Ar saskaņotajiem paziņojumiem reģistrēto satiksmes negadījumu skaits pirmajā pusgadā pieaudzis par 3,3%

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 6.augusts 2017 19:15

Ar saskaņotajiem paziņojumiem fiksēto ceļu satiksmes negadījumu skaits Latvijā šogad pirmajā pusgadā palielinājies par 3,3%, salīdzinot ar 2016.gada attiecīgo periodu, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā informācija.

Biroja dati vēsta, ka 2017.gada pirmajos sešos mēnešos uz saskaņoto paziņojumu pamata reģistrēti kopumā 11 482 ceļu satiksmes negadījumi pretstatā 11 114 ceļu satiksmes negadījumiem gadu iepriekš. Tostarp lielākais ar saskaņotajiem paziņojumiem fiksētais ceļu satiksmes negadījumu skaits bijis janvārī - 2350, bet mazākais jūnijā - 1623.

Tāpat LTAB atzīmē, ka ar saskaņoto paziņojumu reģistrēto ceļu satiksmes negadījumu skaita pieaugums 2017.gada pirmajā pusgadā bija līdzīgs kopējam ceļu satiksmes negadījumu skaita pieaugumam.

"Izvērtējot datus, par ceļu satiksmes negadījumu skaitu, kas reģistrēti uz saskaņoto paziņojuma pamata, var secināt, ka šo ceļu satiksmes negadījumu īpatsvars būtiski nemainās. Saskaņotā paziņojuma popularitāte ir diezgan augstā līmenī un šobrīd tikai 34,2% ceļu satiksmes negadījumu tiek fiksēti, izmantojot Valsts policiju, kas vienlaikus norāda, ka arī smagi negadījumi, kuros cietušas personas vai transportlīdzekļi pēc sadursmes nevarēja turpināt piedalīšanos ceļu satiksmē, notiek retāk nekā reizi trijos gadījumos," norāda LTAB.

Saskaņotie paziņojumi ceļu satiksmes negadījumos izmantojami, kad ceļu satiksmes negadījumā iesaistīti divi transportlīdzekļi, nav cietuši cilvēki, nav nodarīti bojājumi trešās personas mantai, kā arī transportlīdzekļiem nav radušies bojājumi, kuru dēļ tie nevar vai tiem aizliegts braukt. Šos paziņojumus aizpilda avārijā iesaistīto transporta līdzekļu vadītāji, neizsaucot policiju.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti