SM: Līdz 2050.gadam jāpanāk, lai Latvijā ceļu satiksmes negadījumos nav bojāgājušo 10

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 12.aprīlis 2018 8:59

Līdz 2050.gadam jāpanāk, lai uz autoceļiem Latvijā nav bojāgājušo, norādīja Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji.

Vērtējot līdz šim paveikto, SM speciālisti secinājuši, ka Latvija pamazām tuvojas Eiropas Komisijas (EK) 2011.gadā izvirzītajam ambiciozajam mērķim - līdz 2050.gadam panākt, lai uz autoceļiem nebūtu bojāgājušie jeb sasniegt tā saucamo "Vision Zero".

Saskaņā ar šo mērķi Latvijas, kā arī Eiropas Savienības (ES) mērķis ir līdz 2020.gadam uz pusi samazināt bojāgājušo skaitu un turpināt proporcionālu bojāgājušo skaita samazinājumu, lai 2050.gadā ceļu satiksmes negadījumos vairs nebūtu bojāgājušo, atzīmēja SM pārstāvji.

Ministrijā atgādināja, ka saskaņā ar apkopoto informāciju 2017.gads kļuvis par drošāko gadu uz Latvijas ceļiem, jo sasniegts līdz šim zemākais bojāgājušo skaits - 136 cilvēki, kas ir par 14% mazāk salīdzinājumā ar 2016 gadu. Savukārt kopš 2010.gada bojā gājušo skaits uz Latvijas ceļiem ir samazinājies par 38%.

Šis ir viens no labākajiem rādītājiem ES, uzsvēra SM pārstāvji, piebilstot, ka arī EK ziņojumā, kurā ietverts pārskats par situāciju ceļu satiksmes drošības jomā 2017.gadā, minēts, ka Latvijā ir joprojām viens no straujākajiem ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaita samazinājumiem ES.

Lai gan EK Latvijas bojāgājušo skaita samazinājumu par 38% novērtē kā ievērojamu, tomēr Komisija norādījusi, ka Latvijai ir jāturpina ceļu satiksmes drošības uzlabošanas jomā iesāktais darbs, lai pietuvotos vidējam ES bojā gājušo skaita rādītājam uz miljonu iedzīvotāju - 49. Latvijā pērn uz ceļiem bija 70 bojāgājušo uz miljonu iedzīvotāju, kas ir piektais augstākais rādītājs ES.

SM pārstāvji skaidroja, ka Latvija iepriekšējos 20 gados ir veikusi būtiskus pasākumus, lai ievērojami samazinātu ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu, tai skaitā pilnveidojusi un nozīmīgi pastiprinājusi normatīvos aktus, ieviesusi pārkāpumu uzskaites punktu sistēmu, ieviesusi jaunas satiksmes drošību kontrolējošās tehnoloģijas - stacionāros un pārvietojamos fotoradarus, veikusi infrastruktūras uzlabojumus un organizējusi izglītojošās drošības kampaņas. Tas viss ļāvis uzlabot satiksmes drošības rezultātus, tomēr ir svarīgi turpināt iesākto darbu, turpinot straujāk pietuvoties vidējiem rādītājiem ES.

Ministrijas apkopotā informācija arī liecina, ka, pateicoties satiksmes drošības kampaņām, kas maina cilvēku apziņu un uzvedību ceļu satiksmē, drošības jostu lietotāju skaits automobiļa priekšējā sēdeklī ir sasniedzis 81%. Savukārt alkohola reibumā esošu vadītāju izraisītajos ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaits 2017.gadā salīdzinājumā ar 2000.gadu samazinājies septiņkārtīgi.

Pērn tika izpildīts valdības stacionāro fotoradaru uzstādīšanas plāns 2017.gadam un šobrīd uz Latvijas ceļiem kopumā darbojās 60 stacionārie radari. Būtiski ir ātruma mērierīču tuvumā sasniegtie satiksmes drošības rezultāti - faktiskais ceļu satiksmes negadījumu kopskaits samazinājies par 47%, bet par 45% samazinājies smago ceļu satiksmes negadījumu skaits. Līdz šī gada beigām tiks pabeigta esošā 100 stacionāro fotoradaru uzstādīšanas programma. Tāpat pozitīvu ietekmi uz satiksmes drošību devusi 40 Valsts policijas netrafareto auto iegāde, kas jau samazinājusi kopējo satiksmes plūsmas ātrumu, kā arī palīdz cīņā ar agresīviem un pārgalvīgiem šoferiem, informēja SM.

Kā teica Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāvji, direkcija turpinās veidot kampaņas par satiksmes drošības aktuālām tēmām arī turpmāk. Ja iepriekš CSDD uzmanību pievērsa satiksmes drošības pamata lietām - braukšana reibumā, droša ātruma ievērošana, tad, attīstoties tehnoloģijām, CSDD, sekojot pasaules tendencēm, veic sabiedrības izglītošanu par mobilo ierīču bīstamību, vadot transportlīdzekli, par autovadītāju nogurumu pie auto stūres un citām mūsdienu problēmām.

Jau ziņots, ka Latvijas paveikto ceļu satiksmes negadījumu un bojāgājušo skaita mazināšanā atzinīgi novērtējis Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) prezidents, ANO Ģenerālsekretāra īpašais sūtnis ceļu satiksmes drošības jautājumos Žans Tods.

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 12.aprīlis 2018 9:09
6 0 Atbildēt

Nav problēmu, uzliekam atļauto braukšanas ātrumu 10km/h un lai pa priekšu iet cilvēks ar karodziņu.

>Latvija iepriekšējos 20 gados ir veikusi būtiskus pasākumus, lai ievērojami samazinātu ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu.

Gandrīz noticēju, ka tur ir SM loma. Kādi vēl drošības uzlabojumi, ja uzbūvē piemēram jaunu Tīnūži-Koknese posmu, kas drošību tikai pasliktina.

Vernons 12.aprīlis 2018 9:14
1 12 Atbildēt

Ceļu policijai, Krapsis uzliek par pienākumu CSDD sakārtot CSN. CSN jāieliek sadaļa "Brīdinājuma signāli un to lietošana". Jāuzraksta sadaļa "Ātruma samazināšanas process"! STOP signāls 30 gadus jau nav brīdinājuma signāls, tā "došana" CSN paredzēta ar augšup paceltu roku. Nekas šajā dzīvē nav pašsaprotami, vis ir nepārprotami jādefinē. CSN kā tādiem jāatbilst Ceļu satiksmes Likuma 19. panta 1., 3. un 4. punktiem! Priekšā esošs garantē drošību!

viencexperc 12.aprīlis 2018 9:21
8 4 Atbildēt

Šito viegli panākt. Ja es būtu satiksmes ministrs, es to panāktu nākošo trīs gadu laikā.

1) jāsamazina atļautais braukšanas ātrums. Pilsētā uz 30, ārpus uz 60.

Tādos ātrumos bojāgājušo praktiski nebūs.

2) palielināt sodu par ātruma pārsniegšanu. Piemēram, plus 50 km/h - nošaušana vai pakāršana, plus 30 km/h sterilizācija/kastrācija

3) palielināt fotoradaru un nemarķēto auto skaitu. Un nafig vajag šitos brīdinājumus pirms stacionāriem? Tad zūd visa jēga.

4) samazināt auto skaitu. To var izdarīt aizliedzot reģistrēt visus masu bomžmobīļus. Ja auto ir pārāk viegls un pārāk vājš, vai pārāk vecs ( lēts un "ekonomisks") uzlikt gada nodevu 1000eur.

5) samazināt cilvēku skaitu. Mazāk cilvēku, mazāk avāriju. Likvidēt dzērājšoferus, bandītus un deportēt visus nepilsoņus, citu valstu pilsoņus, kuri ir nelojāli valstij, vai gada laikā nopelna vairāk par vienu adminstratīvo pārkāpumu.

...

Trīs gadi un bojāgājušo - nulle.

Bils 12.aprīlis 2018 9:32
2 0 Atbildēt

2050. gadā satiksme uz ceļiem praktiski būs pazudusi, būs jārūpējas par lidojošo mobīļu drošību!

vilks 12.aprīlis 2018 10:26
0 2 Atbildēt

2050. gadā Latvijā vairs nebūs ceļu... !!!

... 12.aprīlis 2018 11:03
0 0 Atbildēt

Ir ļoti vienkāršs risinājums - likvidējam ceļus un visus CSNg pārdēvējam par sadzīves negadījumiem...

Pļurkt 12.aprīlis 2018 11:21
0 2 Atbildēt

Kur tik vienkāršus uzdevumus Eiropa liek Latvānijas zirgagalvām!!!

Vācieši 1944. gadā 2 nedēļi laikā padarīja visas latvijas dzelzceļa līnijas nelietojamas. Nu tā kā Latvānija van Vācija un ne tuvu vācu pedantismam utt, tad domāju ka 2 mēnešu laikā var VISUS ceļus uzart ar purva arklu, tā tos padarot pilnīgi nelietojamus PILNĪGI jebkuras sauszemes transportam ieskaitot tankus.

Rezultāts ABSOLŪTI garantēts = jo nevar būt nāves gadījumu CSN, ja ceļu satiksmes nav un nav iespējama!!

-----

Kad braukšu apkopt dzimtas kapus, un ja neaizmirsīšu, tad piebraukšu pie tāda bijušā ceļa, pa kuru nav iespējams pārvietoties ne zirga mugurā, ne ar purva kāpurnieku. Ceļu kurš bija nozīmīgs Ulmaņlaiku Latvijā, jo savienoja 2 lielus pagastus.

AGA 12.aprīlis 2018 21:06
1 0 Atbildēt

Mazliet ironiski šī ziņa komplektā - ka drīkstēs reģ auto ar stūri labajā pusē. Tas nu noteikti uzlabos drošību!

Šumba 12.aprīlis 2018 22:01
0 0 Atbildēt

Saucēja balss tuksnesī...

ledus9 13.aprīlis 2018 18:41
0 0 Atbildēt

Šitais ir no tās pašas sērijas, kā Hruščova 1961. gada solījums līdz 1980. gadam uzcelt komunismu.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Nodzen autobusu no ceļa (+ VIDEO) 3

Mēģinot izvairīties no avārijas, autobusa šoferis pagriež stūri pa labi. Sadursme tomēr notiek un autobuss nobrauc no ceļa. Lasīt vairāk

 

Garantijas lietotiem auto nozarei līdzēs vai kaitēs? (+ VIDEO) 24

Arī lietota auto iegādes gadījumā pircējam ir pamats sagaidīt, ka tas būs bez trūkumiem. Bet, ja tādi tomēr atklājas, tad piedzīt remonta tēriņus no pārdevēja. Lasīt vairāk

 

Jaunu automobiļu tirdzniecībai Lielbritānijā janvārī kāpums sesto mēnesi pēc kārtas

Lielbritānijā šogad janvārī pārdoti 131 994 jauni automobiļi, kas ir par 14,7% vairāk nekā attiecīgajā mēnesī pirms gada, tādējādi kāpums reģistrēts sesto mēnesi pēc kārtas, liecina Lielbritānijas Automobiļu ražotāju un tirgotāju apvienības (SMMT) apkopotā informācija. Lasīt vairāk

 

Ferrari 2022. gadā uzstāda pārdošanas rekordu

Itālijas varenauto ražotājs Ferrari 2022. gadā pārdevis 13 221 transportlīdzekļus, pabeidzot veiksmīgāko gadu savā vēsturē ar jaunu rekordu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti