Kārtot: Augošā secībā
1 2
insekc 04.05.2021 19:55

Par šo lūdzu konkrētāk. Kas tie par 84% LV iedzīvotāju, kas nemaksā nodokļus. No kurienes tāda info. Es biju iedomājies, ka kādi 30%, nu varbūt pieskaitot bērnus sanāk 40%...

insekc 01.05.2021 16:17

Par pēdējo. domāju, ka RB stacija RIX ir ļoti laba doma. Leiši un igauņi varēs no RB pārsēsties uz AirBaltic. Arī Parīzē TGV stacija ir CDG lidostā. Ir atpūtas telpas/lafejnīcas, kur pagaidīt vilcienu vai lidmašīnu. Ceļojot cenšos cik iespējams minimizēt pārsēsanos/pārbraucienu skaitu.

insekc 23.04.2021 9:17

Piekrītu. Ir jānodala tas auto, kurš paredzēts lai maksimāli ērti (bez vadītāja piepūles, bez iespējamām ķibelēm) pārvietotu pakaļu no punkta A uz punktu B notā auto, kurš paredzēts kaifa ķeršanai (uzlabošana, pārbūve, bezceļš...). Otrajā gadījumā ekonomiskums, remontizmaksas vairs nav būtisks faktors.

insekc 19.04.2021 16:26

Mainot auto, jātēmē uz krietni jaunāku. JEBKURAM padsmitgadīgam auto būs slēptie defekti un defekti, kuri vecuma un nolietojuma dēļ drīz parādīsies. Ja savam auto puslīdz zini vēsturi, tad "jaunais" būs kaķis maisā. Domāju, ka jāpērk auto ar vecumu līdz 2-3 gadiem un nobraukumu līdz 50 000 km, tad būs krietni mazāka iespēja ieberzties un noteikti jāskatās auto vēsture.

insekc 07.04.2021 17:48

Izskatās, ka Dacīte ekspluatācijā tomēr ir dārgāka par Subaru. Eļļas un filtru maiņa man izmaksā ~40 EUR, paša garāžā. Eļļu mainu ik pa 10 000 km. Subaru Outback '15 ar 80 k km uz šiltes, benzīns ar LPG. Bremžu kluči visi vēl dzimtie, hadenē nekas nav darīts. LPG viena apkope ir bijusi = 30 EUR.

insekc 07.04.2021 7:45

Nu man gan šķiet, ka

"ar pilnu balonu nobraucu 368 km..."

nav diez ko pozitīvi.

insekc 06.04.2021 13:03

Nu atradis ar ko lielīties. Es savam auto LPG pildu ik pēc ~ 630 km, un tas tikai tāpēc tik bieži, ka smaga kāja (nesēņoju uz šosejas). Kopā ar benz varu nobraukt vismaz 1200 km neuztankojoties (un tas galīgi nedomājot par taupīgu braukšanu).

insekc 30.03.2021 13:54

Par to jau stāsts. Tāpēc laukos brīvdienu mājai elektrību pievilku ar 35 mm2 3 fāzu kabeli un kopējais drošinātājs 32 A. Rīgā mājai 3fāzu 40A, bet tur 3 virtuves un vešenes.

insekc 30.03.2021 7:37

Pilnigi visas iekārtas protams reizē nekad netiek lietotas, BET 3 jaudīgie patērētāji (piem. plīts, cepene, tējkanna) regulāri + vešene un trauķene sildītājus/motorus slēdz pati pēc savas programmas. Un cik A tur kopā var sanākt? Un no skaitītāja jāvelk vismaz 4 mm2 vads.

insekc 29.03.2021 22:35

Plīts virsma gāze + indukcijas (2 + 2). Gāze tādēļ, ka blakus apkures katls. Ja gāzi nelieto apkurei, tad plītij tā ir pilnīga bezjēdzība. Trubas un skaitītājs tikai aizņem vietu. Indukcijas ir ātra un ļoti ērta, tikai katli un pannas jānomaina (bet tas jau tāpat šad tad jādara, jo nav jau mūžīgi).

insekc 29.03.2021 22:28

Virtuves tehniku pirku PTA.

insekc 29.03.2021 22:27

Ikea skapiši un durtiņas Attēls-R, jo Ikea krāsu izvēle nebija tāda kas sievai patiktu.

Drošinātājus uz virtuvi vajag 3 gab pa 16A, vēlams 3 fāzes jo citādi viss kopā vēl ar vešeni sanāks virs 32A. Vnk fizika, izdali katra patērētāja jaudu ar 220 un tad saskaiti visu kopā: plīts, cepene, trauķene, vešene, mikrovelns, tējkanna, tosteris, fēns...

Nestādos priekšā, kā to visu var no vienas fāzes.

insekc 13.03.2021 13:29

Te jau arī atbilde par " atmaksāšanos". Pavadīt stundu benzīntankā turpceļā un stundu atpakaļceļā. Lai dievs nogrābstas.

Pat ar zapiņu varēju vairāk nobraukt bez uzpildes.

insekc 12.03.2021 19:36

Pagaidām vēl ir pāragri runāt par atmaksāšanos. Vispirms tirgū jāparādās kaut vienam e-auto, kas varētu konkurēt ar manu pašreizējo. Pilnpiedziņas universālis ar paaugstinātu klīrensu (vismaz 200 mm) un ietilpīgu bagažnieku ar kuru var nobraukt kaut vai 600 km bez uzpildes (ar savu Outback varu nobraukt 620 ar LPG un vēl krietni vairāk ar benzīnu). Kad tāds būs piedāvājumā, likšu excelī izmaksas.

insekc 11.03.2021 15:12

Mūsdienu virtuvē ar vienu fāzi ir stipri par īsu (ja vien nevelk 4 mm2 vara kabeli uz virtuvi, ja drošinātāji ļauj). Lai nebūtu problēmu pievilku virtuvē 3f 2.5mm2, 16A drošinātāji uz katru fāzi. Viena fāze plītsvirsmai, otra cepenei, trešā pārējiem patērētājiem - tējkanna, mikrovelns, tosteris... Plīts virsma indukcijas 2 riņķi un gāzes 2 riņķi. Mastercook no PTA, darbojas bez problēmām, sensori slēdas labi pat ar mitru pirkstu. Tiek lietots 50/50. Gāze lētāka, indukcijas ērtāka, bet vēl ne visi esošie katli/pannas atbilst. Bet tas jau laika jautājums, pamazām nomainīsies.

insekc 24.02.2021 18:05

Ja nav LV šrotos, apskaties pie braļukām. Parasti arī piegādi uz LV var nodrošināt.

insekc 10.02.2021 7:50

Pastāstīšu par trses iesalšanu senos laikos, nu pirms kādiem 40 gadiem. Tad ziemā -20C Rīgā nebija nekāds retums. Auto gan bija citi - VAZ, ZAZ. Pēc darba kolēģim problēma, zapiņam gāzes trose dzelžaini iesalusi. Trose gara ar līkumu uz leju vidū. Acīmredzot, gadu gaitā sakrājies mitrums. Ko darīt? Noņēmu trosi ar apvalku no karburatora un galu uz brīdi piešāvu pie +12V (pie startera). Zibenīgi atkusa un kolēģis laimīgs aizbrauca uz saviem Saulkrastiem, lai garāžā noņemtu trosi un izžāvētu/ieeļļotu. Ūdenim/mitrumam/kondensātam ir tieksme ielīst visādās negaidītās vietās un sals dara savu.

insekc 02.02.2021 13:36

Nu patlaban pat Rīgā, nerunājot par laukiem, prasās auto ar klīrensu (~200 mm)un vēlams ar pilnpiedziņu. Piemēram Subaru - Outback/Forester/XV, izmērs pēc vēlēšanās un pēc vajadzības.

insekc 28.01.2021 16:08

Ražotājs (un arī dīlerserviss) ne vienmēr liek pareizākos akumus. Vismaz man auto dzimtais akums nebija tas labākais. Man gan bija auto no US un gandrīz gadu stāvējis VVZ vai ne izlādēts. Bet zīmols nekāds, paredzēta vieta kietni lielākam. Ieliku FIAMM tik lielu, lai iet vietā un viss OK. AGM, protams, ir labi, BET vai tiešām vajag, jo price/performance attiecība kaut vai tam pašam FIAMM ir krietni labāka. Ja dīzeļauto, tag gan laikam AGM nav par skādi.

insekc 24.01.2021 8:21

1. Latvijā 4. golfs ar nokautu motoru būs nodzīts un bundža nebūs laba (ruslans).

2. No donora neder pliks motors, vajadzīgs motors ar visu apkari (elektrosistēma - vadi,devēji,kompis), starteris, arī ātrumkārba. Niknajiem motoriem parasti ir arī citi bremžu suporti u.t.t.

3. Faktiski jāpērk divi auto - viens ar nokautu motoru un orts mazbraukts, bet sasists (bet ar veselu priekšu). Izklausās pēc neiespējamās misijas. Un finālā finansiālais ieguvums būs ar lielu "-" zīmi. Bet nu ja patīk skrūvēt... Varbūt jāpērk divi "angļi"?

p.s. Pats nodarbojos ar tādām izklaidēm. Tikko iegādājos 1. paaudzes Pajero (anno 1988). Gatavojos vasaras darbiem ar metināmo un fleksi. Bet es jau pensionārs un kaut kā tas laiks jāaizpilda...

insekc 09.01.2021 16:54

Var KĻŪT gudrāks, jeb PALIKT dumjš.

insekc 08.01.2021 19:13

Varbūt izpūtējs/bikses/izplūdes kolektors kkur savienojumā pūš garām. Tad mēdz būt tāda skaņa.

insekc 07.01.2021 13:38

Nu vispār jau jāsāk ar to ka ir info par auto marku, modeli, gadu. Un vēl par bremžu tipu - disku vai loku. Ir auto, kam aizmugurējās darba bremzes ir disku, bet stāvbremze - loku (Voyager, Subaru). Darba bremzes var būt OK, bet stāvbremze ķīlē, jo to bieži vien lieto akurāt vienu reizi gadā uz TA.

insekc 03.01.2021 18:49

Par Voyager diemžēl neko sliktu nevaru teikt. bija divi '98 un '05. '05 tas ir Dodge Grand Caravan 3.8. Leišu amerikānis. Bija ģimenē ~15 gadus. Kad pulkstenis rādīja stipri virs 200 k ruslans vēlēja mainīt saimnieku. Ar kārbu un motoru nekādu problēmu nebija vispār. Tika mainītas parastās dilstamās lietas - bremžu kluči/diski, amīši. Pāris lodbalsti un stab.atsaites arī un viens riteņa gultnis. Vienreiz miroņgalvu nogriezu ziemā kupenā. Vienreiz tika restaurēta stūres reika. Šķiet, ka pārējie gumijas izstrādājumi un gultņi tā arī palika dzimtie. Ritošā visumā izturīgāka par vidusmēru. Ja nebūtu ruslans un LV nodokļi, tad vēl brauktu. Ar LPG arī patēriņš kabatu pārāk netukšoja.

insekc 29.12.2020 12:42

Vimaz iekāp un pabrauc ar Subaru Outback.Ir tāds ('15, 2.5 benz/LPG), ne par kvalitāti, ne ietilpību, ne klīrensu nevaru sūdzēties.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti