekas, ka riepu spiediena kontrole, izmantojot ABS, sveces, kas mēra kompresiju u.c. elektroniskas figņas, kas dzīvē eksistē jau no pagājušā gadsimta, ir tikai pasakas.

Seene 09.03.2011 12:55

M77 rakstīja:

Seene rakstīja:

Kurā gadsimtā tu dzīvo? Arī lampiņas ir savienotas "paralēli", bet auto māk paziņot vadītājam, kura ir izdegusi...

21. (pēc Kristus dzimšanas).

Nu un kas, ka māk paziņot par izdegšanu? Tas nekādi nemaina iepriekš minēto faktu, ka paralēlā slēgumā (t.i. tiek padots vienāds spriegums visām svecēm) caur sveci ar lielāko pretestību plūdīs mazākā strāva.

Nu nekas... Tas jau laikam nekādi nemaina arī faktu, ka ECU, kas šo strāvu mēra un, vadoties pēc tās, kontrolē kvēlsveču darbību, juks prātā un labākajā gadījumā slikti sildīs vai sliktākajā nesapratīs, kad kvēlsveces ir jāatslēdz, lai tās nesadedzinātu.

Seene 09.03.2011 12:02

TDIOTS rakstīja: pļer pļer pļer.....

nasing spešial , bet ne visi rubī ingļiš

taxšto ej ka bekot ,sēne tāc

P.S.

ir pilnīgs pouxjs uz to zinātnisko pamatojumu , jo ,kā veci ļadis saka , sveces maina visas , amīšus pa pāriem utt.utml.

P.S.S.

a bet kad ar$$$ i kā i , tad darās kā sanāk

Kad ar $$$ i kā i, tad der atcerēties veco teicienu, ka skopais maksā divreiz... Diemžēl ar jauno autiņu elektroniku tas ir ĻOTI aktuāls fakts.

Un varu arī iet bekot, ja tevi tik ļoti aizskar svešvalodas lietošana.

Seene 09.03.2011 10:16

M77 rakstīja:

Pat, ja tur ECU kaut ko kontrolē, tad gadījumā, kad visas sveces savienotas paralēli, lielāka strāva plūdīs caur vecajām (kam mazāka pretestība; ja tā vispār taisnība). Jādomā, ka sildelementam lielāku "ļaunumu" nodara palielināta strāva, nevis samazināta.

Kurā gadsimtā tu dzīvo? Arī lampiņas ir savienotas "paralēli", bet auto māk paziņot vadītājam, kura ir izdegusi...

Izlasi šo gabaliņu (no Mitsu Oulander manuāļa) un padomā vai tiešām ar kvēlsvecēm ir tik vienkārši, kā gribi domāt.

"Glow control unit

The glow control unit receives the information for the glow function from the engine-ECU. The start of the glow period, the glow duration, actuation frequency and duty cycle for the glow plugs are thus determined by the engine-ECU. Based on this information, the function of glow control unit is shown in the following descriptions.

* Activation of glow plugs with PWM signal. When PWM signal is low, glow plugs are energized.

* Integrated overload and excess temperature cut-off.

* Individual glow plug monitoring for overload cut-off in glow circuit and self-diagnosis of glow plug electronics.

Pre-glow

When the engine-ECU receives the ignition switch ON signal at the engine coolant temperature under 14°C, the pre-glow is activated.

The engine-ECU sends the first PWM signal to the glow control unit. The glow plugs are also actuated thereafter with the next PWM signal from the glow control unit.

In the first phase of the pre-glow function, the glow plugs are supplied for a maximum of 2 seconds with a voltage of approximately 11 volts. Thereafter, the glow plugs are supplied with the necessary voltage for the relevant operating mode by the glow control unit (maximum 4.4 volts).

The information about the status of the glow plugs is sent to the engine-ECU by the glow control unit with regards to the power drawn by each glow plug.

With a repeated start procedure, the full glow plug output is available to the driver. This allows run-on monitoring. For the run-on monitoring, the information about the previous pre-glow duration is stored in the engine-ECU within 60 seconds after the engine is switched off."

Seene 08.03.2011 13:58

M77 rakstīja:

Vispār jau absurds apgalvojums, ka svece nekalpos ilgi, jo tai lielāka pretestība - tas būtu tas pats, kas apgalvot, ka lustrā 75w lampiņa ātrāk izdegs, jo visas pārējās ir 100w...

Apgalvojums ir absurds formulējumā, bet nemaz tik absurds realitātē. Ar lustru vari salīdzināt kvēlsveces nu jau diezgan vecos auto. Ja tās kontrolē ECU, nevis vienkāršs relejs, tad jau situācija ar dažādas pretestības kvēlsvecēm var palikt neprognozējama - un pat ne tikai dažādas pretestības, bet arī vienādas, tikai atšķirīgas no paredzētās.

Seene 25.02.2011 16:55

modena rakstīja:

Seene rakstīja: [

Viss ir slikti tikai Latvijā. Par to jau sen nav šaubu. Vai pats Ēģiptē esi biji? Ne jau kādā kūrortā, bet īstajā Ēģiptē. Es esmu...

ar deksi kapronu pīpe?

kur es rakstīju ka pie mums viss ir slikti?

un kas man no tās īstas Ēģiptes? viņi kļūs gudrāki? taj tautai trīs reizes deva labu iespēju un viņi visas iespējas patirsa... nav lemts šiem labi dzīvot... vnk nav lemts - izņēmums ja kāds tos nahaļavu uzturēs...

Nu ko darīt, ja iesaisties diskusijā no vidus un negribi izlasīt iepriekš runāto. Ēģipte tika pieminēta, gribot lai šeit būtu tāda pat degvielas cena, kā tur. Tas jau nekas, kas par mūsu minimālo algu sanāk daudz vairāk degvielas arī par mūsu cenām...

Seene 25.02.2011 11:51

smaidiigais rakstīja:

Palaidniex rakstīja:

anonimikis rakstīja: benzīnam pieliks akcīzi no 1.jūlija

kaut kādus 20LVL uz tonnu.

Ja šis paredz izlīdzināt akcīzi ar Lietuvu/Igauniju, tad jāizlīdzina arī ceļa nodokļa neesamība ar šīm valstīm vismaz bencīnautiņiem jau noteikti...

Jo tur viss vienkārši - variāk brauc, vairāk maksā...

mums jau nav ceļa nodoklis - mums ir Auto nodoklis - tikai par to, ka auto IR

Bieži cilvēki smejas, kad es saku, ka mums kopējais nodokļu slogs (ja visu godīgi maksājam) ir ap 70%. Mana grāmatvede arī pasmējās - "slikti rēķini, ja tik maz sanāk". Pie mums par nodokļu NEMAKSĀTAJIEM sauc tos, kas cenšas kaut kā izgrozīties ar minimālajiem ~30% - kas pēc visiem ekonomikas pamatlikumiem ir pieņemamais (t.i. tāds nodokļu slogs, kas neizraisa iedzīvotāju nepamierinātību) līmenis valstīm ar vidējām sociālajām un infrastruktūras garantijām...

Seene 25.02.2011 9:51

modena rakstīja: 2 Seene

Nu un?

tu faktu no baumām spēj atšķirt? zini ar ko viens no cita atšķiras? tirgus salīdzinošu analīzi veici? vai tikai kailas emocijas?

Tu domā kā tirgojot to iekš Rimi par 0.99Ls/kg, viņi tos tomātus iepirka tur pa 0.50 Ls/kg?

Es Serbijā par 0.04Ls/kg arbūzus pirku biezos laikos... pie tam viņš tos noteikti kā ar peļņu tirgoja... līdz ar to rodas jautājums - kas šajās baumās ir krava, un ja viņš piemēram to atveda ar tačku - cik tad par tādu tačku serbs dabūtu no arbūzu pārdošanas... kaut 100 kg = 7,7$... par 50kg - tie būtu 3.85$....

Viss ir slikti tikai Latvijā. Par to jau sen nav šaubu. Vai pats Ēģiptē esi biji? Ne jau kādā kūrortā, bet īstajā Ēģiptē. Es esmu...

Seene 24.02.2011 13:10

modena rakstīja:

Visdrīzāk tu nespēj realitāti apjēgt... viņiem nesen bija "twitter" "revolūcija"... atgādināt kādus rīkus viņi tai izmantoja?

No otras puses, tie kuri knapi pārtiek no minimuma, nevar atļauties iet nedēļām ilgi protestēt...

Bija, bija... Bet kā tas maina faktu, ka internets ir pieejams 15,4% iedzīvotāju? Jā, lieliski, ka pietika arī ar šiem nedaudzajiem, kas spēja kaut ko mainīt, bet pats arī pareizi atbildēji - tā lielā tautas daļa, kas mēģina kaut kā izdzīvot, nevar atļauties protestēt. Ja pats būtu uzmanīgāk pasekojis informācijai par Ēģiptes notikumiem, varbūt būtu pamanījis, ka viens no "revolucionāriem" intervijā pieminēja faktu, ka zemnieks atvedot pārdošanai kravu ar tomātiem, saņem par to dažus dolārus!

Seene 23.02.2011 9:46

P.S. "With an Internet penetration rate of 15.4 (!) percent, Egypt is ahead (!) of most of Africa"

Seene 23.02.2011 9:44

modena rakstīja:

Seene rakstīja:

Pirmais rakstīja: piesakam karu ēģiptei, padosimies un mums būs soļara par 10 saņiem litrā....

Droši - un par minimālo algu tad arī varēs lieliski dzīvot

"For 26 years, the minimum wage of Egypt has stayed exactly the same. Despite a rise in the price of food and other commodities, the minimum wage remains steadfast at 35 Egyptian pounds per month, or about $6."

Nez no kurienes šie rauj naudu telefoniem, internetam....

Laikam esi pārāk labos apstākļos dzīvojis... Nespēj iedomāties, ka ir cilvēki, kam tādas lietas pat sapņos nerādās?!

Seene 22.02.2011 11:13

seaman rakstīja:

mrpresident rakstīja:

seaman rakstīja: c'mon peoples!

seaman rakstīja: jautājums?

vai kads ir dzirdējis par TT karti Turcijai?

Navigator ir Turcijas karte! Pat diezgan laba, lai gan biezhi megina pierunat braukt ne pa tiem izdevigakajiem celiem!

intrese tikai Tomtoms, un varbūt Magelāns

Nu ir man TT Turcijas karte Interesē? Par pārklājuma kvalitāti nezinu - ne savai vajadzībai meklēju.

Seene 21.02.2011 10:57

Pirmais rakstīja: piesakam karu ēģiptei, padosimies un mums būs soļara par 10 saņiem litrā....

Droši - un par minimālo algu tad arī varēs lieliski dzīvot

"For 26 years, the minimum wage of Egypt has stayed exactly the same. Despite a rise in the price of food and other commodities, the minimum wage remains steadfast at 35 Egyptian pounds per month, or about $6."

Seene 15.02.2011 13:35

Gauss rakstīja: To ka sēne ir ambālis es jau nojautu, bet kad viņš piedāvāja kontrolēt riepu spiedienu ar ABS, tad viņš kļuva par totālu ambāli.

p.s. huliš neviens svētdien neatbrauca pēc tām riepām? Viņas tur vēl šorīt bija, pēdējais komplekts (5 gab.).

Savu intelekta līmeni esi augstu parādījis. Pirms pārejas uz rupjībām jau nu varēji vismaz tik daudz, kā pameklēt Googlē \"indirect TPMS\". Vai kaut vai izlasīt šo - en.wikipedia.org/...

Laikam jau tomēr par ambāļiem uzskati arī BMW, VAG u.c. autoražotājus, kas ir ne tikai piedāvājuši izmantot ABS, bet to arī reāli izmanto savos ražojumos. Es, diemžēl, to neesmu ne izdomājis ne piedāvājis, lai vai kā tu censtos man šo izgudrotāja godu piedēvēt.

Seene 15.02.2011 13:14

Pirmais rakstīja:

vēl jau visādi latvju bāleliņi ir izmetuši pirkstus vēdeklītī un ziņo, ka nespēj pārvietoties pa latvijas ceļiem, ja jamajiem nav maksimālais ātruma indekss un, ka jamie braucot spēj atšķirt uz kura riteņa ir uzmontēts gudjērs un uz kura fulda

visvairāk pārsteidz tie, kas pēr 3gadus nodzītas megafirmas ziemenes un vēl ar putām uz lūpām apgalvo, ka tās ceļu turot labāk kā jaunas lētā gala kalašas

Latvijas ceļos ne, bet netaisos mainīt riepas, lai izbrauktu no Latvijas. Un uz bāņiem ir prasības gan ātruma indeksam, gan var atšķirību sajust.

3gadus nodzītas megafirmas ziemenes var gan turēt gan neturēt ceļu lētāk par jaunajām kalašām. Bet to izturība lielos ātrumos gan neapšaubāmi joprojām būs labāka.

Seene 15.02.2011 13:11

Pirmais rakstīja:

Gauss rakstīja: To ka sēne ir ambālis es jau nojautu, bet kad viņš piedāvāja kontrolēt riepu spiedienu ar ABS, tad viņš kļuva par totālu ambāli.

p.s. huliš neviens svētdien neatbrauca pēc tām riepām? Viņas tur vēl šorīt bija, pēdējais komplekts (5 gab.).

kāpēc riepu spiediens jākontrolē ar abs????

p.n.

man renaultam riteņos (ventīļa galā, kas iekšā riepā) ir tādas melnas kastītes, ķipa riepu spiediena monitorings....

vienīgais mīnuss - riepu servīzēs jāsaka, ka tur tas ir, citādi gadās, ka nolauž

Tās melnās kastītes ir gana sarežģīts pasākums un līdz ar to arī dārgs. ABS versija spēj izpildīt ES normatīvus krietni lētāk. Tas arī viss.

Seene 14.02.2011 9:37

Pirmais rakstīja:

Seene rakstīja:

Pirmais rakstīja:

tak paķer 100ls nopērc jaunu riepu komplektu....

Es pērku! Kur tiekamies un vai pārdosi divus komplektus? Visi riepu kantori nez kādēļ no manis šādu summu grib par vienu riepu

sens latviešu sakāmvārds vēsta - ir Aitas, ir Cirpēji

Nu par to jau nav jāšaubās... Tikai necērp jau nu viņi tik daudz, lai vajadzīgo komplektu varētu dabūt par 100Ls.

Seene 11.02.2011 16:16

TDIOTS rakstīja: akujiķeļnijs R16

pagāšziem ,iekš R!.com.lv uz Kalnciemielas, iexavoju nešipojamas 'master' nokijas atraugas, kopā ar montāžu/balansēšanu , ~ls134

un jāska godīgi-ir pilnīgs zaibis gan ziemā gan vasarā

moš tamdēļ ka OOOO ar kūūū ,nevis opeļsabs

pac brīnos , bet tiktiešām nau neko sūnainākas par iepriekšējām megaDunlop par ls134,-

Nu ja brauc tikai uz 90 pa sausu šoseju un ne vairāk par 50 tiklīdz parādās pirmās sniega pazīmes, tad jau tiešām nav starpības

Seene 11.02.2011 14:03

Gauss rakstīja: Nu pat psaktījos, sābam standartā nāk 15 collu riepas, kuras depo maksā 80Ls komplekts (ar klienta atlaidi). Takšto sanāk pat vairāki garie ali + mega čipšu paka + vēl arī montāža.

16-tnieces tajā točkā uz vietas nebija. Bet sotakā varēti iekļauties, ar klienta karti.

Slikti skatījies. Manam auto standartā nāk 215/55R16 un 15" diskus nav iespējams uzlikt.

Seene 11.02.2011 13:06

nazurbajev rakstīja: Ja nemaldos, tad ne maximā, ne depo r16 nemaksā 25Ls/gb

Un pričom tur SPS kurjers?

Gauss šoreiz vispār necērt zivi un rauj auzās non stopā.

Nezinu, cik maksā Maximā/Depo, bet reifendirekt.lv piedāvā lētākās (Linglong Radial 650 Winter Hero) par "tikai 45,00 Ls"

Pirmā lētākā riepa par ko vispār varētu domāt (Nokian W+) maksā "tikai 70,70 Ls"...

Goodyear Ultra Grip Ice + ar kurām analogo iepriekšējo GY modeli pašlaik braucu jau ir "tikai 91,50 Ls"

kaut kā neviena no cenām nevelk uz 100Ls par komplektu, lai vai kādas superatlaides Maxima/Depo spētu piedāvāt salīdzinājumā ar reifendirektu

Lasītākie raksti

Jaunie raksti