Neste Latvijā uzsāk Neste MY 100% atjaunojamās dīzeļdegvielas tirdzniecību (+ FOTO) 15

 

Foto: Publicitātes attēls

Neste | 12.novembris 2018 13:05

No šodienas, 12. novembra, Latvijā vadošais automātisko degvielas uzpildes staciju tīkls Neste pirmo reizi Latvijā mazumtirdzniecībā sāk piedāvāt jaunu un unikālu produktu – 100% atjaunojamo dīzeļdegvielu Neste MY.

Šī degviela tiek ražota no 100% atjaunojamajiem resursiem un tās sastāvā nav ne piles naftas. Videi un automašīnai draudzīgā dīzeļdegviela ir pieejama Neste degvielas uzpildes stacijā Rīgā, Ulmaņa gatvē 84. Šajā stacijā būs pieejama ziemai īpaši piemērota Neste MY A3 klases dīzeļdegviela, kuras salizturība ir līdz -38ºC.

“Klimata pārmaiņas un līdz ar to arī radītās sekas ir viens no lielākajiem mūsdienu izaicinājumiem. Šī premium produkta – Neste MY 100% atjaunojamās dīzeļdegvielas – nonākšana arī Latvijas tirgū ir likumsakarīga vairāku iemeslu dēļ. Pirmkārt, šī ir unikāla iespēja pret apkārtējo vidi atbildīgiem patērētājiem viegli izdarīt izvēli par labu ilgtspējīgai un tīrai videi, vienlaikus uzlabojot savas automašīnas darbību. Otrkārt, un tas ir ne mazāk svarīgi – Neste 100% atjaunojamā dīzeļdegviela Neste MY savā ziņā ir dāvana Latvijas simtgadē – ieguldījums valsts ilgtspējībā, tīrākā vidē un labākā nākotnē mūsu bērniem,” atklāj Artu Airiainens (Arttu Airiainen), SIA Neste Latvija ģenerāldirektors.

Atjaunojamā dīzeļdegviela ir ilgtspējīgs un salīdzinoši viegls veids, kā videi atbildīgiem patērētājiem būtiski samazināt ceļu satiksmē radītos kaitīgos izmešus. Neste atjaunojamā dīzeļdegviela tiek ražota no pārtikas un dzīvnieku tauku pārstrādes pārpalikumiem hidrogenēšanas procesā, iegūstot nemainīgas kvalitātes degvielu bez krāsas un smaržas, un kuras ķīmiskais sastāvs ir identisks fosilajai dīzeļdegvielai. Tieši tādēļ to var lietot gan 100% tīrā veidā, gan kā komponenti fosilajai dīzeļdegvielai neierobežotā daudzumā. Neste MY šobrīd ir pasaulē videi un automašīnai draudzīgāka degviela, kuru lietojot, transportlīdzekļu siltumnīcefektu izraisošo izmešu daudzumu var samazināt par 90% produkta dzīves cikla laikā.

Neste veiktajā aptaujā, kurā piedalījās vairāk nekā 700 respondentu no visas Latvijas, noskaidrots, ka par atjaunojamo dīzeļdegvielu un tās īpašībām ir dzirdējuši 65% autovadītāju. Lielākā daļa aptaujas dalībnieku (78%) atzinuši, ka, lai iegādātos degvielu, svarīgs aspekts ir tas, ka degviela nodrošina tīrāku gaisu un veselīgākus dzīves apstākļus. Svarīgi, lai tā neveido nosēdumus degvielas sistēmā, tādējādi nepalielinot transporta līdzekļa apkopes izmaksas, un ir piemērota aukstiem laikapstākļiem. Bez tam – lai šī degviela ir videi draudzīga.

Rūpējoties par “zaļāku” nākotni jau šobrīd, Neste šovasar atbalstīja ievērojamus notikumus Latvijā - realizēja videi draudzīgāko grupas “Prāta Vētra” koncerttūri un Neste World RX (pasaules čempionāta posms rallijkrosā), darbinot ģeneratorus ar šo unikālo Neste MY atjaunojamo dīzeļdegvielu. Aprēķināts, ka koncertos pateicoties šai degvielai tika ietaupīti CO2 izmeši 31,265 kg apmērā, līdz ar to apmeklētāji pasākumus varēja baudīt svaigākā, daudz tīrākā gaisā. Grupas “Prāta Vētra” menedžere Aija Auškāpa uzsver, ka “kaut kad – ātrāk vai vēlāk – katrs no mums nonāk šajā punktā, kad kļūst svarīgi tas, kādu šo pasauli nodosim nākamajām paaudzēm. Mēs apzināmies, ka katrai mūsu izvēlei ir sekas un ka viss ir savstarpēji saistīts”.

Savukārt Raimonds Strokšs, RA Events un Neste World RX of Latvia direktors akcentē, ka “Neste MY atjaunojamās dīzeļdegvielas tirdzniecības uzsākšanas dienā Latvijā varu visus iedrošināt, jo visi septembrī notikušā pasaules rallijkrosa čempionāta posmā izmantotie ģeneratori tika darbināti tikai un vienīgi ar Neste MY atjaunojamo dīzeļdegvielu. Šo dienu laikā mēs nesastapāmies ne ar mazākajiem to darbības traucējumiem. Tāpēc esmu patiesi priecīgs, ka no šodienas šī dīzeļdegviela ir pieejama degvielas uzpildes stacijās, un nu mums katram ir dota viegla iespēja to izvēlēties, lai samazinātu auto izmešu daudzumu un paaugstinātu gaisa kvalitāti!”

Neste, kas ir lielākais atjaunojamo degvielu ražotājs pasaulē ar rūpnīcām Somijā, Nīderlandē un Singapūrā, no atjaunojamajiem resursiem ražo ne tikai degvielu, bet arī propānu, aviācijas degvielu, plastmasu, šķīdinātājus, polimēru un citus produktus. 2017. gadā Neste atjaunojamā degviela samazināja globālo sasilšanu izraisošās emisijas par 8,3 miljoniem tonnu, kas ir līdzvērtīgs apjoms, ko gadā rada 3 miljoni vieglo automašīnu. Somijā Neste MY 100% atjaunojamā dīzeļdegviela ir pieejama klientiem kopš pagājušā gada, savukārt lielākais Neste MY noieta tirgus kopumā ir Skandināvijas valstis un Amerikas Savienotās Valstis.

 
Visi komentāri
 
as 12.novembris 2018 14:20
11 1 Atbildēt

1.cena?

2.kad būs citās DUS?

3.kāds ir mēģinājis, pieredze?

4.par 90% mazāk izmešu - vai tiešām tik būtiski mainās auto izplūdes gāzu sastāvs, kur dati? Tad jau sanāk kā bio-eko-auto!

5.vai ar šo var darbinoties drīkst braukt iekšā to pilsētu rajonos ārzemēs, kas aizliedza dīzeli?

Rainis 12.novembris 2018 14:24
10 0 Atbildēt

Ar šito TA varēs iziet visi dīzeļu piloti kuriem problēmas ar atgāzēm

650 12.novembris 2018 15:15
18 15 Atbildēt

Kāda bija (būtiska) piebilde pie tā jēdziena "aizliedza dīzeli"?

Kur ir pierādījums tam,ka kaut kur tiešām ka aizliedza "jebkuru dīzeli" ???

Šveices kūrortā Zermatt jau nezcik gadus ir aizliegts braukt jebkuru privāto auto- varbūt kam līdzīgam "ir laiks" arī LV ? Ko diez par šo teiktu kāda piem taksistu apvienība, sajūtot naudas smaku un neierobežotas peļņas iespēju?

Kāds vispār tam kaut/kam ir loģisks sakars ar šobrīd aktuāli eksistējošajām LV TA "normām", kuras paredz apmēram 160x lielāku izmešu "pielaidi", nekā ir reālais (šobrīd mērāmais) cipars jebkuram kārtībā esošam pat ar eur-5 (nemaz ne jaunāko EUR-6) aprīkotam motoram, kuram tā īpašnieks nav veicis kādas nesankcionētas modifikācijas un apgraizīšanas?

Kas šis ir, ka atsevišķi muldoņas rautin raujas pie dažādas kosmosa "ieviešanas" un "ekofondu apgūšanas", kamēr reālajā dzīvē oficiāli tik piekopts šāds nekam neatbilstīgs fufelis?

Vai ir kādas ražotāju/dīleru rekomendācijas vai "pielaides" attiecībā uz šis te MY degvielas ieteicamību konkrēti jauniem un garantijā esošiem euto?

sidriks 12.novembris 2018 15:25
7 13 Atbildēt

Visiem rekomendēju jauno Neste My dīzeli. Man sieva kad šito pilda, tad reizēm iepilda līdzpaņemtā pudelē ko pēc tam izmantojam pankūku cepšanai. Tā sanāk lētāk un veselīgāk nekā mahimā pirkt dārgo rapšu eļļu. Es šitam dīzelim uzticos, jo uzpildes automāti nokrāsoti pavasarīgi zaļā krāsā. Tā ka visi aiz manis braucošie laipni lūgti veriet vaļā logus un inhalējiet veselīgos tvaikus, kuros nav ne kripatiņas NOx un PMx.

rodo 12.novembris 2018 15:37
14 0 Atbildēt

pēc bildes spriežot cena ir ~1.87€/l ... gandrīz 2€/l ... Carl!

rodo 12.novembris 2018 15:47
28 1 Atbildēt

ja uz šo produktu neattiecinātu akcīzi, vo to es saprastu, valstiskā līmenī būtu rūpes par vidi. tad es saprastu, tad ar cena būtu zemāka un mēs to atļauties varētu. pvn varētu palikt, bet akcīzi šai nevajag. tas b'tuu tikai godīgi.

msh 13.novembris 2018 12:48
5 0 Atbildēt

Kādas te vēl rūpes par vidi... Ekohipsterisms nav rūpes par vidi - tā ir izlikšanās ka rūp vide. Ir tāds termins - iegūtā enerģija pret ieguldīto enerģiju - es šaubos ka šai degvielai tas ir plusā, savādāk tā degviela maksātu līdzvērtīgi parastajai.

6810 12.novembris 2018 19:31
4 0 Atbildēt

Skaties uz cenu un iBIO-MYo!!!!

as 13.novembris 2018 10:48
2 0 Atbildēt

Gribas pamēģināt šito un pārliecināties, ka auto kūp tāpat kā iepriekš. Ceru, ka kļūdos!

As 13.novembris 2018 13:30
3 0 Atbildēt

Šķiet, te piederas vakardienas raidījuma ieraksta links,kur Neste tika palielīta,bet Circlis nozākāts: ltv.lsm.lv/lv/raksts/12....tate.id143868/

Rainis 13.novembris 2018 14:26
6 0 Atbildēt

1.86 Eiro litrā

650 13.novembris 2018 15:14
11 0 Atbildēt

Kur Jūs esat redzējuši kādu tādu absolūt "nesavtīgu" un ne iekš kā personīgi neieinteresētu zaļās tēmas ieviest/apgūt kārotāju ??

A 14.novembris 2018 16:27
0 0 Atbildēt

14.11.2018 cena 1,89€/ltr

as 30.janvāris 2019 11:25
0 0 Atbildēt

Neste My jau vairākus mēnešus pieejama, gatavojos pamēģināt pirms TA, neskatoties uz lielo cenu, bail!

1.kad būs citās DUS?

2.kāds ir mēģinājis, pieredze?

3.par 90% mazāk izmešu - vai tiešām tik būtiski mainās auto izplūdes gāzu sastāvs, kur dati? Tad jau sanāk kā bio-eko-auto!

4.vai ar šo var darbinoties drīkst braukt iekšā to pilsētu rajonos ārzemēs, kas aizliedza dīzeļdzinēju zem EU5 normām?

Kristaps 16.oktobris 2019 21:42
0 0 Atbildēt

Iegāzu šo brīnumu savā dampītī.

Neticami, bet ir tiešām labs!

Ne viņš smird, ne dūmo kā citas dīzeļdegvielas.

Iepriekš gāju skati dūmainība bija 2.7

Pabraucu tikai 100km ar šo degvielu un skatē dūmainība nokritās uz 1

Iesaku!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti