Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Circle K par tīklā tirgotās degvielas kvalitāti ir pārliecināti 18

 

Foto: ekrānšāviņš

Circle K | 14.novembris 2018 10:30

"Degvielas kvalitātes novērtēšanā nav izceļami daži rādītāji – ir jāanalizē visi Eiropas Savienības (ES) standartos noteiktie parametri, jo tikai to kopaina ļauj veikt objektīvus secinājumus," komentējot LTV radījuma "Aizliegtais paņēmiens" degvielas kvalitātes eksperimentu, norāda SIA "Circle K Latvia" Mazumtirdzniecības tīkla vadītājs Viesturs Astičs.

Tāpat arī izšķiroša nozīme ir tam, cik korekti paraugi tiek savākti un analizēti, jo pat miligramam piesārņojuma ir būtiska ietekme uz rezultātiem.

Cetānskaitlis nav noteicošais dīzeļdegvielas kvalitātes rādītājs

Izceļot cetānskaitli vai kādu citu no parametriem kā galveno rādītāju, vispusīga degvielas kvalitātes noteikšana nav iespējama. Degvielas kvalitātes izvērtēšanā ir jāskata visu attiecīgā degvielas veida parametru kopaina, kuru ņem vērā arī Eiropas tirgum paredzēto auto dzinēju ražotāji. Dīzeļdegvielas gadījumā ir jāanalizē kopumā 19 ES rādītāji (EN 590), savukārt benzīnam – 16 (EN 228).

Svarīgākais, lai visi šie kritēriji tiktu savstarpēji sabalansēti, jo paaugstināts viena parametra rādītājs var negatīvi ietekmēt citu. Piemēram, dīzeļdegviela ar augstāku cetānskaitli var saturēt vairāk parafīnu, kas pasliktina aukstumnoturību, eļļošanos un pazemina blīvumu, rezultātā palielinot degvielas patēriņu.

Objektīvai degvielas kvalitātes rādītāju izvērtēšanai būtiski veikt korektas pārbaudes

Degvielas kvalitātes pārbaudīšana ir sarežģīts process, kurā analīžu rezultātus var ietekmēt pat miligrams neredzamu netīrumu, sīkas ūdens piles vai gaisa mitrums traukā, kurā ņemti testējamie paraugi. Uzticamu pārbaužu veikšanai ES degvielas kvalitātes prasībās ir noteikta ISO standartam atbilstoša ekspertīzes metode. Tajā kā obligātas prasības paredzēts, piemēram, tas, ka traukiem, kuros tiek iepildīta degviela, ir jābūt steriliem un hermētiski noslēgtiem, bet degvielai pirms testēšanas ir jābūt filtrētai.

Kā norādījuši raidījuma veidotāji, tad televīzijas eksperimentā izmantotā ekspresmetode ir virspusēja – tā neatbilst ISO standartam, un tai ir salīdzinoši ievērojami zemākas izmaksas, līdz ar to kļūdas iespējamība gan cetānskaitļa, gan citu parametru mērījumos ir augsta. Turklāt eksperimentam izmantotā Valsts ieņēmu dienesta laboratorija nav akreditēta cetānskaitļa mērījumu veikšanai,[1] kas iespēju veikt kļūdainus secinājumus par dīzeļdegvielas paraugiem tikai pastiprina.

“Par mūsu degvielas kvalitātes rādītājiem esam pilnībā pārliecināti – tie atbilst gan Latvijas likumdošanas prasībām, gan visiem ES kritērijiem, par ko stingri rūpējamies ar uzticamām iekšējām kvalitātes kontroles procedūrām,” norāda V.Astičs. Visai rūpnīcā saražotajai degvielai pirms tās nonākšanas terminālī tiek veikta ISO standartam atbilstoša ekspertīze, ar kuru pārbauda atbilstību katram ES rādītājam. Pēc tam arī terminālī piegādātajai degvielai periodiski visu parametru pārbaudi veic starptautiskā industrijas nozares inspicēšanas, testēšanas un sertificēšanas uzņēmuma Kiwa neatkarīgs eksperts. Savukārt degvielas ceļā tālāk līdz stacijām un nonākšanai klientu automašīnas bākā tiek sekots līdzi katram posmam tās transportēšanā un uzglabāšanā – sākot no tā, cik pareizi degvielu pārkrauj un pārvadā, līdz tam, kā tā to uzglabā stacijās.

 



[1] Akreditācijas apliecība Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldes Muitas laboratorijai 2014.12.18. - 2019.12.17. https://www.latak.gov.lv/index.php?option=com_institucijas&view=pdf&id=4907&apl=23266&Itemid=151&lang=lv (Laboratorija ir saņēmusi akreditāciju cetāna indeksa novērtēšanai, kas raksturo teorētisko dīzeļdegvielas pašaizdegšanās spēju, un atšķirībā no cetānskaitļa tiek iegūts aprēķina veidā, ņemot vērā dīzeļdegvielas blīvumu un destilācijas parametrus)

 
Visi komentāri
 
aizejošais 14.novembris 2018 13:32
10 7 Atbildēt

cirkulis nobījies no švakas publicitātes... Ne tikai cetāncipars, visi rādītāji tur Mažeiķu degvielai bija drusku švakāki kā citai.

viencexperc 14.novembris 2018 13:39
57 68 Atbildēt

Kāpēc nav uzrakstīts iemesls, kāpēc šie taisnojas?

Kaut kas apšaubīja degvielas kvalitāti?

Es arī esmu ievērojis, ka Nestē degviela daudz labāka.

Kalvis99 14.novembris 2018 15:21
34 1 Atbildēt

Es domāju ka iemesls varētu būt šis: ltv.lsm.lv/lv/raksts/12....tate.id143868/

par vēlu 14.novembris 2018 13:53
13 10 Atbildēt

Labi, ka ir izvēle - es arī tur vairs nebraukšu - cena šiem lielāka, turklāt aizdomas par kvalitāti

palikusī 14.novembris 2018 15:08
27 7 Atbildēt

Izgāzās pēc pilnas programmas, tika pieķerti melos... tagad mēģina izgrozīties, lai glābtu situāciju... tā vietā, lai vienkārši atzītu - piedodiet, esam kļūdījušies, mēs labosimies... Pirmajā gadījumā, noteikti situāciju neglābs, bet otrajā - iespējams cilvēki piedotu un saprastu. Un tas viss tikai peļņas dēļ... Bet kur paliek - klientam vienmēr taisnība? Kur paliek rūpes par klientiem? .... Nožēlojama kompānija.

:-) 14.novembris 2018 15:22
3 17 Atbildēt

Tu par raidījumu, kurš jau paspēja izgāzties ar savu "pētniecību" Jēkabpils asfalta lietā?

viencexperc 14.novembris 2018 16:31
13 42 Atbildēt

cirkle darbinieki liek mīnusus un plusus.

Doma, ka ar plusiņu likšanu var glābt reputāciju.

Var necensties. Bulciņas un kafija cirkulī ir visgarsīgākā. Nu nekas traks, ka degviela sūdīga.

222 14.novembris 2018 17:32
2 0 Atbildēt

Nezinu par bulciņu garšīgumu, jo daudzos kapļos nevar iebraukt un noparkoties - stāvvietas aizņemtas ar ilgstoši noparkotām mašīnām.

650 15.novembris 2018 1:37
2 1 Atbildēt

Toties tur tagd (kā parasti ap šo laiku) var nopirkt vasaras loguūdeni pa puscenu, par pusotru eur.Līdz mīnus-2 derīgo, un ne īpaši smirdošu.Kamēr "citur" spiež uz lohiem, kuri par četrkāršu summu labprātīgi gatavojas uz -20 un "piekrīt" to smirdoņu ieelpot arī pie +12.

Kā arī, taisnību sakot, pa karti to kafiju un ēdienu ik pa laikam tomēr arī par velti iedod.

Freijers 15.novembris 2018 11:26
0 0 Atbildēt

Logūdeņus vispār jāizvairās pirkt DUSos, jo šķiet, ka tā viena no galvenajām varkām viņiem, tūlīt aiz bulkām un kafijām, jo uzcenojums ir zvērīgs. Labāk tad sagaidīt momentu sapirkt kādas 5-6 kanniņas depo, krautā vai vēl sazin kur, kad tai mantai akcijas ir. Smird diemžēl gandrīz visi ziemas logu šķidrumi.

Par degvielu...principiālas atšķirības saviem veciem auto neesmu manījis - OK prinicpā, ja sanāk,pieturos/rējos pie pŗabaudītā, ka dīzelis nestē, bet benzīns lukoilā (tresta benzīns reti smird un drusku ātrāk izlietojas) un tāpēc leju kur lētāk sanāk.

650 15.novembris 2018 12:35
1 0 Atbildēt

Protams, turklaat statoila skidrums vienmēr ir bijis megauzcenots un parasti ir smirdējis.Beidzamoreiz tur njēmu pirms gada,kad arī to -2 vasarnieku par velti deva (kamēr to fiksi vien izpirka).Man ar loguūdeni vispār īpašas attiecības- ziemā parasti jau ilgu laiku lietoju viena veida specifisku/importētu un relatīvi dārgu, kam praktiski vispār nav smakas.Vēl jau ir arī labs vw/oem koncentrāts 1:10, tikai ar to ir trūkums ka pašam ar šķaidāmo ūdeni jālaistās.Bet vienalga, benzīntankā ik pa laikam jau sanāks katram, jo vnk gadās ka aizmirsti laikus pieliet to "savējo".Man tieši tā nupat sagadījās.Skarbi ir, ka ielej kkādu suudu un nākamajā rītā iekāp liekas ka viss salons pēc kkāda trīskār'tīgā/peregara smird.Tagad beidzmā laikā ir drusku pieklājīgāki, bet kādreiz šis bij megaproblēma ka visadus suudus tirgo.Parasti ziemā gan būtu ļoti ieteicams, ka katrs iepildītu sev kādu smuku litra pudeli un ieliktu mašinā rezervei, ja nu kas.Jo ja auto ir ar lampu mazgātāju un aizmugures slotu, nu tad tas patērīnš ir kosmisks.Es pat reiz pa parēķināju, ka ar šo tā diez-gan tiek sadārdzināti ekspluatācijas izdevumi uz 1km;).

Tak trests ja pienjemt ka =šells, mošk točen ka kaut kādu šella iedoto veļaspulveri kāds pohainais operātors tur uz aci pieber.Tas ka tas šella-powers deg trubā, tas ir sen skaidrs, dd ieskaitot.Man ir abas kartes gan cirkla gan nestes, bet pa lielam neste ir drusk labāk un lētāk, jo leju pro.Nupat arī to nestes my pamēģināju, nu tas toč ir laps un jēga ir, bet protams ka megadārgāk sanāks un ne kurš katrs to vispār pat mēģinās.

Freijers 15.novembris 2018 12:49
0 2 Atbildēt

Cik tad tas viņu my nāk litrā ?

Nestes pro arī labs, uzlabo atgāzes (tas priekš mūžīgajiem tirsējiem par dpf filtriem, kas paši neko nefiltrē par degvielas kvalitāti).

Vienīgās reizes, kad pērku škirdumus dusos ir arī šādi avārijas gadījumi, kad beidzas uz ceļa līdzeklis, līdzi ar sanāk vadāt. Tā smirdēšana ir tāda līmeņa, ka CPistu ablavu vairants - fiksais alkometrs "uzpūtiet virzienā" bez trubas pīkst un tad nu kā losis kāp ārā un pēc pāris min pūt un protams nekā nav

650 15.novembris 2018 19:34
0 0 Atbildēt

Tak reku bildi biju ielicis pie tēmas "Kur lejat degvielu".Diezgan lēts,tāteikt, Baudaams,pa 1,89.

viencexperc 17.novembris 2018 3:02
2 0 Atbildēt

maz tu zini par smakām un trubiņām.

no tām visām smaržām nekāds aplauziens nevar sanākt pat gribot. Ja nu vienīgi izdzersi to logu šķīdumu. Tās visas ir muļķības par ķefīriem, konfektēm un kvasiem. Ja pirms paša policista trubiņas došanas izdzersi-apēdīsi, varbūt 0,1 promili parādīs. Varbūt. Drīzākais, ka pat tik nesanāks. Bet atļauts 0,5 promiles.

Tā, ka ja tu iedzēri aliņu un tad policistiem pateiksi, ka tikko apēdi "prozit" konfektes, tevi noturēs par muļķi.

viencexperc 17.novembris 2018 3:03
0 0 Atbildēt

precīzāk, par muļķa alkoholiķi, kurš pat melot nemāk.

GK1968 16.novembris 2018 2:59
0 0 Atbildēt

Daudzus gadus bez kādām problēmām sava auto bākā lēju miles degvielu. Auto man ar delphi sistēmas commonrail turbodīzeļdzinēju (Euro4). Pirms diviem gadiem sāku sadzirdēt nepatīkamu tarkšķošu skaņu paātrinājuma brīdī. Pārbaudīju sprauslas, to kodus, viss ok. Nekādu reālu vainu tā arī neatradu. Aizdomas krita uz nepietiekamu cetānskaitli. Pavasarī iesāku dedzināt prodiesel. Kopš tā brīža motors rūc nevis tarkšķ! Citu izmaiņu gan maz - nedz ekonomiskāks, nedz mazāks dūmainības koeicients, vien tagad mazāk smirdīgas izplūdes gāzes.

eidis 16.novembris 2018 11:05
1 0 Atbildēt

Nez es bez problēmām ilgstoši lietoju 95to Kaplī.

Man nav īsti uzticības Bojāra "ekspertīzei". Tās jau viņam tikai lai skandālu sataisītu un reklāmas pārdotu.

Resp welcome īsti eksperti un tad parunāsim. A tā tāda klaigāšana IMO un tikai

kasinsh79 16.novembris 2018 12:37
0 0 Atbildēt

Visur LV, kur esmu uzpildījis auto - viss ir ok. Nekādas starpības. Nezinu, kādā stāvoklī jābūt auto, lai degvielas kvalitāte (?) to nobeigtu

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām budžeta elektroauto Citroen e-C3 (+ VIDEO) 5

Citroen e-C3 ir pirmais Eiropā radītais un ražotais budžeta elektromobilis, kura cena, ieskaitot valsts un tirgotāja atbalstu, ir zemāka par 19 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Ar speciālu Wrangler versiju - Jeep godina 1941. gada militāro Willys (+ FOTO) 4

ASV autobūves uzņēmums Jeep uzsācis īpašās versijas Wrangler 4xe Willys '41 Special Edition pārdošanu. Lasīt vairāk

 

Verstapens kļūst par četrkārtēju F-1 čempionu

"Red Bull" nīderlandiešu pilots Makss Verstapens sestdien Lasvegasā nodrošināja savu ceturto Pirmās formulas (F-1) pasaules čempiona titulu pēc kārtas. Lasīt vairāk

 

Nevils pirmo reizi kļūst par pasaules čempionu rallijā; igaunis Tanaks avarē un zaudē savu iespēju (+ VIDEO)

Beļģijas pilots Tjerī Nevils svētdien Japānā nodrošināja savu karjerā pirmo pasaules čempiona titulu rallijā (WRC). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti