Visi komentāri - Automašīnu dzinēji visbiežāk pārkarst sastrēgumos

Automašīnu dzinēji visbiežāk pārkarst sastrēgumos

 

Foto: iAuto

Virši-A | 7.augusts 2014 7:44

Šogad Latvijā ir pieredzēta viena no karstākajām vasarām 70 gadu laikā, kas ietekmē arī automašīnu darbību.

Lielākā pašmāju degvielas tirgotāja „VIRŠI-A” tehniskais direktors Raimonds Grollis norāda, ka visbiežāk automašīnu dzinēja pārkaršanas gadījumi notiek, stāvot sastrēgumos vai braucot paaugstinātas slodzes apstākļos. Iemesls dzinēja pārkaršanai ir dzesēšanas sistēmas nespēja atdot apkārtējai videi lieko siltumu, kas ir radies dzinēja darbības rezultātā. Tam par iemeslu var būt: dzesēšanas šķidruma trūkums vai nolietojums, aizsērējis radiators, bojāts termostats, plīsusi ventilatora siksna, elektro devēju defekts u.c. dzesēšanas sistēmas bojājumi.

Šie faktori veicina automašīnas dzinēja temperatūras paaugstināšanos, kā rezultātā var rasties dzinēja detaļu deformācija.

Pirms brauciena jāveic pārbaude, vai auto gatavs tveicei
Autovadītājiem pirms braukšanas nepieciešams pārliecināties, vai automašīnas panelī uzstādīto kontrollapiņu apzīmējumi ir saprotami. Lai gadījumā, ja kāds no kontrollampiņu signāliem iedegas, ir skaidrs, vai kustību drīkst turpināt, vai kustība nekavējoties jāpārtrauc.

No tehniskajiem rādītājiem nepieciešam pārbaudīt dzesēšanas šķidruma līmeni un dzesēšanas radiatora stāvokli, iztīrīt radiatoru, it īpaši, ja nesen ir braukts pa zemes ceļiem. Svarīgi ir sekot līdz pārējiem dzesēšanas sistēmas mezgliem – termostatam, cirkulācijas sūknim, piedziņas siksnai, ventilatoram un dažādiem elektro devējiem, kas atbild par dzesēšanas sistēmas darbību. Tiesa šos darbus gan vajadzētu uzticēt speciālistam. Savukārt, ja dzesēšanas šķidruma līmenis ir pietiekams, bet rodas šaubas, vai tas vēl ir lietošanai derīgs, ieteicams to nomainīt.

„Mūsdienās ir pieejami dažādi dzesēšanas šķidrumi, to darbības periods ir paredzēts no diviem līdz pat desmit gadiem. Uz šo šķidrumu iepakojuma ir atrodams uzraksts „long life”. Taču jāņem vērā, ka jāizmanto tāds šķidrums, kas ir alumīnija detaļām draudzīgs.

Arī vasarā labāk izvairīties no parasta ūdens lietošanas dzesēšanas sistēmās, jo tam ir korodējoša iedarbība un tajā veidojas kaļķakmens, kas ievērojami saīsina dzinēja ekspluatācijas laiku. Ūdens viršanas temperatūra ir zemāka nekā speciālajiem dzesēšanas šķidrumiem, un automašīnas dzinēja temperatūra var pārsniegt +100 °C, kā rezultātā tvaiki un burbuļi, kas veidosies, ūdenim vāroties un izgarojot, var nodarīt bojājumus gan automašīnas dzesēšanas sistēmai, gan dzinējam, ” skaidro R. Grollis, „VIRŠI-A” tehniskais direktors.
„VIRŠI-A” padomi automašīnas pārkaršanas gadījumā:

• Stāvot sastrēgumā ar automašīnu, kam ir automātiskā ātrumkārba, ātruma pārslēdzējs jāieliek neitrālajā pozīcijā.

• Ieslēgt automašīnas salona apsildi uz visaugstāko temperatūru, atvērt automašīnas logus un ļaut izplūst karstajam gaisam. Šādu paņēmienu iespējams izmantot, stāvot sastrēgumā, ja rodas aizdomas, ka automašīnas dzinējam draud pārkaršana. Tas gan palīdzēs gadījumos, ja dzesēšanas sistēmā ir pietiekams daudzums dzesēšanas šķidruma.

• Ja automašīnas panelī iestrādātie rādītāji signalizē, ka automašīnas dzinējs jau ir pārkarsis, vēlams apstāties ceļa malā un censties lēnām dzinēju atdzesēt. Pārtraucot braukšanu, iespējams izvairīties no lielāka bojājumu nodarīšanas automašīnas dzinējam un dzesēšanas sistēmai. Piemēram, plaisu rašanos dzinējā un detaļu deformācijas karstuma rezultātā.

• Pēc dzinēja pārkaršanas nekādā gadījumā nedrīkst uzreiz vērt vaļā radiatora vai dzesēšanas šķidruma izplešanās trauka vāciņu, jo pastāv risks applaucēties ar zem tā esošajiem karstajiem tvaikiem.

• Ja konstatēts, ka trūkst dzesēšanas šķidruma, tad pēc neilgas automašīnas dzinēja atdzesēšanas lēnām to nepieciešams papildināt. Jāatceras, ka nekādā gadījumā nedrīkst dzesēšanas sistēmā strauji liet aukstu šķidrumu, jo pretējā gadījumā var rasties termošoks un tā rezultātā - plaisas dzesēšanas sistēmā.

AS "VIRŠI-A" Foto: Publicitātes attēls

AS "VIRŠI-A" ir lielākais pašmāju degvielas tirgotājs ar pilna servisa un pašapkalpošanās degvielas uzpildes staciju tīklu visā Latvijā. Kopumā „VIRŠI-A” ir 49 degvielas uzpildes stacijas, un uzņēmums nodarbina vairāk nekā 340 darbiniekus. Kompānija darbojas kopš 1995.gada, un šo gadu laikā kļuvusi par vienu no pieredzes bagātākajiem uzņēmumiem nozarē.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TIEŠRAIDE no "Latvijas Gada auto 2026" apbalvošanas ceremoniju šovakar 19.00 1

Šovakar, 18.decembrī, svinīgajā apbalvošanas ceremonijā kļūs zināms, kurš auto izcīnīs prestižo titulu "Latvijas Gada auto 2026", kā arī laureātus papildus nominācijās. Lasīt vairāk

 

Avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete 4

Trešdien avārijā uz Rēzeknes šosejas gājusi bojā nepilngadīga jauniete, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Pāris, kas nav pāris. Kas kopīgs Lynk & Co modeļiem 02 un 08? (+ VIDEO)

Šoreiz TV Autoziņās salīdzinām divus it kā nesalīdzināmus Lynk & Co modeļus - elektromobili 02 un lādējāmā hibrīda 08. 02 kļuva par pirmo Lynk elektromobili Eiropas tirgū, un tas simboliski sekoja hibrīdautomobilim 01. Lynk & Co 08 turpretim ir tehniski identisks Volvo XC40. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti