Pēdējā laikā strīpanie mēdz uzdarboties Ulmaņa gatves sākumā virzienā uz Jūrmalu uzreiz aiz krusta ar Vienības gatvi.
Jauki protams ka viņi izķer un soda rupjus pārkāpējus, agresīvus bremzētājus vai velns viņu zina ko, tikai, vai to nav iespējams izveikt kaut kā... māzāk "ķorķiski"? Kamēr šie tur 4 nostopētajiem kopē protokolus, tikmēr 1 josla ir nelietojama un Salu tilta galā sāk veidoties korķis. Pieplusojam klāt darba dienas rītu un atšķaidam ar sniega pļuru pēc garšas... :-/
Esi ļoti tuvu patiesībai. Man par +10km/h uz Venēcijas tilta gadu atpakaļ ieslēdza 36EUR sodu, plus vēl visādas nodevas etc = 62.20EUR.
Sākumā vietējā varasiestāde sūta cedeli īpašniekam (manā gadījumā Hertz). Tad nomas kantoris šiem aizsūta datus par to, kas šajā laikā ir nomājis auto. Protams, par šādas informācijas izsūtīšanu (tb soda kvīts atfutbolēšanu) Hertz no kredītkartes novilka 36.60EUR "administratīvie izdevumi".
Kad varasiestāde saņem informāciju par to, kurš tad īsti ir vainīgais (tipa es), tad šie sāk lemt ko īsti darīt ar sodu. Galu galā esmu saņēmis cedeli itāļu un vēl kaut kādā man nesaprotamā valodā par 62.20EUR.
Pārkāpums fiksēts 23.09.2011, bet ierakstīto vēstuli no pasta izņēmu tikai šodien 03.10.2012.
Un šeit sākas pats interesantākais: Itālijas policija (manā gadījumā municipālā policija) jau gadu gadiem saglabā "bremzes" statusu. Viņiem ar likumdošanu ir noteikt 360dienu termiņš soda kvīts piestādīšanai nerezidentiem, bet ļoti bieži viņi nespēj ievērot šo termiņu - arī manā gadījumā. (Viņiem pat sagādā problēmas piestādīt kvīti vietējiem 90 dienu laikā.)
Otra lieta ka pēc ES oficiālajiem papīriem viņiem ir jānodrošina soda kvīts tulkojumu man saprotamā valodā (nu, vismaz angļu).
Itālija jau reiz ir dabūjusi pa kaklu no EK tiesas par abiem šiem punktiem.
Šobrīd ir doma paprasīt tulkojumu tam, ko šie ir atsūtījuši. Un pēc tam padomāt ko darīt ar termiņiem. Skaidrs ir tas, ka municipālā policija neko vairāk kā cedeles atsūtīšanu pasākt nevar un ja 5 gadu laikā (nu jau 4) es netaisos iegriezties Itālijā tad pēc būtības varu to papīru sarullēt...
Ja sodu būtu uzlikusi tipa valsts policija - tad ir nedaudz skarbāk, tie var arī līdz šejienei tikt.
BET, vienu gan ir vērts ielāgot: Itālijā sodi ir nežēlīgi. Par +10 var piespriest līdz 143EUR + visādas nodevas etc. Ja labi "paveicas" var norauties 1400EUR. Un ja tas ir nomas autiņš, tad ne tikai papildus 36EUR nomas kantorim būs jāmaksā, bet arī Itālijas varasiestādes zinās kam un kur sūtīt cedeles.
Tā kā varam priecāties par saviem 5Ls par +10km/h.
KSI rakstīja:
Seene rakstīja:
Protams, tikai uz šāda līguma pamata var tiesiskā ceļā piedzīt sodus, kas ir uzlikti īpašniekam.
Bet nekādi nevar piedzīt sodu, kura NAV.
Nepiekrītu.
Nedomāju, ka viņiem Romā sistēma tikpat stulba, kā pie mums, ka soda ĪPAŠNIEKU. Gan jau Romas policija nosūtīja nomas kantorim informāciju par pārkāpumu ar lūgumu informēt par automašīnas vadītāju pārkāpuma laikā. Tā kā nomas līgumā ir noteikts vadītājs, tad nomas kantoris policijai nodeva visu info par konkrēto pilsoni no Latvānijas, t.sk. adrese, personas kods, vadītāja apliecības kopija.
Un IT policija arī sūta dokumentu pa tiešo konkrētai fiziskai personai - vadītājam.
Tāda ir mana versija par juridisko ķēdīti šāda Romas soda gadījumā.
Nav izslēgts, ka Itālijā ir īpaša kārtība attiecībā uz nomas kantoriem (kam regulāri vadītāji mainās) un ir paredzēs izņēmums - sodīt var īpašnieku (nomas kantori). Tad tālāk papīreli uz LV sūta nomas kantoris savā vārdā kā regresa prasību.
Šādā gadījumā gan manuprāt rēķinu nesūta - normāla prakse ir kredītkarte ar automātisku noskaitīšanu un pa pastu post factum atnāk tikai kvīts