Kārtot: Augošā secībā
1 2
insekc 24.02.2021 18:05

Ja nav LV šrotos, apskaties pie braļukām. Parasti arī piegādi uz LV var nodrošināt.

insekc 10.02.2021 7:50

Pastāstīšu par trses iesalšanu senos laikos, nu pirms kādiem 40 gadiem. Tad ziemā -20C Rīgā nebija nekāds retums. Auto gan bija citi - VAZ, ZAZ. Pēc darba kolēģim problēma, zapiņam gāzes trose dzelžaini iesalusi. Trose gara ar līkumu uz leju vidū. Acīmredzot, gadu gaitā sakrājies mitrums. Ko darīt? Noņēmu trosi ar apvalku no karburatora un galu uz brīdi piešāvu pie +12V (pie startera). Zibenīgi atkusa un kolēģis laimīgs aizbrauca uz saviem Saulkrastiem, lai garāžā noņemtu trosi un izžāvētu/ieeļļotu. Ūdenim/mitrumam/kondensātam ir tieksme ielīst visādās negaidītās vietās un sals dara savu.

insekc 02.02.2021 13:36

Nu patlaban pat Rīgā, nerunājot par laukiem, prasās auto ar klīrensu (~200 mm)un vēlams ar pilnpiedziņu. Piemēram Subaru - Outback/Forester/XV, izmērs pēc vēlēšanās un pēc vajadzības.

insekc 28.01.2021 16:08

Ražotājs (un arī dīlerserviss) ne vienmēr liek pareizākos akumus. Vismaz man auto dzimtais akums nebija tas labākais. Man gan bija auto no US un gandrīz gadu stāvējis VVZ vai ne izlādēts. Bet zīmols nekāds, paredzēta vieta kietni lielākam. Ieliku FIAMM tik lielu, lai iet vietā un viss OK. AGM, protams, ir labi, BET vai tiešām vajag, jo price/performance attiecība kaut vai tam pašam FIAMM ir krietni labāka. Ja dīzeļauto, tag gan laikam AGM nav par skādi.

insekc 24.01.2021 8:21

1. Latvijā 4. golfs ar nokautu motoru būs nodzīts un bundža nebūs laba (ruslans).

2. No donora neder pliks motors, vajadzīgs motors ar visu apkari (elektrosistēma - vadi,devēji,kompis), starteris, arī ātrumkārba. Niknajiem motoriem parasti ir arī citi bremžu suporti u.t.t.

3. Faktiski jāpērk divi auto - viens ar nokautu motoru un orts mazbraukts, bet sasists (bet ar veselu priekšu). Izklausās pēc neiespējamās misijas. Un finālā finansiālais ieguvums būs ar lielu "-" zīmi. Bet nu ja patīk skrūvēt... Varbūt jāpērk divi "angļi"?

p.s. Pats nodarbojos ar tādām izklaidēm. Tikko iegādājos 1. paaudzes Pajero (anno 1988). Gatavojos vasaras darbiem ar metināmo un fleksi. Bet es jau pensionārs un kaut kā tas laiks jāaizpilda...

insekc 09.01.2021 16:54

Var KĻŪT gudrāks, jeb PALIKT dumjš.

insekc 08.01.2021 19:13

Varbūt izpūtējs/bikses/izplūdes kolektors kkur savienojumā pūš garām. Tad mēdz būt tāda skaņa.

insekc 07.01.2021 13:38

Nu vispār jau jāsāk ar to ka ir info par auto marku, modeli, gadu. Un vēl par bremžu tipu - disku vai loku. Ir auto, kam aizmugurējās darba bremzes ir disku, bet stāvbremze - loku (Voyager, Subaru). Darba bremzes var būt OK, bet stāvbremze ķīlē, jo to bieži vien lieto akurāt vienu reizi gadā uz TA.

insekc 03.01.2021 18:49

Par Voyager diemžēl neko sliktu nevaru teikt. bija divi '98 un '05. '05 tas ir Dodge Grand Caravan 3.8. Leišu amerikānis. Bija ģimenē ~15 gadus. Kad pulkstenis rādīja stipri virs 200 k ruslans vēlēja mainīt saimnieku. Ar kārbu un motoru nekādu problēmu nebija vispār. Tika mainītas parastās dilstamās lietas - bremžu kluči/diski, amīši. Pāris lodbalsti un stab.atsaites arī un viens riteņa gultnis. Vienreiz miroņgalvu nogriezu ziemā kupenā. Vienreiz tika restaurēta stūres reika. Šķiet, ka pārējie gumijas izstrādājumi un gultņi tā arī palika dzimtie. Ritošā visumā izturīgāka par vidusmēru. Ja nebūtu ruslans un LV nodokļi, tad vēl brauktu. Ar LPG arī patēriņš kabatu pārāk netukšoja.

insekc 29.12.2020 12:42

Vimaz iekāp un pabrauc ar Subaru Outback.Ir tāds ('15, 2.5 benz/LPG), ne par kvalitāti, ne ietilpību, ne klīrensu nevaru sūdzēties.

insekc 22.12.2020 8:43

Nu tā Škoda izskatās pēc izteikta pilsētas krosovera. Par piedziņu nekas nav rakstīts un klīrens ir noslēpums, visās vietās info vietā tukšums.

insekc 21.12.2020 18:50

Nu pagaidām visai trūcīga, lai neteiktu nekāda, izvēle ar elektro auto, ja vēlas pilnpiedziņas universāli ar paaugstinātu klīrensu. Nu apmēram kā Subaru Outback.

insekc 06.12.2020 7:48

LPG iekārtu ir vērts likt, ja

Auto tiešām ir izcilā stāvoklī (rūsa, motors, ritošā),

Auto ir paredzēts lietot ne mazāk par 2 gadiem,

Gadā nobrauc vismaz 15 000 km.

Ur jārēķinās, ka kvalitatīvi ielikt LPG iekārtu izmaksās vairāk nekā auto pašreizējā vērtība (bet auto vērtība ieliekot LPG nepalielināsies).

insekc 16.11.2020 22:46

No Amerikas nākušajiem netā pēc VIN var bildes redzēt. Ja defekti "patīk", tad var ņemt gan netaisītu, gan sataisītu. Man pēdējie 3 auto leišu amerikāņi un ne par vienu braļukām nav pārmetumu.

insekc 16.11.2020 8:18

2 jautājumi:

Automāts vai manuālā?

Cik lielu summu var atļauties?

insekc 31.10.2020 13:10

Ja jau benzīns vs dīzelis,

tad LPG izpogā šos abus.

Ņemam nenojātu atmo benzīnieku bez tiešās iešprices (piem. Subaru līdz 2019g.), uzliekam sakarīgu LPG iekārtu (pēdējās paaudzes BRC) pie jēdzīga meistara un braucam laimīgi pa lēto (pat salīdzinot ar tā paša gada/modeļa dīzeli). Atkrīt visas sprauslu/turbīnu/kvēpu filtru problēmas, kuru risināšana nav lēta.

insekc 14.10.2020 12:19

Tu ko, par kādām modulārām baterijām un kitiem Tu sapņo? Ja ražotāji nevar vienoties par vienādiem riteņu diskiem (atšķirīgs ET, cauruma D un skrūvju izvietojums). Kāda suņa pēc FIAT skrūvju attālums 98 mm, VAG 100 mm? Varētu padomāt, ka tie 2 mm būtiski ietekmē auto uzbūvi. Un pat viens ražotājs maina skrūvju attālumu diskā (lai nākošajam auto jāpērk jauns ziemas riteņu komplekts. Piemērs: Voyager bija 5x100 mm, tad izmainīja uz 5x113.4 mm un tagad ir 5x120 mm. Loooti ekoloooģiski risinājumi. Ja ES varēja piebiedēt mobilo tel ražotājus, lai vienādo lādētāju štepseļus (citādi 3 Nokijām bija visām 5V lādētāji, bet ar dažādiem štepseļiem), tad līdz autoHaizivīm roķeles nesniedzas. Pietiktu ar 3 dažādiem riteņu diskiem visiem auto no Polo līdz Voyager/džipam. Tā būtu reāla ekoloģija.

insekc 11.10.2020 15:54

Vispārzināms, ka riktīgi centa-pisēji pārvietojas ar LPG, nevis dīzeli, jo tā ir lētāk. Pārbaudīts gan ar identiskiem Voyager gan SubaruOutback (cik nu identiski var būt auto ar dažādu degvielu darbināmi).

Ja par elektroauto, tad ne esmu manījis dižu izvēli e-auto, kuri spētu aizvietot abus augšminētos auto (pirmajam ietilpība un transformēšanas iespējas starp pasažieru 7-vietīgu un kravas variantu, otrajam pilnpiedziņa un klīrenss virs 200 mm), par cenu pat nemaz nerunājot. Dodiet piemērus, ja nu es kaut ko ne esmu pamanījis.

insekc 10.10.2020 18:11

Un kāda problēma pirkt no DE vai kādas citas valsts, ja vien ir vēlme (un iespēja) izlikt tos 60 k EUR.

insekc 03.10.2020 18:52

Līdz šim domāju, ka treileri ieteicamāk vilkt ar smagāku pilnpiedziņas auto, piem. DodgeDurango. Bet ja jau eksperti iesaka Octavia/Golf, tad varbūt Fabia/Polo arī der?

insekc 03.10.2020 13:10

Ja bānim neder, tad kur lai brauc ar 20" plānajām mizām? Rīgā nevar, pa Latvijas ceļiem nevar, uz ārzemēm nevar. Pat uz mežu sēnēs neaizbrauksi.

insekc 03.10.2020 9:43

Diez vai R20 ir pilsētas (Rīgas) auto piemērota (un pamatota) izvēle. Vācijas bānim - cita runa. Kāds ir mazākais izmērs, ko var uzlikt (suporti)? R17?

insekc 20.09.2020 12:50

2 gadus vecs Xiaomi Mi A1.

Vajadzētu modernāku, bet šitais maita strādā.

insekc 18.09.2020 21:35

Piemetīšu savu pagalīti diskusijai.

Ar auto braucu jau 45 gadus. Īpašumā ir bijuši kādi 10 auto - pakaļpiedziņas, priekšpiedziņas, pilnpiedziņas, miniveni, SUVi. Diapazons no zapiņa līdz Voyager. Pēdējie 2 tā kā būtu pieskaitāmi SUV (Subaru Forester un Outback).

Riepas SUV nav dārgākas kā citiem auto. Forester R16, Outback R17 (no rūpnīcas - oriģinālais izmērs). Tādus ripuļus un lielākus liek pat mazauto, tātad par dārdzību nav ko uztraukties.

Ritošā nav neizturīgāka un remonti nemaksā vairāk par " parasto" auto. Var apskatīties biežāk maināmo detaļu cenas (lodbalsti, stabilizatora atsaites, stūres šarnīri...).

Degvielas patēriņš nav kosmisks. Outback "ēd" 5 EUR/100 km, baroju ar LPG.

p.s. Sharan par 7-vietīgu var saukt tikai sadists. 3-ajā rindā pat sievasmāti negribētu sēdināt. Tur tikai mazizmēra kaķi var ievietot.

insekc 09.09.2020 8:22

Arī ielu nosaukumi un māju Nr. ir lieki, jo ir taču navigācija

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti