Visi komentāri - Valdība lemj par jaunu norēķina sistēmas ieviešanu sabiedriskajā transportā

Valdība lemj par jaunu norēķina sistēmas ieviešanu sabiedriskajā transportā

 

Foto: Publicitātes attēls

Satiksmes Ministrija | 4.aprīlis 2017 15:42

Otrdien, 4.aprīļa, valdības sēdē tika izskatīts Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotais informatīvais ziņojums, kas paredz jaunu norēķina sistēmas ieviešanu sabiedriskajā transportā.

Satiksmes ministrijas un Autotransporta direkcijas risinājums paredz, ka maksājošie pasažieri varēs samaksāt par braucienu, izmantojot bezskaidras naudas norēķinus, tādējādi tiks samazināta skaidras naudas aprite, pastāvēs mazāk riska negodprātīgai transportlīdzekļa vadītāju rīcībai, kā arī iespējas pārvadātājiem izvēlēties banku, ar kuru sadarboties. Tāpat paredzēts izveidot vienoto valsts datu bāzi, kurā vienkopus atrastos informācija par personu, kuru braucienus apmaksā valsts, statusu un veiktajiem braucieniem.

J Jaunā sistēma neuzliks par pienākumu pilsētām – Rīgai un Jelgavai –, kas jau ir ieviesušas savu sistēmu, ieviest vienu konkrētu risinājumu, bet tās varēs saglabāt jau izveidoto norēķinu kārtību. Savukārt pārējām republikas nozīmes pilsētām personu, kuru braucienus apmaksā valsts, personalizēta uzskaite būs jānodrošina līdz 2020.gada beigām. Autotransporta direkcijas sistēma būs gatava integrēties ar pilsētu risinājumiem jau no 2018.gada.

Jaunā kārtība nesarežģīs pakalpojuma saņemšanas iespējas personām ar I un II grupas invaliditāti, , bāreņiem un politiski represētajām personām, jo SM risinājums paredz, ka arī turpmāk attiecīgā pasažieru kategorija, iekāpjot reģionālo maršrutu autobusā vai vilcienā, uzrādīs apliecību, kas apliecina personas statusu, un saņems nulles vērtības biļeti.

Tāpat paredzēts noteikt jaunu braukšanas maksas atvieglojumu saņēmēju kategoriju “daudzbērnu ģimenes locekļi”, kuriem noteiktajā kārtībā būs tiesības saņemt kompensāciju 25% apmērā par braukšanas izdevumiem, izmantojot sabiedrisko transportu reģionālās nozīmes maršrutu tīkla maršrutos.

Saskaņā ar esošo MK Nr.153 redakciju braukšanas maksas atvieglojumu saņēmējiem, lai varētu braukt sabiedriskajā transportā bez maksas, būtu jākļūst par vienas bankas klientiem, jāatver tajā konts un jāsaņem konkrētās bankas norēķinu karte; pasažieri ar invaliditāti, bāreņi, politiski represētās personas būtu spiestas reģistrēt braucienu ar bankas karti; MK noteikumu esošajā redakcijā nekas nav teikts par personu datu aizsardzību, un tas nozīmē, ka sensitīvā informācija par piešķirto invaliditāti nonāks privātu uzņēmumu rīcībā; MK noteikumi šobrīd neparedz arī rīcību gadījumos, kad sistēma kādu iemeslu dēļ varētu nestrādāt, un tas nozīmē, ka nauda par braucienu sabiedriskajā transportā varētu tikt atskaitīta no pasažiera personīgajiem līdzekļiem, viņai pašai par to nemaz nezinot.

Iepriekšminēto paredz Informatīvais ziņojums “Par Ministru kabineta 2015.gada 31.marta noteikumu Nr.153 “Noteikumi par pasažieru kategorijām, kuras ir tiesīgas izmantot braukšanas maksas atvieglojumus maršrutu tīkla maršrutos” ieviešanu”.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti