Policija turpina riepu pārbaudi - divās dienās 12 anulētas TA 30

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 13.decembris 2019 17:03

Valsts policija kopā ar CSDD veic transportlīdzekļu pārbaudes – divu dienu laikā 19 pārkāpumi un 12 anulētas tehniskās apskates

11. un 12. decembrī Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvalde (VP VRP) sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) organizēja satiksmes kontroles pasākumus, kuros pastiprināta uzmanība tika pievērsta transportlīdzekļu riepu stāvoklim un to atbilstībai normatīvo aktu prasībām. Divu dienu laikā satiksmei neatbilstošs riepu stāvoklis tika konstatēts 19 transportlīdzekļiem, no kuriem tehniskās apskates uzlīme tika anulēta 12 transportlīdzekļiem.

11.decembrī satiksmes uzraudzība tika organizēta Cēsīs un Amatas novadā, autoceļa posmā A2 (Rīga-Sigulda-Igaunijas robeža). Kopumā tika pārbaudīti 390 transportlīdzekļi, kur 14 gadījumos tika noteiktas neatbilstošas riepas un riepu stāvoklis. Vienā no gadījumiem automašīna tika vadīta ar vasaras riepām, savukārt pārējos 13 gadījumos transportlīdzekļiem bija ziemas riepas ar neatbilstošu riepu protektora dziļumu. Mazākais konstatētais riepu protektora dziļums - 0,76 mm. Pārbaužu laikā CSDD par neatbilstošām riepām tehnisko apskati anulēja deviņiem transportlīdzekļiem.

12.decembrī CSDD un VP VRP turpināja pārbaudes Pārgaujas novadā uz autoceļa A3 (Inčukalns – Valmiera – Igaunijas robeža) un Smiltenes novadā. Pārbaužu laikā kopā tika pārbaudīti 256 transportlīdzekļi. Neatbilstošs riepu protektora dziļums tika konstatēts pieciem transportlīdzekļiem, no kuriem CSDD darbinieki tehniskās apskates uzlīmi anulēja trīs transportlīdzekļiem.

Kontroles pasākumu laikā papildus tika konstatēti arī citi pārkāpumi, kas nav saistīti ar riepu stāvokli, tajā skaitā tika aizturēti divi transportlīdzekļu vadītāji par transportlīdzekļu vadīšanu bez transportlīdzekļu vadīšanas tiesībām.

Nākamās nedēļas laikā Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldes apkalpojamā teritorijā tiks turpinātas pastiprinātas transportlīdzekļu pārbaudes gan sadarbībā ar CSDD, gan bez CSDD līdzdalības.

Atgādinām, ka Ceļu satiksmes noteikumi nosaka, ka laika posmā no 1.decembra līdz 1.martam visiem transportlīdzekļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5t, jābūt aprīkotiem ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos. Vieglo automašīnu ziemas riepu protektora dziļums nedrīkst būt mazāks par 4 mm.

 
Visi komentāri
 
Frontera 13.decembris 2019 18:08
6 0 Atbildēt

Njā...lai vai kā,bet riepām ir jā'but,kā var nesaprast?????

Frontera 13.decembris 2019 18:12
2 12 Atbildēt

Rumānija – riepu maiņa obligāta tad, ja ceļu klāj sniegs, ledus vai atkala. Der M+S riepas. Minimālais protektora dziļums – 1,6 mm.Jocīgi vai ne..Bet lv nedrīkst būt MAZĀKS par 4mm!!Totāls riepu lobijs.Vienkārši kāds iet roku rokā ar riepu biznesu,tapēc arī drāž šādā veidā.

iciks 13.decembris 2019 21:52
5 0 Atbildēt

Traki. A kā gan tā?

Paskatījos - vidējā gada temperatūra pie mums ir 5,9 grādi, tur - 11. No tā var izdarīt pieņēmumus, ka arī ziemas tur noteikti ir mīkstākas.

Un kas tā par "der arī M+S riepas" būšanu? Te, ko, neder? Teorētiski laikam kā M+S riepa skaitījas tāda, kam tur bija rupjāks protektora raksts, bet faktiski pie mums man nav sanācis redzēt tādu, kam nebūtu sniegpārsliņas, attiecīgi tās visas der ziemai arīdzan.

Es 16.decembris 2019 9:05
3 1 Atbildēt

Tu vēl Turciju paskaties, gudrinieks.

Frontera 13.decembris 2019 18:13
1 7 Atbildēt

PS:Es neko nesaku,riepām ir jābūt,bet..nuuu...kapēc mums ir viss otrādāk??

Janka 16.decembris 2019 10:36
0 0 Atbildēt

Vairumā Eiropas valstu, kur vispār ir jābūt ziemas riepām,tām ir jābūt vismaz 4mm.

Kas 13.decembris 2019 19:55
3 9 Atbildēt

Katrs riepu ražotājs riepā iestrādā indikatorus par nodiluma un darbaspēju pakāpi. Katram ražotājam tā atšķiras...

Mūsu CSDD "eksperti" laikam ir gudrāki par autoriepu ražotājiem. Vajadzētu iesūdzēt tiesā (eiropas cilvēktiesību) ja ražotājs apgalvo ka var lietot, bet "gudreļi no CSDD" saka ka nevar....

Ja nodilis līdz indikātoram - viss.. jāmaina, ja nav ejat ieskrieties speciālisti....

iciks 13.decembris 2019 21:46
10 3 Atbildēt

1) saistoši ir valsts noteikumi, nevis kaut kādi indikatori. Tie ir tīri informatīvi, jo vienas riepas var lietot gan Norvēģijas ziemeļos, gan Spānijas dienvidos, bet laika apstākļi var būt stipri atšķirīgi un tas kas vienā vietā var būt gauži Ok, var nebūt OK citur.

2) kas liek domāt, ka tie indikatori atšķiras? Cik esmu pētījis, vismaz uz aci liekas, ka +/- vienādi jau ir. 2 veidu - vasaras un ziemas.

reku 13.decembris 2019 21:47
4 3 Atbildēt

Ja ir zem 1mm nav pretenziju mašīnu saņemt atpakaļ sapresētu kubikā,samaksājot transportēšanas un preses izmaksas.Mani ar apturēja,nemaz nevilka no kabatas bīdmēru.

uupis 14.decembris 2019 10:25
1 5 Atbildēt

12 anulētas apskates! 12 divàs dienās! Bet drauds satiksmes drošībai ir skūteris un gājējs.

atrabotka 14.decembris 2019 14:04
3 11 Atbildēt

4mm! Pie apstākļiem, kad ziema pie mums ir vienu, divus mēnešus gadā (janvāris, februāris)! Ārā pliks un sauss asfalts, bet par riepām cepjās ne pa jokam! Atraduši jājamzirdziņu. Ceļu policija beidzot var izbraukt ielās un strādāt, nevis sēdēt ofisā. Protams, tiem kam ikdienā daudz jābraukā un nav varianti, vajag tos 4mm un vairāk, īpaši jau laukos. Manā gadījumā (Rīgā), ja pēkšņi uzsnieg sniegs, es vienkārši nekur nebraucu un mašīna stāv pie mājas Vairāk jau lēnās satiksmes plūsmas dēļ un lai kāds 4mm< braucējs neuzskrien virsū, jo viņam taču ir atbilstošas riepas un var maukt kā vasarā! Nekad nav nekādi incidenti bijuši, lai gan agrāk pa Vidzemes piesnigušajiem un apledojušiem ceļiem ir braukts ar riepām kādas nu bija pieejamas.

Kanibaals 14.decembris 2019 14:53
13 1 Atbildēt

Vienmēr esmu lecis uz galvas nezināmos ūdeņos un nekas nav bijis.

Es ceru tu saproti ka pat nelielas avārijas gadījumā ja nebūs formālie 4mm tad iestāsies regress no apdrošinātāja. Ja ļoti nepaveiksies un kāds gājējs pat ne tavas vainas dēļ izskries priekšā vispār vari sačakarēt sev dzīvi.

Nja 14.decembris 2019 17:00
8 1 Atbildēt

Tu zini ka pa 3mm tev neviens neņem nost TA? Bet gan par to ja ir zem 1.6? Un tu domā ka katram mājās jābūt autoservisam? Vasaras riepas, tad kad temperatūra pazeminās liekam ziemas, bet ar 3mm protektoru, bet kad snieg, es pirms braucu no darba skrūvēju riepas ar 5mm? Tagad ir skaidrs kādiem dauņiem ņem nost tās riepas, paši izdomās visu ko, lai tik brauktu ar liselin! Tas nekas, ka sniegs var uzsnigt kuru katru dienu.

uupis 15.decembris 2019 12:25
2 3 Atbildēt

Par 3 mm anulē apskati, piešķir vērtējumu 2 un tev ir jāsamaksā sods, jānopērk riepas un jāiziet atkārtotā skate.

Par 1 mm ziemā piešķir vērtējumu 3 un noņem numurus. Tālāk jāsauc evakuators un jāved lūznis mājās ar to.

msh 15.decembris 2019 20:11
0 3 Atbildēt

"tu domā ka katram mājās jābūt autoservisam"

Ja tu neesi spējīgs 4 reizes pacelt mašīnu un atskrūvēt un pievilkt 16 vai 20 skrūves, tu esi vai nu invalīds, vai tizlenis - pirmajā gadījumā piedodami, otrajā ne. Tas nav servisa darbs, bet elementārs vadītāja darbiņš - ja tev tas ir kaut kas grūts, tātad tu esi no tiem nožēlojamajiem ļautiņiem, kuriem mašīna būtu jāatņem, jo pie cauras riepas evakuators jāsauc, nevis jāuzliek grabažniekā esošais rezerves ripulis...

iciks 14.decembris 2019 21:52
11 1 Atbildēt

Un ko tad, ja uz darbu braucot sniega nav, bet atceļā (pusceļā uz mājām) sāk snigt? Pēc Tavas loģikas stāsies malā un pēc auto dosies tad, kad sniegs būs nokusis.

Tie stāsti "agrāk braucām ar plikām riepām un cik kruti tas bija" arī neiztur nekādu kritiku. Ne agrāk tie auto bija tik dinamiski, ne to auto vispār daudz bija, kā arī neaizmirstam to, ko šie braucēji, mazliet vairāk iešāvuši un vaļsirdīgāki tapuši, piebilst - jā, bet kad kāds pretī brauca, varēja sanākt arī forsēt malā esošo kupenu, lai samazinātu ātrumu.

Un, ja nu ir vēlme vaidēt "tā notiek tikai Latvijā", varu pačukstēt, ka Lietuvā ir +1 mēnesis ziemas riepām uz katru pusi. Jā, nevis no 1. decembra līdz 1. martam, bet no 1. novembra līdz 1. aprīlim.

Nja 14.decembris 2019 22:49
0 0 Atbildēt

Nopietni? Tad jau jāuzmanās braucot ciemos...

reku 15.decembris 2019 14:16
2 0 Atbildēt

Piedevām agrāk žiguļiem,volgām,maskaviešiem riepas bija ar pavisam citu gumijas sastāvu,piedevām šaurākas un kautcik varēja pabraukt.Lai gan atceros ka pie stiprākas vēja brāzmas manu maskavieti apgrieza par 180* un pie garāžas bārstīju pelnus lai vispār kautkur izkustētos.Ar tagadējām vasarenēm jaunām ziemā nepabraukt.

atrabotka 14.decembris 2019 22:54
1 6 Atbildēt

Es nerunāju par pilnīgi plikām riepām! Nevajag pārprast! Runa ir par riepām, kas ir starp 3 - 4mm piemēram. Un es atkārtoju - ja uzsnieg sniegs (milzīga stihija mūsu klimatam) tad vienkārši ir iespēja nekur nebraukt Vai nu ar kājām, vai ar sabiedrisko.

Un @icik, ja uz darbu braucot sniega nav, un 8 stundas vēlāk ir uzsnidzis, tad ie vienkārši jābrauc PRĀTĪGĀk nekā vasarā un viss! Esmu braucis gan ar sūdīgām, gan ar pilnīgi jaunām riepām. Protams, atšķirība ir, bet jābrauc arī ar galvu uz pleciem!

iciks 15.decembris 2019 0:11
6 0 Atbildēt

Ja tas viss ietekmētu vien Tevi, tak manis pēc brauc kaut ar 0,00 mm. Diemžēl kāds ar plikām riepām var ietesties manā auto un mani tāda perspektīva gauži neuzrunā.

Ja Tu spētu nodrošināt, ka visi būtu tik apzinīgi kā Tu, bet, saprotams, to izdarīt nav iespējams. To gauži labi parāda kaut kādi novembra beigu sniegi, kad tauta ar vasarenēm spolē, taisa jokainus manevrus u.t.t.

Kanibaals 15.decembris 2019 14:40
3 0 Atbildēt

Statistika ir nepielūdzama. Varētu jau arī sniegu pilsētās netīrīt, bet tad satiksme apstātos dēļ avāriju skaita. Var jau cerēt ka visi pratīs braukt tādos apstākļos, bet tas ir nereāli.

Protektori 15.decembris 2019 10:48
2 0 Atbildēt

Svarīgāk, par riepu protektoru dziļumu, ir blīve starp stūri un vadītāja sēdekli!

Janis 15.decembris 2019 14:15
3 0 Atbildēt

Man rodās jautājums kā viņi vispār ar tik plikām riepām (1-2mm) pabrauc pa labajiem ceļiem lietus laikā? jo peļķes milzīgas un akvaplanēšana neizbēgama. Citi ar 0mm riepām pamanās pa ziemu braukt, liekās dīvaini ka vispār ar tādām riepām var kaut kur aizbraukt

msh 15.decembris 2019 20:09
0 1 Atbildēt

Elementāri - vai tu rakstu lasīji? Tur rakstīts ka reidi bija vidzemē - bet tu brauc pa rīgu un stāsti cik slikti ceļi. Kad es šogad pēdējoreiz izveicu rīgas braucienu no liepājas puses ar 2 mm mizām uz priekšas ass, lietainā dienā, 250 km attālumā man stūre jātur ar abām rokām bija divās vietās - viena vieta bija tur ap rudbāržiem, kur tas risainais posms - un arī tikai tapēc, ka priekšā kāds iekš kaščeja bija apmīzies lietus dēļ un man vajadzēja šo kost nost - otrā vieta bija latvijas risu un bedru galvaspilsēta, rīga. Ar 2 milimetriem akvaplanēšana ir neizbēgama braucot pa applūdušām vai risās sabrauktām brauktuvēm - situācija kas pamatā ir saistoša rīgā - man te liepājas galā būtu ļoti sirsnīgi jācenšas kaut kur aiziet akvaplanēšanā. Un jā, pēdējoreiz dižo pilsētu izbraukāju ar 9 mm naglenēm - vietām bija interesanti...

Šumba 15.decembris 2019 20:15
0 0 Atbildēt

Neaizstāvu tos, kas brauc ar ziemenēm zem 4 mm. Jautājums,- vai pārbaudes laikā ir klāt CSDD pārstāvis? Varbūt kaut ko esmu palaidis garām, bet, cik zinu, tad policijai nav tiesību veikt CSDD funkcijas!

uupis 15.decembris 2019 22:31
1 1 Atbildēt

Arī policists ar sertificētu štrumu var nomērīt protektoru. Policistam nav pilnvaras atņemt TA. Bet sodu šams var izrakstīt jebkurā gadījumā.

janz 15.decembris 2019 22:41
0 0 Atbildēt

Pegress no apdrošinātāja var iestāties arī zem 8mm riepu.

{bez ierunām}

Saulstariņš 16.decembris 2019 14:31
1 1 Atbildēt

2018. gadā tehniskajā apskatē, augustā, mērīja protektoru dziļumu, šogad, ne septembrī, ne oktobrī nemērīja. Aizmirsa! Nē! Zināja, ka būs tādas pārbaudes un varēs gada beigās iekasēt naudu lielos apmēros! Satiksmes drošības direkcija kļuvusi par naudas izsišanas direkciju. Bezkaunība pirmssvētku laikā, tā to sauc!

Rr19 16.decembris 2019 16:41
1 0 Atbildēt

Brauc ar normālām riepām un neviens neko nemērīs, viņi tak TA uz aci redz. Pieraduši braukt līdz pēdējam, pēc tam dāvināt sievasmātēm un tēlot nabagus.

xex 16.decembris 2019 16:22
0 1 Atbildēt

man poh*j. Braucu ar vasarenēm. Ārā +6 grādi, asfalts sauss. Pilsētas centrā CP nelien, nevar uzrauties. Ja uzsnigs, braukšu ar autobusu, bet izskatās, ka ātrāk par janvāra vidu sniega nebūs. Pa lielam asfaltus nosāla un tur neslīd. Trakāk ir kad sāls ar daudz sniega šļuru sataisa, tad slīd pat ar ziemenēm.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 10

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 

Porsche Panamera sasniedz trešo paaudzi (+ FOTO)

Sportiskais modelis ir apritē jau 15 gadus, laiks jaunās paaudzes uznācienam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti